לGovernor

O F I R L

New member
לGovernor

שוב שלום, ושוב אני מצטער על העיכוב שנבע כרגיל מחוסר זמן. "מים יש מספיק בכדור הארץ על מנת לכסות את היבשות בגובה מספיק אם אנחנו לוקחים את מי הימים ושופכים אותם על היבשות כאשר אנחנו איך שהוא מונעים מהם לחזור אל הימים" הבל ורעות-רוח. אתה שואב ומרוקן את מי האוקינוסים ושופכם על היבשה ומונע זרימה חזרה לאגני הימים? כל הזדקקות שלך למשהו לא טבעי היא הוכחה שנסתתמו טענותיך ו"עלית על בנקט". אין שום דבר במסופוטמיה שיכול למנוע זרימת מים לאוקינוס. איזה כיף זה להוציא רק חלקים מן הטקסט ולהציג אותם כבודדים נכון? ההזדקקות למשהו לא טבעי אינה מהווה הוכחה לכלום חוץ מלעובדה שאני עקבי משום שזו היתה טענתי מלכתחילה – מעולם לא טענתי שהמבול קרה בצורה טבעית ואף אחד, אני חוזר אף אחד – עוד לפני שהיו קימות הקושיות שלך וגם לאחריהן לא טען שהמבול קרה בצורה טבעית – אין לי מושג למה אדם חכם כמוך מנסה להתחמק מהטענה הזאת "התורה לא מתיחסת אליו ככזה וככל כמה שידוע לי אין אדם שטוען כך" התיחסות התורה אינה מענינית אותי. אני בוחן את ספורי התורה בראי המציאות ומראה שהם מצוצים מן האצבע. אם התיחסות התורה אינה מענינת אותך – מדוע אתה יושב ומגיב לטענות המועלות כאן – טענת היות המבול היא טענה הכתובה בתורה ואם אתה מעונין להפריך אותה אתה צריך להתיחס לטענה כפי שהיא כתובה ולא כפי שבא לך – מה שאתה עושה נקרא טיעון דחליל הקש. אתה לוקח את טענת המבול – מוציא ממנה את האלמנט העל טבעי – ותוקף אותה כך – ומפה מעונין לומר שהטענה מופרכת. הטענה אינה מופרכת – הטענה שאתה בחרת להתיחס אליה מופרכת. "ומוכן לקבל רק דברים שקרו בדרך הטבע" כן. אני בוחן את ספורי התורה בראי המציאות. מעשיות אינן מענינות אותי. האם המציאות מראה לך – כלומר מוכיחה לך שאין דברים שקרו בצורה על טבעית? ושוב – גם אם כן – אזי על הענין הזה אתה דן ולא על ענין כמות המים "וממילא מסכים עם התורה שבדרך הטבע - לא יכול היה לקרות מאורע שכזה" איני מסכים עם התורה בשום ענין. אלה מלים שלך. הן מעולם לא יצאו מפי. האם אינך מסכים לחשבון התורה בספירת המלאי שנערכה לבני ישראל במדבר(שים לב – לא שאלתי לגבי נכונות הסיפור אלא לגבי הפעולות האריתמטיות הנעשות בו)? איזו מן טענה מגוחכת זו. למרות שאני מאמין שאתה כבר יודע לבד לערוך משוואות אבל רק בשבילך תורה: מבול לא יכול לקרות בדרך התנהגות העולם הרגילה = governor: מבול לא יכול לקרות בדרך התנהגות העולם הרגילה(ורק בשביל שתבין טוב[מה שמן הסתם כבר עשית] הטענה שלא יכול היה להיות מבול מטענת כמות המים אומרת שבצורה טבעית לא היה יכול לקרות דבר כזה - ומשמע מכאן שבצורה לא טבעית כן היה יכול לקרות) 'אתה מעט חורג מדרכך כאשר אתה כן מוכן לקבל את האפשרות שמי הימים "נשפכו" על היבשות - וממילא מניח אפשרות של מאורע על טבעי ובזאת סותר את עצמך' לא. מעולם לא אמרתי כזאת. אלה מלים שלך. הפרך אותי ע"י צטוט בצרוף קשור. אצטט אותך ורק אומר שהקישור הוא לשרשרת המתחילה בהודעה הראשונה שלי(לצערי אינני יודע כיצד לרשום קישור) וכן בהודעה הזאת: א. "האם לגרסתך לא היה המבול גלובלי" ב. "איני מרשה לך להבין דבר מתשובתי מבלי לסכם ענין זה תחילה אתי. לא ניתן לגרום לכסוי ההרים הגבוהים במים מבלי שיעלו גם מי האוקינוסים. מסופוטמיה היא משור עם שפוע מתון כלפי המפרץ הפרסי, ואין שום עמק גדול בה שיכול להתמלא מים באפן "מקומי", עד לכסוי ראשי ההרים הגבוהים מבלי שיעלה מפלס האוקינוסים. הצפה מקומית בזו גם לא היתה מכלה את החי והאדם מחוץ לתחום המקומי. מספיק להשתטות." ג. "אתה שואב ומרוקן את מי האוקינוסים ושופכם על היבשה ומונע זרימה חזרה לאגני הימים? כל הזדקקות שלך למשהו לא טבעי היא הוכחה שנסתתמו טענותיך ו"עלית על בנקט". אין שום דבר במסופוטמיה שיכול למנוע זרימת מים לאוקינוס." כל שלושת הטיעונים שלעיל מנסים להפריך את האפשרות של אי חזרת המים לימים – כלומר מונחת כאן ההנחה שהמים כבר נשפכו על הארץ – הנחה שאם עליה היית מקשה היתה צריכה להיות הטיעון העיקרי שלך משום שזאת בדיוק אותה קושיה כמו זו שלאחרי – כלומר – לא יכול להיות שבצורה "טבעית" התרחשו המאורעות הללו. "לסיכום - הדיון בדבר כמות המים אינו באמת דיון בכמות המים אלא דיון בשאלה האם ישנו כוח על טבעי - במקרה שכן - הכל(לפחות לגבי טענה זו) מסתדר עם האפשרות שהיה מבול - ובמקרה שלא - לא" לא. הדיון הוא בכמות המים, בנתוח ה- MRCA, בעדות ה- Ice Cores, ובהעדר סמני שכבת משקע עשירה בשלדים של בעלי חיים מודרניים ואדם מודרני אני אעתיק שוב את המשפט מלמעלה משום שכנראה בחרת להתעלם ממנו "הכל (לפחות לגבי טענה זו) מסתדר..." ושוב אבקש ואני מצטער על הטרחה אולי תוכל להסביר לי את בעיתיות הטיעון שלי לגבי הice Cores תודה ושבוע טוב אופיר
 

