לקראת ימי החורף הבאים עלינו לטובה..

leeloo

New member
לקראת ימי החורף הבאים עלינו לטובה..

אכילת המרק עם העוף עומדת בפתח! כמה טוב ונהדר! אז רציתי לדעת, בליווי נימוקים ודוגמאות כמובן, איזה בשר אתם דוחפים למרק? לי יש את העוף הרגיל, "הקבוטות", כפי שאחי מכנה אותן, וגרון הודו. שאישית אני מעדיפה את העוף הרגיל, כי יש בו יותר בשר, והוא יותר קל להפרדה מהעצם ולאכילה יחד עם המרק והאורז... ואם יש לכם מתכון מפורט זה יתקבל כפליים בברכה ואולי יזכה באייקון..
 

sjarjar

New member
מרק עוף

אני בד"כ מכין מרק עוף עם חלקי עוף בלבד, ולפעמים מוסיף גרוגרות (גרונות) ועצמות הודו לחיזוק הטעם. אז ככה: לוקחים צרור יפה פטרוזיליה וצרור יפה שמיר ומרפדים תחתית סיר גדול (רצוי שלא יהיה רחב מידי). על הירק מניחים חלקי העוף המנוקים ועצמות. מוסיפים מים קרים (מהברז) שיכסו את העוף ועוד 2 ס"מ. שמים על האש ומביאים לרתיחה. כשרותח, מעבירים לאש קטנה ומכפים (כלומר בעזרת כף אוספים את כל הקצף והלכלוך שצף על פני המים). מבשלים ברתיחה מינימלית, בסיר מכוסה, כחצי שעה. לאחר זמן זה מוסיפים ירקות: בצל אחד או שניים חצויים או חתוכים לרבעים, מס´ גזרים קלופים, קישוא, תפו"א, ויש המוסיפים גם פלפל אדום (מתוק) שיני שום מקולפות ועגבניה שהוציאו ממנה את המיץ. אפשר להוסיף בשלב זה גם תבלינים כגון גרגרי פלפל אנגלי ועלי דפנה למי שאוהב. מבשלים כחצי שעה. מתבלים באבקת מרק עוף (ניתן גם בלי), במלח ובפלפל שחור (למי שרוצה). מבשלים עוד מס´ דקות. בסיום הבישול העוף צריך להיות מבושל והירקות רכים ומוכנים לאכילה. צינון ואיכסון המרק: מניחים למרק להצטנן בסיר מס´ שעות. במהלך זמן זה השומן צף ומצטבר בשכבה על פני המרק. מסירים את השומן בזהירות בעזרת מצקת (ניתן לשמור במקרר ולהשתמש בבישול כשמאלץ). יוצקים את המרק לצנצנות (המהדרין יסננו) ומעבירים למקרר. לאחר קירור במקרר המרק ייקרש ועל פניו תצטבר שכבת שומן קרוש. מסירים אותו באמצעות כף (ושוב, שומרים לשימוש עתידי אם רוצים). את הירקות והעצמות שומרים בנפרד ומגישים עם המרק.
 

sjarjar

New member
מרק קציצות עוף

גירסא שונה למרק עוף. את המרק הזה מכינים מעצמות בלבד, ומקציצות שמכינים מבשר חזה עוף טחון. להכנת הקציצות: לוקחים בשר חזה עוף (זה שעושים ממנו שניצל) טחון, מוסיפים לו בצל קצוץ דק, ביצה, מעט פירורי לחם, מלח ופלפל שחור. מערבבים ולשים היטב בידיים. שומרים במקרר. הכנת המרק: לאחר הכנת הקציצות, מניחים בסיר גדול עצמות וגרוגרות עוף והודו (ואפשר לצרף גם כנפיים ורגליים) ומכסים במים קרים. שמים על האש ומביאים לרתיחה. מחלישים את האש ומכפים (מסירים את הקצף והלכלוף המצטברים על פני המרק בעזרת כף). מוסיפים ירקות למרק: כעקרון אותם ירקות של מרק עוף. הסטורית אני מוסיף למרק הזה רק בצל ברבעים וגזר קלוף. שומרים את המרק ברתיחה. מכינים קציצות מתערובת הבשר ומשתדלים להדק היטב. מחליקים את הקציצות בעדינות למרק הרותח. לאחר שהוכנסו כל הקציצות מקטינים את האש ומבשלים כחצי שעה. לאחר זמן זה מתבלים ומבשלים עוד מס´ דקות.
 
מרק עוף עם קניידלך

לסיר גדול של מרק מספיקים לי 2 פולקעס עוף או 2 כנפי עוף. לזה מוסיפים רבעי בצל, גזרים קלופים, קישואים, מי שרוצה יכול להוסיף שורש פטרוזיליה או שורש סלרי, שיני שום קלופות וחצויות, מלח, לפלפל שחור והמון פטרוזיליה. כששמים מים בסיר המרק צריך להשאיר מקום בסיר לקניידלך, כי הם תופסים לא מעט נפח. מביאים לרתיחה, מנמיכים וממשיכים לבשל על אש קטנה. קניידלך - לא רק בפסח! אצלנו זה הולך כל החורף. מערבבים 2 כוסות קמח מצה עם קצת פחות מכוס מים קרים, 2 ביצים, שום כתוש/אבקה, מעט שמן (לא שמן זית), מלח ופלפל. אם דליל מדי מוסיפים קמח מצה, אם סמיך מדי מוסיפים מעט מים. מגבירים את הלהבה מתחת לסיר. יוצרים כדורים (יותר נוח כשהקערה עם החומר קרובה לסיר) ומכניסים אחד אחד למרק הרותח. כשרואים שהמרק רותח והכדורים כבר בפנים, מנמיכים את הלהבה ומבשלים על אש קטנה קטנה, משעה עד שעתיים (טעם אישי). למי שאוהב לחסוך טירחה כמוני - אני תמיד מחזיקה 2 צנצנות גדולות - אחת עם שמיר מיובש ואחת עם פטרוזיליה מיובשת שקונים בשוק לוינסקי ממש בגרושים - בסביבות 7 ש"ח ל-100 גרם שזו שקית ממש גדולה. בבישול אני לוקחת חופן נדיב של הירק המתאים וזורקת לסיר, שמחה ומאושרת שלא הייתי צריכה לנקות ולקצוץ וכמובן, שזה אף פעם לא מרקיב במקרר... במה שנוגע לבישול, יבש מספיק לי.
 
למעלה