מאוד מאוד מאוד התאכזבתי מהמרצה שלי לפסיכולוגיה של הזדקנות וזיקנה. אבל מאוד.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
הוא נתן לי על עבודת הגשה ציון נמוך יותר ממה שהגיע לי כי הוא לא היה חכם מספיק בשביל להבין כמו שצריך את הגאונות שלי. הגשתי ממ"ן (ראשי תיבות של "מטלת מנחה", כך קוראים לרוב עבודות ההגשה באוניברסיטה) שראוי ל-100 ובמקום לתת לי 100 כי זאת עבודה של 100 הוא נתן לי 77.

נורא לא פייר. כשאני מגיש באוניברסיטה ממ"ן או מבחן שראויים ל-100, אני מצפה ל-100, ואני מקבל 100.

פתאום בא הבחור הזה אאוט אוף דה בלו ונותן לי 77 על עבודה של 100.

אבל חכו. זה נעשה גרוע יותר. יותר מאשר מה שזאת עבודה של מאה, ולמרות שאני בטוח שהוא כבר קיבל בעברו עבודות שראויות למאה ואף נותן מאה מידי פעם על עבודות של סטודנטים, אני בטוח ב-99.9% שזאת עבודת ההגשה האחת הטובה ביותר שהוא קיבל כל החיים שלו בכל קורס כלשהו שהוא מלמד כמרצה באוניברסיטה. כלומר עבודות אחרות שראויות למאה ושהוא אפילו ממש נתן עליהן מאה בעברו, הן פחות טובות ופחות ראויות למאה שהן קיבלו מאשר העבודה שלי.

זה בעיקרון כמו בפרק ההוא של "מלקולם באמצע" כשכולם קיבלו מאה אבל העבודה של מלקולם הייתה יותר ראויה למאה שהיא קיבלה ממה שכל העבודות של כל שאר התלמידים היו ראויות למאות שלהן כי זאת באמת הייתה העבודה האחת הטובה ביותר, המבריקה ביותר והגאונית ביותר מבין כל העבודות, כאשר כל העבודות קיבלו מאה.

אז כאילו, רק שתבינו כמה שזה סיפור הזוי, כן?

קרה לכם פעם? שהגשתם עבודה או מבחן באוניברסיטה או במכללה או בבית-ספר והגיע לכם ציון גבוה יותר ממה שקיבלתם כי המרצה/המורה לא הבין את הגאונות של העבודה/המבחן שלכם? :confused:
 
רק שתבינו כמה שזה סיפור הזוי
אני הגשתי עם חבר בבית ספר עבודה על אפקט החממה וקיבלנו רק 70 כאשר

מי שקיבלו 100 פשוט עשו הרבה יותר קטעים גרפיים וחירטטו בהרבה מילים.

זה נתן לי את הרמז מאלוהים שיש משהו חשוד ב"אפקט החחמה",אחרי 10 שנים שזה לא קיים

ולכן הערך עליו באנצ' מכלל(בזמנו לא היה אינטרנט) היה כ"כ קטן.


בקיצור אני מקווה שאתה מבין שההבנה שלך סה"כ מאוד בינונית.

כמו שההבנה שלי בזמנו על "אפקט החממה" הייתה בינונית והיום אני יודע שזה 100 אחוז תרמית.

 

ai27

Well-known member
פרסם אותה פה, ונוכל להחליט.

אבל זה סיפור חייך - כבר מהתיכון כל המורים עושים לך את זה
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
פרסם אותה פה, ונוכל להחליט.
רעיון לא רע בכלל. בבקשה:

שאלה "1" הייתה כדלקמן:

"הגדירו מהי קוהורטה, ותארו מאפיינים של הקוהורטה שלכם. על התאור להיות ספציפי וברור, שחשבתם עליו בעצמכם ומעיד על חשיבה מקורית, כלומר אינו מועתק או מבוסס על דוגמה קיימת".

והנה התשובה שלי, הגאונית והמבריקה במידה שלא תאומן, כמו גם שיאה של עבודת ההגשה כולה:

"1. קוהורטה משמעה קבוצה של אנשים שיש לה מאפיין חברתי משותף.

בהקשר של חקר הזיקנה, הכוונה היא לקבוצה של אנשים שנולדו באותה תקופה, ועל כן הם משתייכים לאותה קבוצת הגיל, ולאותו הדור.

מכיוון שנולדתי ב-1998, הקוהורטה שלי היא דור ה-Z. כלומר כל אלו שנולדו בין ה-1 בינואר של 1995 לכל המוקדם ל-31 בדצמבר של 2009 לכל המאוחר, לפי אחת ההגדרות המקובלות.

המאפיינים של הדור שלי זה שהוא מכוער ונתעב, חסר אונים ופתאטי, חלש ופגיע, שיפוטי ואכזרי, שטחי ורדוד.

