אין חכם כבעל נסיון...של אחרים
כפי שאמרו טז"ל (טייסינו ז"ל - שלא עבדו עם נוהלים נכונים) ההבדל בין חכם לטיפש הוא: חכם לומד מניסיון של אחרים, טיפש לומד מניסיונו עצמו. בגלל שאין טיסה אחת זהה לחברתה, ואין נ"א אחת זהה לחברתה מדוע לא לבנות נוהל שיהייה שמיש כמעט בכל מקרה. מהירות + קיזוז. (שיהיו לי אגורות כמספר הפעמים שחניך "שכח" לקזז). גרר - בטל או לפחות הקטן - בהתאם לנסיבות. עניין הגרר כולל מדפים - מעלה, גלגלים - מעלה ופסיעה - גסה ביותר = סל"ד נמוך (אם יש). אלה הטסים במטוס עם פסיעה משתנה, אם אובדן המנוע הוא שלא בגלל אובדן שמן מנוע, הרי גם סל"ד גלישה בסרק יוצר מספיק לחץ שמן, וידית הפסיעה תתפקד כמתוכנן, והפרופ. ישנה את זוית הלהבים לפסיעה גסה, שיוצרת פחות גרר משמעותי. כל תהליך הקטנת הגרר לוקח כ 4 שניות (לטייס מתורגל). שדה - בחר, תכנן ובצע. תחיית המתים - תן לנשום, אויר = אויר חם למאייד, תן לשתות = דלק למיכל המלא, משאבה חשמלית - הפעל (אם יש). דבר (מדיבורים) = בשר לעולם על מצבך, תדר חרום 121.5 ו 7700 בזע"ט. כל זה טוב ויפה בכתב, אבל ההבדל בין טייס לעוזרת בית הוא, שעוזרת בית מבצעת דבר אחד בלבד, גומרת, עוברת לדבר הבא. טייס מבצע את הנוהל תוך הטסת כלי הטייס, שומר קשר עם השדה, ומתקן את הנוהל בהתאם לנסיבות. שהרי אין נ"א אחת דומה לחברתה. (גם בתירגולים). בחירת שדה (שימוש בעיניים) וטיפול בגרר (יד ימין) יש לבצע בו זמנית. והחשוב ביותר...תירגולים, תירגולים ועוד תירגולים. נ.ב. הכתוב מעלה היא שיטתו של אחד, ואין בשיטה זאת בכדי לפסול כל נוהל אחר, של אחר. מייק..