לקראת האספה השנתית ביום חמישי - הצעה לפעילות
איך האגודה יכולה לקדם את הגלישה האווירית בארץ? להלן רעיון בקווים כללים (עדיין לא מגובש לפרטי פרטים): באופן כללי על מנת להגדיל את כמות הגולשים ולהגדיל את כמות ימי הגלישה האפשריים צריך להתחיל לקדם את נושא הגרירה בארץ. באופן טבעי תחום זה היה צריך להיות נשלט ע"י גופים פרטיים מסחריים אך במציאות שלנו זה כנראה לא יקרה ולכן לאור היתרה המכובדת בחשבון האגודה וזרם המצטרפים החדשים אולי הגיע הזמן שהאגודה תיקח יוזמה בעניין הזה. האגודה תרכוש ציוד לפעילות גרירה, שתיים שלוש מערכות מסוג רלוונטי (אני לא מכיר את הסוגים השונים, מגבלותיהם, בטיחותם והתאמתם לפעילות בארץ). במקביל האגודה תשתתף בעלות הכשרת מדריכים להעברת קורסי גרירה. תחילת הפעילות תהיה בהעברת קורסי גרירה להכשרת הגולשים בארץ (בהמשך יתקיימו קורסי גרירה עפ"י הצורך וכמות החניכים). האגודה תארגן מספר ימי גרירות בשנה באתרים רלוונטיים, הימים יפורסמו מראש (כתלות במז"א כמובן), ויחייבו הרשמה של הגולשים מראש. הקורסים והגרירות עצמם יבוצעו בתשלום מלא של שגולשים וכך עלות הציוד וארגון הימים יוחזרו במלואן (המלצתי לתמחר את הפעילות כך שהאגודה לא תרוויח אך גם לא תפסיד). ניתן להכשיר חלק מהגולשים כגוררים ותמורת עבודת הגרירה הם יקבלו גרירות בחינם לפי מפתח שיקבע, ניתן גם לממן גורר מקצועי שיקבל משכורת על יום הפעילות. מה נרוויח? יותר ימי גלישה, אתרים מגוונים (נגב, מרכז), ימי פעילות שלא "גומרים" את כל היום על נסיעות, ליגות לאורך כל השנה, מסלולי טיסת קרוס חדשים לבעלי דרגות 3 ומעלה, שקיפות בפעילות וזמינות שימשכו עוד גולשים, יתכן אפילו שמישהו בעתיד הרחוק יחליט להפעיל שרות גרירה מסחרי והנטל ירד מהאגודה. מה צריך לעשות? להסכים לסכן כמה אלפי זוזים מקופת האגודה (סיכון קטן מאד לאור הביקוש הרב לגרירה שנצפה לאחרונה), כמה מתנדבים עם זמן להניע את התהליך. לא נכנסתי בכלל לסוגיה מקצועית של סוג הגרירה ותהליך ההכשרה, ברור שבגרירה יש סיכונים וצריך למצוא את הדרך הנכונה להכשיר את האנשים, כאן צריך לשמוע את בעלי הניסיון. מה דעתכם?
איך האגודה יכולה לקדם את הגלישה האווירית בארץ? להלן רעיון בקווים כללים (עדיין לא מגובש לפרטי פרטים): באופן כללי על מנת להגדיל את כמות הגולשים ולהגדיל את כמות ימי הגלישה האפשריים צריך להתחיל לקדם את נושא הגרירה בארץ. באופן טבעי תחום זה היה צריך להיות נשלט ע"י גופים פרטיים מסחריים אך במציאות שלנו זה כנראה לא יקרה ולכן לאור היתרה המכובדת בחשבון האגודה וזרם המצטרפים החדשים אולי הגיע הזמן שהאגודה תיקח יוזמה בעניין הזה. האגודה תרכוש ציוד לפעילות גרירה, שתיים שלוש מערכות מסוג רלוונטי (אני לא מכיר את הסוגים השונים, מגבלותיהם, בטיחותם והתאמתם לפעילות בארץ). במקביל האגודה תשתתף בעלות הכשרת מדריכים להעברת קורסי גרירה. תחילת הפעילות תהיה בהעברת קורסי גרירה להכשרת הגולשים בארץ (בהמשך יתקיימו קורסי גרירה עפ"י הצורך וכמות החניכים). האגודה תארגן מספר ימי גרירות בשנה באתרים רלוונטיים, הימים יפורסמו מראש (כתלות במז"א כמובן), ויחייבו הרשמה של הגולשים מראש. הקורסים והגרירות עצמם יבוצעו בתשלום מלא של שגולשים וכך עלות הציוד וארגון הימים יוחזרו במלואן (המלצתי לתמחר את הפעילות כך שהאגודה לא תרוויח אך גם לא תפסיד). ניתן להכשיר חלק מהגולשים כגוררים ותמורת עבודת הגרירה הם יקבלו גרירות בחינם לפי מפתח שיקבע, ניתן גם לממן גורר מקצועי שיקבל משכורת על יום הפעילות. מה נרוויח? יותר ימי גלישה, אתרים מגוונים (נגב, מרכז), ימי פעילות שלא "גומרים" את כל היום על נסיעות, ליגות לאורך כל השנה, מסלולי טיסת קרוס חדשים לבעלי דרגות 3 ומעלה, שקיפות בפעילות וזמינות שימשכו עוד גולשים, יתכן אפילו שמישהו בעתיד הרחוק יחליט להפעיל שרות גרירה מסחרי והנטל ירד מהאגודה. מה צריך לעשות? להסכים לסכן כמה אלפי זוזים מקופת האגודה (סיכון קטן מאד לאור הביקוש הרב לגרירה שנצפה לאחרונה), כמה מתנדבים עם זמן להניע את התהליך. לא נכנסתי בכלל לסוגיה מקצועית של סוג הגרירה ותהליך ההכשרה, ברור שבגרירה יש סיכונים וצריך למצוא את הדרך הנכונה להכשיר את האנשים, כאן צריך לשמוע את בעלי הניסיון. מה דעתכם?