הרבה אנשים חושבים שהדור שלי איבד את הערכים, ושהוא יהרוס את העולם, אבל רק אחד מהדברים האלו הוא נכון. דור ה-Z הוא לא הדור שאיבד את הערכים. דור ה-Y הוא הדור שאיבד את הערכים, בעוד שדור ה-Z ממשיך את דרכו. אבל זה לא חשוב איזה דור הוא הדור שאיבד את הערכים, מסיבה פשוטה אחת. לא על אובדן הערכים ייחרב העולם, אלא על אובדן הבושה על אובדן הערכים, העולם ייחרב.

מדוע? מכיוון שזה הרגע שבו אנחנו מאבדים את הבושה, שזה הרגע שבו אנחנו מפסיקים לנסות להיות אחרת, ושבו כבר פשוט לא אכפת לנו יותר. בעוד שדור ה-Y הוא הדור שאיבד את הערכים, ואז הוריש את אובדן הערכים הזה לדור ה-Z, זה דור ה-Z שהוא הדור שאיבד את הבושה.

למה זה קרה? בגלל החינוך של ההורים שלנו. ההורים שלנו הרסו אותנו. הם הרסו אותנו. הם הגישו לנו הכול על מגש של כסף למרות שלא הרווחנו את זה ולכן אף-פעם לא הערכנו כלום, ואף-פעם לא היה אכפת לנו משום דבר.

בזמן שגדלנו, נאמר לנו שאנחנו חכמים ומוכשרים רק בגלל שנאהבנו, ולא בגלל שבאמת היינו חכמים או מוכשרים. היום, רק בגלל האהבה הרכה וגינון היתר שזכינו להם, אנחנו חושבים שהכול מגיע לנו, ולא עולה בדעתנו שמא נצטרך באמת לעבוד בשביל הדברים שאנחנו רוצים.

הורות ההליקופטר של ההורים שלנו גרמה לנו לחשוב שאנחנו מיוחדים למרות שאנחנו לא, אז גדלנו להיות אנשים נרקיסיסטיים וחסרי התחשבות שמרוכזים בעצמם. הנרקיסיזם שהם גרמו לנו לפתח גורם לנו להיות עסוקים מידי בעצמנו בצורה שמקשה עלינו להכיר לעומק אנשים אחרים ולכן הקשרים הבין-אישיים שלנו הם רדודים וחד-מימדיים.

ההורים שלנו, עם החינוך הכושל שלהם אותנו דרדרו אותנו ערכית ומוסרית אפילו מבלי להבין מה הם עושים לנו. הם נתנו לנו את כל מה שאנחנו רוצים, ואף גרוע מכך, את כל מה שאנחנו רק יכולים לרצות. הם גידלו אותנו להיות אנשים שאין להם את היכולת לחלום ולרצות מכיוון שהם נתנו לנו את כל מה שאנחנו רוצים במקום לתמרץ אותנו ללכת ולהשיג את זה. הם העניקו לנו את חלומותינו הגדולים ביותר במקום להגיד לנו ללכת ולרדוף אחריהם.

ההורים שלנו מנעו מאיתנו עצמאות והתמודדות עם בעיות, ובכך הפריעו לתהליך רכישת הזהות שלנו. הם מנעו מאיתנו חוסר סיפוק והתמודדויות שהיו חשובים להתפתחותנו ובכך גידלו אותנו להיות אנשים חסרי ערכים ומוסר. הם הסירו מעל דרכינו כל מכשול שאי-פעם עמד בפנינו עוד מלפני שבכלל הספקנו להגיע אליו ובכך מנעו מאיתנו את האפשרות לפתח את היכולת להתמודד עם החיים האמיתיים, ועכשיו, משבגרנו, אנחנו ילדותיים וחסרים את הידע ואת היכולת להתמודד עם העולם. הם נתנו לנו הכול, ובכך, לקחו מאיתנו הכול.

החיים שלנו כל-כך חסרי ערך שאנחנו מנסים למלא אותם בריגושים קצרי טווח כמו מסיבות, עישון ואלכוהול. אבל אלו לא הדברים שהולכים לתת לחיים שלנו ערך ומשמעות.

ברמה התרבותית, תרבות הצריכה שלנו ראויה לכל גינוי. אנחנו כל-כך רגילים שיש לנו כל-כך הרבה דברים יפים עד כדי כך שאנחנו אפילו לא מעריכים אותם, וכל מה שאנחנו רוצים זה רק ללכת לקניות ולהשיג עוד דברים יפים שלא נדע להעריך. חלק מהדברים האלו אנחנו אפילו לא באמת רוצים, אלא משיגים אותם רק בגלל שלחברים שלנו יש אותם. לילדים באפריקה אין מים נקיים לשתות אבל אנחנו קונים דברים שאנחנו לא רוצים רק כדי לקדם את המעמד החברתי שלנו בקרב החברים שלנו. אבל האם הם באמת חברים שלנו אם הם גורמים לנו להרגיש שאנחנו צריכים להרשים אותם כדי שהם יאהבו אותנו?

