לראות ולא לגעת: חומרים נדירים

חרטושה

New member
לראות ולא לגעת: חומרים נדירים

אין ספק שחיי נעשו בהירים יותר מאז שקיבלתי את המהדורה המיוחדת של מוג'ו וקיו על הפינק פלויד. חשבתי לשתף אתכם בכמה דברים שהספקתי לקרוא בינתיים. אחד שמו Andy Mabbett התבקש ע"י EMI לערוך את "רשימת החלומות" של חומרים נדירים של הפלויד (כלומר חומר לאספנים), שכדאי היה לאסוף יום אחד באיזה אוסף יפה ולשחרר לקהל הרחב. תחת הכותרת של חומר שהוקלט באולפן אבל לא שוחרר מעולם כנראה, הכתב כולל כמה שירים מתקופתו של בארט: Vegetable Man Scream Thy Last Scream In The Beechwoods John Latham Nick Boogie Richard's Rave Up It Would Be So Nice (הגירסה המקורית, מה שזה לא אומר) יש כמה יצירות שהפלויד הקליטו במיוחד בשביל סרטים ולטלוויזיה. הכתב טוען שכשהפלויד הקליטו פס קול לסרט, הם נהגו להקליט שוב מחדש את החומר לאלבום שיצא כליווי לסרט, במקום פשוט רק להעתיק את החומר מפס הקול. כך התקבלו גירסאות שונות לחלוטין (מבחינת מוזיקה, מילים ואפילו ביצוע) לשירים שהופיעו בסרט. בין הגירסאות השונות : The Committee- פס קול שמעולם לא שוחרר More-קטעים אלטרנטיביים+ טרק שמעולם לא שוחרר ששמו Seabirds La Vallee- אלבום שמכיל שירים אלטרנטיביים ל- Obscured By Clouds הפלויד גם הקליטו מוסיקה לכיסוי של ה- BBC את הנחיתה על הירח ב- 69' שידוע בכינוי Moonhead. מסקרן לשמוע.
 
אכן, אכן

אנדי מאבט הוא "פלוידולוג" ומחבר אחד הספרים עליהם. הפריטים האחרים מוכרים לי ברובם: שני השירים של בארט שהפלויד סרבו להוציא (ועדיין מסרבים). In the Beechwoods ו-John Latham הם שירים לא-גמורים, של בארט, שהפלויד התחילו לעבוד עליהם ולא גמרו. Nick's Boogie יצא עכשיו, בדיסק פס הקול של London 1966-1967. האם היתה הקלטה אחרת שלו מלבד פס הקול? לא ידוע לי. Richard's Rave Up - לא שמעתי על זה מעולם. It Would Be So Nice - כנראה שיש גרסה אלטרנטיבית, שלא מוכרת לי. הייתי מוסיפה גם את: Matilda Mother - הגרסה המקורית, עם המילים משירו של הילייר בלוק. יש לי את זה בהקלטה באיכות גרועה מאוד, כנראה מתכנית רדיו ששודרה לפני שנים רבות, עוד בראשית ימי הלהקה. יש כ-8 גרסאות שונות ל-Interstellar Overdrive, משנת 1967 בלבד. ה-BBC הסריט, על פי השמועה, את ה-14 Hour Technicolor Dream (או שמא זה היה Games for May - אני נוטה להתבלבל). היכן הפילמים? אם מישהו ימצא עותק של שלוש ההופעות של הפלויד ב-Top of the Pops עם See Emily Play... לגבי פסי הקול: The Committee יצא ב-DVD ממש לאחרונה, אחרי שיצא הגליון המיוחד עם רשימתו של מאבט. More - נכון שפס הקול בפועל אינו מה שנמצא בדיסק. למשל, את Cymbaline בסרט שר ווטרס, כמדומני, עם מילים אחרות. וכן מופיע בסרט קטע של כמה שניות בשם Seabirds שלא מופיע בשום מקום אחר. על Moonhead שמעתי, אבל לא על גרסאות אלטרנטיביות ל-Obscured by Clouds. יש מן הסתם עוד הרבה חומרים בכספות של חברי הלהקה ובארכיונים של EMI וה-BBC, אבל אף אחד לא ממהר להוציא אותם.
 

חרטושה

New member
יאממי

מאבט מציין שיש מספר הקלטות שנעשו ל- BBC (נדמה לי שכבר הוזכרו כאן קודם לא אחת) בין השנים 67'-69' שמעולם לא שוחררו, זו מספטמבר 67' מכילה את Matilda Mother אין לי מושג אם מדובר באותה הקלטה. עוד ברשימת הסרטים ופסי הקול, מאבט גם טוען שקיים חומר אלטרנטיבי לפס הקול של נקודת זבריצקי, וכמובן גם לסרט החומה .
 
