יצחק הספרן
New member
לקרוא ולא להאמין או בעצם כן להאמין כי
בעצם בכיפה הסרוגה פעמים רבות הפרוץ עומד על המרובה כלומר החורים בכיפה מרובים על הסרוג גם אם זה רב
והנה הכתבה
מה הקשר בין גיוס נשים למלחמת מצווה?
בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה התקיים אתמול (שלישי) דיון בנושא שילובן של נשים בצה"ל.
רוב מוחלט של הנוכחים קראו בדיון להמשיך בלחץ על צה"ל לשלב חיילות בכל תפקידי הלחימה.
הרב ד"ר בני לאו תמך בשילובן של נשים בצה"ל מאחר ולדבריו מדובר במלחמת מצווה ובמלחמת מצווה חתן יוצא מחדרו וכלה מחופתה.
הרב לאו הופתע מדבריה של הרבנית שולמית מלמד שהביעה התנגדות חריפה לשילובן של נשים בצה"ל.
״אני כרב בישראל רוצה לומר לרבנית מלמד – אנחנו במלחמת מצווה, ונשים צריכות לקחת חלק אקטיבי בלחימה, לפי יכולתן ומידתן.
המושג 'הדתה' בא לבטח דחייה מכל שילוב הדתיים בצבא, וכשם שצריך להילחם באופן אמיתי בנסיונות של נטרול הבנות בצבא, כך צריך באותה עוצמה לומר – לא להדיר דתיים. המושג 'הדתה' הוא מושג רע, הוא משלב בתוכו עוינות לשילוב דתיים בצבא".
הרבנית מלמד הביעה פליאה על דבריו של הרב לאו, "אין שום הוכחה מדברי חז"ל שנשים יכולות להיות בצבא״. לדבריה, בספר החינוך במצוות ׳שלא תערוץ מפני אוייב במלחמה' - נכתב כי מצווה זו "נוהגת בזמן הבית בזכרים כי הם הנלחמים ולא הנקבות".
כמו כן, מציינת הרבנית מלמד, כי דעת הרב יעקב דוד וילובסקי הרידב"ז בהלכות מלכים ומלחמות פרק ז הלכה ד' שהכוונה במלים וכלה (יוצאת) מחופתה הכוונה היא 'שנשים יוצאות למלחמה ומספקות מים לבעליהן' ובזה מסתכם השרות הצבאי שלהם.
כמו כן נראה שהכוונה שהחתן יוצא מחדרו גם אם הכלה כבר הייתה בחופתה, אבל לא שהכלה תצא למלחמה - הוא יוצא למלחמה והיא לא. "איפה כתוב שנשים יוצאות למלחמה? מכל מקום קשה לחשוב שיש מישהו, קל וחומר רב, שיטען שחז"ל התכוונו שנשים תשרתנה בצבא מעורב כמו צבא ההגנה לישראל של היום
.". http://www.inn.co.il/News/News.aspx/257413
בעצם בכיפה הסרוגה פעמים רבות הפרוץ עומד על המרובה כלומר החורים בכיפה מרובים על הסרוג גם אם זה רב
והנה הכתבה
מה הקשר בין גיוס נשים למלחמת מצווה?
בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה התקיים אתמול (שלישי) דיון בנושא שילובן של נשים בצה"ל.
רוב מוחלט של הנוכחים קראו בדיון להמשיך בלחץ על צה"ל לשלב חיילות בכל תפקידי הלחימה.
הרב ד"ר בני לאו תמך בשילובן של נשים בצה"ל מאחר ולדבריו מדובר במלחמת מצווה ובמלחמת מצווה חתן יוצא מחדרו וכלה מחופתה.
הרב לאו הופתע מדבריה של הרבנית שולמית מלמד שהביעה התנגדות חריפה לשילובן של נשים בצה"ל.
״אני כרב בישראל רוצה לומר לרבנית מלמד – אנחנו במלחמת מצווה, ונשים צריכות לקחת חלק אקטיבי בלחימה, לפי יכולתן ומידתן.
המושג 'הדתה' בא לבטח דחייה מכל שילוב הדתיים בצבא, וכשם שצריך להילחם באופן אמיתי בנסיונות של נטרול הבנות בצבא, כך צריך באותה עוצמה לומר – לא להדיר דתיים. המושג 'הדתה' הוא מושג רע, הוא משלב בתוכו עוינות לשילוב דתיים בצבא".
הרבנית מלמד הביעה פליאה על דבריו של הרב לאו, "אין שום הוכחה מדברי חז"ל שנשים יכולות להיות בצבא״. לדבריה, בספר החינוך במצוות ׳שלא תערוץ מפני אוייב במלחמה' - נכתב כי מצווה זו "נוהגת בזמן הבית בזכרים כי הם הנלחמים ולא הנקבות".
כמו כן, מציינת הרבנית מלמד, כי דעת הרב יעקב דוד וילובסקי הרידב"ז בהלכות מלכים ומלחמות פרק ז הלכה ד' שהכוונה במלים וכלה (יוצאת) מחופתה הכוונה היא 'שנשים יוצאות למלחמה ומספקות מים לבעליהן' ובזה מסתכם השרות הצבאי שלהם.
כמו כן נראה שהכוונה שהחתן יוצא מחדרו גם אם הכלה כבר הייתה בחופתה, אבל לא שהכלה תצא למלחמה - הוא יוצא למלחמה והיא לא. "איפה כתוב שנשים יוצאות למלחמה? מכל מקום קשה לחשוב שיש מישהו, קל וחומר רב, שיטען שחז"ל התכוונו שנשים תשרתנה בצבא מעורב כמו צבא ההגנה לישראל של היום
.". http://www.inn.co.il/News/News.aspx/257413