ל- vstrom1000 בהמשך לדיון בנושא פנצ'רים

מיצו

New member
ל- vstrom1000 בהמשך לדיון בנושא פנצ'רים

כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=8&messageid=175746835
(הוא לא קופץ יותר)

שאלה שאלה. אז קודם כל אני לא ממש זוכר מה היה בדיוק מצבם של הצמיגים בשלושת או ארבעת הפנצ'רים שהיו לי. זה היה באמת מזמן. אבל לפה או לשם, אין ספק בליבי שככל שהצמיג "אכול" יותר, כך הוא פגיע יותר למסמרים, ברגים וסתם פגעי שוליים (בד"כ בכביש זה לא קורה. בד"כ). נראה לי, אבל אני לא בטוח, שדווקא על ה- K1200R שבו היה לי, לפי מיטב זכרוני, את הפנצ'ר האחרון באחורי, דווקא שם הצמיג היה עוד עם בשר. אני זוכר שבכעס מסויים נאלצתי להחליף אותו (אז זה היה בקמור, לא היו הרבה אלטרנטיבות), וזה עלה לי לא זול. לא זוכר דגם צמיג, כמדומני משהו של מצלר אבל לא זוכר את הדגם.

לגבי ההיאבוסה ובכלל כל האופנועים שלי - אני רוכב עליהם גם במנהלתית, בוודאי. תלוי בעונות השנה, בחשק, בצורך הספציפי באותו יום, אני רוכב עליהם בין 0 ימים בשבוע ועד ל- 7 ימים בשבוע, כשבכל שאר הימים אני עושה שימוש ברכב. פעם זה לא היה ככה, והייתי נוסע רק עם אופנוע. אבל הזמן עבר, יש לי ילדים שצריך לפעמים לאסוף או להחזיר (וזה כבר מכסה לי יומיים לפחות בשבוע), ועוד שיקולים.
 

vstrom1000

New member
הפנצ'ר עם הבמוו K1200R

פנצ'ר ראשון, נשאר הרבה בשר בצמיג ובכל זאת נאלצת להחליף צמיג.
האם הסיבה לפנצ'ר היא משהו בסגנון בורג מסובך כמו פעולת דוקרן ?
משהו שיסביר למה אסרו על התיקון?
&nbsp
כן לגבי הנושא של צמיג "אכול יותר", זה מה שקראתי לו הפנצ'ר ZONE ...
אני יודע שגם אתה לא מחליף קדמי אחד על כל אחורי אחד אלא יחס של 1ל2 או אולי 1ל3. האם אתה מצליח להגיע לשחיקת קדמי לתוך "עומק קוביות מבחן השחיקה"? [הקוביות שנמצאות בתוך החריצים כדי להדגים מתי נעלם עומק מספק של החריץ]
 

מיצו

New member
אני מנסה להיזכר כי זה היה מתישהו ב- 2006

נסעתי על כביש 4 מכיוון אשדוד לת"א. כמה ק"מ לפני מחלף יבנה הרגשתי את האוויר יורד באחורי. עצרתי, הסתכלתי, ראיתי חור. למזלי הייתי קרוב יחסית למחלף יבנה אז נכנסתי לשם לתחנת הדלק. לא היתה לי ערכת תיקון אז קניתי במקום פאסט. מצאתי איזה בורג על הרצפה, הברגתי אותו לתוך החור שבנתיים הוציא כמעט את כל האוויר. דחפתי את הפאסט, ונסעתי קצת בתחנה. כל הג'יפה שהקצף הזה מוציא ממש מעצבנת (עדיין לא ברור לי למה תמיד לקראת סוף המילוי תמיד הפאסט מוציא דליפת קצף מאזור הצינור קרוב לראש המיכל, ממש לא ברור לי למה! וזה קורה בכל הדגמים שאי פעם יצא לי להשתמש בהם גם על אופנועים של חברים!).
&nbsp
קניתי עוד פאסט כדי להיות בטוח, מילאתי אוויר כמה שיכולתי, וראיתי שעדיין יש דליפה קלה. יצאתי לדרך כשאני רוכב על ביצים, ועצרתי באזור מחלף ראשון כדי לראות מה מצבי. ראיתי שאפשר להמשיך וכך היה. הגעתי לקמור באזור המסגר בת"א כשבצמיג עדיין היה אוויר אבל בטח לא בלחץ אופטימאלי.
&nbsp
למה החלפתי למרות שהיה עדיין בשר? לא זוכר כרגע. אולי עצה שקיבלתי ממנהל המוסך. לא זוכר.
&nbsp
לגבי היחס של החלפת הקדמיים אצלי, אז היסטורית זה כמעט תמיד יחס של 1:2, כשאני לא ממש מחכה לגמור את הקדמי אם גמרתי 2 אחוריים. אני לא משחק בחיים שלי ולא משחק בבטיחות שלי, ולכן מבחינתי ברגע שהגיע הזמן, אני מחליף. שאחרים יחסכו על צמיגים. ב- 15 השנים האחרונות אני רוכב על אופנועים שמוציאים 150 עד 200 כ"ס, ים מומנט, רכיבה אגרסיבית (אבל סולידית), ואני לא משחק עם הצמיגים שלי.
 

