ל Governor

O F I R L

New member
ל Governor

לgovernor שלום. רציתי לשאול אותך משהו לגבי החישוב שהבאת על כמות המים בעולם והתאמת כמות זאת לכמות הנצרכת למבול. בתגובה שנמצאת בnetaimstuff(אם הבנתי נכון) החישוב שלך מתיחס לאפשרות של הצפה כללית ע"י תוספת של כל מאגרי המים החבויים בארץ אל האוקינוסים והימים ועל ידי כך העלאת מפלס המים עד כדי שטיפת היבשות. יצא לך באותו חישוב שמפלס המים יעלה אם נוסיף את כל המאגרים החבויים בכ- 45 מטרים סה"כ דבר שוודאי אינו גבוה מספיק על מנת לכסות את ראשי ההרים - דבר שקרה על פי הכתוב בתורה. שאלתי היא - מדוע חישבת את כמות המים דווקא בצורה של עלית מפלס המים. ומה יקרה אם במקום לחשב את עלית מפלס הימים - תחשב את כמות המים הקיימת(כולל הימים והכל) כאשר היא נלקחת אל היבשות ונשפכת עליהם, בהנחה ראשונית כרגע, שהמים איך שהוא יתרכזו רק באזור היבשות ולא יגיעו שוב למקומות בהן היו ימים - האם אז כן יהיו מספיק מים?
 

O F I R L

New member
מתשובתך אני מרשה לעצמי להבין ש

על פי התיאור שמסרתי לא נמצאה בעיה עם כמות המים בכדור הארץ להספקה סדירה למי המבול. עכשיו - לפענ"ד - גם במקרה שרק חצי מכמות המים אשר בימים תשמש לצורכי המבול עדיין יהיה זה די והותר כך שגם אם תרצה לומר שהמבול היה גלובלי תוכל ועוד - בתורה מתוארת רק התופעה של כיסוי היבשה וההרים ואין תיאור על מה שקרה בימים(על פי זכרוני) ועוד - מה ענין מבול על המים הקימים זה מכבר - והלא עיקר הענין הוא למחות את הקיים בארץ (ועד כמה שידוע לי במדרשי חז"ל נטען שהדגים לא ניזוקו במבול כך שמתחזקת ההשערה שאין צורך להוריד מבול על האוקינוסים אלא רק על היבשה) דבר נוסף המחזק את ההשערה שעל פי התורה לא מדובר כאן בהצפה על ידי עלית מפלס המים הוא תיאור הגשם החזק כמקור העיקרי למי המבול "וארובות השמיים נפתחו" ורק לאחר ימים מרובים של מבול נפסק הגשם. ושוב, תודה על העזרה אופיר
 

Governor

New member
אופיר רחימאי, אתה רשאי לשחק שחמט

עם עצמך ככל שתאבה, וטמונים בכך יתרונות, שכן לא תפסיד כך או אחרת. לא אתי. איני מרשה לך להבין דבר מתשובתי מבלי לסכם ענין זה תחילה אתי. לא ניתן לגרום לכסוי ההרים הגבוהים במים מבלי שיעלו גם מי האוקינוסים. מסופוטמיה היא משור עם שפוע מתון כלפי המפרץ הפרסי, ואין שום עמק גדול בה שיכול להתמלא מים באפן "מקומי", עד לכסוי ראשי ההרים הגבוהים מבלי שיעלה מפלס האוקינוסים. הצפה מקומית בזו גם לא היתה מכלה את החי והאדם מחוץ לתחום המקומי. מספיק להשתטות. אתה מעונין להזות? מדוע תשאל לרשותי? זכות הפרט לעשות מעצמו אידיוט מעוגנת בחוקה. ספור המבול בצורתו המקראית לא היה ולא נברא ואם ספור חשוב זה הוא עורבא-פרח, מי לכפי יתקע כי הוא העורבא-פרח היחידי במקרא? כל האוטנטיסיטי של המקרא מתמוטטת...
 

רון סי

New member
זה ממש טפשי לעשות חישובים כאלה

בהקשר למאורע שמוגדר בפירוש כעל-טבעי, יוזמת אל כל-יכול. איש לא טען שהמבול היה תוצאה של תהליכים טבעיים. אם הוא לא היה תוצאה של תהליכים טבעיים אז אין שום מניעה לחשוב שהמים העודפים הובאו מחוץ לכדור הארץ (או יוצרו בו במקום), וסולקו לשם בחזרה בסיום הפעולה (או הומרו לאי-קיום).
 

giingiit

New member
וכמובן שעל פי התורה המים באו

לא רק מתהום רבה, אלא נפתחו גם ארובות השמיים כלומר, באו מים גם ממקורות חיצוניים לכדוה"א כך שבעצם אין כל קושי להסביר מאיפה באו מספיק מים לכסות, אלא שלגובנור יש בעיה אם קבלת עובדה זו.
 