ואת הדברים שיש לנו ואנחנו כן טורחים להשתמש בהם ולהעריך אותם, אנחנו משתמשים בהם יותר מידי ומעריכים אותם בצורה מוגזמת עד כדי כך שאנחנו שוכחים להעריך את כל שאר הדברים שיש לנו. הטלוויזיות שלנו, המחשבים שלנו והטלפונים שלנו. אנחנו מכורים אליהם. בדור שלנו, אנחנו לא הבעלים של הדברים שלנו. הדברים שלנו הם הבעלים שלנו.

ברמה החברתית, אנחנו מתגאים בצדק בכך שאנחנו לא שופטים אחד את השני לפי צבע עורנו, אבל במקום זה אנחנו שופטים אחד את השני לפי הפופולאריות שלנו ברשתות החברתיות. האגואים האדירים שלנו מבוססים על כמות האהבה שאנחנו זוכים לה מזרים באינטרנט, וזה בגלל שכמות הלייקים שאנחנו מקבלים על הפוסטים והתמונות שלנו היא הדבר שלדעתנו קובע את הערך שלנו, וכל זה בגלל שאנחנו לא מבינים שהערך האמיתי שלנו מגיע מתוכנו. לא מאהבתם של זרים באינטרנט.

ברמה המדינית, מערכת החינוך הציבורית הכושלת של ארצנו עיקרה אותנו מהיצירתיות שלנו כדי שנתאים לאופי הקולקטיבי שלה, פשוט משום שהיא עצמה חסרה את היכולת להתמודד עם הייחודיות והיצירתיות המאפיינות אותנו כאינדיבידואלים, ולכן כיום, כמבוגרים, אין לנו רעיונות מקוריים, מה שרק תורם לשטחיות והבינוניות שמאפיינות את דורנו.

אנחנו דור ה-z, ואנחנו מחרידים. אנחנו מכוערים בליבנו ונתעבים בנפשנו. קיבלנו אהבה וביטחון ללא גבול מההורים שלנו, ופרסים על השתתפות מהמורים שלנו. העולם האמיתי נשמר מפנינו כמו סוד כמוס, ולכן במפגש עם החיים האמיתיים, מכיוון שמעולם לא ידענו אכזבה או חיסור סיפוק, אנחנו חסרי אונים ופתאטיים. חלשים, פגיעים, וניתנים להריסה בקלות.

ההורים שלנו מנעו מאיתנו לפתח את היכולת להתמודד עם העולם האמיתי והגישו לנו הכול על מגש של כסף. בשאר אל-אסד חשף את השקר של המוסריות האנושית המדומה ואובמה הרס את האמונה שלנו באנשים. סוכנויות הביון חיללו את הפרטיות שלנו. צוקרברג גנב את ילדותנו.

אנחנו דור ה-z, ואנחנו שיפוטיים ואכזריים. אנחנו ממהרים לשים תגיות זה על זה, ואז אנחנו מאמינים שאנחנו מה שאומרות התגיות שאנשים אחרים שמו עלינו, מבלי שאנחנו זוכרים שאנחנו כל-כך הרבה יותר.

רובנו לא קראנו ספר מאז ספרי הארי פוטר, וסופר שיצליח לגרום לנו היום לקחת ספר ליד ולקרוא, יהיה מחולל ניסים.

אנחנו דור ה-z, ואנחנו שטחיים ורדודים. עולמנו צר כעולמה של נמלה. המחשב הרעיל את הנשמות שלנו. הטלוויזיה טיגנה לנו את המוח. הטלפון הפך אותנו לזומבים.

אנחנו בזים לכל היופי הטבעי שקיים. אגמים ואוקיינוסים. הרים ויערות. פרחים ועצים. יופיו של הטבע אף-פעם לא קסם לנו כי אף-פעם לא טרחנו להרים את הראשים שלנו מהטלפונים שלנו ולראות כמה יפייפה העולם.

אני מתאבל עלינו. אני מתאבל על ההווה והעתיד שלנו. אני רוצה לבכות, לצרוח. אבל אני לא בוכה. אף-אחד לא יראה. כולם עסוקים מידי עם הטלפונים שלהם. אני לא צורח. אף-אחד לא ישמע. הטלוויזיה רועשת מידי.

מהם המאפיינים של הדור שלי? מי אנחנו?

אלו המאפיינים של הדור שלי. זה מי שאנחנו".

שאלה "2" הייתה כדלקמן:

"האם פרסומת שקוראת לזקנים לגור בכפר גמלאים שבו יישארו צעירים לנצח מבטאת לדעתכם עמדה גילנית? הסבירו".