O F I R L

New member
רק...

אופס שכחתי להגיב על החלק הראשון "והנה אתה עצמך מודה שכתבת אותם" לא. היכן? צטט בצרוף קשור אני מצטט מהשרשור הקודם שלנו – תגובה המתחילה במילים "נניח הנחה מוגזמת" "עולות זקופות מן המים, ולכן, רק %70 מפני הארץ משתתפים בחישובי ההצפה, דהינו, רק 350 מליון ק"מ מרובע' נסית לדוג משהו והעלית נעל ישנה בחכתך. פשר משפט זה הוא: מכיוון שפני היבשה אי-רגולריים, לא ניתן לחשב לאיזה גבה יעלה מפלס הימים בהשפך כמות המים הזמינים לצרכי מבול, על פני כדה"א. כאשר מתחילים המים לגאות ממפלס אפס - מתפזר כל מ"ק מים רק על שטח הימים, שהוא כ- 70% משטח פני כדה"א. עם כסוי ראשי ההרים הגבוהים - מתפזר כל מ"ק מים נוסף על 100% משטח פני כדה"א. כדי לא להחשד כמשחק עם המספרים וכמטה תוצאות (fiddling with the figures), החלטתי לחשב את ההצפה לחומרה, כאילו המים מתפזרים כל הזמן רק על 70% משטח פני כדה"א. והתוצאה היתה הצפה של כ- 65 מטרים. יכלתי לטעון (ויתכן שאף אחד לא היה "תופס" אותי בכך) כי המים מתפזרים על _כל_ פני כדה"א. אז גבה ההצפה היה יוצא משמעותית נמוך יותר. מכיוון שכאמור, פני היבשה אי-רגולריים, בחרתי בחסם נמוך, אשר מיקסם (maximized) את התוצאה. אל תספר לי שלא הבנת זאת. דגת נעל ישנה, חמודי. מהי טענתך כאן אם לא שאין מספיק מים כאשר אנחנו מפזרים אותם על פני כל הכדור? לטענה זאת הגבתי – אתה טענת שלא אמרת זאת מעולם – והנה בעצמך אתה חוזר עליה שוב ושוב – אין מספיק מים משום שהם יתפזרו וכו' טענה זאת נמצאת כמעט בכל הודעה שלך איזו הודאה גדולה מזאת אתה יכול לבקש? תודה אופיר
 

