לקראת כיתה א... שילוב יחיד? או כיתת תקשורת?

kerench

New member
לקראת כיתה א... שילוב יחיד? או כיתת תקשורת?

לקראת כיתה א'...
הבעל רוצה שילוב יחיד בכיתה רגילה
אני חושבת שזה ממש ממש לא מתאים לבן שלנו והוא יילך לאיבוד בכיתה כזו ורוצה כיתת תקשורת בבית ספר רגיל
הבן שלנו החל לדבר לפני שנה וחצי
מדבר מילים, משפטים ......טעון עוד שיפור רב בעניין..

אשמח לשמוע חוויות שלכם מניסיונכם בכיתה א...
 

SMADAR55

New member
לא חושבת שאפשר להסיק ממקרים אחרים. כל ילד יחודי

באיזו מסגרת הוא כיום?
מה יועצים לכם במסגרת הנוכחית?
 

SMADAR55

New member
צריך לקחת שיש הרבה אתגרים בשילוב יחידני בבית ספר.

יש אתגרים לימודיים ויש אתגרים חברתיים.

לדעתי, צריך להיות מאוד שלמים שהילד מתאים למסגרת משום שקשה לעשות שינוים באמצע שנה.
אתם מכירים את הילד הכי טוב ויודעים מהם הקשיים שלו ולמה הוא מסוגל.
 

TikvaBonneh

New member
האם מתאים שילוב יחידני

אני לא מכירה את הילד שלך, אבל יתכן שכן מתאימה לו כיתה רגילה. זה לא משנה כל כך הרמה המילולית שלו, אלא איך הוא יכיל את זה מבחינה ריגשית.
לילד משולב יש תח"י, והוא יכול לעבוד בקצב שלו.
ממליצה על הקורס "אתגר השילוב" של גל בכר.
מה היה בגן? האם שולב?
 

kerench

New member
היי

היי
מניסיון עם הבן הגדול שלי שהוא לא על הספקטרום, אני יודעת שכיתה א' אלו ילדים שרובם יודעים כבר לקרוא ולכתוב.
הבן שלי עדיין לא קורא מספרים בקושי כותב אותם
מה הפירוש לתח"י?
הבן בגן תקשורת כבר 4 שנים משולב פעם בשבוע עם ילדים קטנים ממנו בגן סמוך כשעה פעם בשבוע..

תודה על ההמלצה של הקורס
 

salmonit1

New member
שילוב יחיד

אנחנו מאוד התלבטנו, והחלטנו בסוף על שילוב יחידני בכיתה רגילה ואני ממש שמחה על ההחלטה. היום אנחנו במחצית כיתה א
 

SMADAR55

New member
תח"י זו התכנית החינוכית שמגובשת לילד. במסגרת זו קובעים יעדים

לילד ועוקבים אחר התקדמותו.
אני לא מסכימה כאן עם תקוה לגבי האפשרות שילד משולב יכול להתקדם בקצב שלו.
בשילוב יחידני הילד צריך להתקדם עם הרמה של הכתה. כמובן שיכולים להקל עליו הרבה כמו למשל בדילול שעורי בית, סיוע במבחנים, שעות סיוע של משלבת, שעות הוראה מתקנת, וכמובן סיוע בפאן הרגשי ותקשורתי.
אך עדין, אם הילד לא יצליח ללמוד ויפגר באופן משמעותי אחרי כל הכתה, תהיה בעיה גם לביה"ס להשאירו בשילוב יחידני. בכל שנה בוחנים מחדש את השילוב ואת ההתאמה למסגרת.
זה מאוד שונה מכתת תקשורת שבה ניתן להחליט על שילוב מדורג.
אני בחרתי להעביר את בני לשילוב יחידני בצורה מדורגת. כשהיה בטרום חובה במסגרת של גן תקשורת שולב כ- 10 שעות בשבוע בגן סמוך. (לעתים גם 12). בגן חובה עבר לתכנית השילוב הבטוח של אלו"ט (שילוב מלא בגן רגיל של 2-3 ילדים וקבלת לווי , הדרכה וטיפולים של אלו"ט). רק בכתה א' העברתי אותו לשילוב יחידני והשנה הראשונה היה לא פשוטה . אז גם התגלו קשיי הקשב והריכוז .
 

3מרגו

New member
שלי לא ידע לקרוא ולכתוב

עם IQ גבוה.
אומנם אני לא דוגמא כי מנעו מאתנו גם שילוב וגם אבחון נכון.אבל אם הייתי יכולה לחזור ולתקן-רק שילוב.אם לא יצליח אז כיתת תקשורת.אבל זו רק דעתי.
הספיקה לי הרצאה אחת של גל בכר.אם זה מצליח זה מצליח גם בלי קורס.
 

kerench

New member
מרגו תודה... מה שאת אומרת..

זה להכניס לכיתה רגילה עם שילוב? ואם לא יילך אז רק אז להעביר לכיתת תקשורת?
במידה ויש ספק בכך לא נראה שהוא ממש יסבול בכיתה רגילה?
 

3מרגו

New member
מהבן שלי מגיל פחות מ-3 מנעו לחוות מסגרות נורמטיביות

וכולם הניחו כולל הורים בכיתה שהיו בטוחים שאין מצב.לא בשבילו."ומה נראה לך הוא יעשה בהפסקות???"-שמעתי מאמהות.מסכן שכזה.הרי שיסבול.
והנה,אחרי שגנבו לו שנה מהחיים נכנס לכיתה ג' רגילה כאילו תמיד היה שם.
שזה אומר-מי שלא מנסה-לא יודע מה יהיה.
פשוט ניצלנו בזכות המלצה של מאבחנים.
 

TikvaBonneh

New member
האם הילד יסבול

את מכירה את הילד שלך ויודעת אם הוא יסבול. תעשי מה שנראה לך הכי נכון עבורו מבחינה רגשית.
למה את חושבת שהוא יסבול?
את חושבת שהוא ירגיש בעמדת נחיתות כלפי שאר הילדים בכיתה?
איך הוא מגיב רגשית לשילוב החלקי בגן? האם קשה לו עם הפער בינו לבין שאר הילדים?
 
למעלה