vstrom1000

New member
2006 באמת מזמן. אתה לא זוכר כל הפרטים אבל

על סמך התיאור שלך עלית על משהו פוצע "טראומתי" באופן רציני.
למה אני חושב ככה?
כי היה חור גדול ולא היה תקוע כלום. נאלצת לאלתר סגירה של החור ע"י הכנסת בורג מקרי שמצאת בתחנת הדלק ולהזריק 2 פאסטים וגם אז דלף אויר בקצב לא מהיר.
ואח"כ למרות יתרת בשר טובה בצמיג יחסית חדש הומלץ לך להעייף את הצמיג לכל הרוחות.
לפי התיאור אני מעריך שטוב עשית ששמעת למנהל המוסך.
ובקיצור כדי לסכם את עניין הפנצ'ר באחורי הזה שאתה מתאר מ2006: אני מעריך שזה לא פנצ'ר טיפוסי אלא משהו בסגנון מיני-דוקרן, ואז זה סיפור אחר.
&nbsp
האם אתה זוכר פרטים על הפנצ'ר בקדמי? הרי היה לך פנצ'ר בקדמי, אחד. אני טענתי שהיות שקשה להכנס בצמיג קדמי לתוך הפנצ'ר ZONE, אז לכן יש פחות פנצ'רים בקדמי.
לי אף פעם לא קרה פנצ'ר בקדמי.
&nbsp
 

מיצו

New member
לא, לא זוכר, אבל אם יהיה

פה מישהו מוסמך אולי יהיה אפשר לעשות סשן של היפנוזה, ואז אולי זה יעבוד.
&nbsp
אתה משתמש במילים בומבסטיות אבל לא היתה שם שום טראומה פרט לכיס.
 

vstrom1000

New member
יש אצלך פער בין הידע ברכיבה לבין ההבנה במכונה

איפה אתה מוצא אצלי מילים בומבסטיות: אתה כנראה לא מבין שהצמיג שלך שנפער בו חור פעור ולא היה בו בורג או מסמר, שהצמיג הזה שנותר בו הרבה בשר, ושנאלצת להחליף "בטרם עת", נפגע ממשהו משמעותי, טראומתי? למשל משהו כמו מנגנון של דוקרן או משהו שמייצר אפקט חיתוך משמעותי כמו זכוכית חתוכה חדה משוריינת וכד'.
אתה מתמקד באפקט על הכיס במקום להכנס לעובי המנגנון. זו זכותך אבל שתיייידע שאם לא תכנס לעובי המנגנון אז יהיה לזה גם מחיר בכיס. טראומה לכיס, דווקא את זה לא אמרתי.
&nbsp
מעבר לזה, האם אני מבולבל? דיברנו על פנצ'ר בצמיג קדמי. התיאור שלך הוא על פנצ'ר בגלגל אחורי. האם אתה לא זוכר מה היה עם הפנצ'ר מלפנים?
 

מיצו

New member
אני מנסה לענות אבל

כמו שכתבתי, עברו כבר כמה וכמה שנים מאז. לגבי האחורי/קדמי, אני רק עניתי לשאלות שלך, ואתה משכת אותי לכיוון התיאור של האחורי בבימר.
&nbsp
לגבי הקדמי אני באמת לא זוכר, זה היה מזמן.
&nbsp
אני לא יודע מהו אחוז הפנצ'רים אצל רוכבים שלצורך הדוגמה רוכבים על כלים גדולים בקילומטרז' שאני רוכב. זה דווקא מעניין לבדוק את זה, אבל אני חושד שעיקר הגורם לרוב הפנצ'רים יהיה כמות הרכיבה על השוליים, ומידת הלכלוך שלהם.
&nbsp
אאאההה! נזכרתי בעוד פנצ'ר! זה היה סביב 2010 בערך, לדעתי, על KTM SMT 990 מבחן של דלב, ושם היה חור אחושרמוטה, בערך כמו החור שפעור להיא, איך קוראים לה, הח"כית הזו הערבייה, באמצע הפרצוף. גיליתי את הפנצ'ר למרבה ההפתעה בדיוק כשבאנו לעצור לצהרים במסעדת בשרים באזור שדרות, ולמזלי הרב כRובי שהיה בדיוק בדרום עם עגלה הגיע במיוחד ולקח את האופנוע.
&nbsp
הנה, קיבלת את ה- 3 או 4 האחוריים על ה- 1 הקדמי (שכאמור היה לפי מיטב זכרוני סביב 2000-2001).
 
למעלה