לשאלתו של חושב
ראיתי ששאלת על המן -טאשים. אומנם מעט מאוחר הנני עונה, אך שאלותיך מעניינות. למעשה המן טאשן אלו הם "כיסי המן". (כנראה כל השינויים הם בגלות (גם פנימית) שאנו עברנו. הכיסים (טאשן) -המסמלים חסרונות לבורא. המנהג לאכול "אוזני המן" בפורים נועד גם להזכיר לנו שהמן המסמל את הצד האנוכי ששולט בנו הוא הסיבה להרגשת הכיסים הריקים, ההרגשה שחסרה בחיינו אמונה. עוד משהוא מעניין- מדוע במגילה אסתר אמרה לכנס את היהודים שנמצאים רק בשושן, הרי היו גם בפרס ומדי ? היהודים שחיים ב"שושן", מלשון "שושנה בין החוחים" (קוצים), מסמלים את רצונות האדם שמסכימים ללכת "עד הסוף" בדרך אל הבורא, ולכרות את הקוצים, את הרצונות האגואיסטיים, המקולקלים אצל האדם, שמפריעים להם בדרך אל ה"שושנה" שמסמלת שלמות. נא ראה תשובה מורחבת בבלוג שאני מעריך: על 3 יהודים שיושבים לך בתוך הלב
ראיתי ששאלת על המן -טאשים. אומנם מעט מאוחר הנני עונה, אך שאלותיך מעניינות. למעשה המן טאשן אלו הם "כיסי המן". (כנראה כל השינויים הם בגלות (גם פנימית) שאנו עברנו. הכיסים (טאשן) -המסמלים חסרונות לבורא. המנהג לאכול "אוזני המן" בפורים נועד גם להזכיר לנו שהמן המסמל את הצד האנוכי ששולט בנו הוא הסיבה להרגשת הכיסים הריקים, ההרגשה שחסרה בחיינו אמונה. עוד משהוא מעניין- מדוע במגילה אסתר אמרה לכנס את היהודים שנמצאים רק בשושן, הרי היו גם בפרס ומדי ? היהודים שחיים ב"שושן", מלשון "שושנה בין החוחים" (קוצים), מסמלים את רצונות האדם שמסכימים ללכת "עד הסוף" בדרך אל הבורא, ולכרות את הקוצים, את הרצונות האגואיסטיים, המקולקלים אצל האדם, שמפריעים להם בדרך אל ה"שושנה" שמסמלת שלמות. נא ראה תשובה מורחבת בבלוג שאני מעריך: על 3 יהודים שיושבים לך בתוך הלב