לתכנן עבור העתיד לא ההווה: רכבת תחתית בנתניה

tapuzo2

New member
לתכנן עבור העתיד לא ההווה: רכבת תחתית בנתניה

נתניה אישרה לאחרונה שכונות ענק נוספות לצד מע"ר חדש. יש כוונה להעתיק חלק מתוואי שדרות בן גוריון
מול הטיילת, כדי להקים נת"צ נוסח אוטובוסי המטרונית. זו לטעמי, חשיבה מיושנת שמסתכלת על ההווה ולא העתיד.

העיד של נתניה כולל תוספת 60 אלף יח"ד נוסף על ה-60 אלף כיום ולמעשה הכפלת גודל העיר לכ-400 אלף תושבים.
יחד עם הפיתוח בישובים הקרובים אליה כמו כפר יונה קדימה פרדסיה וכו', מדובר בפיתוח מואץ שיצור עיר של חצי מליון
תושבים. 6000 דונם הועברו ממועצות מקומיות לנתניה. גם בהם מתוכננות שכונות ענק בחלקה המזרחי של העיר.

כאן המקום לחשוב על הנתניה העתידית מנקודת מבט של "להכין תשתית היום לנתניה העתידית". דבר שלא נעשה
בתל אביב, ומכאן עלויות עתק של קו אחד של רכבת תחתית שחלקו עילית, פשוט באין ברירה. בנתניה קיימת היום
הברירה. חלקים גדולים עדיין לא מבונים. ניתן להקים בהם את התשתית לרכבת תחתית: חפירת קוים ותחנות, בשני
חלקיה של העיר, חיבור ביניהם דרך מסלול מעגלי של קו תחתית וחיבור שלו אל חדרה ואל גוש רעננה-כ"ס-הוד השרון
בעתיד. לתכנית כזו קוראים: תשתית לצמיחה.

רכבת תחתית תשמש תשתית להמשך צמיחת העיר, ופתרון לבעיות תחבורתיות שיעלו עם תוספת עשרות אלפי יח"ד
ומאות אלפי תושבים בתחום העיר. תחנות השקה בין קוי רכבת תחתית לבין רכבת ישראל, וקוי אוטובוס נוספים
בין תחנות תחתית לישובי השרון, יהפכו את מטרופולין נתניה למוביל בתחבורה ציבורית ויאפשר פיתוח איכותי יותר,
ויחסוך השקעה מיותרת בהעתקת כבישים עבור נת"צים.

על הממשלה להראות שיש חזון פיתוח לנתניה כמטרופולין מוביל ולהורות על תכנון מערך רכבת תחתית לביצוע
בעשור הקרוב, לצד השכונות החדשות המתוכננות, וכבר להקצות ולבנות בהן תחנות רכבת תחתית. ביצוע התוכנית
לרכבת תחתית בנתניה כיום, יחסוך מליארדי שקלים בהעתקת תשתיות וכבישים בעתיד, וימנע הרחבה מיותרת
שלהם עם נתיבי נת"צ, שבחלק גדול ממרכז העיר אף אינה אפשרית.
 
למעלה