והנה התשובה שלי:

"2. כמובן. פרסומת שעושה זאת מתייחסת אל הזיקנה כאל דבר רע שיש להתבייש בו, מציגה את הזיקנה באור שלילי ואת הנעורים באור חיובי. פרסומת שעושה זאת גם מציגה את כפר הגמלאים המדובר באור אוטופי ובלתי אפשרי, כאילו שהזקנים שיעברו לגור בכפר לא יוסיפו להזדקן, ותמונת מצב שכזאת היא כמובן לא מציאותית. בכך, פרסומת שעושה זאת כאילו מתעלמת או עושה השתדלות לצמצם את סממני הזיקנה. היא כאילו מציעה דרך עבור הזקן "להימלט" מן הזיקנה של עצמו וסממניה, אבל מעבר למה שזה לא אפשרי, מי אמר שהזקן רוצה להימלט מהזיקנה של עצמו ומסממניה? מי אמר שהזיקנה היא דבר כה נורא שיש לנסות ו"להינצל" מפניו? מי אמר שהזיקנה היא דבר כה נורא? מי מציע את כל הרעיונות האלו? הפרסומת מציעה את כל הרעיונות האלו. וכל זה גילני. יש כאן ביטויים בוטים, גלויים וישירים לצד מוסווים ועקיפים, של עמדות גילניות קלאסיות בצורה הברורה והישירה ביותר".

שאלה "3. א'." הייתה כדלקמן:

3. "'הזדקנות שלישונית מתייחסת לעובדה שמחלות מסוימות מובילות לתוצאות חמורות יותר אצל זקנים'.

א. האם הטעון נכון או לא נכון?

התשובה הנדרשת בסעיף זה היא רק לציין מילה או שתיים: 'נכון' או 'לא נכון'".

והנה התשובה שלי:

"נכון".

שאלה "3. ב'." הייתה כדלקמן:

"ב. נמקו את התשובה. אם הטעון נכון יש לנמק מדוע הוא נכון, ואם אינו נכון חשוב להסביר מדוע אינו נכון וגם מה ההסבר הנכון, ובכל מקרה יש לבסס את התשובה על מושג / תאוריה / מחקר מתאימים".

והנה התשובה שלי:

"3. ב'. מושג "ההזדקנות השלישונית" מדבר על מחלות שאינן קשורות להזדקנות, אך הופעתן והשפעתן בעת זיקנה עלולה להוביל לתוצאות חמורות יותר מאשר באם וכאשר מחלות אלו יופיעו באדם צעיר יותר. לדוגמה-דלקת ריאות, שפעת, קוביד-19. על כן, הטענה המדוברת היא כמובן נכונה. בעוד שבעבר תחלואה נרחבת ומחלות כרוניות נחשבו לחלק בלתי נפרד מן ההזדקנות, התיאוריה המודרנית על תחלואה בזיקנה טוענת ומתבססת על ממצאים ומחקרים שמראים ושמסבירים שתחלואה היא איננה כורח של הזיקנה או ברירת המחדל שלה, ושניתן להזדקן בבריאות טובה ואף בבריאות טובה מאוד (כפי מה שאנחנו יכולים ללמוד לדוגמה מעבודתם של פרופסור משה אהרונסון ודוקטור רויטל לביא מהאוניברסיטה הפתוחה, מפתחי הקורס "ביולוגיה של ההזדקנות" במהדורתו השנייה, ומהמתואר ביחידה הראשונה של הקורס הנ"ל: "תוחלת החיים וההזדקנות"), מה שמלמד ושמגלה בעבורנו את עצם העובדה שתחלואה בזיקנה היא איננה תוצאה ישירה של ההזדקנות, קרי, איננה מייצגת תהליכים של הזדקנות ראשונית (אנשים זקנים וחולים אינם חולים בעקבות זיקנתם), אלא היא תוצאה של תהליכים שסיכויי הופעתם הולכים וגדלים עם העלייה בגיל , אבל הם אינם אוניברסליים ולא יופיעו אצל כולנו, כגון דמנציה; ובנוסף היא תוצאה של מחלות שאינן קשורות להזדקנות, אך תוצאותיהן חמורות יותר באדם הזקן, כגון דלקת ריאות, שפעת, קוביד-19, ועוד; קרי, מייצגת תהליכים של הזדקנות שניונית ושלישונית. כלומר-תחלואה נלווית לזיקנה אצל חלק מן האנשים אך לא אצל כולם, והיא איננה חלק בלתי נפרד מן הגיל. על כן, הטענה ש"הזדקנות שלישונית מתייחסת לעובדה שמחלות מסוימות מובילות לתוצאות חמורות יותר אצל זקנים" היא לא רק נכונה, אלא אף יותר מכך, היא מדברת ומתייחסת אל עיקר התחלואה בעת זיקנה".

שאלה "4. א'." הייתה כדלקמן:

"'בתהליך ההזדקנות מוצאים שבאזורים מסוימים במוח קיימת תת-פעילות ובאזורים אחרים יש פעילות יתר'.

