ל-EB10000.. שאלת פעם על טלוויזיה תלת מימד? הנה אחת.

EB10000

New member
לא זמינה בארץ יותר..
וחוץ מזה לאולד אני לא מתקרב כי ב 50% מהזמן אני משתמש במסך לעבוד על קבצים במחשב...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
החלטה נבונה ביותר. נכון להיום, ה-FALD של סוני היא הטלוויזיה
הטובה ביותר מבחינת רמת הבהירות וצלילות הצבעים, באופן יחסי למחירה. ובכל זאת,
B&O ולווה אופטה, בחרו לייצר את דגמי הדגל שלהם עם מסכי OLED.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כעת יש מצב מעניין בפסגה...
1. ה-OLED, שאנשים התחילו להבין שהיא לא הדבר הכי חם בעיר, הן בשל הצבירה
והן בשל חוסר היכולת לספק רמת אור נאותה.
2. ה-QLED שסמסונג מטפחת ומנסה להעלות את איכותה.
3. שיטת ה-FALD, שמספר יצרנים החלו לאמצה.
נכון לעכשיו, אני בעד השיטה השלישית...
אבל מעניין לאן עוד יפתחו את הנושא... ההערכה שלי היא, שבעוד כ-5 שנים כבר לא
נראה יותר את הOLED, ובמקומה תשגשג טכנולוגיה שכמותה עוד לא ראינו, או
שלחילופין, שיטת ה-FALD תתקדם לרמות גבוהות יותר. כעת, המחירים די ירדו,
וככל שהייצור יהיה המוני יותר, הם ירדו עוד יותר.
 
מוישה את סוגד
ולשיטות FALD OLED . הטכנולוגיה היגיע היום למצב . שאין יותר מיזה
יש לי בסלון TV מדבקה 55' אים אני מחבר . ממיר שנותן תמונה 1080P .
קצב רעינון 60P התמונה מדהימה
ובחדרי TV סמסונג ץמונה ב4K . ממש תועבה לעניים . יש לי ערוץ טורקי אחד שמשדר תוכניות 4K . יש שם תוכניות שצולמו בטבע . לא ג'נרל גאוגרפית . חברה אחרת . אני יושב מעט רחוק מהמסך. מפחד שלא יעקצו אותי החיות . כול כך התמונה טבעית .
היום ליבנות TV זה מישחק ילדים . בפנים יש קופסה קטנה כמו קופסת בובונירה . ומסך . את הקופסה הזו בונה יצרן . ומספק אותה לכול החברות הבונות מכשירי TV . רק עם בר גנרטות . תמונה עומדת . תוכל להרגיש הבדל . באיכות התמונה
כך שקודם יעלו את רמת איכות התמונה בשידור . אגב עידן + משדר ב25I . הטורקי ב60P . יש תקן לTV . בנתונים . כך שכול המילים אולד . זה פירסום חרטה
יש 3 צבעי יסוד . ובאויר רצים 3 צבעי יסוד .
גם הציבור הפסיק לרוץ אחרי הקידמה . ולראייה הטלויזיות מדבקה נימכרות בהמונהם . יתקלקל אחרי 3 שנים . יקנו חדש .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אם תרצה, ניפגש ליד חנות שמודגמת בה FALD ומודגמים ים של OLED.
לצידן יש מסכים רגילים ומסכי QLED.
אני מניח, שאחרי שתראה את המבחר זה לצד זה, אתה תדבר בשפה אחרת.
גם אם התמונות אינן מבר גנרטור, ואתה רואה תמונות נוף משתנות, אתה רואה מיד
את ההבדל, והכי הכי, אתה רואה עד כמה מסכי הOLED חשוכים מול הטכנולוגיות האחרות.
וכן. אני אוהב את החדות של הOLED ואת השחור העמוק שהן נותנות. אבל אני
רוצה גם תאורה ראוייה.

ואגב: התיאוריה שלך לגבי מעבדי התמונה והכרטיסים אינה ממש נכונה. לסוני יש מעבד
תמונה ייחודי לטלוויזיות שלהם, וכך גם ל-LG. אין בכלל מה להשוות תמונה שמתקבלת
ממעבד יוקרתי של אחד משני אלה, וגם בין המעבדים ישנם הבדלים לא קטנים.