Governor

New member
אופירל יקירי,

"מהי טענתך כאן אם לא שאין מספיק מים כאשר אנחנו מפזרים אותם על פני כל הכדור? לטענה זאת הגבתי – אתה טענת שלא אמרת זאת מעולם – והנה בעצמך אתה חוזר עליה שוב ושוב – אין מספיק מים משום שהם יתפזרו וכו' טענה זאת נמצאת כמעט בכל הודעה שלך איזו הודאה גדולה מזאת אתה יכול לבקש?" אופירל, _אתה_ _אידיוט_ _חסר_ _תקנה_ (לא גדוף, אלא מונח קליני). במצב התחלתי, כל מ"ק מתפזר על שטח הימים שהוא כ- 70% מפני כדה"א. ככל שמתרומם המפלס - מוצפים גם חלקי יבשה במדה הולכת וגדלה, אולם באפן קשה לחשוב, מחמת אי-רגולריות פני האדמה. עם כסוי ראשי ההרים, כל מ"ק נוסף מתפזר על כל פני כדה"א. אכן כתבתי: "עולות זקופות מן המים, ולכן, רק %70 מפני הארץ משתתפים בחישובי ההצפה, דהינו, רק 350 מליון ק"מ מרובע" והסברתי: מכיוון שפני היבשה אי-רגולריים, לא ניתן לחשב לאיזה גבה יעלה מפלס הימים בהשפך כמות המים הזמינים לצרכי מבול, על פני כדה"א. כאשר מתחילים המים לגאות ממפלס אפס - מתפזר כל מ"ק מים רק על שטח הימים, שהוא כ- 70% משטח פני כדה"א. עם כסוי ראשי ההרים הגבוהים - מתפזר כל מ"ק מים נוסף על 100% משטח פני כדה"א. כדי לא להחשד כמשחק עם המספרים וכמטה תוצאות (fiddling with the figures), החלטתי לחשב את ההצפה לחומרה, כאילו המים מתפזרים כל הזמן רק על 70% משטח פני כדה"א. והתוצאה היתה הצפה של כ- 65 מטרים. יכלתי לטעון (ויתכן שאף אחד לא היה "תופס" אותי בכך) כי המים מתפזרים על _כל_ פני כדה"א. אז גבה ההצפה היה יוצא משמעותית נמוך יותר (כ- 45 מטרים). מכיוון שכאמור, פני היבשה אי-רגולריים, בחרתי בחסם נמוך, אשר מיקסם (maximized) את התוצאה. אל תספר לי שלא הבנת זאת. --- סוף צטוט --- איני כועס עליך חלילה. אני נד לך. אכן לא הבנת זאת. היה עוזר לו ספרתי לי מה גילך, אולם אתה מסרב. מטעמים מובנים לחלוטין. "מהי טענתך כאן אם לא שאין מספיק מים כאשר אנחנו מפזרים אותם על פני כל הכדור?" אידיוט, אידיוט, אידיוט, אידיוט. "איזו הודאה גדולה מזאת אתה יכול לבקש?" אידיוט, אידיוט, אידיוט, אידיוט. הסבר מלא קבלת. אינך תופש? אתה בודד. נתגבר על כך איכשהו. אני חיב לדעת מה גילך הפיזי. שלך, Governor
 

Governor

New member
איך הבנת אתה את חשובי?

אשר לאידיוט: אין מדובר בגדוף. הלא ציינתי זאת. מדובר בסווג קליני: a person affected with idiocy; especially : a feebleminded person having a mental age not exceeding three years and requiring complete custodial care
 

erez zon

New member
סיווג קליני?פעם ראשונה שאני שומע

שאפשר לסווג קלינית את המילה אידיוט....
אשר לעניין המדובר,אני ממש מצטער,אבל אני בתקופת מבחנים ואין לי זמן לקרוא את כל הדיון הזה. אגב,Governor,בפורום חופש iceviper טוען שתוכנית התעודה :"מי היה משה" של ה-BBC מוכיחה את סיפור יציאת מצריים.אני טוען שמדובר בהטעייה מכוונת של הציבור ע"י גוף מסיונרי,האם יש לך מידע נוסף בעניין זה?
 