א. האם הטעון נכון או לא נכון?"

והנה התשובה שלי:

"נכון".

שאלה "4. ב'." הייתה כדלקמן:

"ב. נמקו את התשובה".
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
פרסם אותה פה, ונוכל להחליט.
והנה התשובה שלי:

"4. ב'. הסיבה לכך שבתהליך ההזדקנות מוצאים שבאזורים מסוימים במוח קיימת תת-פעילות ובאזורים אחרים יש פעילות יתר היא שבכל הנוגע לתת-הפעילות, הדבר הינו תוצאה של הזדקנות המוח והתנוונותו עם השנים, ועל כן אנו מוצאים במחקרים את אותה תת-פעילות בחלקים מסוימים שלו, באופן חוזר ונשנה, בהשוואה למוחות של אנשים צעירים יותר, בעוד שבאשר לאזורים במוח שלעת זיקנה מתרחשת בהן פעילות יתר, מדובר בתוצאה של מאמץ רב יותר שהמוח הזקן יותר והמנוון יותר, על רקע הזיקנה והניוון שלו, צריך להתאמץ בשביל להגיע לאותן רמות תפקוד שמוחות צעירים יותר ומנוונים פחות מגיעים אליהן בפחות מאמץ. הדבר גם נובע מפיצוי של המוח על אובדן תאים לאורך השנים באמצעות שינוי דפוסי פעולתו, רעיון שקיבל תמיכה מן החוקרת פטרישה אן רותר-לורנץ, פרופסורית לפסיכולוגיה ומדעי המוח ויושבת ראש בית-הספר לפסיכולוגיה של אוניברסיטת מישיגן, והחוקרת קתרין א. קאפל, גם כן מאוניברסיטת מישיגן, במאמרן משנת 2008 "הזדקנות נוירוקוגניטיבית והיפותזת הפיצוי". הפיצוי המדובר מיוחס לשימוש מוגבר באזורי המוח הקשורים בהפניית הקשב החוצה, ובדיכוי מופחת של מערכת ברירת המחדל שקשורה בהישענות על ידע קיים, כפי מה שנטען על-ידי פרופסור נתן ספרנג' ממחלקת הנוירולוגיה והנוירוכירורגיה באוניברסיטת מקגיל ופרופסור גארי ר. טרנר ממחלקת הפסיכולוגיה באוניברסיטת יורק במאמרם משנת 2019 "הארכיטקטורה המשתנית של הקוגניציה ותפקודי המוח בבגרות המאוחרת"".

שאלה "5" הייתה כדלקמן:

"לפי מאמר ,2 מהם השינויים העיקריים בשינה של אנשים מבוגרים? הסבירו".

והנה התשובה שלי:

"5. לפי מאמר 2 במקראה, המאמר משנת 2017 "שינה בזיקנה הנורמאלית" מאת דוקטור ג'ונקסין לי מהמרכז לשינה ונוירוביולוגיה מחזורית, בית הספר לרפואה "פרלמן", ובית-הספר לסיעוד "ג'ונס הופקינס" שבאוניברסיטת פנסילבניה; פרופסור מייקל ו. ויטילו ממחלקת הפסיכיאטריה והמדעים ההתנהגותיים של אוניברסיטת וושינגטון ופרופסור נלאקה גורנטנה מהמחלקה הגריאטרית של המרכז לשינה ונוירוביולוגיה מחזורית, בית הספר לרפואה "פרלמן" שבאוניברסיטת פנסילבניה, השינויים העיקריים בשינה של אנשים מבוגרים הם נטייה ללכת לישון בשעה מוקדמת יותר בערב ויקיצה מוקדמת יותר בבוקר, משך שינה לילית כולל קצר יותר, תדירות עולה של תנומות במהלך שעות היום, תדירות עולה של רגעי ערות וחזרה להכרה במהלך השינה ומשך זמן ארוך יותר של ערות עד שהאדם הזקן מצליח להירדם מחדש, ולבסוף, התקצרות שלב שנת הגלים האיטיים במחזור השינה והפחתת היעילות הכללית של השינה. שינויים אלו במחזור השינה ובאופיו עם ההזדקנות נובעים מגורמים שונים רבים, כולל שינויים כימיים והורמונליים בגוף המתרחשים בזיקנה, כמו לדוגמה ייצור הולך ופוחת עם השנים של הורמון המלטונין, שקשור קשר קריטי למחזור השינה".

כפי מה שניתן לראות בצורה הברורה ביותר, הממ"ן הזה הוא כל מה שאמרתי שהוא. ממ"ן שראוי ל-100, כמו גם, כפי מה שאמרתי, ככל הנראה הממ"ן הטוב ביותר שהמרצה שלי אי-פעם קיבל בכל קורס כלשהו שהוא מלמד בכל השנים שלו כמרצה באוניברסיטה . באיזה עולם בדיוק העבודה שהצגתי בפניכם היום היא עבודת הגשה הראויה לכל דבר כלשהו פחות ממאה, שלא לדבר בכלל על 77?

