ל-MGB ולכולם - כמה חידושים שכתבתי
קהלת א' פס' א'-ד': "דברי קהלת בן דוד מלך בירושלים. הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל. מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש. דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת". פס' שמכילים הרבה עניינים לענ"ד וכתבתי כך: "מלך בירושלים" - צריך לשים לב קודם שלא כתוב כאן "מלך ירושלים" אלא ב-ירושלים. דהיינו בירושלים, העיר המקודשת אשר שם נמצאת גם השכינה, שם אפשר להיות בגדר "מלך" (עניין מוח לב כבד) התעלות רוחנית שליטה ביצרים וכו'. וכן מתבטאת כאן צניעות כ"ש: "בירושלים" ולא ירושלים - עיר החכמה כפי שמפרש רש"י ובזכותה ג"כ מגיעים לדרגה זו. * הבל - אותיות בל-ה', כאשר אין ה' הרי שזה הבל, אין בו תכלית של ממש. "הכל הבל" - הכל, אותיות "הלך" ואותיות "כלה" דהיינו הכל הולך וכלה כאשר אין מציאות ה' שזה הינו הבל. "מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש" - כלומר, מה יתרון לאדם להשתעבד לחומר? השמש מסמלת את החומר משום שבמילה שמש יש שתי אותיות ש' אשר ביחד יוצרות את המילה "שש" - מס' אשר מסמל את עולם החומר - שש ימי מעשה/בריאה, שש(ה) צדדים לכל חפץ וכד'. אבל דע לך שלמרות שזה חומר, יש כאן מציאות ה' והוא מתגלה בתוכו ממש כ"ש: "השמש" - האות מ' נמצאת בין האות ה-ש' הראשונה לבין האות ה-ש' השנייה. האות מ' מורכבת מאות כ' ו-ו' אשר בגימטריה זה 26 כשם הויה. כלומר מציאות ה' בתוך החומר ג"כ. אבל, מה טעם לאדם לעמל תחת השמש? תחת החומריות - כדי להעיר את אותו פגאני זה צריך לקרבו לתורה כ"ש: "ומקרבן לתורה" - "לגובה העיניים" לא מעל ולא מתחת. "דור הולך ודור בא" - בגלל ההתעסקות בהבל אותו דור הולך וכלה. אבל יש המשכיות טובה לפגם זה וזה הינו התיקון כ"ש: "ודור בא". המילה "בא" מאוד מעניינת. היא גם מסמלת התקדמות לעבר התכלית האלקית כ"ש: "בא" דהיינו מתקדם. וגם היא מורכבת מהאותיות ב' ו-א'. בגימטריה זה 3. בא, אותיות אב. וידוע שיש 3 שותפים להולדת ולד והם: זוג הורים ואלקים. במילה "בא" האות ב' היא הראשונה וזה מסמל את המעשה מצד עמ"י - אותה התעוררות להיתקן ולהתעלות ולאחר מכן באה עזרתו של אלקים. וזה בדיוק אותו דבר בהולדת ולד - ההורים צריכים קודם ליצור את העובר ולאחר מכן אלקים מביא את הנשמה אשר נכנסת לתוך הגוף. "ודור בא" - "בא" זה מבחינת התקדמות ותיקון מצד עמ"י קודם ולאחר מכן באה עזרתו של ה' כמו בהולדת ולד כפי שביארתי. "והארץ לעולם עמדת" - לאחר ההתעוררות הזאת של עמ"י לתקן את עצמו וללכת בתורת ה' דהיינו להישמע לדברו ולמצוותיו ולעשותם, הארץ מתעלת מעל העלם (=הסתר פנים) ו-ה' מתגלה. ואיך אפשר לדעת שהארץ התעלתה מעל העלם - הסתר פנים, כ"ש: "והארץ ל-עולם" מבחינת "אני ל-דודי" - אני יכול לעזור לדודי משום שיש בי משהו שהוא צריך ואין לו לכן זהו בגדר עילוי - אני התעלתי מעליו ולכן אני יכול להיות בעזרתו. ועוד דבר: "והארץ לעולם עמדת" - כידוע, יש הרבה מצוות אשר תלויות בארץ ישראל ורק בה אפשר לעשותן. לכן צריך לקרא את הפס' כך: "והארץ לעול עם (=עולם) עמדת" כלומר, והארץ = ישראל. לעול = לעול תורה ומצוות. עם = ישראל. עמדת = קבועה, היא נמצאת פה ולא במקום אחר. לכן ניתן להבחין שהארץ נצרכת לנו משום שהיא נוצרה לעול תורה ומצוות של עמ"י והיא עמדת, קבועה כאן ולא במקום אחר על פני כדוה"א.
