מאיפה מתחילים פה? אוהבת שונאת

זושי1

New member
מאיפה מתחילים פה? אוהבת שונאת

אין לי מושג על מה ממש מדברים פה...אבל מכיוון שערפל זה הזמן הכי טוב להתחלות...נתחיל בערפל ונפוגג אותו בדיוק איפה שצריך.... זוגיות ושגרה...לצערי הרב הולך ביחד....צריך להפתיע ...אבל ב"קטנה" גדולה, זה מעייף מדי וחד פעמי מדי.
אני דואגת שכל פעם שהבעל שלי חוזר הבייתה מהעבודה, יהיה משהו בעיניים מפתיע, איזה מאכל, משהו שעשיתי שהוא אוהב, ניקיון, משימה שלא היה לנו זמן לעשות, סיפור או כל דבר "נעים" אחר שאפשר במסגרת ה"אין" פרטיות הזו.
הוא- גם כן נכנס הבייתה עם הפתעה, משהו שביקשתי ממנו לקנות, משהו שהיה בהוזלה משהו שהילדים יקפצו עליו בעיניים נוצצות.
אני, בחרתי בו...כי הוא ממש ממש לא דומה לאבא שלי....כל מה שאבא שלי נכשל בו ובלט לי בעיניים לאורך השנים הוא לא!!
הוא- בחר בי כי אני בדיוק מה שהגרושה שלו לא!! זה יותר קל כי גרושתו ממש ממש ממש לא מושלמת (אבא שלי הוא בנאדם מן השורה..לעומתה...).
אני - מחפשת חבר לחיים, שיפטפט איתי ויקשיב לי, שיצחיק אותי ויבין את השטויות שלי, שיוכל להחליף את מה שאני עושה, או להשלים את מה שאני עושה. שיהיה חבר 90% מהזמן...מאהב מספיק לי אישית 10%.
הוא- חיפש חברה לחיים, שתעזור לו מספיק בנוכחותה בלבד להתמודד עם הפחד של להיות אבא בלבד....שתתן יד וגימורים פה ושם לדברים, שתביט מנקודה ומזווית אחרת, שתתבונן בדברים הקטנים והנעלמים לעיין ממנו. שתוכל לעשות בדיוק מה שהוא עושה כשהוא מושבת.
אני, אחוזת תזזית, נמרצת, פעלתנית, פצצת אנרגיה, רגשנית מוחצנת, חולת נקיון, כפייתית בהמון המון המון דברים, אמא ברווזה גם לילדים שבאחריותי ולא רק לילדי, הגיונית, בעלת תגובות ידועות מראש , למרות שלא הכי נעימות שבעולם אבל מגיבה תמיד באותו אופן ולכן קל לצפות מראש את מהלכי ואז אני לא מאיימת על אף אחד בנוכחותי.
הוא - רגוע, קולי כזה, צעיר ברוחו, חבר של הילדים שלו, פסיכולוג טוב, רואה את הנולד 8 צעדים קדימה, לוקח הכל באיזי, מרגיע, תומך בשעות מצוקה, יכול ללכת למיטה עם לביאה רעבה והיא לא תיגע בו לרעה, לא מצליח להתעצבן משום דבר שבעולם, קוראמחשבות כשמדובר בעבודות בית, מתקן הכל בלי להזמין טכנאים, יודע גם לבשל אך לאחרונה משתדל לא להפריע לי במטבח, יודע הכל על אקטואליה, טריוויה, מומחה לידוענים, בעל טעם יפה בבגדים, סבלני, חכם גם כשהוא שותק. ככה מתחילים את המחשבה על זוגיות... 1. מה אני רוצה? 2. מה אני צריך? 3. מהי קבוצת החפיפה בין השניים? 4. האם יש בעולם כולו מישהו שנכנס חלקית לקבוצת החפיפה? וכשמוצאים את המוצג המוזיאוני, ומגלים שיש עוד המון מחסומים כמו...הנ"ל בעל 4 ילדים, מבוגר בכמה וכמה שנים מעלי, וכד'...יש צורך לחשוב המון המון המון והחשבון מאוד קשה וקשוח...אבל אם התוצאה היא שזה =======שווה אזי, לשים בצד את המגרעות האלה כי חבל לחזור שוב ושוב ברגעי המצוקה על המגרעות שממילא השלמנו איתם כשבחרנו בן זוג.....זה חייב להיות הכלל. חוצמזה......אני חוזרת ואומרת...לדעתי כשייש התאמה או השלמה בין בני זוג...יש כמה דברים שממש לא מזיזים לי בבן הזוג: צבע העור, גילו, לאומיותו, נכות שלו, מחלה כרונית שלו....אם הייתי מוצאת במישהו את הדברים שמתאימים לי והיה למשל..בעל לאום בעייתי, או נכות או צבע עור או אפילו...נכות, זה לא היה אישית מפריע לי, אני מכירה את עצמי, אני לא יודעת אם מישהו אחר דומה לי. וואלה, נגמר לי קו המחשבה לעכשיו, או שתקראו ותשתעממו, או שתגיבו ואז אדע לאן להמשיך או שסתם נשפכתי כאן...מי יודע...העיקר שזה היה כייף...מזמן לא דיברתי עליינו...
 