על החתום,

הגאון.
 
והנה התשובה שלי:

"4. ב'. הסיבה לכך שבתהליך ההזדקנות מוצאים שבאזורים מסוימים במוח קיימת תת-פעילות ובאזורים אחרים יש פעילות יתר היא שבכל הנוגע לתת-הפעילות, הדבר הינו תוצאה של הזדקנות המוח והתנוונותו עם השנים, ועל כן אנו מוצאים במחקרים את אותה תת-פעילות בחלקים מסוימים שלו, באופן חוזר ונשנה, בהשוואה למוחות של אנשים צעירים יותר, בעוד שבאשר לאזורים במוח שלעת זיקנה מתרחשת בהן פעילות יתר, מדובר בתוצאה של מאמץ רב יותר שהמוח הזקן יותר והמנוון יותר, על רקע הזיקנה והניוון שלו, צריך להתאמץ בשביל להגיע לאותן רמות תפקוד שמוחות צעירים יותר ומנוונים פחות מגיעים אליהן בפחות מאמץ. הדבר גם נובע מפיצוי של המוח על אובדן תאים לאורך השנים באמצעות שינוי דפוסי פעולתו, רעיון שקיבל תמיכה מן החוקרת פטרישה אן רותר-לורנץ, פרופסורית לפסיכולוגיה ומדעי המוח ויושבת ראש בית-הספר לפסיכולוגיה של אוניברסיטת מישיגן, והחוקרת קתרין א. קאפל, גם כן מאוניברסיטת מישיגן, במאמרן משנת 2008 "הזדקנות נוירוקוגניטיבית והיפותזת הפיצוי". הפיצוי המדובר מיוחס לשימוש מוגבר באזורי המוח הקשורים בהפניית הקשב החוצה, ובדיכוי מופחת של מערכת ברירת המחדל שקשורה בהישענות על ידע קיים, כפי מה שנטען על-ידי פרופסור נתן ספרנג' ממחלקת הנוירולוגיה והנוירוכירורגיה באוניברסיטת מקגיל ופרופסור גארי ר. טרנר ממחלקת הפסיכולוגיה באוניברסיטת יורק במאמרם משנת 2019 "הארכיטקטורה המשתנית של הקוגניציה ותפקודי המוח בבגרות המאוחרת"".

שאלה "5" הייתה כדלקמן:

"לפי מאמר ,2 מהם השינויים העיקריים בשינה של אנשים מבוגרים? הסבירו".

והנה התשובה שלי:

"5. לפי מאמר 2 במקראה, המאמר משנת 2017 "שינה בזיקנה הנורמאלית" מאת דוקטור ג'ונקסין לי מהמרכז לשינה ונוירוביולוגיה מחזורית, בית הספר לרפואה "פרלמן", ובית-הספר לסיעוד "ג'ונס הופקינס" שבאוניברסיטת פנסילבניה; פרופסור מייקל ו. ויטילו ממחלקת הפסיכיאטריה והמדעים ההתנהגותיים של אוניברסיטת וושינגטון ופרופסור נלאקה גורנטנה מהמחלקה הגריאטרית של המרכז לשינה ונוירוביולוגיה מחזורית, בית הספר לרפואה "פרלמן" שבאוניברסיטת פנסילבניה, השינויים העיקריים בשינה של אנשים מבוגרים הם נטייה ללכת לישון בשעה מוקדמת יותר בערב ויקיצה מוקדמת יותר בבוקר, משך שינה לילית כולל קצר יותר, תדירות עולה של תנומות במהלך שעות היום, תדירות עולה של רגעי ערות וחזרה להכרה במהלך השינה ומשך זמן ארוך יותר של ערות עד שהאדם הזקן מצליח להירדם מחדש, ולבסוף, התקצרות שלב שנת הגלים האיטיים במחזור השינה והפחתת היעילות הכללית של השינה. שינויים אלו במחזור השינה ובאופיו עם ההזדקנות נובעים מגורמים שונים רבים, כולל שינויים כימיים והורמונליים בגוף המתרחשים בזיקנה, כמו לדוגמה ייצור הולך ופוחת עם השנים של הורמון המלטונין, שקשור קשר קריטי למחזור השינה".

כפי מה שניתן לראות בצורה הברורה ביותר, הממ"ן הזה הוא כל מה שאמרתי שהוא. ממ"ן שראוי ל-100, כמו גם, כפי מה שאמרתי, ככל הנראה הממ"ן הטוב ביותר שהמרצה שלי אי-פעם קיבל בכל קורס כלשהו שהוא מלמד בכל השנים שלו כמרצה באוניברסיטה . באיזה עולם בדיוק העבודה שהצגתי בפניכם היום היא עבודת הגשה הראויה לכל דבר כלשהו פחות ממאה, שלא לדבר בכלל על 77?

