לקרוא לתינוק בשמו

BellA עלמה

New member
לקרוא לתינוק בשמו

האם קשה לכ להגדיר את הבעיות שלכם וולקרוא לו בשם. למשל יש לי בעיית לימודים במקום לקויי למידה. האם זה מקל על ההתמודדות? על ה"בושה"
 

reedgreenwhait

New member
הממם

שמעתי איפשהו, מתישהו, שהצד הראשון בהתמודדות עם הבעיה היא להודות בבעיה... אדם בעל ליקויי למידה מקבל הקלות. אדם עם בעיית לימודים לא מקבל שום הקלות, ולכן במקרה הספציפי הזה...אם את יכולה לקבל הבחנה של ליקויית למידה, כדאי לך לעשות את זה, כי תרוויחי מזה...
 

BellA עלמה

New member
אני מדברת על הפן הנפשי

האם ההתמודדות עם "בעיית שמיע" למשל היא שונה מלהיו"כבד שמיע". האם התיוג\ שיוך עושה את ההבדל?
 

reedgreenwhait

New member
לכל אדם שהוא כבד שמיעה

יש בעיית שמיעה, אבל לא כל אדם שיש לו בעיית שמיעה הוא כבד שמיעה...? אולי קל יותר למזער את הבעיה...
 

reedgreenwhait

New member
לא קל, אלא עדיף

כי הבעיה לא נעלמת, אז מוטב שהיא תיראה לך כמה שיותר קטנה...
 
נראה לי שכן...

באיזשהו מקום לקרוא לבעיה בשם אחר, שנראה קליל יותר זה אומנם סוג של הדחקה, אבל אם זה עושה טוב לבנאדם ולא פוגע אחרים לא רואה בזה שום בעיה.
 
זה מאד מאד מקל.

ביום שישי האחרון יצא לי לדבר על כך עם חברה. האמת משחררת. לא משנה אם היא קשה, או קלה. העובדה שהאמת בחוץ, משחררת מבפנים.
 

אופירA

New member
מנהל
שם עדין לבעיה

אני לא מסכימה עם הדעות שלקרוא לבעיה בשם אחר, עדין יותר, זה להדחיק או להימנע מלהכיר באמת. מי אמר שהשם העדין אינו השם הנכון יותר? היום יש נטייה לעשות בעיה חמורה מכל דבר. ליקויי למידה, למשל, הם יותר בעיות למידה מאשר "ליקויים". ליקוי זה משהו מקולקל. זה לא אמירה נכונה. הידיעה הפנימית של האדם צריכה להיות על האמת, והאמת לא בהכרח חמורה כמו שנוטים היום לקרוא להפרעות. השמות שאנו קוראים לדברים גם מחנכים אותנו: בתי החולים נהפכו להיות מרכזי בריאות. האם זה רק בא ליפות את המציאות? או שבאמת זו ההגדרה האמיתית למקום בו מנסים להבריא את החולים. המילה "בית לחולה" לא מספרת שום דבר על מה שעושים בבית הזה. מה זה, בתי הבראה לחולים סופניים? הפסיכולוגית שלי טוענת ש-75% מהאוכלוסיה מופרעים באישיותם. לכן אם אני קוראת לבעיה שלי "הפרעת אישיות גבולית", אני בעצם שמה את עצמי במקום בעייתי, עם ספציפיזציה בעייתית, שלדעתה לא בהכרח מתקיימת. היא לא מסכימה לתחום בעיות לגבולות שמקבעים אותן. היא מתייחסת לכל קושי בפני עצמו, ולא מכלילה צרור של קשיים נפשיים תחת שם כוללני אחד, מה שהפסיכיאטריה עושה לרוב. הגישה הזו מחנכת אותי להבין שאני נורמלית כמו 75% מהאוכלוסיה, ולהתייחס לכל קושי קונקרטית, בלי לבלבל את המוח עם הגדרות מקבעות. הגישה הזו מנסה לסלק את הפחד מפני המגבלה וההפרעה. אז מי אמר ש"להכיר באמת" זה לקרוא לבעיה בשם המקובל בציבור ובהגדרה הרפואית???
 

BellA עלמה

New member
אז מי למשל

שהיא אנורקטית אומרת שיש לה בעייה עם אוכל למרות שזה ברור שזה הרבה יותר מזה. אישית לא אוהבת לתייג אבל לפעמים צריך.
 

BellA עלמה

New member
אגב

ליקויי למידה זה אכן ליקויי (פגם) מוחי מזערי אבל עדיין פגם. וההתיחסות של אנשי מקצוע היא שונה בין זה ל"בעיית לימודים"
 

רננהלי

New member
גם אני חושבת

לפעמים זו הדרך שלי להתמודד. לבסתכל לבעיה בעיניים - רק כשאני יודעת מה הבעיה ומכירה בה, אני יכולה להתמודד מולה. רק כשמגדירים את הבעיה אפשר לחפש את הכלים המתאימים לפתרון. אני חושבת שזה קצת ממה שעודים בטיפול, לפחות אצלי. היתה איזו תחושה חזקה של כאב. כשחשבתי שאני יודעת מה גורם לה, אבל בעצם, היו לה עוד מיליון גורמים אחרים. והגורם שאני חשבתי שהוא הגורם בכלל בעצמו הושפע ממיליון דברים. אם אני מתעלמת מבעיות ומתחמקת מלהגדיר אותן, אני גם לא מטפלת בהן. אני חושבת גם שלפעמים כשאנחנו ממעיטים בעוצמתה של בעיה, בתוך תוכנו אנחנו יודעים שהעוצמה יותר גדולה, אבל מנסים להתחמק מזה ולהסתיר אפילו מעצמינו. ובסופו של דבר היא מקבלת ממדים עוד יותר גדולים ממה שהיא באמת. וכשמכירים בה, נותנים לה את המקום שלה, על המימדים האמיתיים שלה.
 
זה מאד דומה להתעלמות

כי זה להתעלם מעובדות מסויימות, שיכולות להיות רלוונטיות.
 
בדיוק.

לפי דעתי, זה מונע את ההבנה שיש בעיה חמורה, ואז זה גורם לכך שלא כל משאבי האנרגיה (פיסית ונפשית) מופנים כדי לעזור לעצמך.
 
זה נכון. והכרה באמת היא תמיד לא קלה

אבל מתוך נסיוני, זה כמו זריקה - ברגע הראשון כואב, אבל אח"כ יוצא מזה רק טוב.
 

BellA עלמה

New member
הבעייה

שהכרה בבעייה יכולה להוציא מתפקוד הכללי לתקופה מסויימת. להיות לגמרי בתוך זה
 
למעלה