לרון חשבון ולמתמטיקאים- שאלה שונה

udontsay4

New member
לרון חשבון ולמתמטיקאים- שאלה שונה

קודם שלום! בהנחה שסיימתם ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה, הייתי מעוניין לדעת מתי החלטתם שמתמטיקה היא באמת מה שאתם אוהבים, ולא פיזיקה, נניח. שנית, הייתי רוצה לדעת מה היחס ברמת הקושי בין 5 יחידות מתמטיקה בתיכון לאוניברסיטה.... האם זה כה תהומי??? בתודה
 

רזונת

New member
תשובה

ההבדל בין הרמות לא תהומי... פשוט אין קשר בגלל!!!!! באוניברסיטה מניחים שאתה יודע perfect את החומר של התיכון ורצים איתך קדימה בצורה מטורפת. בסימסטר מספיקים מה שלא היית מספיק במשך שנה בתיכון וברמה ממש ממש גבוהה. חוץ מזה, יש המון קורסים במתמטיקה וההתמקדות רבה. חודרים ממש ממש עמוק בכל תחום (למשל: אלגברה לינארית, אינפיניטסימלי,משוואות דיפרנציאליות וכו וכו וכו...). מרוב שהחומר רב וברמה גבוהה הוא גם מחולק, כלומר יש אלגברה א, אלגברה ב וכו. מקווה שעניתי.
 

yontanbn

New member
לא נכון :)

אני לומד באוניברסיטה העברית ושם לא מניחים ידע בתיכון עובדה שמלמדים אותך לגזור פונקציות מההתחלה, באינפי. נכון שלא חוזרים איתך על טריגו, אבל אם אתה לא יודע, מפנים אותך לבני גורן או משהו, אבל זה לא שאין אנשים שם שלא יודעים את החומר. ואכן נגזרות ואינטגרלים מלמדים מהיסוד, ולא מניחים ידע. מספרים מרוכבים לומדים מהיסוד סטטיסטיקה והסתברות גם! ועוד, ועוד. לדעתי ההבדל בקושי כן תהומי, קצב ההתקדמות מדהים יחסית לתיכון, וגם בתיכון אתה מתבקש ליישם טכניקה עם טיפה אינטואיציה בשאלות הקשות, באוניברסיטה הרוב זה לא טכניקה, אלא דורש הבנה מעמיקה של המערכת.
 
שלום לך !

באופן אישי מתמטיקה "תפסה" אותי בגיל מאוד צעיר, וכבר מחטיבת הביניים היה ברור לי שאלמד מתמטיקה, וגם שאלמד אותה. לגבי השאלה השנייה - היא די חשובה, והייתי שמח אם היית מעלה אותה בשנית בפורום לימודים ושיעורי בית שיותר מתאים לנושא, אני בטוח שיהיו שם גם אנשים שישמחו להגיב ולשמוע.
רון חשבון α•βƒ²(Δ)³+πº∑Ǿ ℓim(x→∞)ε∫¼±
 
למעלה