אלמרה

New member
זושי יותר טובה מסושי../images/Emo47.gif

אלפי תודות על ההרצאה המאלפת. בחיי שזה מתכון קל... מה בעצם צריך? לשבור שגרה רעה ולחשוב מה אני צריך? מה הוא צריך? ומהי קבוצת החפיפה של הצרכים המשותפים? כמה פשוט!! תודה לך זושי! תגידי, יש בערד איזו קבוצת תמיכה שאת עושה לזוגות? אם כן אני נרשם מראש!
 

אסקורט

New member
התחלה מצויינת

מאוד מסכימה אם "האלגוריתם" שהצגת כאן לאיך מתחילים לחפש בן זוג. זה נכון מאוד להסתכל פנימה ולבחון מה באמת אנחנו צריכים ורוצים. נראה לי שכמעט כל זוגיות שיש בה מן הפיספוס, הגיעה למצב זה משום שאחד או שני הצדדים חיפפו את השלב ההתחלתי של התבוננות פנימה... ונכון מאוד גם מה שאמרת שגם כשאתה יודע מה אתה רוצה ומוצא מישהו ששיך לתחום החופף בין רצונות וצרכים וגם כשזה הדדי, עדיין עשויים להיות קשיים. הרבה פעמים בדיוק מה שאנחנו צריכים ורוצים לא מגיע בקנקן שציפינו לו או דמיינו לעצמינו. ולעיתים האושר שלנו נמצא במקום שמחייב שבירת מוסכמות או כללי אצבע חברתיים (למשל מישהו מבוגר/צעיר מדי). 2 הסיבות הנ"ל: 1. לא מסתכלים מספיק עמוק פנימה 2. פחד להושיט יד לאושר כשהוא מחייב שבירת מוסכמות הן לדעתי 2 הסיבות העיקריות שיש מעט מאוד אנשים מאושרים על הפלנטה שלנו. אבל אני חושבת שמי שיזכור: 1. אושר לא גדל על העצים 2. אם יהיה לנו טוב, יהיה לנו גם פחות איכפת מה חושבים האחרים 3. אם אתה נמנע מאושר אפילו מסיבות טובות המחיר הוא בדר"כ אומללות. (אני באופן אישי יותר משאני מוכרחה להיות מאושרת קשה לי לשאת אומללות...) מי שיזכור כל זאת, לדעתי הלא קובעת קטנים סיכוייו לתת לאושר לחלוף על פניו מבלי שינסה להושיט יד ולתפוס אותו... אנא כתבי עוד, אני מאוד נהנית לקרוא אותך, אסקורט
 

אלמרה

New member
מצטרף לקריאת אסקורט - אנא כתבי עוד

ורק אחרי שאחרים יגיבו ארצה לומר גם כמה מילים...
 

זושי1

New member
קודם כל נרגעתי, לא שעממתי אתכם

שנית.....רציתי לומר לכם...שזה שאתם כאן...זה כבר אומר שאתם סחורה טובה...כי אלה שהם לא מתעניינים במה שצריך לתת לאחרים...באופן כללי לא מעניינים ממש...לא? זה כולל גם אותי, זה שאני נשואה זה לא אומר שהפסקתי להתעניין מה צריך בחיים כדי להמשיך לעניין ולמשוך את בן הזוג שלי, כמו שאתם משתנים כל הזמן מן הסתם גם אני משתנה וגם הוא וכל הזמן צריך להסתכל על הכיוון שלו, ולראות מה המרחק ביניינו ומה לעשות בכדי לקרב...כל פעם מתקנים את האזימוט, כל פעם בזווית אחרת.. פעם הוא רוצה רצינות לידו, פעם קלות דעת, פעם אשת רוח ושיחה, ופעם סתם מישהי שתתבונן בו ותעריך אותו... אני מצפה ממנו לאותו הדבר....ואם הוא עומד בבקשה המאוד מאוד לא פשוטה הזאת שרדנו עוד שנה בנשואין שלנו....ואתם חשבתם שהכל ורוד תמיד ובאותו האופן? הא?
 

אסקורט

New member
מסכימה...

אני חושבת על זה שזוגיות זה בעצם מעורב ירושלמי של כל סוגי היחסים: לפעמים אנחנו רוצים מבן הזוג שיהיה חבר, לפעמים שיהיה מאהב, לפעמים שיהיה פילוסוף ולפעמים שיהיה הורה. וגם אנחנו צריכים להציע לו את כל המגוון הזה. זה מאוד מאתגר להיות כל כך הרבה דברים עבור איש/אישה אחת בייחוד תוך כדי זה ששני הצדדים משתנים והחיים קורים... זוגיות מוצלחת היא אכן פלא עולם שמיני ובני זוג שמסוגלים לחולל קסם בינהם הם קוסמים בעיני.... מישהו ראה את השפן שלי??? הוא נעלם... :)
 
עם גישה שכזו זושי

יש לי תחושה שתשרדו עוד שנים רבות כמה פשוט וכמה מסובך פשוט להיות קשוב...
 

אלמרה

New member
עם המון פרגון - אני מסתייג רק מ....

המילה "לשרוד". את הזוגיות הבאה שלי אני רוצה לחוות. להנות מכל רגע כמו זושי ובעלה. לטעמי למילה לשרוד יש קונוטציה של הרע במיעוטו. על פי מה שזושי כותבת אני בטוח שהזוגיות שלה ובעלה היא מופלאה והשמוש במילה היה ללא כוונה כזו. רק רציתי להביע תקווה שזוגיות לא תהיה קרב ששורדים אותו וממשיכים לקרב הבא.
חם ועוטף
 
למעלה