מאגר התרופות במשרד הבריאות

chakiv

New member
מאגר התרופות במשרד הבריאות

אני מצרפת פה לינק של מאגר התרופות במשרד הבריאות. כדאי שתכירו אותו, אפשר להיכנס אליו מכל מקום. כל התרופות הרשומות/שבסל/שלא בסל מצויות באתר הזה. לרוב התרופות יש עלונים לחולה מצורפים ולחלקן מופיעה גם תמונה. אם אתם מחפשים מידע מסויים לגבי תרופה רשומה בארץ, התחילו באתר זה. http://www.health.gov.il/units/pharmacy/trufot/index.asp?safa=h ורדית
 
קירור תרופות בנסיעה לחו"ל

בשעה טובה טסים. מה עושים עם הטובי והפולמוזין. האם יחזיקו מעמד בצידנית מהבית ועד למלון בשוויץ. לא הובטח לנו מקרר במטוס. האם להשתמש בקרחונים רגילים? נודה לעצה מבעלי נסיון!
 

sporTV

New member
קרחונים...

יש כמה אופציות עם הפולמוזיים קיבלנו תיק שומר קור עם שני קרחונים..... זה מספיק לכמה זמן, בנוסף לזה....את הפולמוזיים הייתי שם בתוך בקבוק מים עם קרחונים, וכל פעם בודק שעוד קר....אם לא מוסיף קרח. אפילו לבקש מהדיילות ולשים.... רק להיזהר, קרח נמס והרבה פעמים מרטיב את הציידנית... יש טרמוסים שומרי חום/קור גם בהם זה טוב לשים קרח מים ותרופות לקירור.... זו דרכי, יש למישהו הצעות נוספות?
 

vikvik

New member
המלצה

לבדוק כמה שפחות אם עדיין קר או שלא חחח כי ככל שבודקים יותר ככה בורח הקור.
נסעתי לארה"ב ושמתי את הפולמוזיים בתיק המיוחד לו וזה נסיעה כמעט של יממה. התיק החזיק מעמד יפה מאוד. בכלל אני נעזרת בו הרבה. הרבה פעמים באשפוז בית , הרי צריך להוציא את האנט' מהמקרר שעה וחצי לפני אז במקום לחזור הביתה רק בשביל זה אני לוקחת איתי בתיק הזה ומוציאה עוד בעבודה או בילוי או לא משנה איפה אני וחוזרת הביתה בדיוק להתחברות. הרבה פעמים אני מעבירה בו טובי לבית של אור או אפילו מהבית של ההורים כי הם לוקחים לי בבית מרקחת בעיר אחרת לבית שלי. אני חושבת שיש אולי את התיקים האלה באיגוד , הם מיוחדים לפולמוזיים. וגם אם אין שם , החברה הזאת כאלה חמודים שנראה לי אם מרימים אליהם טלפון הם יארגנו את זה.
 
קירור ועוד משהו

תודה לכלם! על העצות. שאלה נוספת: האם מישהו מקבל באינהלציה קולריצין? אנחנו נותנים חודש טובי וחודש קולריצין לסרוגין, ובחדש של הקולירצין, יש התדרדרות המתבטאת בשיעולים טורדניים.
 

vikvik

New member
חודש כן חודש לא

ראיתי איזה גרף שהרופאה שלי הראתה לגבי השימוש בטובי. וזה היה גרף נע כזה עם טובי עליה בלי טובי ירידה , חודש כן חודש לא. אבל הירידה עליה הזאת הראו גרף מאוד יציב לאורך זמן. שלא כמו עם אנטי' אחרת שהירידות ועליות היו גדולות מאוד. לכן כן צריך לקחת בחשבון שבלי טובי תהיה קצת ירידה. השאלה היא עד כמה והאם אתם עם האנטיביוטיקה הנכונה כי יש עוד חוץ מקולירצין שאגב גם לי היא עשתה את זה. כדאי להתייעץ עם הרופא , חבל על כל אינהלציה שאתם עושים ולא עוזרת.
 

chakiv

New member
איך אתם מכינים את הכולירצין לאינהלציה?

ההכנה של האמפולה לאינהלציה חשובה ויכולה להשפיע על השיעולים הטורדניים...אשמח אם תפרטו לי במדויק. האם אתם משתמשים גם בונטולין (באינהלציה או במשאף) או במשאף מסוג אחר (סימביקורט, סרטייד, פליקסוטייד ודומיהם)? השאלות האלו נועדו לעזור לי לעזור לכם.
ורדית
 
כולירצין

מענין שבאינטואיציה חשבתי גם על דרך ההכנה ואף בדקתי עם המטפלת שעושה לו חלק מהטיפולים.... גם הרופא עמו שוחחתי היום שאל. אנחנו מזריקים לאמפולה 4CC מי מלח מיוחדים (סליין ) (אין לי לפני כי אני בעבודה). מנערים היטב, ומעבירים באמצעות מזרק לאימובוליזר. אנחנו משתמשים גם בבריקלין באינהלציה, נפרדת כמובן, שנעשית לפני טיפול פיזיו. כמו כן פעם ביום נותנים פולמוזים באינהלציה. עם הרופא סוכם שבשלב זה נפסיק, את הטיפול בקולריצין (נותרו שבועיים למחזזור הנוכחי), כדי לראות אם זו הסיבה להחמרה.
 