ולכן התורה מזכירה בבראשית שיש מים

"מעל הרקיע". וכך יוצא שאחר המבול חזר העולם כמעט לתוהו ובוהו של בראשית והשווה עוד: בבראשית "ורוח ה' מרחפת על פני המים", לעומת נח "ויעבר ה' רוח על הארץ וישוכו המים"
 

Governor

New member
ידידי ההוזים,

המבול בפורמט המקראי הוא עורבא-פרח מכמה סבות עצמאיות: (1) הראיתי שאין די מים. לאלה הטוענים שהובאו מים וסולקו התשובה היא שמים יכולים איכשהו להתווסף למערכת של כדה"א אם נניח שכדה"א עבר דרך נחיל שביטי קרח. המים אינם יכולים להיות מסולקים חזרה לחלל מעצמם. כל נסיון לערב "ישות כל יכולה" במעשה בלי להוכיח תחילה שהיא קיימת גם מחוץ למוך שבין אזני המאמינים בה - מגוחך. ההזדקקות ל"ישות כל יכולה" כבר מעידה כי נכשלתם למעשה. (2) בדיקת Ice Cores ממקומות שונים על פני כדה"א מעידה שכפות הקרח בקטבים לא נמסו מזה 160000 שנה (פלוס/מינוס 15000). Ice Cores אלה הם logbook גיאולוגי מדויק ואפילו מצויים בהם בועיות אויר, מיקרואורגניזמים וחרקים שנלכדו ושקעו וניתן ללמוד מהן על הרכב האטמוספירה והחיים אז. _לא_ ארעה _שום_ קטסטרופה גלובלית לפני 4100 שנה. כל הטוען אחרת - חייב להפריך את העדויות הגיאולוגיות ולהוכיח זאת באמצעי השונה מסתם הצבעה על ספור המופיע במעשיות המיתולוגיה היהודית. (3) בדיקת ה- MRCA של האדם והחי מעלה שאינם צאצאי טרמפיסטים אחדים ששרדו הכחדה עולמית לפני 4100 שנה. MRCA טפוסי של מדגם תושבי אירופה הוא 30000 שנה, של דרום אמריקה (התושבים המקוריים) 18000 שנה, של אוסטרליה (תושבים מקוריים) 40000 עד 50000 שנה. וזה רק המין האנושי שהוא המין היחיד עלי אדמות. טרם היחסתי למיני בע"ח. היכן המבול? (4) אין סמנים גלובליים למבול. יש לעומת זאת שכבת clay עולמית של משקע עשיר באירידיום שנוצר מן האבק שפרח ועלה לאויר כאשר פגע אסטרואיד עשיר באירידיום בכדה"א לפני כ- 65 מליון שנה. האבק פרח, סבב עולם ושקע בכל מקום. גם שרידי האסטרואיד זוהו. מקום הפגיעה היה לחופי חצי האי יוקטן, מכסיקו. אמנם ניתן למצוא גם בראשי ההרים שרידי בע"ח ימיים זעירים, אולם אלה בני למעלה מ- 180 מליון שנה ושכנו בים הקדמון תטיס אשר כסה את רוב כדה"א, לפני שעלו ונוצרו הרי הקמט של היום. ובכן, המאמינים יכולים לשחק שחמט עם עצמם ככל אשר יאבו, ולסובב הלוח כל אימת שידם על התחתונה, אולם אינם יכולים לשחק אתנו, השפויים, במשחק כזה. אין אנו מושפעים ממעללי "ישות כל יכולה" כל עוד לא הוכח לנו שהיא קיימת גם מחוץ למוך שבין אזני המאמינים. כל שהמאמינים מצליחים לעשות, להנחת דעתנו הגמורה, הוא לסנתז חלקי דיבר למשפטים תקינים לכאורה מכל בחינה סינטקטית. אולם בכך לא סגי. הם שכחו לצקת תכן קוהרנטי למשפטים אלה שלהם...
 

giingiit

New member
אתה לוקח בחשבון רק את מה

שבאטמוספירה ומטה, אני לוקחת בחשבון את מה שכתוב בתורה. בגלל זה אתה לא מצליח להבין את מהות המבול ואני כן. אגב, זה לא יעזור לרדת עלי על לימוד או כל דבר אחר, זה סתם מציג אותך באור לא כל כך חיובי
 

