לשון הקודש

לשון הקודש

אתר בלשון הקודש כותב בהקדמה: "ויאמר.... ויהי", כך למדנו שהעולם מתנהג מתוך כלי העבודה אשר ניתנו לרשות המדבר. אם אף מתוך ראיה ניתן לשנות את המציאות, עכ"פ רק עבודת היצירה המיוסדת על קדושת לשון המיקרא יעיל בבחינת נטיעת מציאות מחודשת ופוריה ע"פ הארץ. יהי רצון ודברינו אלו יהוו פתח לקדושה מושרשת בכל לב, ומתוך כך, תתגלה נקודת הח"ן והפאר לגאלנו מהשפלות וקוצר רוח של עולם מלא תיקרות ומחנוקים. השמיים אינם כי אם קצה הסולם האנושי. הפעל מעלה ובוא ראה אתי איך עולמינו כאן למטה מתהדר. באהבה, נורית
 

dorgad

New member
לא ירדתי לעומק + שאלה לכולם

נורית חביבה, מודה ומתוודה - לא ירדתי לעומקם של דברייך ולתכליתם, אך הזיקה ללשון הקודש עוררה בי שאלה נשכחת: האם הצירוף יום השבת תקני? ומה לגבי יום שבת? להתייחסויותיכם אצפה, דור
 
שאלה יפה, מעניין...

האמת היא שהייתי רוצה לשאול את השאלה הזאת בעצמי. אני יודעת שיש יום השישי. אבל יום השבת? מצד אחד יש את מזמור שיר ליום השבת ומצד שני יש בסידור את שירו של יום וכתוב היום יום שבת קודש... תגיד, לאתר נכנסת?? מה לא הבנת?
 

dorgad

New member
נורית, לא כתבתי שלא הבנתי

כתבתי שלא ירדתי לעומקם של הדברים. עכשיו, מתגובתך, אני מבינה שתכלית הודעתך הייתה לגרות אותנו לבקר באתר. האם הרחתי גם שמץ של מיסיונריות דברים שכתבת??? דור
 
עומקם של דברים

הבנתי. כלומר, הבנתי שלא ירדת לעומקם של דברים. העניין הוא שהדברים שם לא כתובים בצורה פשטנית אלא עמוקה. לא נורא. לא כל אחד מעמיק בדברים. כל אחד לפי רצונו להבין או שלא להבין. מיסיונריות? חלילה! בשום אופן לא. תודה על תגובתך. נורית
 

friend9

New member
שפה ברורה או מונחים מקצועיים

אי אפשר לרדת לעומקם של דברים (אם בכלל הדברים עמוקים), כשהטקסט מלא מונחים מקצועיים או מילים שמשמעותן שונה מהמקובל והיא מיוחדת לתחום מסוים. למשל מחנוקים, מילה שלא קיימת במילונים נורמליים. רק מי שלמד את המונחים הייחודיים לתחום יוכל (אולי) להבין.
 

friend9

New member
זה ברור

אבל הפירוש לא ידוע: מכשיר לחניקה? גרימת חנק? הרגשת חנק עקב חניקה פיסית? עקב לחץ נפשי? עקב מחלה? כל הכבוד לך, את הולכת בעקבות רש"י זצ"ל ומפרשים רבים. כשאינם יודעים הם כותבים "מלשון XXX" וחושבים שיצאו ידי חובת פירוש.
 
בדיוק!

ידידי היקר! בוא נביט שוב בטקסט ונבין אותו ביחד: (אגב, לא אני כתבתי אז אני לא באה להסביר אלא לנסות ולהבין אתך ביחד): "ויאמר.... ויהי", כך למדנו שהעולם מתנהג מתוך כלי העבודה אשר ניתנו לרשות המדבר. - כלומר הבריאה של היקום נעשתה באמצעות הדיבור - בעשרה מאמרות נברא העולם. כלומר העולם מתנהג מתוך כלי העבודה שניתנו לרשות מי שמדבר. אנחנו נחשבים ליצורים מדברים. כלי העבודה שלנו היא השפה, הדיבור. אם אף מתוך ראיה ניתן לשנות את המציאות, עכ"פ רק עבודת היצירה המיוסדת על קדושת לשון המיקרא יעיל בבחינת נטיעת מציאות מחודשת ופוריה ע"פ הארץ. - זה הסבר על כך שבאמצעות הדיבור, שזו היצירה שלנו אנחנו מסוגלים לנטוע מציאויות מחודשות על האדמה בה אנו חיים. לא ברור העניין לגבי הראיה, כנראה שגם מתוך ראיה ניתן לשנות את המציאות. הכוונה אולי היא לאופן בה אנו מסתכלים על המציאות. עבודת יצירה המיוסדת על קדושת הלשון - כלומר צריך לשמור על שפה נקיה ומתוך כך יש אפשרות ליצירה מחודשת. יהי רצון ודברינו אלו יהוו פתח לקדושה מושרשת בכל לב, ומתוך כך, תתגלה נקודת הח"ן והפאר לגאלנו מהשפלות וקוצר רוח של עולם מלא תיקרות ומחנוקים. - צריך להשריש את הקדושה בכל לב של כל אחד מאיתנו ומתוך כך נקודת הח"ן - שזה ראשי תיבות של חכמת הנסתר, תתגלה ויחד איתה יתגלה הפאר (של הבריאה?) שיגאל אותנו מהדברים שמגבילים אותנו כמו שפלות וקוצר רוח בתוך עולם שעלול לחנוק אותנו תחת תקרות נמוכות, כלומר, אם התקרה שלי, השאיפות שלי הן לא בשמים אלא נמוך מאוד, אז זה נובע רק מתוך זה שאני חנוקה, שהעולם מחניק, אבל אם הגבול הוא השמיים ולא נמוך מזה אז אזכה להיגאל מהחנק שאופף את העולם. השמיים אינם כי אם קצה הסולם האנושי. הפעל מעלה ובוא ראה אתי איך עולמינו כאן למטה מתהדר - השמיים הם הקצה של הסולם האנושי, הגבול. הכותב קורא לנו להפעל את עצמינו למעלה וללכת איתו ולראות ביחד איך אפשר להדר את העולם שלנו כאן. אם לא שמת לב, זה אתר מאוד מעניין עם רעיונות מדהימים. אם מעניין אותך, כנס לשם וכל פעם ננסה להבין את הטקסטים הכתובים שם. אני כבר התחלתי, וכל פעם אני קוראת שוב ושוב וזה ממש מעניין לראות את השימוש שנעשה שם בשפה העברית. הלינק לאתר נמצא למטה. נורית
 
למעלה