Governor

New member
שים לב

להגדרה. אתה רואה ש_אין_ מדובר בגדוף. ההגדרה מתארת אדם רפה-שכל, בעל גיל מנטלי שאינו עולה על שלוש, הזקוק להשגחה מלאה של ממונה או אפוטרופוס. 'אגב,Governor,בפורום חופש iceviper טוען שתוכנית התעודה :"מי היה משה" של ה-BBC מוכיחה את סיפור יציאת מצריים' רשמתי לפני, ואחר כך שאלתי ארכאולוגים מקצועיים והם אישרו לי שאין _שום_ אישוש חוץ מקראי לארוע מקראי כלשהו שקדם למאה ה-10 לפנה"ס. הנה, זה התאור הטוב ביותר של תכנית ה- BBC האמורה שיכלתי למצוא. 97237O34IO22
 

erez zon

New member
תודה.....

למרות שהקישור הזה לא מעלה את כל אותם קשיים הנובעים מהתוכנית
 

Governor

New member
שטח פני כל כדה"א הוא

500 מליון קמ"ר (100%) שטח הימים הוא 350 מליון קמ"ר (70%) השתמשתי בשני הערכים 70% ו- 100% רק כחסמים עליון ותחתון לערך התוצאה, כדי להראות שגבה ההצפה _אינו_ עולה על 65 מטרים, ולמעשה הוא יותר נמוך. לא טענתי שהמים נשפכים רק על הימים או רק על היבשות או רק על העננים. אם לא הבנת זאת, מה כן הבנת? טענותיך שהמבול לא היה טבעי _אינן_ מענינות ו_אינן_ מטרידות אדם הבוחן את ספורי התורה בראי המציאות. די לנו בכך שאתה נזקק לנסים ומודה שהמעשיות אינן צולחות את מבחן המציאות. המבול אינו מסתדר מבחינת כמויות המים הזמינות לצרכי מבול, אינו מסתדר מבחינת נתוח DNA וחשוב MRCA אינו מסתדר מבחינת חסר עקבות (אולם יש עקבות לארוע הרבה יותר עתיק) אינו מסתדר מבחינת ה- Ice Cores. על Ice Cores ומטרת חקירתם: http://nicl.usgs.gov/why.htm ספציפית יותר (כדאי לקרוא הכל, אולם, בפרט לחפש Noachian) http://www.talkorigins.org/faqs/icecores.html
 

דוד1000

New member
על המבול כתוב בספר "מעם לועז"

הוא היה בניסים וניקוז המים היה בניסים. אנחנו לא נזקקים לנסים. אם יוצאים מנקודת הנחה שיש בורא, ברור שהוא מסוגל לעשות ניסים. אתה לא רוצה לצאת בכלל מנקודת הנחה כזאת, לכן אין טעם לנסות להתווכח איתך בנושא זה.
 

Governor

New member
"אנחנו לא נזקקים לנסים"

דווקא כן. אחרת שום מעשיה לא נדבקת. הוכחתי שהמבול אינו שורד את מבחן המציאות. המעשיות המיתולוגיות הניסיות שלכם אינן מענינות אותי...
 

Governor

New member
מצוין! נסכם, אפוא כך:

מעשית המבול אשר בספורי המיתולוגיה היהודית _אינה_ עומדת במבחני המציאות, ומכיוון שעולמנו הוא עולם המציאות, לא ארע המבול מעולם...
 

דוד1000

New member
אם יוצאים מנקודת הנחה

אם יוצאים מנקודת הנחה שיש בורא, ברור שהוא מסוגל לעשות ניסים. אתה לא רוצה לצאת בכלל מנקודת הנחה כזאת. אתה מניח מראש שאין בורא למרות שלא הוכחת זאת, וכך אתה מגיע למסקנה שאין שלא יתכן שיהיו ניסים ואחר אתה מתפלא מדוע אין מספיק מים, הרי כל ילד יבין שאתה מרמה.
 

Governor

New member
אם אתה מניח שהכל אפשרי...

...אז מובן שהכל אפשרי, ובעצם לא אמרת דבר. גם באגדות ילדים הכל אפשרי. נחוצה רק יכלת סבירה לסנתז חלקי דיבר למשפטים תקינים לכאורה מבחינה תחבירית. האינדיקטור המהימן ביותר להיות ספור המבול מצוץ מן האצבע הוא _העדר_ _מוחלט_ _של_ _סמנים_. מעשיה מיתולוגית יהודית היא אחרי הכל...נחשתם, מעשיה מיתולוגית יהודית... 972357O34IO27
 

דוד1000

New member
אתה סתם עושה לעצמך שטיפת מח.

