ל-roobie, מעט עובדות על עזה

Charlie

New member
ל-roobie, מעט עובדות על עזה

ראשית, ברצועה כ-900 אלף פלסטינים. זה אינו מס´ קטן, אך אין צורך להיכנס להיסטריה ולעשות שגיאות בלתי הפיכות. במאה ה-1 לפנה"ס כבשו החשמונאים את עזה ויישבו אותה ביהודים. מאז ועד חורבן עזה ע"י...הכובשים הערבים, בשנת 637 לספירה, מתגוררים שם המוני יהודים ועוסקים במסחר ימי וספנות. כאן המקום להזכיר כי בית הכנסת הגדול והמפואר בארץ נבנה בעזה בשנת 508. העיר נותרה שוממה עד יישובה מחדש ע"י...היהודים במאות ה-8-10 לספירה. במאה ה-11 שוב נחרבת הקהילה שם עקב הכיבוש הצלבני אך לא אלמן יהודה ובמאה ה-13 (לאחר הכיבוש הממלוכי) חוזרת לשם הקהילה היהודית ומתרחבת וגדלה בהדרגה. חלק מגולי גירוש ספרד (1492) הגיעו לעזה ביניהם משפחת קסטל המפורסמת. ב-1799 מגורשים יהודי עזה ע"י גייסות נפוליאון ואולם ע"פ תיאורו של יצחק בן-צבי יהודים יישבו מחדש את העיר כבר בשנית 1870-1880. בעזה הוקם גרעין התיישבותי גדול ב-1885 ביזמת זאב ויסוצקי (סוחר התה הנודע) כאשר ב-1910 בעידודו של אליעזר בן-יהודה ("מחייה השפה העברית") מוקם שם בית-ספר עברי. לבונטין מקים שם את בנק אפ"ק ב-1914 . שוב מגורשים היהודים ע"י התורגים ב-1914 בפתיחתה של מלה"ע ה-1 ושוב מתחדש שם היישוב היהודי כבר ב-1919 לאחר הכיבוש הבריטי את הארץ. ב-1929 מאפשרים הבריטים לפורעים הערביים לשחוט ולפגוע ביהודים. לא רק שמאורעות תרפ"ט שמו קץ ליישוב היהודי עתיק היומין בחברון - אלא גם בעזה. ב-1977, במלאת עשור למלחמת ששת הימים, חודש היישוב היהודי בחברון. ואולם מאז 1929 ועד היום טרם חודשה ההתיישבות היהודית בעזה. חמש פעמים גורשו יהודי עזה ותמיד שבו אל העיר ובנו אותה. האם זו תהיה ממשלת ישראל שתצליח להכחיד את היישוב היהודי מהעיר??
 
אחי, תודה רבה.

אני מודה שלא ידעתי את רב הפרטים. למרות שגם עד עכשיו התנגדתי לנסיגה מעזה, בעקבות סקירתך התנגדותי הפכה נחרצת פי כמה. אני
עזה.
 

Roobie

New member
אוקיי, תודה

תודה על המידע, נחמ לדעת דברים חדשים זאת כבר פעם שלישית שאני שולח את ההודעה הזאת.. בפעמיים הקודמות זה לא הופיע בכל אופן- כיום זאת עיר פלשתינית עצומה, שאם נחנו לא רוצים להיקלע לבעיה דמוגרפית קשה כדאי לנו להיפטר מהשליטה שלנו באזורה. חוץ מזה שאם אתה יודע שגם ככה היא כזאת עיר כרגע - איזה משמעות יש לעבר? רוצה לכבוש גם את אודסה? לאמא של סבתא שלי מצד אחד היה שם בית ענקי והם היו קהילה של כמה מאות אלפי אנשים. ומצד אחר במשפחה אנחנו באים מקהילה מאוד מפותחת בבוכרה, בוא נכבוש גם את האזור ההוא. ואם אפשר אז גם את ברלין, את קזבלנקה, את ורשה, כל מקום שבו היו לנו קהילות יהודיות.
 
i ../images/Emo23.gif../images/Emo23.gif../images/Emo24.gif azza

וואללה צודק. אין שום משמעות לעבר. בגלל זה לא הלכנו לאיזה אי לא מיושב, ובאנו דווקא לא"י שהיתה מפוצצת בערבים, דווקא לפה. אין משמעות לעבר. לכן אתה מכנה את יהודה ושומרון "שטח כבוש", משום שבעבר הן היו שייכות לערבים. אתה ממש לא סותר את עצמך.
 

