מאבקים ומאבקים
מה שצריך זה לא סתם 'לצאת למאבק' אלא שהארגונים יהיו משוכנעים שזהו נתיב הפעולה הנכון. חלק מהבעיה נעוץ בכך שארגון אחד מאמין שרק שיטות המשלבות שפת סימנים שוות מאבק, וארגון אחר לא, וארגון שלישי לא נוגע בנושא בכלל, ומפה לשם מתפזרים הכוחות ולא נוצר שום לובי למאבק שבאמת יכול לשנות משהו. עובדה שהמאבק לכיתוביות בטלויזיה התקדם המון ב5 השנים האחרונות (נכון שהוא עוד לא הושלם, אבל מי שיטרח לזכור וודאי ייזכר שלא כל כך מזמן לא היו בכלל כתוביות באף תכנית דוברת עברית בטלויזיה וגם לא באף סרט דובר עברית בקולנוע). זה מפני שהכוחות מוקדו והופנו לצורך העניין בצורה יותר טובה מאשר בעבר. אם כל הארגונים היו משתכנעים ששירות הטלכתב / ממסר (אני אכן מתכוונת לשירות בו יש צד שלישי "סמוי" המקליד הכל עבור הלק"ש) הוא הפתרון הנכון, אין ספק שמשהו היה זז פה. לדעתי, כל מי שהיה בחו"ל ויצא לו להשתמש בזה גילה שזה באמת פותר לגמרי את כל עניין התקשורת בטלפון - אפשר להתקשר לכ-ו-ל-ם, ובארצות בהן השירות קיים כמו שצריך אפשר גם להתקשר בכל שעה ובכל יום ולא רק בין 9 ל12 בבוקר רק בימי עבודה. במקום כל השטויות של ללחוץ לשירות סמס או פקס, צריך ללחוץ להנגשת הטלפון עצמו ללק"ש. השירות של אהרון עיני לא שווה הרבה כשירות לקהל הרחב, גם מפני שהוא מצומצם לשפת סימנים (והרוב, עם כל הכבוד, לא מסמנים) גם מפני שהוא מצריך יותר ציוד ודורש העסקת שומעים שגם יודעים שס"י במוקד (מצמצם מאוד את מאגר העובדים המתאימים ולפיכך מקשה על הפעלת השירות) וגם פשוט מפני שהוא יקר. שירות ממסר בזמן אמת הוא הדבר הנכון לסבסד כי הוא יכול לשרת לא רק דוברי שס"י אלא גם מבוגרים המאבדים את שמיעתם וגם אנשים שומעים עם קשיי דיבור ובקיצור - קהל הלקוחות הפוטנציאליים הרבה יותר גדול וגם הלובי להפעלת לחץ הרבה יותר גדול!!!!
מה שצריך זה לא סתם 'לצאת למאבק' אלא שהארגונים יהיו משוכנעים שזהו נתיב הפעולה הנכון. חלק מהבעיה נעוץ בכך שארגון אחד מאמין שרק שיטות המשלבות שפת סימנים שוות מאבק, וארגון אחר לא, וארגון שלישי לא נוגע בנושא בכלל, ומפה לשם מתפזרים הכוחות ולא נוצר שום לובי למאבק שבאמת יכול לשנות משהו. עובדה שהמאבק לכיתוביות בטלויזיה התקדם המון ב5 השנים האחרונות (נכון שהוא עוד לא הושלם, אבל מי שיטרח לזכור וודאי ייזכר שלא כל כך מזמן לא היו בכלל כתוביות באף תכנית דוברת עברית בטלויזיה וגם לא באף סרט דובר עברית בקולנוע). זה מפני שהכוחות מוקדו והופנו לצורך העניין בצורה יותר טובה מאשר בעבר. אם כל הארגונים היו משתכנעים ששירות הטלכתב / ממסר (אני אכן מתכוונת לשירות בו יש צד שלישי "סמוי" המקליד הכל עבור הלק"ש) הוא הפתרון הנכון, אין ספק שמשהו היה זז פה. לדעתי, כל מי שהיה בחו"ל ויצא לו להשתמש בזה גילה שזה באמת פותר לגמרי את כל עניין התקשורת בטלפון - אפשר להתקשר לכ-ו-ל-ם, ובארצות בהן השירות קיים כמו שצריך אפשר גם להתקשר בכל שעה ובכל יום ולא רק בין 9 ל12 בבוקר רק בימי עבודה. במקום כל השטויות של ללחוץ לשירות סמס או פקס, צריך ללחוץ להנגשת הטלפון עצמו ללק"ש. השירות של אהרון עיני לא שווה הרבה כשירות לקהל הרחב, גם מפני שהוא מצומצם לשפת סימנים (והרוב, עם כל הכבוד, לא מסמנים) גם מפני שהוא מצריך יותר ציוד ודורש העסקת שומעים שגם יודעים שס"י במוקד (מצמצם מאוד את מאגר העובדים המתאימים ולפיכך מקשה על הפעלת השירות) וגם פשוט מפני שהוא יקר. שירות ממסר בזמן אמת הוא הדבר הנכון לסבסד כי הוא יכול לשרת לא רק דוברי שס"י אלא גם מבוגרים המאבדים את שמיעתם וגם אנשים שומעים עם קשיי דיבור ובקיצור - קהל הלקוחות הפוטנציאליים הרבה יותר גדול וגם הלובי להפעלת לחץ הרבה יותר גדול!!!!