אם יש לך סבלנות, תיכנס לסרטוני הדגמה של וינסנט ותראה על מה הוא מתמקד.
 
בנתיים כתבתה
על שחור עמוק . וחדות התמונה . במה ? בHD או ב4K
בכול TV החדות זהה . תלוי איך המוכר כיוון את הTV .
מה זה שחור עמוק ? זה מוסג טכני ? ומה זה חדות .
כתוב יותר פרטים על המוסגים האלה שנילמד .
גם המפצל בחנות שמחובר אלו כול הTV משפיע כל איכות התמונה . ולא כול היציאות שלו שוות באיכות. לכן יש הבדלים . וכניראה שבגילך אתה רואה לא 6/6 אלה 8/88 בTV יש כול כך הרבה אופציות לכיוון תמונה . כמו חם1 חם 2 תמונה רגילה . קר1 קר2 . עים סינון דגיטלי . אצלי בTV הפשוטה יש איזה 8 מצבים לכיוון הTV . אים הייתי יודע איך שוק התקנות בסין פועל המיפעלים . הייתי מגיע למסקנה שכול הטלויזיות שוות . יש מיפעל שמייצר רק . פנלים. יש מיפעל שמייצר רק מעבד
. ויש מיפעל שרק מרכיב את כול המיכלול של הTV . הקיצר כול אזרח יקנה מה שהוא אוהב
 
מהיא חדות ?
כאשר מקרינים תמונה של בר גנרטור . הוא מייצר בין השאר קוים עבים דקים ויותר דקים . בקצה הוא מייצר קוים דקים של עובי 1/2 מילמטר . המיספר הוא לדוגמה . אז יש טלויזיות שהקויים נידבקים . ויש טלויזיות שרואים את הרווחים . ובTV 4K שהם גם יותר גדולות . רואים את הפסים שהרווחים הם גם 1/4 מילמטר
אתה לא כותב גם מה גודל הטלויזיות שראיתה . כמו שכתבתי. על טעם ורייח אין מה להיתווכח
כאשר התמונה נעה בסרט . עד שאתה עובר במבט למסך השני כבר הישתנתה התמונה . רק בתרגום אתה יכול להרגיש את ההבדל כי הוא עומד קבוע במקום
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
קרמר, זה לא בדיוק ככה.
1. בוא נגיד, שאתה שם מסך של גוגל. מסך של כיתובבים. אתה רוצה לראות
אותיות קטנות וברורות? אתה רוצה. וזו בחינה הרבה יותר מדוקדקת מבדיקה של
תרגום בסרט, כפי שאתה הזכרת.

2. עכשיו, נגיד שאתה שם תמונות של נוף, כדי להדגיש חדות ואיכות של צבע. אז למה
(לעזאזל), ב-OLED של LG, אתה רואה ברקע מעין "שלג" דקיק? כן! הרקע הירוק של דשא מרוחק כל הזמן "זז". וזו טלוויזיה יקרה. אז למה? באמת למה? ואני מדבר
על הסרט שנמצא בצ'יפ של הטלוויזיה. לא על תמונה שמשודרת בשידור או ביו טיוב. הבנת?
ואיזה הבדל! כשאתה רואה OLED של סוני, זו אופרה אחרת! כאילו שחתכו בסכין חדה את המבנים מהנוף. שם זה כל כך חד, שזה אפילו מוגזם. ממש ממש מוגזם.

3. ואז, אתה משווה את רמת הבהירות של ה-OLED לרמת בהירות של טלוויזיות אחרות.
ואתה רואה שהתמונה יפה וחדה, אבל יחסית, אפלה. מה שנקרא "חצי כוח".