אני בטוחה של"החומה"

ישנם המון outtakes - כמו לאלבומים הקודמים. אבל במיוחד ל"החומה", משום שווטרס שינה את דעתו כל הזמן, עד השניה האחרונה. ההקלטה של Matilda מה-BBC אינה זו אליה התכוונתי. זו של ה-BBC זהה למה שהופיע באלבום, כמה חודשים לפני כן. הגרסה עליה דברתי היא מתחילת 1967, או אפילו 1966, לפני שפייפר הוקלט.
 
לי היה את הבוטלג של החומה...

זה נשמע כל כך מסריחחח תארו לכם את another brick in the wall בלי תופים ובס
 

afon

New member
תאר לך את

another brick in the wall
 

חרטושה

New member
דווקא,

פעם השמיעו ברדיו הקלטה שעשה אחד הטכנאים שעבד במסע ההופעות של הפלויד. הטכנאי הקליט את ההופעות שהפלויד עשו וכנראה שזה אחר כך התגלגל...זה דווקא שנמע מאד טוב באופן יחסי ולא היה חסר שום דבר, למיטב זכרוני.
 

Shakty

New member
ה BBC טענו שהחומרים מ TOP OF THE PO

נשרפו או נאבדו בארכיון שלהם - בכייה לדורות. אני בראש ובראשונה הייתי משחרר את ה TOP GEAR SESSIONS בקוספה יפה של 4 דיסקים עם REMASTER כמו שצריך וחוברת וכל הגשפט מסביב... זה תיעוד מדהים של התקופה הכי טובה של הפלויד לדעתי (67-72) יש מן בוטלג מוזר שמאגד ב 4 דיסקים חלק ה ה TOP GEAR ועוד כמה SESSIONS אחרים בשם BBC BROADCASTS אבל זה לא כל ה TOP GEAR SESSIONS.
 

חרטושה

New member
חלק מהרשימה הזו

יצא באוסף של shine on, כך שבשבילי לפחות הוא מוכר בחלקו משם ואיכות הצליל היא כמובן מנצחת. מעבר לזה שמעתי שגילמור היה מאד רוצה שכל אותם בוטלגים שמסתובבים להם יצאו באופן רשמי, כי הוא מעדיף שאיכות השמיעה תהיה טובה לפחות, אבל מה לעשות, היצירות שלו לא בשליטתו.
 

חרטושה

New member
הבהרה,

פתאום קלטתי שיכול להיות שלא הסברתי נכון מה שכתבתי
הכוונה הייתה שעדיפה איכות צליל על פני כל דבר אחר בעיני
 

Shakty

New member
לא ממש מסכים - אני מוכן להתפשר על

איכות סאונד כדי לשמוע חומרים חדשים - הראייה לכך היא מספר בוטלגים (מצומצם אמנם) של הופעות שהוקלטו על ידי הקהל, איכות הצליל כמובן סבירה ומטה. אבל תמיד יש יוצאים מן הכלל... ברור שאני מעדיף ש EMI תוציא את כל החומרים שיש לה על פליוד כאנתולוגיה מסודרת - ויעברו REMASTER כמו שצריך, אבל עד אז אני לא אפסיק להתעניין בבוטלגים.
 

חרטושה

New member
זה סוג של חילול קודש.

ואני לא מתכוונת לכללי הציף
. כלומר כשאני חושבת על הפלויד אני חושבת על סאונד. ליתר דיוק על קוואדרופוניה. לא סתם גילמור אמר את מה שאמר (אנסה להביא קישור מדויק יותר בהמשך, פעם), פלויד זה טכנולוגיה, זה סאונד, זה לנסות לחדד את החוויה החושית של השומע מכל הבחינות. תמיד נראה לי שזה פשוט לא עושה צדק איתם.
 

Shakty

New member
נראה לי שלא הובנתי

אם המצב הדיכוטומי הוא או לא לשמוע קטע בכלל רק בגלל שהוא לא עבר REMASTER או לשמוע אותו באיכות בינונית ולחכות לבכירים מ EMI שיואילו בטובם לשחרר את זה באיכות מספקת את הדעת - אני בוחר באופציה השנייה. אני מעדיף לשמוע את הקטעים באיכות הכי טובי שיש כרגע עם ציפייה אופטימית לעתיד.
 

חרטושה

New member
הבנתי.

1. רק לא הבנתי למה אדמס מניח שהם otherwise intelligent 2. ונראה לי מאידך, שדווקא אני לא הסברתי את עצמי טוב. באמת שקשה לי שמוע יצירות מופת לא באיכות טובה. זה קשה לי. פיזית, מנטלית, קוגניטיבית, נפשית. ויתרתי כבר בעבר על שמיעת חומרים באיכות בעייתית (לאו דווקא של הפלויד). זה טוב כקוריוז,אבל לא ניתן _להנות_ מזה באמת לעניות דעתי. מש"ל: על אותו עיקרון צריך גם מערכת סטריאו טובה באמת (הנה תירוץ להוציא כמה אלפי שקלים) אחרת זה סיוט.
 

