מאיר שטרית בור או שקרן?

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
*אלי=אולי

טוב דוגמה אחרת - שדרוג הקו לירושלים
לא רק שהוא לא פעיל, יש שם כבר תוואי קיים, אמנם מפותל אבל לא מאוד ארוך. למה זה לוקח יותר משנה? גם בקו לאילת יש הרים שצריך לעבור, במנהרות וגשרים (זמן ו-$) או בחציבה של תוואי מפותל חדש (אלי פחות $ אבל לא פחות זמן עבודה). יכול להיות (אני באמת מקווה) שזה לא כ"כ קשה כמו שחשבתי, אבל לא השתכנעתי ממה שקראתי כאן.
*אלי=אולי
 

idos2

New member
על מה בדיוק אתה מדבר?

טוב דוגמה אחרת - שדרוג הקו לירושלים
לא רק שהוא לא פעיל, יש שם כבר תוואי קיים, אמנם מפותל אבל לא מאוד ארוך. למה זה לוקח יותר משנה? גם בקו לאילת יש הרים שצריך לעבור, במנהרות וגשרים (זמן ו-$) או בחציבה של תוואי מפותל חדש (אלי פחות $ אבל לא פחות זמן עבודה). יכול להיות (אני באמת מקווה) שזה לא כ"כ קשה כמו שחשבתי, אבל לא השתכנעתי ממה שקראתי כאן.
על מה בדיוק אתה מדבר?
מדובר על פתיחת הקו לירושלים בשנת 2005, אז איפה כאן הבעיה? זמן עבודה זה דבר יחסי, כי אפשר להתחיל לסלול רק מכיוון 1, ואפשר להתחיל מ2 הכיוונים ולהיפגש באמצע, ואפשר גם להתחיל ב10 נקודות שונות, זה הכל עניין של תקציב ורצון.
 

mucool2

New member
הכל עניין של תקציב ורצון,

על מה בדיוק אתה מדבר?
מדובר על פתיחת הקו לירושלים בשנת 2005, אז איפה כאן הבעיה? זמן עבודה זה דבר יחסי, כי אפשר להתחיל לסלול רק מכיוון 1, ואפשר להתחיל מ2 הכיוונים ולהיפגש באמצע, ואפשר גם להתחיל ב10 נקודות שונות, זה הכל עניין של תקציב ורצון.
הכל עניין של תקציב ורצון,
ועל זה אין ויכוח בכלל! ואם היה מספיק משניהם, לא היינו יושבים כאן ומקטרים.
השאלה היא מה ריאלי לצפות במדינתנו הקטנה. קשה לי לראות פרויקט מסובך וגדול כמו רכבת לאילת מתבצע תוך שנה. אולי בסין... בנוסף, הטענה שהקו לאילת קל יותר לביצוע מהקו לירושלים (בלי שטחים ופוליטיקה!) היא פשוט לא נכונה. יש בעיות גם מבחינה הנדסית (שיפועים חדים ותוואי קשה בחלק גדול מהדרך) וגם סביבתית (מעבר בשמורות טבע, נזק לנוף).
 
לא רק בסין

הכל עניין של תקציב ורצון,
ועל זה אין ויכוח בכלל! ואם היה מספיק משניהם, לא היינו יושבים כאן ומקטרים.
השאלה היא מה ריאלי לצפות במדינתנו הקטנה. קשה לי לראות פרויקט מסובך וגדול כמו רכבת לאילת מתבצע תוך שנה. אולי בסין... בנוסף, הטענה שהקו לאילת קל יותר לביצוע מהקו לירושלים (בלי שטחים ופוליטיקה!) היא פשוט לא נכונה. יש בעיות גם מבחינה הנדסית (שיפועים חדים ותוואי קשה בחלק גדול מהדרך) וגם סביבתית (מעבר בשמורות טבע, נזק לנוף).
לא רק בסין
ישנן הרבה ארצות בהן החליטו על פרוייקטים רכבתיים חשובים וגמרו אותם תוך זמן קצר מאוד יחסית לכאן (הזכרתי חלק מהם בעבר בפורום). זה לא רק ענין של קבלת החלטה נחושה בעלת משמעות מבצעית ותקציבית. יש גם בעיה של תרבות בירוקרטית שבינתיים מאוד לקויה כאן, ועוד כמה דברים שצריכים לשפר... ושלא יהיה ספק - יש הבדלים בין ארצות אחרות. דוגמה: מנהרת לה-מנש + המסילות המהירות בצרפת ובלגיה וכו' באירופה כבר פועלות מזה שנים, ואילו הקטע המהיר בצד האנגלי...איפה?
 