קהלת א' פס' א'-ד': "דברי קהלת בן דוד מלך בירושלים. הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל. מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש. דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת". פס' שמכילים הרבה עניינים לענ"ד וכתבתי כך: "מלך בירושלים" - צריך לשים לב קודם שלא כתוב כאן "מלך ירושלים" אלא ב-ירושלים. דהיינו בירושלים, העיר המקודשת אשר שם נמצאת גם השכינה, שם אפשר להיות בגדר "מלך" (עניין מוח לב כבד) התעלות רוחנית שליטה ביצרים וכו'. וכן מתבטאת כאן צניעות כ"ש: "בירושלים" ולא ירושלים - עיר החכמה כפי שמפרש רש"י ובזכותה ג"כ מגיעים לדרגה זו. * הבל - אותיות בל-ה', כאשר אין ה' הרי שזה הבל, אין בו תכלית של ממש. "הכל הבל" - הכל, אותיות "הלך" ואותיות "כלה" דהיינו הכל הולך וכלה כאשר אין מציאות ה' שזה הינו הבל. "מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש" - כלומר, מה יתרון לאדם להשתעבד לחומר? השמש מסמלת את החומר משום שבמילה שמש יש שתי אותיות ש' אשר ביחד יוצרות את המילה "שש" - מס' אשר מסמל את עולם החומר - שש ימי מעשה/בריאה, שש(ה) צדדים לכל חפץ וכד'. אבל דע לך שלמרות שזה חומר, יש כאן מציאות ה' והוא מתגלה בתוכו ממש כ"ש: "השמש" - האות מ' נמצאת בין האות ה-ש' הראשונה לבין האות ה-ש' השנייה. האות מ' מורכבת מאות כ' ו-ו' אשר בגימטריה זה 26 כשם הויה. כלומר מציאות ה' בתוך החומר ג"כ. אבל, מה טעם לאדם לעמל תחת השמש? תחת החומריות - כדי להעיר את אותו פגאני זה צריך לקרבו לתורה כ"ש: "ומקרבן לתורה" - "לגובה העיניים" לא מעל ולא מתחת. "דור הולך ודור בא" - בגלל ההתעסקות בהבל אותו דור הולך וכלה. אבל יש המשכיות טובה לפגם זה וזה הינו התיקון כ"ש: "ודור בא". המילה "בא" מאוד מעניינת. היא גם מסמלת התקדמות לעבר התכלית האלקית כ"ש: "בא" דהיינו מתקדם. וגם היא מורכבת מהאותיות ב' ו-א'. בגימטריה זה 3. בא, אותיות אב. וידוע שיש 3 שותפים להולדת ולד והם: זוג הורים ואלקים. במילה "בא" האות ב' היא הראשונה וזה מסמל את המעשה מצד עמ"י - אותה התעוררות להיתקן ולהתעלות ולאחר מכן באה עזרתו של אלקים. וזה בדיוק אותו דבר בהולדת ולד - ההורים צריכים קודם ליצור את העובר ולאחר מכן אלקים מביא את הנשמה אשר נכנסת לתוך הגוף. "ודור בא" - "בא" זה מבחינת התקדמות ותיקון מצד עמ"י קודם ולאחר מכן באה עזרתו של ה' כמו בהולדת ולד כפי שביארתי. "והארץ לעולם עמדת" - לאחר ההתעוררות הזאת של עמ"י לתקן את עצמו וללכת בתורת ה' דהיינו להישמע לדברו ולמצוותיו ולעשותם, הארץ מתעלת מעל העלם (=הסתר פנים) ו-ה' מתגלה. ואיך אפשר לדעת שהארץ התעלתה מעל העלם - הסתר פנים, כ"ש: "והארץ ל-עולם" מבחינת "אני ל-דודי" - אני יכול לעזור לדודי משום שיש בי משהו שהוא צריך ואין לו לכן זהו בגדר עילוי - אני התעלתי מעליו ולכן אני יכול להיות בעזרתו. ועוד דבר: "והארץ לעולם עמדת" - כידוע, יש הרבה מצוות אשר תלויות בארץ ישראל ורק בה אפשר לעשותן. לכן צריך לקרא את הפס' כך: "והארץ לעול עם (=עולם) עמדת" כלומר, והארץ = ישראל. לעול = לעול תורה ומצוות. עם = ישראל. עמדת = קבועה, היא נמצאת פה ולא במקום אחר. לכן ניתן להבחין שהארץ נצרכת לנו משום שהיא נוצרה לעול תורה ומצוות של עמ"י והיא עמדת, קבועה כאן ולא במקום אחר על פני כדוה"א.