Roobie

New member
לא

ארץ-ישראל לא הייתה מפוצצת בערבים, היו כאן כמה מאות אלפי ערבים. חוץ מזה שבעיית הבית-הלאומי לעם היהודי הייתה טיפה יותר חשובה מאשר סילוק 1.3 מליון פלשתינים מביתם בשם ההיסטוריה. נקודה.
 
יש בעיה בפורום, בגלל זה זה קורה לך

זו בעיה של כל המערכת בתפוז, כבר שוחחתי איתם כמה פעמים והם מנסים לתקן. בגלל זה ההודעה הקודמת שלי מופיעה במים. תשלח כמה פעמים, עד שזה יצליח, או שתשמור את ההודעות בוורד ותשלח מחר.
 

Charlie

New member
לא כך רובי

כי פולין - לפולנים אתיופיה - לאתיופים תימן - לתימנים וארץ ישראל לעם ישראל! עם ללא עבר - אין לו עתיד. תתחיל לשנן. אם אין לך מה לחפש בעזה, חברון, שילה, ענתות, בית-אל וירושלים, גם אין לך מה לחפש במשולש, בגליל, בנגב ובשפלה!
 

Roobie

New member
לא

מה שחשוב הוא שכרגע לעם היהודי יש מדינה, וכרגע עלינו לדאוג שהיא תישאר קיימת. בניגוד למה שאתם חושבים ההתנחלויות רק מקרבות את קיצה של המדינה. אה, ורק שתדע - אני בעד להשאיר אצלנו את בקעת הירדן, אם רצית לדבר על רצף מוסלמי מסוים.
 
אבל ברק הציע לתת אותה לפלשתינאים...

כי הוא דיבר על 97% מהשטח, ככה הוא אמר לפחות...
 

Ergil

New member
אנשים למען עזה../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif

 

שמאלני

New member
charlie.....

תגיד לי חזרת עד המאה ה-1 לפנה"ס כדי לבלבל את המוח מה שקרה בהיסטוריה? מה זה מעניין אותי מה שקרה בהיסטוריה,כיום המצב לגמרי השתנה וכפי שצינת חיים בעזה כ-900 אלף פלסטינים שזאת עיר בפני עצמה. אפילו בירושלים שזאת העיר הכי גדולה בישראל אין כזה מספר של תשובים. יש 500,000 מיליון בערך ומתוכם חיים לא קצת פלסטינים במזרח ירושלים. ההודעה שכתבת דוגרי היא סתמית,אין לאף אחד מה לעשות איתה.
 

Ergil

New member
זאת היסטוריה שמאלני

היסטוריה היא הסיבה היחידה שיש יהודים שחיים בא"י.
 

שמאלני

New member
נכון אבל...

צודק אנחנו פה בזכות ת.ז שלנו התנ"ך. אבל יש היסטוריות שכבר לא משקפות את המצב כיום. כיום חיים בשטחים בעזה 900 אלף פלסטינים אז זה נראה לך הגיוני שבזמן סיכסוך אפשר להתחיל לבנות התנחלויות גם בעזה. זה הדבר הכי לא נורמלי והכי לא הגיוני שאפשר לחשוב עליו.
 

Charlie

New member
שמאלני - רואים שאתה מבולבל

אני לא מאשים אותך, אתה בוגר בתי הספר הציוניים של מדינת ישראל. הרבה לא יכלו להעניק לך שם... לעניינינו: שים לב שכתבתי שברצועה יש 900 אלף ולא בעיר עזה. זאת מפני שמישהו רשם שיש שם מיליון וחצי ויש המגזימים וטוענים שיש שם 2 מיליון. רק להעמיד דברים על דיוקם, זה הכל. כמו כן מחד אתה מקבל את התנ"כ כ"מנדט" שלנו על הארץ ומאידך את מתעלם מאלפי שנות הסטוריה יהודית במקום כולל התקופה האחרונה - התקופה הציונית. אז ללכת לתקופת שמואל הנביא, דוד המלך ושמשון הגיבור זה בסדר אבל 70 שנה אחורה, זה לא? מאה שנה אחורה אסור?! תחליט כבר - או שאתה מבין ומקבל את ההיסטוריה הענפה של עם ישראל בא"י או שלא. אי אפשר במקרה זה לנהוג איפה ואיפה. לשאלתך, אתה צודק. כרגע זה טירוף מוחלט ופיקוח נפש ממש לשכן יהודים בעיר עזה. ואולם לא ירחק היום ובעיר הרפאים עזה יגורו הרבה יהודים. מי שמכיר את הרצועה יודע שהחופים הכי יפים בארץ הם שם, יש שם דיונות מדהימות וחקלאות משגשגת. בקיצור - חבל עזה עוד יהיה מקום מבוקש! Just wait and see.
 