Shakty

New member
זה לא סותר אחד את השני

יש לי מערכת סטריאו בסביבות 15 אלף שקל (עם הרמקולים) זה עדיין לא מונע ממני לשמוע איתה בוטלגים. אני מוכן לעשות את המאמץ ולשמוע את המוסיקה באיכות נחותה מאשר לא לשמוע אותה בכלל. לגבי סעיף אחד - אני מכיר מהנדסי תוכנה מבריקים שהולכים עם כיפה על הראש ולא מוצאים שום סתירה (לצערי) בין דת למדע.
 

חרטושה

New member
../images/Emo13.gif איגוד האודיופילים מוקיר אותך

אין ספק. 1. אני חושבת שיש הבדל בין להקשיב למשהו ובין להנות ממנו. להקשיב אפשר גם באופן חד פעמי, בכדי להשביע את הסקרנות, ואפשר כמובן להיות אספן של חומרים ואז ברור שיש סטוק מפואר בעל איכויות משתנות. אבל לא על זה אני מדברת. אני מדברת על להנות מיצירה באופן שלם. לדעתי איכיות השמע (בדיוק כמו *מה* ששומעים) היו חלק מהמיצג של הפלויד, מיצג ע"ג דיסק או תקליט אחד ז"א. תמיד נראה לי לכן שאיכות שמע לא III מחטיאה את המטרה העיקרית. 2. סתם מתוך סקרנות, אמ, קצת לא נעים, אבל נו, האם מותר לשאול באלו פירמות אתה נוהג לשחוק את האלבומים של הפלויד???
3. אני מכירה גם אנשים כאלה מתחומים אחרים. אבל השאלה היא האם לזה אדמס התכוון? אני לא זאת שמכירה אותו כידוע, אבל יש לי הרגשה שהתשובה היא "לא".
 

Shakty

New member
אני עדיין מסכים איתך ועדיין זה לא

סותר אחד את השני - ברור שאני מתבאס כשאני שומע משהו באיכות נמוכה - אבל עדיין אני מעדיף את זה מלא לא לשמוע את זה בכלל - להגיד לך שההנאה שלי נפגמת עקב כך - ברור אבל זה עדיין עדיף על האלטרנטיבה. 2. RECIVER ו DVD של פיוניר מסדרת הTHX רמקולים 7.1 של קליפש הכל מחובר בכבלים של MONSTER CABLE - מקדימה כמובן FLOORSTANDING ולא סאטליטים. 3. דאגלס אדאמס היה אתאיסט אדוק - אדוק כמו שרק אתאיסט יכול להיות (דתיים עושים לעצמם הנחות כל הזמן). וזה בדיוק מה שהוא תמה - איך יכול להיות שאנשים שנחשבים לאינטילגנטים בכל פרמטר אחר נכשלים בפרמטר הדת.
 

חרטושה

New member
פינק פלויד

מה, זה רלוונטי <בתמימות>
1. בכל מקרה הסקרנות גוברת על כל דבר אחר. עם זה אני מסכימה. 2. לא צריך לפי דעתי לשמוע מוזיקה ב- DVD.זה כמו לשים לפורשה מנוע של חיפושית. גם אני עושה את זה ככה כרגע מחוסר ברירה, ואני רוצה מאד לשנות את זה לכשאתעשר. קליפש לא מייצרים בעיקר לקולנוע ביתי? אני לא נותנת אמון במה שמיוצר למטרה הזאת באופן בסיסי, למרות שאת קליפש לא שמעתי. פיוניר, שמעתי שהם מאד השתפרו בשנים האחרונות. קבעתי עם אבא שלי שנעשה בקרוב מאד את הסיבוב השנתי של חנויות אודיו אז אני אנסה להתעדכן ולשמוע.מסקרן. 3. ואההההה....הבנתי.
 

Shakty

New member
יש לפיוניר רסיברים ברמה מאוד גבוהה

זה נכון שהם מתמחים ב HOME THEATRE אבל יש לרסיבר DIRECT SOURCE שלא מעביר את הסיגנל דרך ה DSP של הסראונד (אני מקווה שזה לר סינית) - הרסיבר מצויין גם באודיו. קליפש זו חברה שעושה אך וק רמקולים - הם היו קיימים הרבה לפני ה HOME THATRE אבל היום יש להם סדרות שמתמחות באודיו וסדרות בשביל HT... גם אני הייתי רוצה חדר האזנה עם מערכת ייעודית (שני מונובלוקס של AMP ו פרה סופני) עם רמקולים שיש להם מיקוד משלהם - אבל כרגע זה מה שאני יכול להרשות לעצמי :)
 
למעלה