4. ואז אתה רואה 2 טלוויזיות סוני. האחת מסידרה 8 והשניה מסידרה 9. שתיהן
מקרינות את הסרטון שצרוב בהן. בשתיהן אותה תמונה. אותם צבעים. אותה חדות.
על פניו, זה אמור להיות "אותו דבר"? אבל זה לא!. לעננים שנראים בסידרה 8 יש
הילה מסביב, ואתה לא ממש רואה את הגבול של הענן והשמיים. בסידרה 9, זה שונה.
שם אתה מבחין בדיוק בגבולות בין העננים לבין תת הגוונים שלהם, ובטח שבין
העננים לשמיים.
וכשאתה מסתכל על חלוקת הצבעים, בסידרה 9 הכל נראה כאילו שפתחת חלון
ואתה מביט בנוף חי ככל שנוף יכול להיראות חי. ומה קורה בסידרה 8? שם, הנוף כאילו נראה דרך זכוכית שקצת מאובקת וקצת מאפילה את השפע של הגוונים.
... ואל תחשוב אפילו לרגע, שסידרה 8 היא סידרה זולה ורעה. היא סידרה טובה,
אבל היא לא מתקרבת לסידרה 9.

5. מה קורה כשאתה רואה אדם שלובש מעיל משובץ במשבצות קטנות? נכון שיש
מעין הילות צבעוניות שמטשטשות את משבצות המעיל? בדגמים היקרים של סידרה 9,
אתה לא תראה כמעט את התופעה. ואם תראה, זה כי אתה צופה בשידור שצולם
מטלוויזיה אחרת, או שזה בגלל הטלוויזיה עצמה, אבל גם אם זה קורה, זה ממש,
אבל ממש ממש נדיר.

6. המומחים שבודקים מסכים כדי לבצע כתבות סקירה, משתמשים כיום בסוג של
בר גנרטור חדיש, שאתה לא נתקלת בו. הוא משדר משבצות והוא משדר לוח
משובץ קטן, שנע על המסך ומסתובב תוך כדי תנועה. והמשבצות הן לא בשחור לבן,
אלא בלבן כחול או לבן ירוק. וכן. הם בודקים איך המסך מתנהג כשחל שינוי בזווית
של המשבצות. האם גם כשהן מסתובבות, הכל חד וברור, או שהמשבצות מתחילות לרצד.

7. ויש גם תמונה עם משבצות ופסים דקים שעוברים בהן, אם לרוחב המשבצת ואם
לאורכה. ויש פסים שמתחילים כאלומה צרה שמתרחבת. פסים דקיקים, והנה לך עוד
אפשרות שתסייע לך לבחון חדות.

8. אחרי כל זה, יש עוד 3 בדיקות שהמומחים מבצעים: האחת, הם בודקים את
עצמת האור שהמסך מסוגל לפלוט, ואז הם גם משנים את גוון האור על המסך. ככה
הם גם בודקים את כיול הצבעים על פני המסך. והשניה, כשהמסך חשוך, הם בודקים
הבזקי אור על מסך שחור. כאן הבדיקה חוקרת את מהירות התגובה וההחשכה של המסך.
השלישית, מריצה משבצת לבנה שמטיילת סביב היקף המסך כשהמסך כולו שחור.
בדיקה זו, תראה לנו עד כמה הלבן יוצר הילות על פני השטח השחור ועד כמה
הילות אלה הן חמורות.

אז אתה מבין קרמר, שאחרי בדיקות שכאלה, גם אתה תרצה לבחון את המסך עפ"י
ההתרשמות האישית שלך. אבל כשאתה מגיע לבחון את המסך, אתה גם יודע כיצד
הוא התנהג במעבדה, במקרי קיצון.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
התיאוריות שלך תופסות 'איכשהו', רק כשמדובר במסכים זולים.
במסכים היקרים, ההקפדה היא שונה מאד. ולכל מסך יש את האלקטרוניקה הספציפית לו.

כשסוני מזמין פאנלים, הם מזמינים פאנל לפי מפרט מדוייק שהם קובעים אותו, ולא לפי
מה שהיצרן "דוחף" להם.
ואם סוני משתמשים במעבד תמונה משוכלל, זהו מעבד תמונה שהם פיתחו וזהו
מעבד ייחודי למסכים שלהם.

