לשבוע טוב

laronpilot

New member
אריאל איפה אתה?

היה כאן לאחרונה דיון בנושא נחיתות אונס. ממה שאני זוכר, רשמת פעם שהיו לך מספר נחיתות אונס מעניין אותי לשמוע, דווקא מאדם שחווה באמת את הסיטואציה, מה דעתו יום נפלא
 
נחיתות אונס ונסיון

יפתח, נדמה לי כי כתבתי משהו בענין. (אם כי אני לא יודע לקרוא - רק להסתכל בתמונות...
). התייחסתי לענין בהקשר של רכישת נסיון דאיה כאחד הגורמים המעניקים לנו בטחון וידע איך מתכננים טיסה ללא מנוע. גם שתי נחיתות האונס שלי, היו - כאילו - טיסת דאיה בדאון גרוע. ונהלתי את הטיסה כפי שמתנהלת טיסה בדאון. א. לא נכנסתי לכל פאניקה. ב. המשכתי להטיס את המטוס כרגיל (זה שלא היה לו מנוע - זו היתה הבעיה של המטוס - או, אולי, בעצם, הבעיה של המכונאי שצריך לתקן). ג, תכנון נחיתה בגישה גבוהה כאשר יש לי תמיד האופציה להחליק ולאבד גובה או (וזה כבר תלוי בסוג המטוס) לבצע פניות "S" ע"מ לאבד את הגובה העודף. ד. ביצוע הנחיתה עם מינימום אנרגיה - ממש לפני נגיעה בקרקע - "זריקת הזנב" לאדמה. הרעיון מאחורי גישה זו הוא כי בכך אני מבצע עצירה אוירודינאמית ודבר שני, אני מונע מצב של "תקיעת" הגלגל הקדמי בקרקע - דבר יכול לגרום להתהפכות המטוס (ואם אני לא טועה, רוב נחיתות האונס שהסתיימו בתוצאה קטלנית אירעו בשל התהפכות המטוס). ואיך אתה אומר? נחיתות (ולא אונס) בטוחות! אריאל
 

laronpilot

New member
אכן, אין חכם כבעל ניסיון.

ולהזכיר לכל אלה ששכחו או לא יודעים, אני נוהג בכלל שהמצאתי - מהירות בשמח. מהירות - דבר ראשון כדי להגיע למקסימום מרחק הדרוש בשמח - זכור לא להלחץ לחשוב חיובי ושמח וכמובן בשמ"ח ב - ברז דלק ש - שדה בחר מ - מדפים ח - חגורות
 
לאור הנחיתה המושלמת ביום שישי

אני חושבת שיש לי המון ללמוד ממך, אבל בשמ"ח אני לא אזכור, לא טובה בקיצורים
 

laronpilot

New member
תודה על המחמאה אבל...|

אם יש למישהו משהו ללמוד, הרי זה אני ממך. אפילו אשתי (הביקורתית משהו) אמרה שאת טובה ממני. איך המדריך הראשון שלי היה אומר... מה שלא עושה הניסיון, עושה הוותק!!!
 

eyalmnm

New member
שכחת אויר חם למאייד

גם במקרים של חסימת מסנן האויר,1 המכניס אויר נקי למאייד, נסיבה כל שהיא. כאשר מושכים אויר חם למאייד נפתח פתח אויר חליפי למנוע והמאייד יכול לינוק אויר מאיכות פחות טובה אך המנוע ימשיך לעבוד. לכן סדר הפעולות שלי הוא: מהירות שדה (תלוי בגובה - רק בגובה נמוך) אויר חם למאייד מדפים מעלה ברז דלק חגורות שדה. כולי תקווה שלא נצטרך בדבר על סדר פעולה נכון מתוך ניסיון אמיתי. איל
 

laronpilot

New member
אוויר חם...

תשאל את כל מי שטס איתי... כל 15 דקות בערך... אני מעביר מאייד לחם וסופר 123 123 123 123 מאז שכמעט היה לי קאט מנוע בגלל התקרחות, אני לא לוקח צ´אנס הדבר כבר הפך אצלי להרגל. לא חשוב מזג אוויר, לא חשוב כיוון... כל 15/20 דקות בשביל ההרגשה הטובה... מעביר מאייד לחם.
 
אין חכם כבעל נסיון...של אחרים

כפי שאמרו טז"ל (טייסינו ז"ל - שלא עבדו עם נוהלים נכונים) ההבדל בין חכם לטיפש הוא: חכם לומד מניסיון של אחרים, טיפש לומד מניסיונו עצמו. בגלל שאין טיסה אחת זהה לחברתה, ואין נ"א אחת זהה לחברתה מדוע לא לבנות נוהל שיהייה שמיש כמעט בכל מקרה. מהירות + קיזוז. (שיהיו לי אגורות כמספר הפעמים שחניך "שכח" לקזז). גרר - בטל או לפחות הקטן - בהתאם לנסיבות. עניין הגרר כולל מדפים - מעלה, גלגלים - מעלה ופסיעה - גסה ביותר = סל"ד נמוך (אם יש). אלה הטסים במטוס עם פסיעה משתנה, אם אובדן המנוע הוא שלא בגלל אובדן שמן מנוע, הרי גם סל"ד גלישה בסרק יוצר מספיק לחץ שמן, וידית הפסיעה תתפקד כמתוכנן, והפרופ. ישנה את זוית הלהבים לפסיעה גסה, שיוצרת פחות גרר משמעותי. כל תהליך הקטנת הגרר לוקח כ 4 שניות (לטייס מתורגל). שדה - בחר, תכנן ובצע. תחיית המתים - תן לנשום, אויר = אויר חם למאייד, תן לשתות = דלק למיכל המלא, משאבה חשמלית - הפעל (אם יש). דבר (מדיבורים) = בשר לעולם על מצבך, תדר חרום 121.5 ו 7700 בזע"ט. כל זה טוב ויפה בכתב, אבל ההבדל בין טייס לעוזרת בית הוא, שעוזרת בית מבצעת דבר אחד בלבד, גומרת, עוברת לדבר הבא. טייס מבצע את הנוהל תוך הטסת כלי הטייס, שומר קשר עם השדה, ומתקן את הנוהל בהתאם לנסיבות. שהרי אין נ"א אחת דומה לחברתה. (גם בתירגולים). בחירת שדה (שימוש בעיניים) וטיפול בגרר (יד ימין) יש לבצע בו זמנית. והחשוב ביותר...תירגולים, תירגולים ועוד תירגולים. נ.ב. הכתוב מעלה היא שיטתו של אחד, ואין בשיטה זאת בכדי לפסול כל נוהל אחר, של אחר. מייק..
 
למעלה