שמאלני

New member
צ´ארלי רואים שאתה מבלבל את המוח

אני לא מאשים אותך אתה מושפע משטיפת המוח של הליכוד. הרבה לא יוכלו להעניק לך שם... עכשיו לעניינינו: המספר מה שצינת לא חשוב 900 אלף מצדי שיהיו שם 4 מיליון פלסטינים זה לא משנה. העבודה שחיים שם המון פלסטינים גורמת לנו לותר על המקום הזה. זה כמו שהפלסטינים יגידו חיפה הייתה שלנו ואנחנו רוצים אותה בחזרה. הרי זה לא הגיוני חיפה העיר השלישית הכי גדולה בישראל,אז מה יבאו לפה פלסטינים ויתחילו להתישב. כך גם אנחנו לא יכולים לעשות להם. דבר שני ברור שאני אקח את התנ"ך כמנדט לזה שעלינו לארץ ולא בחרנו למשל את הצעת אוגנדה,ששר המושבות הבריטי הציע לנו ב-1903. היעד הבלעדי מהתחלה היא לעלות לארץ ישראל לפי התנ"ך,הרי התנ"ך זה ת.ז שלנו. וזה בכלל לא קשור לאלפי שנות היסטוריה שלנו במקום שנקרא עזה. בעזה כיום חיים לפי מה שרבין כתב 1.3 מיליון פלסטינים,רק בעזה !! אז מה זה מעניין אותי עכשיו ההיסטוריה של המקום הזה. בשביל היסטוריה מחורבנת אני מעדיף להציל חיים של אנשים,ולא ללכת כמו המתנחלים הלא שפוים,הרי המתנחלים הם לא שפוים. איפה ראית אנשים שפוים שיורים עליהם והם ממשיכים להשאר בבתים. יותר חשוב להם ההיסטוריה מאשר חייהם וחייהם של ילדיהם. אני מקבל רק מה שמגיע לנו. תשמע צ´ארלי אני אדם ישר ואני מאמין שמה שלוקחים צריכים להחזיר בעד משהו. ולכן אנחנו צריכים לפלסטינים את השטחים הכבושים שכבשנו מהם. לא להעלים העין ולהגיד עזה הייתה מאז ומעולם שלנו,כי אני לא סופר את ההיסטוריה לפני כמה אלפי שנים. כיום המציאות שונה,הכול שונה וכמו שאני לא אלך כמו שהלכו בתקופת התנ"ך עם בגדים של רועי צאן,כך גם היום אני לא אלך ככה כי הסתכלו עלי כמו איזה משוגע. היום האופנה שונה מאז,התרבות של עם ישראל,האופי בקיצור הכול שונה מאז. אז אתה לא יכול לקחת רק את עזה לדוגמא ולהגיד זה שלנו מאז ולתמיד. כי המציאות שונה וצריכים להמשיך לזרום איתה ולא לחזור אחורה. צ´ארלי אני מציע לך להתחיל לשכוח מהפנטזיות שלך כי הם לא יתגשמו בחיים.
 

Roobie

New member
1.3 מליון!!

במוסף 7 ימים אני חושב (הייתי אצל סבא וסבתא שלי, הם מנויים על מעריב וידיעות, באחד משניהם זה היה) הייתה כתבה על כוח צה"ל בעזה, והיה כתוב שחיים שם 1.3 מליון פלשתינים. רוצה להתווכח עם עובדות?
 
מצידי שיהיו 10 מליון

כל עוד אני לא מנהל להם את הביוב והמים, אלא רק דואג לביטחון של עצמי (עיין ערך: אוטונומיה), זה לא מפריע לי. זה כן יפריע להם, ואז הם יעזבו, ויהיו הרבה פחות ממליון. ליהודים יש זכות להתישב בכל מקום בעולם, גם בעזה.
 

צהוב.

New member
זה נכון...

לכל פיסת קרקע בארצנו הקדושה. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל מאז ולעולם. אם תבררו טוב,תגלו שבכלל אין דבר כזה...עם פלשתיני. הלוואי שכולם יבינו מה פירוש ארץ ומולדת. תוחזר הציונות ללבבות כולנו.
 
למעלה