ברבורה לבנה
New member
לרחלית "חשיפה למידע רפואי"
פתחתי הודעה חדשה מתוך רצון להעלות את הנושא לדיון כללי. מתנצלת על האיחור במתן תשובה מתוך אילוץ בריאותי. לשאלתך: תשובתי היא אישית ובשום צורה אינה משקפת את דעתם של אחרים למרות שייתכן כי זו תחושתם של רבים ורבות כמותי: עובדת היות המידע הרפואי זמין לכל דכפין מאתגרת אותי ללימוד וקריאה בכל נושא אליו אני נדרשת למתן מענה לשאלות וסוגיות בנושאים המועלים על ידי מטופלי ולנושאים רבים ומגוונים אחרים. המידע זמין גם לי ויתרה מכך - בשל ידיעותי הקודמות ונסיוני יש ביכולתי לעשות אינטרפטציה של החומר תוך שימוש במשאבים שלא היו ברשותי טרם זמנו של המחשב. ההדרכה בפירוש מקבלת מימד שונה שכן - אני מנסה להיות מעודכנת ואין לי כל בעייה לומר: "אין לי את התשובה כרגע, איני מעוניינת לשלוף תשובה שאינה מספקת, לכן אשמח ללמוד את הנושא ולחזור עם תשובה ממצה וענינית תוך ימים ספורים" גדולתו של איש מקצוע נמדדת גם ביכולת שלו להודות באי ידיעה כוללת ובשאיפה מתמדת לרכישת ידע נוסף. לא אחת למדתי ממטופלי על גישות ודרכים לטיפול בבעיות שונות שלא ידעתי או שמעתי עליהם קודם לכן. יתרה מכך, המידע המועבר אלי על ידי החולים עוזר לי גם בהתייחסות לחולים אחרים ומביא נקודת מבט נוספת להתייחסות. אתן דוגמא אחת: ישנם מרכזים רפואיים גדולים ומכובדים (כמו סלואן-קיטירינג ואוניברסיטת ג'והן הופקינס) בארה"ב אשר מנהלים מערכת של יעוץ רפואי דרך האינטרנט. במקום שהמטופל יגיע אל הרופאים והמומחים או אל הצוות הרפואי בארצות העולם - הצוות הרפואי מגיע אליו ובמהירות ודרך האינטרנט. המידע הרפואי מועבר ישירות על ידי המטופל ורופאו האישי דרך סריקה ושליחה, צוות מומחים דן בבעייה הספציפית ופתרונות אפשריים מועברים תוך ימים ספורים אל המטופל ורופאו. עד לפני זמן לא רב - לא הייתי מודעת לאפשרות זו והידיעה על כך הגיעה אלי דרך אחד ממטופלי. אישית, אני מרוויחה רבות מהחשיפה של לקוחות למידע רפואי זמין. ואין בכך משום איום על מקצועיותי או יכולותי - נהפוך הוא: מכל מלמדי השכלתי - ומתלמידי יותר מכולם. הכל טוב.
פתחתי הודעה חדשה מתוך רצון להעלות את הנושא לדיון כללי. מתנצלת על האיחור במתן תשובה מתוך אילוץ בריאותי. לשאלתך: תשובתי היא אישית ובשום צורה אינה משקפת את דעתם של אחרים למרות שייתכן כי זו תחושתם של רבים ורבות כמותי: עובדת היות המידע הרפואי זמין לכל דכפין מאתגרת אותי ללימוד וקריאה בכל נושא אליו אני נדרשת למתן מענה לשאלות וסוגיות בנושאים המועלים על ידי מטופלי ולנושאים רבים ומגוונים אחרים. המידע זמין גם לי ויתרה מכך - בשל ידיעותי הקודמות ונסיוני יש ביכולתי לעשות אינטרפטציה של החומר תוך שימוש במשאבים שלא היו ברשותי טרם זמנו של המחשב. ההדרכה בפירוש מקבלת מימד שונה שכן - אני מנסה להיות מעודכנת ואין לי כל בעייה לומר: "אין לי את התשובה כרגע, איני מעוניינת לשלוף תשובה שאינה מספקת, לכן אשמח ללמוד את הנושא ולחזור עם תשובה ממצה וענינית תוך ימים ספורים" גדולתו של איש מקצוע נמדדת גם ביכולת שלו להודות באי ידיעה כוללת ובשאיפה מתמדת לרכישת ידע נוסף. לא אחת למדתי ממטופלי על גישות ודרכים לטיפול בבעיות שונות שלא ידעתי או שמעתי עליהם קודם לכן. יתרה מכך, המידע המועבר אלי על ידי החולים עוזר לי גם בהתייחסות לחולים אחרים ומביא נקודת מבט נוספת להתייחסות. אתן דוגמא אחת: ישנם מרכזים רפואיים גדולים ומכובדים (כמו סלואן-קיטירינג ואוניברסיטת ג'והן הופקינס) בארה"ב אשר מנהלים מערכת של יעוץ רפואי דרך האינטרנט. במקום שהמטופל יגיע אל הרופאים והמומחים או אל הצוות הרפואי בארצות העולם - הצוות הרפואי מגיע אליו ובמהירות ודרך האינטרנט. המידע הרפואי מועבר ישירות על ידי המטופל ורופאו האישי דרך סריקה ושליחה, צוות מומחים דן בבעייה הספציפית ופתרונות אפשריים מועברים תוך ימים ספורים אל המטופל ורופאו. עד לפני זמן לא רב - לא הייתי מודעת לאפשרות זו והידיעה על כך הגיעה אלי דרך אחד ממטופלי. אישית, אני מרוויחה רבות מהחשיפה של לקוחות למידע רפואי זמין. ואין בכך משום איום על מקצועיותי או יכולותי - נהפוך הוא: מכל מלמדי השכלתי - ומתלמידי יותר מכולם. הכל טוב.