לקרלהיינץ נגמר הסוס

עמית ע

New member
לקרלהיינץ נגמר הסוס

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3480230,00.html לא יכול להגיד שאני מכיר את יצירתו.כי שמעתי רק שתיים. האחת,"Kontakte", היתה קשה מדי להאזנה עבורי ולא הצלחתי להאזין לכולה ברצף. בעזרת אלקטרוניקה הוא יצר רצף צלילים שנשמעים כמו אנדרלמוסיה במפעל עיבוד שבבי מתכת. כואב לאוזן. השניה, "Stimmung", היא יצירה ווקאלית ל-6 קולות באורך 70 דקות. לא נכנסתי לעובי הקורה בנסיון להבין את הרעיון התיאורטי שבא לידי ביטוי בהלחנה, והסתפקתי בהאזנה פאסיבית. זו יצירה שלא מכבידה על האוזן ואפילו יש בה אפקט היפנוטי או מדיטטיבי. מעבר לכך כמובן שיש לאיש חשיבות רבה כפורץ דרך בתחום המוסיקה האלקטרונית, וכמורה ותיאורטיקן שרעיונותיו חלחלו אל המוסיקה של הרכבים חשובים בפופ (כמו החיפושיות), ובעיקר בתחום הרוק הנסיוני (הידועה מכולן היא Can, ששניים מממיסדיה היו תלמידיו).
מי יתן וינוח על משכבו בשלום, או כמו שניסחו זאת מלוויו בהודעה לעיתונות: "בשם החברות והוקרת התודה על כל מה שהעניק לנו באופן אישי ולאנושות ככלל באמצעות אהבתו והמוזיקה שלו, אנו נפרדות מקארלהיינץ שטוקהאוזן, שבחייו הביא מוזיקה נשגבת לבני האנוש ומוזיקה אנושית ליצורים נשגבים בכדי שהאדם יוכל להאזין לאלוהות ואלוהים יוכל לשמוע את ילדיו...ב-5 בדצמבר, הוא נישא באושר אל בין דלתות גן העדן שם יוכל להמשיך ולהלחין בפעימות קוסמיות הרמוניות נצחיות"
 

HelterSkelter1

New member
הן התכוונו "דיסהרמוניות נצחיות" ../images/Emo13.gif

וכן, מלחין חשוב מאין כמוהו. שמעתי קצת מיצירותיו. אני אוהב ומעריך אותן מאוד ברמה התאורטית והרעיונית שלהם, פחות ברמה של האזנה נטו. אחד המלחינים הכי קיצוניים שפעלו אי פעם, ואני מניח שיהיה כזה לעוד שנים רבות. Rest in peace.
 
למעלה