על החתום,

הגאון.
יש לי בשבילך רעיון לעבודה,הרי ברור שהדבר היחיד שאתה טוב בו זה לכתוב(אולי גם לדבר) אז תהיה מרצה באוניברסיטה.
 

ai27

Well-known member
יש לי בשבילך רעיון לעבודה,הרי ברור שהדבר היחיד שאתה טוב בו זה לכתוב(אולי גם לדבר) אז תהיה מרצה באוניברסיטה.​
צריך ציונים טובים לזה
אבל הוא יכול להיות בודק תרגילים: לענות באריכות איפה כל תלמיד טעה, לפי קריטריונים שהמרצה הראה לו, במקצוע שהוא קיבל ציון סביר
השכר נמוך אז הביקוש בהתאם
 
צריך ציונים טובים לזה
אבל הוא יכול להיות בודק תרגילים: לענות באריכות איפה כל תלמיד טעה, לפי קריטריונים שהמרצה הראה לו, במקצוע שהוא קיבל ציון סביר
השכר נמוך אז הביקוש בהתאם
תקרא את החלק של "פוסט הצבא" שוב,הוא התחמק מהצבא עם שקרים,

לא יקבלו אותו להיות מרצה עם ישקר?

ברור שיוכל,הרי מה שמלמדים במדעי הדשא הוא חירטטוטי שכל - "דברים גמישים" וזה

בדיוק ההתמחות שלו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
תקרא את החלק של "פוסט הצבא" שוב,הוא התחמק מהצבא עם שקרים,

לא יקבלו אותו להיות מרצה עם ישקר?

ברור שיוכל,הרי מה שמלמדים במדעי הדשא הוא חירטטוטי שכל - "דברים גמישים" וזה

בדיוק ההתמחות שלו.
ההימור שלי שהוא עשה שינוי מין ולכן שוחרר מהצבא, לכן גם ההתבטאויות שלו שהוא גאון, מלך ועוד ...
 
ההימור שלי שהוא עשה שינוי מין ולכן שוחרר מהצבא, לכן גם ההתבטאויות שלו שהוא גאון, מלך ועוד ...
לא אתה לא בכיוון,הוא בכלל לא מדבר על נושא גברים/נשים/מגדר וכד'.

בקיצור ראית יותר מידי סדרות בטמבלויזיה :LOL: :ROFLMAO:

בישראל אנשים פחות מושפעים מהתעמולה של לחתוך את איברי המין.

אגב לדעתי במצב נורמלי אנשים לא אמורים לחתוך את הגוף שלהם גם אם מרגישים כמו המין השני.

לא הבנת בכלל את הנרקסיסט שעומד לפניך,נראה לך שהיה מסתיר דבר כזה ענק?
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לא הבנת בכלל את הנרקסיסט שעומד לפניך,נראה לך שהיה מסתיר דבר כזה ענק?
בניגוד לשם שיצא לי שלא בצדק, אני אדם צנוע מאוד, ובניגוד להשערותיך, לא הכול אני מספר ולא הכול אתם יודעים.

עוד מעט כבר כמעט שנתיים אני שומע מכל ה"חברים" את כל מגוון ה"ברכות" האפשריות בגלל שהם מקנאים בי על זה שאני חכם יותר מהם, מוכשר יותר מהם, חתיך יותר מהם וכן הלאה וכן הלאה, וכמה שיותר אנשים פה הם קטנים, ככה יותר הם "מברכים" אותי כי ככה הם יותר קטנים בהשוואה אליי ולכן ככה יותר כואב להם, ובכל זאת, למרות כל ה"ברכות", רק לאחרונה וזאת בעקבות צניעותי הרבה שבגינה לא עשיתי את מה שעשיתי שנתיים ימים, הועלתי בטובי סוף כל סוף לחשוף ברבים את שנכתב עליי בספר המחזור של סוף כיתה י"ב. עדות של עשרים איש שהכירו אותי שנים לכל שאני אומר על עצמי, למקרה שזה שאני אומר על עצמי את הדברים, זה לא מספיק.

אז לא. כנראה שאני לא אומר הכול, כנראה בגלל צניעותי הרבה ובגלל סיבות אחרות 🙂🤷‍♂️

לסיכום, אין לך מושג איזה דברים אני מסתיר ;)
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
בניגוד לשם שיצא לי שלא בצדק, אני אדם צנוע מאוד, ובניגוד להשערותיך, לא הכול אני מספר ולא הכול אתם יודעים.

