מאיפה מתחילים

navish

New member
מאיפה מתחילים

שלום לכולכם אני להכנס לאולם האופניים, אך התקציב שלי די מוגבל. האופניים שאקנה אמורים לשמש אותי גם לנסיעות קצרות בתוך העיר, אך גם לנסיעות בשבילים ובכבישים פתוחים (וגם אולי , בשביל ללמד את אשתי לרכב על אופניים...). ראיתי שיש בשוק אופניים מ 300 ש"ח ומעלה עד אלפי שקלים. ועקב תקציבי הדל אני כנראה אקנה אופניים בכמה מאות שקלים (לפחות בשלב זה) - אני לא אלך על אלה של 300 ש"ח אבל אני כנראה לא אעבור את האלף . אומנם בפורום הזה מדברים בעיקר על דגמים שהם מעבר ליכולת שלי, הייתי שמח לדעת על מה בכל זאת להקפיד ולמה לשים לב כשאני אני קונה אופניים פשוטים יחסית. בשלב הבא אחרי שאני אקנה משהו אני אתייעץ גם על לאן כדאי לסוע... אבל קודם שיהיה לי על מה ... תודה
 
נסה מכאן...../images/Emo98.gif

אין שום צורך לעבור את המילניום הראשון כמתחיל! תתפלא אבל יש סבבה של אופניים בסכומים הגיוניים והשידרוג הוא החלק הקל. כפי שכבר המלצתי למישהי בעבר- הדבר הראשון לשים לב אליו הוא מידת האופניים. הרבה רוכבים מתחילים לוקחים זאת כמובן מאליו ומודדים את האופניים בעינים- טעות. אתה חייב להתאים את מידת האופניים למידותיך והדבר נכון גם באופניים של 50 ש"ח, אם המידה לא נכונה אני אומר לך באחריות שלא תהנה מהרכיבה. השווה את גובהך למידת שילדת האופניים. שנית- אל תתפתה לרכוש אופני "שיכוך מלא", קרי- קפיץ מקדימה וגם מאחורה. לך על "זנב קשיח" (בולם קדמי בלבד או בלי). רכיבה בכבישים או על כל משטח חלק יחסית כפי שתרכב עליו ברכיבות עירוניות/בינעירוניות היא רכיבה מעצבנת מאוד כאשר יש לך בולם אחורי. הדיווש לא יעיל וכמו כן תרגיש בקפיצות קטנות במהלך הנסיעה ובמהרה תתחרט שלא הלכת על זנב קשיח. שלישית- העדף שילדת אלומיניום על פני שילדת פלדה כיוון שבסכומים האלו היתרונות של שילדות האלומיניום עולים על יתרונות שילדות הפלדה. היתרון המשמעותי ביותר הוא משקל כמובן. לא לחינם הוטבע המונח "יבבני משקל". אתה לא בטוח שמכרו לך שילדת אלומיניום? רמז: אלומיניום אדיש למגנט, פלדה לא. רביעית- בקש שיתקינו לך צמיגי "סמי-סליק". אלו הם צמיגים בעלי שטח מגע חלק יחסית המאפשר רכיבה טובה יותר על הכביש, אבל גם מצויידים בשפיצים בצדדים למקרה שאתה יורד לשטח לאחיזה טובה יותר. אל תשכח "פס-גומי". חמישית- אין הבדלים משמעותיים בין 21 הילוכים ל 24 הילוכים עבור מי שלא טוחן עליות. 21 הוא מספר יפה וגם עם 18 תסתדר מצויין. מה שכן- כדאי "להתפנק" עם שיפטרים (ידיות הילוכים) אוטומטים, כאלה שמעבירים את ההילוכים בלחיצה בודדת תחת סיבוב והפעלה מאומצת של שרירי האצבעות (תזדקק להן לדו-שיח עם הנהגים, במיוחד לאחת מהן...). הפרשי העליות אמורים להיות זניחים (כ-50 ש"ח) אבל מחייבים כיוון נכון של הכבלים ע"י המוכר אחרת העברת ההילוכים לא תהיה מדויקת. שישית- רוב האופניים היום נמכרים כסטנדרט עם בולם קידמי אולם בסכומים האלו הבולם יהיה לרוב מתוצרת RST, רמה פשוטה ביותר אבל מספקת לצרכים הנקובים. לא כדאי להתפתות ולהשקיע פה יותר, אבל גם לא כדאי לוותר עליו כליל. שביעית- שלא ימכרו לך קראנקים מפלסטיק! (הזרועות המחברות את הפדלים אל גלגלי השיניים). שמינית- דאג שמשאבה קומפקטית תהיה הפרטנרית הטובה שלך לרכיבות ואל תחבר אותה לאופניים. מתכון בטוח לקניית משאבה חדשה. תשיעית- ברקסים? רק "וי-ברקס". זו הצורה של הברקס שדומה לכל מלבד "וי"... עוצר טוב יותר מהברקסים הקלאסים (עם האוזניים) ובאותו כסף. עשירית ואחרונה- אל תשכח קסדה, ראש חדש יקפיץ לך משמעותית את החשבון ואתה רוצה לרדת מאלף, נכון? רכב הרבה ותהנה!
 
למעלה