בלי לבסס את הטענות שלך. מה עשה לך בורא העולם שאתה כל כך מתאמץ נגדו?
 

Governor

New member
האינדיקטור המהימן ביותר להיות ספור

המבול מצוץ מן האצבע הוא _העדר_ _מוחלט_ _של_ _סמנים_...
 

דוד1000

New member
המבול

המבול במשך י"ב חדש לא היו החמה והלבנה מאירות ולא שמשו המזלות. הילק"ש וה"מצודת דוד" לומדים זאת מאיוב (ט', 5-7): "המעתיק הרים ולא ידעו, אשר הפכם באפו, המרגיז ארץ ממקומה ועמודיה יתפלצון. האֹמר לחרס (לשמש) ולא יזרח ובעד כוכבים יחתם". כל אותה תקופה במשך שנה שלמה לא שמשו המאורות, מאחר שהיה חשך על פני כדור הארץ, שהיו עננים כבדים ושחורים. כן לומדים מכאן, שהעתקו הרים, והארץ הרגזה ממקומה – לא נשארה במקומה ונותקה ממקום אחיזתה: "ועמודיה יתפלצון". במשלי (ט', 1) כתוב: "חכמות בנתה ביתה, חצבה עמודיה שבעה". רש"י מסביר, שבחכמה בנה הקב"ה את העולם בשבעה ימי בראשית. מלכתחילה היתה היבשה אחת, שאחרי כן חלה בה פעולת "חציבה". "חציבה" – לשון כריתה וחיתוך באבנים ("מצודת ציון"), שחוצבו ממנה 7 עמודים שהן 7 היבשות, (דבר שקרה, כפי הנראה, במבול) (ילק"ש ס' תתקמ"ד), ועל זה נאמר "עמודיה יתפלצון".. ילקוט "מעם לועז" (חלק א' ע' נ"ב) מביא בשם "זהר חדש" (י"ג, א') שהארץ היתה אחת, וממנה נפרדו 7 הארצות!!! בארץ ישראל לא ירד מבול, כפי שיחזקאל הנביא אומר (כ"ב, 24): "ארץ … לא גֻשמה ביום זעם". אבל גם כאן מתו כל האנשים כתוצאה מהמים החמים, שהבעירו את כל העולם כתנור, שבאו מן הסביבה (ילקוט "מעם לועז"). חיים, אם נשארו, היו רק דגים במי האוקינוס הגדול (ילק"ש נח, ז' וסנהדרין ע' ק"ח) ובתיבת נח, שם התרכז הגרעין לבנית עולם חדש, אולם לא לאחר שגם הם עברו את מידת הדין במשך שנה שלמה, ונדונו באש ובמים – שני דינים קשים של הגיהינום: הגשמים היו קרים כשלג והמים שעלו מן התהומות היו רותחים (זהר, דף ס"ו). לאחר שנת הסיוטים הזאת, מקבלים נח ומשפחתו וכל בעלי החיים רשות לצאת מהתיבה, והקב"ה מברך אותם, שיפרו וירבו על הארץ. נח בונה מזבח ומקריב קרבנות, ואז הקב"ה מבטיח לו (בר' ח', 22): "עֹד כל ימי הארץ זרע וקציר וקר וחם וקיץ וחרף ויום ולילה לא ישבֹתו". ומפרש הספורנו: "לא ישבותו מלהתמיד על אותו האפן בלתי טבעי, שהגבלתי להם אחר המבול. וזה שילך השמש על גלגל נוטה מקו משווה היום, ובנטיתו תהיה סבת השתנות כל אלה הזמנים, כי קודם המבול היה מהלך השמש תמיד בקו משווה היום, ובזה היה אז תמיד עת האביב, ובו היה תקון כללי ליסודות ולצמחים ולבעלי חיים ולארך ימיהם. ואמר שיהיה זה כל ימי הארץ עד אשר יתקן הא-ל יתברך את הקלקול, שנעשה בה המבול כאומר: "הארץ החדשה אשר אני עושה" (ישע' ס"ו, 22), כי אז ישוב מהלך השמש אל קו משווה היום כמאז ויהיה תקון כללי לכלם כמו שהיה קודם המבול". עכ"ל. גם המלבי"ם מאשר, "שבמה שחופרים במעמקי האדמה עצמות פילים וקופים מאזורים חמים, הרי זה עדות שבימי המבול התמוטט כדור הארץ מדרום לצפון, ואותה ארץ, שהיו עליה כל בני אדם שהשחיתו דרכם, נעתקה מנגד השמש