מאבק ברפורמה בחנ"מ:הפגנה ביוםא',מעתיקה מייל מארגוןקשר
"בימים אלה אנו מקיימים מאבק על עתידו של החינוך בישראל.
ביום שני יצאנו להפגין נגד התיקון המוצע לחוק החינוך המיוחד
ופעלנו בוועדת החינוך של הכנסת.
לצערנו ועדת החינוך של הכנסת אישרה את תיקון החוק
והעבירה אותו להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית
הצבעה הצפויה להתקיים ביום שני!
בעקבות הפעילות וההפגנה שערכנו, הוקם מטה מאבק משפחות
המשותף לכלל הארגונים.
המטה מארגן הפגנה גדולה ביום ראשון ה 8/7, ב: 18:00,
בכיכר הבימה בתל אביב – חשוב מאוד שכולם יגיעו.
תחת הכותרת: "המאבק ב"רפורמת סיר הלחץ"..
המסרים של ההפגנה:
1. הפיכת הכיתות לסיר לחץ במערכת החינוך ה"רגילה" –
הרפורמה החדשה תצמצם תקציבי סיוע ותמיכה לתלמידים עם לקויות שונות,
כולל לקויות-למידה והפרעת-קשב בכיתות הרגילות.
ובנוסף ייפגעו תקציבי תמיכה לתלמידים רגילים שחווים קושי לימודי או רגשי..
יחד עם חוסר הכשרה מתאימה של הצוותים, רף התסכול בכיתות יעלה
וייווצר סיר לחץ שמולו המורים לא יצליחו לתפקד.
הדבר יפגע בכל התלמידים בכיתות.
2. חשש מהעלאת רף הזכאות לקבלת שירותי חינוך מיוחדים -
החוק עמום לגבי הדרך בה יקבע היקף התמיכה לילדים.
המשמעות - תלמידים לא יקבלו את הסיוע שהם זקוקים לו.
3. החוק מאפשר שילוב ומענה לצרכים של תלמידים בחינוך הרגיל לעשירים בלבד.
כלומר, רק ילדים שהוריהם יוכלו לממן מכיסם תמיכות וסיוע הכרחיים ללמידה,
יוכלו להשתלב.
אנו חשים התעוררות רבה בשטח וכל הזמן הורים כותבים,
משתפים ומתראיינים בכלי התקשורת ומסבירים באופן רהוט את עמדתם."
שניים מהקישורים המצורפים
http://files.webversion.net/i39ZOnke/maavak_.pdf
https://www.themarker.com/news/education/1.6226133
"בימים אלה אנו מקיימים מאבק על עתידו של החינוך בישראל.
ביום שני יצאנו להפגין נגד התיקון המוצע לחוק החינוך המיוחד
ופעלנו בוועדת החינוך של הכנסת.
לצערנו ועדת החינוך של הכנסת אישרה את תיקון החוק
והעבירה אותו להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית
הצבעה הצפויה להתקיים ביום שני!
בעקבות הפעילות וההפגנה שערכנו, הוקם מטה מאבק משפחות
המשותף לכלל הארגונים.
המטה מארגן הפגנה גדולה ביום ראשון ה 8/7, ב: 18:00,
בכיכר הבימה בתל אביב – חשוב מאוד שכולם יגיעו.
תחת הכותרת: "המאבק ב"רפורמת סיר הלחץ"..
המסרים של ההפגנה:
1. הפיכת הכיתות לסיר לחץ במערכת החינוך ה"רגילה" –
הרפורמה החדשה תצמצם תקציבי סיוע ותמיכה לתלמידים עם לקויות שונות,
כולל לקויות-למידה והפרעת-קשב בכיתות הרגילות.
ובנוסף ייפגעו תקציבי תמיכה לתלמידים רגילים שחווים קושי לימודי או רגשי..
יחד עם חוסר הכשרה מתאימה של הצוותים, רף התסכול בכיתות יעלה
וייווצר סיר לחץ שמולו המורים לא יצליחו לתפקד.
הדבר יפגע בכל התלמידים בכיתות.
2. חשש מהעלאת רף הזכאות לקבלת שירותי חינוך מיוחדים -
החוק עמום לגבי הדרך בה יקבע היקף התמיכה לילדים.
המשמעות - תלמידים לא יקבלו את הסיוע שהם זקוקים לו.
3. החוק מאפשר שילוב ומענה לצרכים של תלמידים בחינוך הרגיל לעשירים בלבד.
כלומר, רק ילדים שהוריהם יוכלו לממן מכיסם תמיכות וסיוע הכרחיים ללמידה,
יוכלו להשתלב.
אנו חשים התעוררות רבה בשטח וכל הזמן הורים כותבים,
משתפים ומתראיינים בכלי התקשורת ומסבירים באופן רהוט את עמדתם."
שניים מהקישורים המצורפים
http://files.webversion.net/i39ZOnke/maavak_.pdf
https://www.themarker.com/news/education/1.6226133