לא אתווכח אתך על מסכים סיניים זולים או על הסדרות הזולות של LG או של
סמסונג. אלה טלוויזיות שבאמת לא שוות הרבה, וטלוויזיות כאלה גם אינן מצטיינות
באורך חיים ממושך.
וכשטלוויזיה כזו מתקלקלת לאחר 3 שנים ושבוע, המוכר יגיד לך: "זהו. עשתה את
שלה. כעת לך ורכוש משהו חדש ומודרני. מסך 4K עם HDR ובכלל, מסך שיהיה
גדול יותר, כי הגודל כן קובע"...

ואם תתקשר ליבואן, הוא ישיב לך: "האחריות מסתיימת לאחר שלוש שנים בשעה חצות. עברה שעה? איננו אחראים. הבנת"?
 
כול מה שאתה כותב
אולי רק 10% מקוני הTV ישימו לב . יתר ה90% קונים מיכול הבא ליד . כי האיכות כול כך טובה . שזה לא מזיז ביכלל לצופה. ועוד ב4K אז ביכלל הכול מעולה .
אני רואה אצלי . איך התמונה במסך מדבקה כאשא מחברים מימר מיקצועי . יותר מיזה לא צריך כלום . היום להשקיע באה 50' גג 1500 ש"ח זה מספיק לפשוטיי העם
אגב באיזה חנות אתה עושה את ההשוועות. מעניין
ביי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בני רצה לרכוש טלוויזיה 50 זולה יחסית, אבל לא מהכי זולות.
לאחר לבטים רבים, הוא בחר בדגם חדש יחסית של LG, שנקרא 50UK6300.
הוא היה מרוצה ממנו מאד, אבל אבא שלו... לא ממש. אין במסך אפשרות לכוון גוונים.
כיוון הבהירות הוא על בסיס של קולנוע, טבעי, חי, אור יום או ערב.
כיוון ה-HDR על בסיס חלש, בינוני וחזק.
הגוונים לא ממש חיים, ובקיצור, "סתם טלוויזיה", גם אם היא 4K ,HDR ותפריט
Web.O.S. 3.5.
הפאנל הוא מסוג IPS, ולמרות הכל... לא משהו. נכון. יש ל-LG דגמים נחמדים הרבה יותר,
אבל המחירים כבר מתקרבים לכיוון הפרימיום, ככה שלא שווה להתקרב גם אליהם.
היא רחוקה מלהתקרב ל-OLED של LG ובטח שלא לFALD של סוני.
מאד יתכן, שאילו בני היה בוחן טוב יותר את המצאי בשוק, הוא היה מעדיף דגם כלשהו.
של הייסנס, ומאד יתכן שהיה נהנה ממנו יותר.
ושאלת היכן ראיתי והשוויתי.
לא הלכתי רחוק...
הגעתי למתחם "גרינברג" בתל חנן, ועברתי בין החנויות. בא.ל.מ. המבחר הוא
הגדול ביותר, ושם ראיתי את הסוני XF9005. ותתפלא, ם "החביאו" אותה די טוב
בין כל שאר המסכים. היא לא מהבולטות שם.
האמת שגם בביג בוקס יש מבחר יפה, אבל שם קשה יותר להתרשם.
שק"ם אלקטריק נמנעים מלהחזיק סוני, ולכן נפסלו על ידי מראש.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תודה. ואסכם בעוד כמה מלים...
כשאתה בוחן את השוק, אתה מגלה בעצם מספר מגמות:
1. המחירים כל הזמן בירידה, ככה שגם מוצרי הפרימיום הפכו לאחרונה למוצרים
שמתאימים כמעט לכל כיס.
2. מוצרים זולים ובינוניים גם הם הגיעו לרמת איכות לגמרי לא רעה, ככה שגם במחיר
זול, אתה תקבל מסך 4K שעולה על ביצועי מרבית המסכים היחסית טובים של FHD מהדור הקודם.
3. המוצרים היותר יקרים כבר משתווים לגמרי למסכי ה-LED הקודמים.
4. מסכי הפרימיום הם כבר ליגה אחרת, וגם אם משקל ונפח המעגלים שלהם אינו רב,
אתה רואה שמדובר במוצרים שלא ראית כמותם עד היום.
אתה רק צריך לזכור, ש..... ככל שההבדלים לקראת השפיץ הם קטנים, כך המחיר קופץ ללא הכרה.
היחס בין השיפור לתמחור הוא ממש הפוך.