ונהיה שם קרח וקפאון ושממות עולם. כי קודם המבול לא נטה השמש במעגלו השנתי כ"ג מעלות מן המשווה לצפון ולדרום כמו שהיא עתה…" ואכן, באזורים הצפוניים נמצאה כמות גדולה יותר של מאובנים של צמחים ובעלי חיים מאשר באזורים דרומיים יותר באירופה, למשל. מכאן ניתן ללמד, שבמבול קבל כדור הארץ מכה בה חלה הסחה בנטיתו כלפי האקליפטיקה בזוית של ´27 º 23. בתהילים (ע"ד, 17) נקשרים הדברים ביחד: "אתה הצבת כל גבולות ארץ, קיץ וחרף – אתה יצרתם". הרד"ק מסביר: כל גבולות ארץ שהם שבעה גופות שכל אחד אוירו שונה מחברו. כלומר הצבת 7 היבשות מקושרת כאן עם יצירת קיץ וחרף, תופעה שנתחדשה אחר המבול. כמו כן כורת הקב"ה ברית בינו ובין בני האדם ובין כל נפש החיה לדורות עולם (בר' ט' 12-15): "את קשתי נתתי בענן, והיתה לאות ברית ביני ובין הארץ. והיה בענני ענן על הארץ ונראתה הקשת בענן, וזכרתי את בריתי… ולא יהיה עוד המים למבול לשחת כל בשר". מסביר ה"כלי יקר", שהקשת נוצרת ע"י הכאת נצוצי השמש באויר הלח. אלא שגם לפני המבול, ובמיוחד בזמן המבול, היו אדים העולים מן הארץ שמנים וגסים מאד, וקרני השמש לא יכלו לחדור דרכם, עד שלמעשה היה חשך. בברית הקשת מבטיח הקב"ה, שהעננים לא יהיו יותר סמיכים, כך שקרני השמש תוכלנה לעבור דרכם במדה מספקת על מנת ליצור את מראה הקשת. ה. תאור המבול במסורות עמים בעולם כמעט כל הגזעים והשבטים בעולם משמרים תאורים חיים של הרס קדום כללי באש, במבול, ברעידת אדמה או בזעזוע שנגרם מתזוזה של כדור הארץ. ברב המקרים רק אדם אחד ביחד עם משפחתו ובעלי חיים נבחרים נצלו על מנת להתחיל חיים חדשים. האגדה היונית מזכירה את דאוקליון, שניצל מן המבול. יש לציין ששם זה מלשון "דאוקא" – בלשון יוונים הרי זה "10". ואכן נח היה דור עשירי מאדם הראשון. אותנפישתים הבבלי, יימא מאירן, קוסקוס ממקסיקו העתיקה, שניצל מן המבול באסדת תאשור ענקית (ראה איור מס' 2), תזפי בן גזע מקסיקאני מפותח יותר, שלרשותו עמדה ספינה גדולה, שעליה הטעין תבואה ובעלי חיים. בוצ'יקה הקולומביאני, בייס באסבאטה מהודו ועוד כהנה וכהנה מכל קצות תבל, מספרים על ארוע כזה, שארך כ- 40 יום, ושכמעט כל ישוב בני האדם נכחד מהאזור. בחלק מן המקומות לומדים, שתרבות אותם אנשים היתה גבוהה מאד, כפי שצוין לעיל. בהמשך חבור זה ננסה ללכת בעקבות הכתוב בתורה ולנסות להבין כיצד חל מהלך ההתרחשויות, שהביאו למבול ולתוצאותיו דרך עין אדם בן זמננו. הספר בן כ- 200 עמודים וכולל נספחים. האחד סוקר את חשיבות ארץ ישראל: "למה דווקא ארץ ישראל?", והשני סוקר את הסכסוך הישראלי הערבי על פי מקרות היהדות. שורשיו וסופו. את הספר ניתן לרכוש אצל המחברת: הדסה מלמד, ת"ד 1210 רחובות. נח והמבול: ספור המבול נמצא במסורות של עמים רבים כשהמפורסם שבהם הוא סיפורי גלגמש, דבר שבהחלט מהווה הצלבה לתאור המקראי אולם, אם עדיין קיים ספק שהדבר אכן קרה באה הכתבה הבאה ומסירה אותו: http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/betmikra/higia.htm
 
למעלה