Governor

New member
"אתה לוקח בחשבון רק את מה

שבאטמוספירה ומטה" אני בוחן את ספור המבול מבחינה אחת - יתכנות. גם אם חשבון המים לא היה מסתדר, אולם כנגדו, נניח, היה ענין ה- MRCA, או ה- Ice Cores כן מסתדר - הייתי אולי אכול ספקות, אולם, יכול לקבל. כאשר אין שום עקבות למבול, וכל אמת מידה מעידה כנגד מבול גלובלי - אין לי ספקות. מה אכפת לי ספור על "ישות כל יכולה" שהביאה מים, סלקה אותם, טפלה בכרומוסומים כך שיראה כאילו ה- MRCA אינו בן 4100 שנה, אלא בן 30000 שנה, טפלה ב- Ice Cores כך שיראה כאילו אינם בני 4100 שנה, אלא גדלו ללא הפרעה וללא המסה משך 160000 שנה, סלקה את כל עקבות הבוץ ובמקום זה פרשה שכבת clay עשירה באירידיום בעומק גדול יותר. מה זה מענין אותי? כל המלל שלך איכשהו תקין לכאורה מבחינה סינטקטית ותו לא. תכן קוהרנטי - אין. זכות הפרט לעשות מעצמו אידיוט - מעוגנת בחוקה. "אני לוקחת בחשבון את מה שכתוב בתורה" רק את מה שכתוב בתורה. זכותך. את אינך זקוקה להוכחות, אולם, אינך יכולה לשכנענו, והרי זו מטרתך. לא כן? אף לאחד מאיתנו לא אכפת במה אתם מאמינים, אם אמונתכם אינה מקושרת למציאות. אמונה היא ענין של הזיה אישית. מדוע אתם כה חסרי מנוחה, אם כן? "בגלל זה אתה לא מצליח להבין את מהות המבול" גם את מהות בגדי המלך החדשים לא תפש אף אחד, פרט לחייטים הנוכלים. "לא יעזור לרדת עלי על לימוד או כל דבר אחר, זה סתם מציג אותך באור לא כל כך חיובי" איני "רץ" למשרה צבורית. אני מעונין להציג את "הוכחותיכם" במערומיהן...
 

giingiit

New member
אפילו יותר מזה

העולם הוחרב במבול לא רק על ידי מים, אלא על ידי גופרית ואש רותחת ואחד ההסברים הוא שהמבול היה רדיואקטיבי מבחינת יכולת ההרס והחורבן. אי לכך, אין כל ערך לתיארוכים מלפני תקופת המבול כי חורבן העולם שינה את הטבע שלהם. זה ההסבר הכי מקובל והגיוני למי שמחפש הגיון מדעי/מתמטי בכל דבר ולא מקבל את הבריאה כמציאות מוכחת (לפחות כמו המפץ הגדול, רק שעם פחות הנחות יסוד).
 
שטויות של מסוממת

מה זה מבול רדיואקטיבי ? האם ידוע לך זמן מחצית החיים של דאוטריום (רמז מים כבדים) ? זמן מחצית של דאוטריום הוא אינסופי. אז נראה לך שהיית יכולה להתקיים על פלנטה שהופצצה בדאוטריום ? אין גבול לטמטום שלך מה, שקרנית ?
 
יש להפריד בין שני דברים:

או שנותנים טיעון מיסטי שפוטר את הבעיה לאלו המאנימים בה ללא סייג בין כה, ואז הרשות נתונה ואפשר לומר הכל מכל כל, או שנותנים טיעון עינייני מציאותי שמוכיח את עצמו כמשהו שאכן קרה. ואם אין כזה, אי אפשר לבוא ולטעון לכתר של "האמת היחידה" וכל שאר הכתרות מתנשאות של הדת היהודית...
 

giingiit

New member
מה נחשב כטיעון מציאותי?

למשל מדוע מים שבאים מהיקום, לא נחשב למציאותי? האם לא ייתכן, שינחת מטאור מקרח על כדוה"א ויהפך למים כדוגמא? מה פחות מציאותי בזה, מהטיעון שהכדוה"א נוצר לפני מיליארדי שנים ממפץ?
 

Governor

New member
גם אם נניח שכדה"א עבר דרך נחיל

שביטי קרח (לא מטאורים) ולכד רבים מהם, אין המים יכולים להיות מסולקים חזרה לחלל מעצמם. שובי וקראי כאן. אין אף סמן למבול...
 
למעלה