מה שעדיין חבל לי, זה שמסכי הפלזמה עברו מן העולם. דווקא מסכים אלה (ובעיקר
האחרונים ביניהם), הגיעו לרמת ביצועים, שלמסכי ה-LED לקח שנים כדי להתקרב
אליהם. ואגב, האלקטרוניקה של הפלזמה דווקא כן תפסה נפח וכן שקלה. מסתבר
שהיא הייתה מורכבת פי כמה.

ועוד קטנה: בזכות היכולת והשיפורים של רמת ההארה של נוריות הלד, אתה מוצא
כיום מסכי ענק, מ-75 אינטש ומעלה... אין כל ספק, שבקרוב גם תגלה, כי נוצר צורך
לשדרג את ה-4K ל-8K, ולו רק בשל גודל המסכים והכפלת שטחם.
 
יפה
מאמר יפה כתבתה . אתה עושה סקר שוק יפה . טוב שיש לך זמן פנוי לזה .
אני בדבר שאין בו חיר . (רווח בשפת העם) לא מיתעמק זה . כאשר הייתה לי מעבדה תיקונים בטירה . הייתי קונה ספרים . זה הייה עד שנת 1982 . אז לא הייה מחשב עדיין . לפשוטיי העם . פעם נסעתי לחברת מץ בבניי ברק . רק עבור תרשים של דגם של TV . כי ללא תרשים (שכמה) כימט ולא ניתן לתקן מכשיר כול שהוא . בזמו היו חברות שהיו מוכרים כרך מודפס של כול התרשימים של הטלויזיות שהיו אז בשוק . ואני כמובן קניתי
גם הלכתי פעם לבקש תוכנית מחברת פיליפס . הייה להם סניף במיפרץ
היום אני דורך במקום . לא מיתקדם בידע . מיתעניין בנשים יפות . ולראייה נשוי שנית עם תילנדית בת 47 בקושי . אני בן 72
ביי רק בשמחות
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן. בזמנו גם אני רכשתי את אוספי הסכמות, ותמיד כשהצטרכתי,
לא מצאתי את הדגם שהונח על שולחני... ככה זה עם מרפי...
אמה מה? כשאתה מזהה את מקור התקלה, אתה יכול לאתר את המעגל ואת החלק הפגום.
פעם קיבלתי טלוויזיה ללא הטייה אנכית. החלפתי שפופרת? נאדה. בדקתי מתחים
על השפופרת? חסר לי המתח האנודי.הפכתי עולמות ולא מצאתי למה.
בסוף ומתוך ייאוש ושיעמום, התחלתי להפריד את צמת החוטים שמגיעה ליוק. ואז
התגלתה הבעיה: קצר בין 2 מוליכים בדיוק במקום ההצמדה זה לזה. החלפתי
חוטים והבעיה נפתרה. לא כתוב בשום ספר... אבל כשמנסים, מאתרים.

ופעם קיבלתי טלוויזיה ללא תמונה. את התקלה העיקרית מצאתי מיד. ה-PL
השמנה. החלפתי וראיתי את חיים יבין (מבט) עם עין אחת. התקשרתי ללקוח
"הטלוויזיה עובדת, אבל חיים יבין נהיה ציקלופ". "אה. כן. אנחנו יודעים. התרגלנו.
אתה יכול להחזיר את הטלוויזיה". "אני לא מחזיר דברים כאלה. אמצא את התקלה
ואתקן גם אותה" השבתי. הבנתי שהבעיה היא במעגל האופקי, כי הקרן הלכה
קדימה, הגיעה למרכז, חזרה על עצמה והתקדמה שוב קדימה. כתוצאה מזה, נוצר
פס אנכי בוהק, והחלק המרכזי של התמונה הצטמצם עד כי אבדה עין אחת, כלומר,
מה שנראה על המסך היה למעשה חצי עין ימין שחוברה לחצי עין שמאל... אז מה
תחפש בסכמה? מתחים? צורות סקופ? מה? אז... בדקתי נגדים? היו תקינים.
בדקתי קבל אלקטרוליט? היה נתק. החלפתי. הכל הסתדר. לא סכמה ולא נעליים.