הבנתי מה הבעיה ../images/Emo6.gif

אתם עושים אינהלציה עם האימוביליזר של האוטו? (זה לא מאפשר להתניע)?
זה ממש מצחיק - אל תעלבי, זה פשוט חמוד ואנחנו זקוקים לקצת צחוקים ... התכוונת לנבולייזר....
 
זה מה שקורה

זה מה שקורה כשלא ישנים בלילה מרוב דאגות, ומטפלים בבעיות בשעות העבודה הלחוצות, דרך הטלפון והמחשב! גם כשאני מגייסת את חוש ההומור, בא לי לבכות, היום!
 
אוי

מצטערת לשמוע קרה משהו מיוחד? או הדאגות ה"רגילות"? את מוזמנת לשתף אותנו בעוד פרטים קבלי חיבוק וירטאלי ומקווה שיהיו ימים יותר רגועים
 
ועכשיו ברצינות...

4 CC לאמפולה אחת של קולירצין?? למה כל כך הרבה? אני מכירה 2 CC לאפמולה ועושה בד"כ שתי אמפולות ביחד בעבר הומלץ לעשות את הקולירצין עם מיים להזרקה ולא עם תמיסת מלח- סליין בגלל שמאוד קשה להשיג את המיים להזרקה הפסקתי להשתמש בהם לפי מיטב זכרוני נטען שהמלח עושה יותר קצף עם הקולירצין
 

vikvik

New member
למיטב ידיעתי

אין שום בעיה להוסיף בריקלין או וונטולין לאנטיביוטיקה. זה מה שאני עושה לפי המלצת הרופא.
 

chakiv

New member
תשובה על כולירצין

הי אני חייבת לכם תשובה וזו שאלה מאוד חשובה. ההכנה של כולירצין צריכה להיעשות עם תמיסת סליין 0.9% שאותה מוהלים ל- 0.45% , ועל כן הכנה עם 4 מ"ל של 0.45% תמיסה היא הנכונה והיא זו שהכי פחות גורמת לצפצופים או קשיים בנשימה. דבר חשוב נוסף - כאשר מכינים תמיסה של כולירצין, אין לנער את האמפולה באופן אגרסיבי, כיוון שאז יש פירוק של כולירצין לשני מרכיבים (פולימיקסין A + B) אשר אחד מהם יכול להחמיר את השיעולים וקוצר הנשימה בזמן האינהלציה - זה בדיוק ה"קצף" שאנשים מתארים - הפירוק לשני החומרים הללו. על כן, יש להכין את התמיסה בעדינות ופשוט לסובב את האמפולה עד למהילת כל האנטיביוטיקה כך שכל התמיסה הופכת להיות אחידה (בלי גושים). פתרון נוסף - אין בעיה להשתמש בונטולין 0.5 מ"ל ביחד עם הכולירצין באינהלציה. ונטולין, למעשה, הינו מרחיב סימפונות, כך שמקל מאוד על קוצר הנשימה שמתבטא בהיצרות של הסימפונות. ורדית
 
../images/Emo2.gif מה? באמת?

אז קודם כל במה מוהלים את הסליין? בטח של במיים מהברז... האם חובה למהול? או שאםשר גם לא? האם יש לזה השפעה על יעילות התרופה? ואני עושה שתי אמפולות בבת אחת - אז את לא מצפה אני אעשה 8 מ"ל אינהלציה.... זה לא יגמר לעולם... וגם שמעתי על ניעור עדין כדי שלא יווצר קצף אבל אלאמרו לי שזה מפרק את התרופה האם אתרופה לא יעילה יותר כשהיא קצפית? אני לא חשה את השיעולים והגירוי בגלל קולירצין ועוד דבר, הבנתי שאין להכין את התרופה מראש, נאמר בלילה ולהתשמש בבוקר (למרות שזה יכול להיות ממש נוח) כי התרופה מתפרקת מהר נכון??
 

sporTV

New member
באמת? מה?

אני בשביל קולירצין משתמש בכלל במים Water For Injection BP - 2 מ"ל בכל בקבוק (2 בקבוקים), כבר המון זמן אני עושה ככה. אין שיעולים תורדניים ושום דבר ממה שהעלת. האם ישנן מספר אסכולות לנושא?
 
ועוד שאלה ../images/Emo8.gif

איך לא המציאו אותך קודם!?!? כל הכבוד למי שיזם את הרעיון!!! ריקי- משאירה לך לתת את הקרדיט....
 
נענית לבקשתך בבהערכה רבה - התודות לדליה אור!

כמו נושאים רבים שדליה יזמה וקידמה באיגוד גם העסקת רוקח (במקרה "שלנו" רוקחת
) קליני לתועלת חולי CF , היא יוזמה של דליה אור. ולמי שלא יודע- רשימה קצרה של נושאים שדליה יזמה ו/או קידמה הטיפול בהם- החזרים עבור טיפולי פיזיותרפיה, תשלום מרבי לחודש עבור מזון מועשר, פטור מתשלום לתרופות ייעודיות רבות, הכנסת הפולמוזיים והטובי לסל, קבוצת התמיכה באינטרט למושתלים ועוד ועוד ועוד... אלפי
לדליה!
 

sporTV

New member
ריקי, את כל כך צודקת!

פגשתי את הגברת (דליה) ברחוב ונקלענו לשיחה על קראון וכו' וכו'... היא הסבירה לי איך היא נלחמת בקופ"ח כרגע על הקראון והיא פשוט ראויה להערצה! וגם הבת שלה
 
למעלה