עוד מעט כבר כמעט שנתיים אני שומע מכל ה"חברים" את כל מגוון ה"ברכות" האפשריות בגלל שהם מקנאים בי על זה שאני חכם יותר מהם, מוכשר יותר מהם, חתיך יותר מהם וכן הלאה וכן הלאה, וכמה שיותר אנשים פה הם קטנים, ככה יותר הם "מברכים" אותי כי ככה הם יותר קטנים בהשוואה אליי ולכן ככה יותר כואב להם, ובכל זאת, למרות כל ה"ברכות", רק לאחרונה וזאת בעקבות צניעותי הרבה שבגינה לא עשיתי את מה שעשיתי שנתיים ימים, הועלתי בטובי סוף כל סוף לחשוף ברבים את שנכתב עליי בספר המחזור של סוף כיתה י"ב. עדות של עשרים איש שהכירו אותי שנים לכל שאני אומר על עצמי, למקרה שזה שאני אומר על עצמי את הדברים, זה לא מספיק.

אז לא. כנראה שאני לא אומר הכול, כנראה בגלל צניעותי הרבה ובגלל סיבות אחרות 🙂🤷‍♂️

לסיכום, אין לך מושג איזה דברים אני מסתיר ;)
ai27, מה מצחיק אותך?

שמתי לב שזה מאפיין משותף שלך ושל סופרמן, לצחוק כשאין שום דבר מצחיק 🤷‍♂️
 

ai27

Well-known member
ai27, מה מצחיק אותך?

שמתי לב שזה מאפיין משותף שלך ושל סופרמן, לצחוק כשאין שום דבר מצחיק
🤷‍♂️
זאת לא הייתה בדיחה?
יכול להיות שאתה מצחיק מאוד אפילו בלי להרגיש.

חוץ משאלה 1
על מה עוד המרצה שלך הוריד נקודות?
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
זאת לא הייתה בדיחה?
יכול להיות שאתה מצחיק מאוד אפילו בלי להרגיש.
מה במה שכתבתי אמור להיות בדיחה? זו הכול האמת לאמיתה. חצוף 🧐
חוץ משאלה 1
על מה עוד המרצה שלך הוריד נקודות?
הוריד 15 נקודות (מתוך 20) על התשובה שלי לשאלה 1 הפסיכי הזה ואז עוד 8 נקודות על התשובה לשאלה 2. פסיכי 🤷‍♂️
 

ai27

Well-known member
מה במה שכתבתי אמור להיות בדיחה? זו הכול האמת לאמיתה. חצוף
🧐
הוריד 15 נקודות (מתוך 20) על התשובה שלי לשאלה 1​
מובן למה
הפסיכי הזה ואז עוד 8 נקודות על התשובה לשאלה 2.​
כי כתבת "יש כאן ביטויים בוטים, גלויים וישירים לצד מוסווים ועקיפים, של עמדות גילניות קלאסיות בצורה הברורה והישירה ביותר".
במקום לכתוב מהם
אם לדעתך העבודה גאונית,
אז תערער
תגיע מוכן להגן עליה ולדרוש את שלך
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
בגיל 26 הייתי ציון 7.5 בערך מבחינת יופי,

ברור שאי אפשר ממש להתחרות בגיל...
אני בן 25. לא 26. ואני זה לא אתה.
אף אחד בפורום לא אמר שלא היית כוכב שהיית בבית ספר ז"א פופולרי וכד'

הטענה הייתה שכרגע אתה לא רציני.

ז"א שלא עשית את המעבר הנכון בין הנעורים לבגרות.

עכשיו אתה נהנה אבל רוב הסיכויים שבעתיד תכעס על ההורים שלך שלא ציידו אותך

בכלים הנכונים להתמודד עם המציאות ועטפו אותך בצמר גפן אחרי שתראה שהחיים זה לא בית ספר - אפילו לא קרוב.
לא. גם העתיד שלי כמו העבר שלי וההווה שלי יהיה תותים מצופים בשוקולד. בגלל זה כולם מקנאים.
לא נעים לו להגיד אבל הוא צוחק עלייך לא איתך.
לא כתבתי שום דבר מצחיק.
 
חתיך יותר מהם
בגיל 26 הייתי ציון 7.5 בערך מבחינת יופי,

ברור שאי אפשר ממש להתחרות בגיל...

הועלתי בטובי סוף כל סוף לחשוף ברבים את שנכתב עליי בספר המחזור של סוף כיתה י"ב. עדות של עשרים איש שהכירו אותי שנים לכל שאני אומר על עצמי, למקרה שזה שאני אומר על עצמי את הדברים, זה לא מספיק.
אף אחד בפורום לא אמר שלא היית כוכב שהיית בבית ספר ז"א פופולרי וכד'

הטענה הייתה שכרגע אתה לא רציני.

ז"א שלא עשית את המעבר הנכון בין הנעורים לבגרות.

עכשיו אתה נהנה אבל רוב הסיכויים שבעתיד תכעס על ההורים שלך שלא ציידו אותך

בכלים הנכונים להתמודד עם המציאות ועטפו אותך בצמר גפן אחרי שתראה שהחיים זה לא בית ספר - אפילו לא קרוב.
 
למעלה