ופעם באו אלי זוג ליצנים, שניסו לתקן טלוויזיה צבעונית, עוד בתקופה שבה הצבעוניות עוד היו שיא החידוש הטכנולוגי. הם סיפרו לי, שיש בעיה כזו וכזו, והם בדקו בסקופ את כל צורות הגלים. "הכל היה תקין. כל הצורות שמשורטטות בסכימה
היו. רק שבמקום X, צורת הגל הייתה הפוכה מזו שבסכמה. אולי יש טעות בסכמה"?
הם תהו. "לא הפוכה ולא נעליים. אתם התהפכתם"! השבתי. "מן הידועות,
שטרנזיסטור הוא רכיב שהופך מופע. אם צורת הגל הפוכה לנדרש, סימן
שהטרנזיסטור לא עושה את מה שהוא אמור לעשות. כלומר, הוא דפוק". אמרתי.
לקחתי טרנזיסטור תואם והחלפתי, ללא כל בדיקה נוספת, ללא AVO וללא סקופ.
וכן או שלא תאמין... הטלוויזיה חזרה למוטב.
 
אים כבר זיכרונות
שנות ה60 הייתי מתקן מקלטי רדיו על מנורות
הייה בפנים קבל סיבובי . שאיתר את התחנות בגל AM . כאשר סיבבו את הסקלה
היינו מוצאים את הסאסי מיתוך הארגז ומתקנים . אני פירקתי כזה סאסי . והחזרתי אותו והלחמתי את חוטי הרמקול בחזרה . והופ מקלט הרדיו לא משמיעה צליל. ולפני זה כן השמיע צליל . מה עושים . לקחתי את מקלט הרדיו לביתי . שם הייתה המעבדה . עבדתי על זה כמה ימים פירקתי את החלקים . לא נעים . בסוף ו מה היתגלה ???.
תיתפה טיפת בדיל לתוך קבל הסיבובי . ועשתה קצר בין הפחיות . הפחיות הם בצבע כסף .צבע דומה לבדיל לא שמתי לב לזה . המיקרה הזה זכור לי טוב מאוד עשה לי עצבים . והלקוח חשב שעשיתי לו נזק למקלט הרדיו . הייה בשנת 1965 לערך
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
וואלה. כן. הלוחות היו עשויים מאלומיניום עם "בידוד אוויר".
הבדיל לא ממש נדבק לאלומיניום, אבל קצר הוא עשה ולא הייתה לך קליטה.
קטע.
פעם קיבלתי רדיו עם קבל שהיה מלא באבק, ריססתי ספריי קירור, בתקווה שהלחץ יעיף את האבק (לא היה לי מיכל של אוויר דחוס). והקבל התפגר.
תאר לך מצב שבו לא יכולתי להחזיר רדיו שקולט תחנות...
 
לי פעם נישבר
גלגל מיפלסטיק . של הסקלה שמשכה את המחט שהאראתה את התחנות . שתקנתי גלגר בקוטר יותר קטן . אז המחת זזה מעט פחות בצדדים . אבל קלטה את כול הערוצים . אבל הלקוח טען שחסרים לו ערוצים בקצוות. לא עזרו ההסברים . הוא רצה את הגלגל שלו בחזרה . איך ניגמר כבר לא זוכר גם מיקרים של שנות ה60
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אמי ז"ל טענה תמיד ש"לכל רופא יש את בית הקברות הפרטי שלו"...
זה כנראה נכון גם לגבי טכנאים כאלה ואחרים... כי כולנו בני אדם ולכולנו קורות "תאונות".
 
למעלה