מאחורי הקלעים של מארגן טיולים

מאחורי הקלעים של מארגן טיולים

שלום לכולם. התפיסה המקצועית שלי כמורה דרך וכמארגן טיולים היא כנות ושקיפות מלאה בהתנהלות עם המטיילים. מטבע הדברים, טיול מאורגן הוא תהליך מורכב, משלב התכנון והתמחור, תאומים שונים, שיווק הטיול וכמובן ניהולו באופן הטוב ביותר שניתן.
ויחד עם זאת, כולנו מכירים את האמרה "האדם מתכנן ואלהים צוחק" - ועד כמה שמשתדלים ברמת התכנון וההכנה להגיע לאפס כשלים - לפעמים זה לא מצליח, ונשאלת השאלה, הן כמארגן טיולים ומדריך והן כמשתתף בטיול מאורגן - מה עושים במצבים בהם יש פער בין התכנון לביצוע.
ביום ששי האחרון הוצאתי טיול מאורגן בליל ירח מלא לכנרת ולגולן.
מזג האוויר הבטיח טובות, הטיול תוכנן למיטב הבנתי נכון מבחינת התוכנית ולוח הזמנים, הוספתי חוויות חברתיות כמו הגעה למצפה מעל הכנרת, לגימת יין בצוותא ומעגל חיבוק חברתי.....
זוג אחד שהגיע במונית נתקע בפקק - מה עושים ? מחכים להם או שיוצאים בלעדיהם ? - שאלה שלבטח כל מארגן טיול וכל משתתף בטיול מאורגן נתקל בה. כולם באוטובוס מחכים....השעון מתקדם....והם במונית, בטלפון מתחננים שנמתין.... הגיעו. ואז הסתבר שבימי ששי, הדרכים מתל אביב צפונה פקוקות....ואנחנו מזדחלים....וממתינים לנו מטיילים מהצפון באלונים....ומאד לא נעים.
ובינתיים, צריך לשמור על אופטימיות ומצב רוח טוב....לנהל את משמעויות העיכוב ובמקביל להדריך ולנהל את השירה בציבור (היה אוטובוס מזמר....).
וכל זאת, צריך לזכור, במסגרת אילוץ החזרת אוטובוס תוך 12שעות.
והנוסעים, באופן טבעי, מצפים שיקרה נס, ולמרות העיכוב נספיק את כל מה שהובטח.....
היה טיול מהנה....והספקנו כמעט את הכל....חוץ מהמצפה והיין....
ואני מעלה שאלה לדיון - הן למדריכים ומארגני טיולים, והן למטיילים - מה דעתכם ? בעיקר בחווית המטייל - איך אתם כמטיילים מתמודדים עם שינויים בתוכנית שהם תוצאה של אילוץ...?
עם כל הוותק שלי - אני ממשיך ללמוד כל העת מתגובות בונות. אשמח לשמוע.
שבוע מבורך לכולנו.
 
אני חושבת שלא צריך לחכות למאחרים

זו תכונה כזו ישראלית לאחר - לא להגיע בזמן. מדוע כולם צרכים להענש?
מי שלא מגיע בזמן, שיקח בחשבון שהוא יפסיד.
 
למעלה