mucool2

New member
מסכים אתך 100%

לא רק בסין
ישנן הרבה ארצות בהן החליטו על פרוייקטים רכבתיים חשובים וגמרו אותם תוך זמן קצר מאוד יחסית לכאן (הזכרתי חלק מהם בעבר בפורום). זה לא רק ענין של קבלת החלטה נחושה בעלת משמעות מבצעית ותקציבית. יש גם בעיה של תרבות בירוקרטית שבינתיים מאוד לקויה כאן, ועוד כמה דברים שצריכים לשפר... ושלא יהיה ספק - יש הבדלים בין ארצות אחרות. דוגמה: מנהרת לה-מנש + המסילות המהירות בצרפת ובלגיה וכו' באירופה כבר פועלות מזה שנים, ואילו הקטע המהיר בצד האנגלי...איפה?
מסכים אתך 100%
 

python 4

New member
welcome to Israel..

לא רק בסין
ישנן הרבה ארצות בהן החליטו על פרוייקטים רכבתיים חשובים וגמרו אותם תוך זמן קצר מאוד יחסית לכאן (הזכרתי חלק מהם בעבר בפורום). זה לא רק ענין של קבלת החלטה נחושה בעלת משמעות מבצעית ותקציבית. יש גם בעיה של תרבות בירוקרטית שבינתיים מאוד לקויה כאן, ועוד כמה דברים שצריכים לשפר... ושלא יהיה ספק - יש הבדלים בין ארצות אחרות. דוגמה: מנהרת לה-מנש + המסילות המהירות בצרפת ובלגיה וכו' באירופה כבר פועלות מזה שנים, ואילו הקטע המהיר בצד האנגלי...איפה?
welcome to Israel..
לא יודע אם אתם יודעים, אבל הפרוייקט הלאומי הכי גדול שמדינת ישראל עומדת לסיים בקרוב הוא לא נתב"ג 2000, אלא פרוייקט הענק והמורכב שהוא הרחבת כביש הכניסה לנשר מכיוון צומת יגור לכביש דו-מסלולי. אני עובר שם מידי יום, וכבר שנתיים-שלוש עובדים על הכפלת קטע כביש של 3 ק"מ. איטיות כזו בעבודה בחיים שלי לא ראיתי. סתם שחרור קיטור..
 

yblumann

New member
Eurostar

לא רק בסין
ישנן הרבה ארצות בהן החליטו על פרוייקטים רכבתיים חשובים וגמרו אותם תוך זמן קצר מאוד יחסית לכאן (הזכרתי חלק מהם בעבר בפורום). זה לא רק ענין של קבלת החלטה נחושה בעלת משמעות מבצעית ותקציבית. יש גם בעיה של תרבות בירוקרטית שבינתיים מאוד לקויה כאן, ועוד כמה דברים שצריכים לשפר... ושלא יהיה ספק - יש הבדלים בין ארצות אחרות. דוגמה: מנהרת לה-מנש + המסילות המהירות בצרפת ובלגיה וכו' באירופה כבר פועלות מזה שנים, ואילו הקטע המהיר בצד האנגלי...איפה?
Eurostar
המסילה בבריטניה שתהיה רק ל Eurostar תושלם רק ב 2009 או יותר מאוחר. הסיבה?? כסף! כל פרויקטי הרכבות של הונג קונג וסין ,שהם באמת היו פרויקטים ענקיים הושלמו בזמן. עניין של רצון ,עדיפות, וניהול פרויקט בצורה הנכונה. Yoram
 
כן, גם לבריטים יש מה ללמוד

Eurostar
המסילה בבריטניה שתהיה רק ל Eurostar תושלם רק ב 2009 או יותר מאוחר. הסיבה?? כסף! כל פרויקטי הרכבות של הונג קונג וסין ,שהם באמת היו פרויקטים ענקיים הושלמו בזמן. עניין של רצון ,עדיפות, וניהול פרויקט בצורה הנכונה. Yoram
כן, גם לבריטים יש מה ללמוד
אבל בינתיים למערכת התחבורה בארץ דרושה הרבה מאוד השקעה כדי להתקרב לרמה המקובלת שם.
 

idos2

New member
סבבה.

הכל עניין של תקציב ורצון,
ועל זה אין ויכוח בכלל! ואם היה מספיק משניהם, לא היינו יושבים כאן ומקטרים.
השאלה היא מה ריאלי לצפות במדינתנו הקטנה. קשה לי לראות פרויקט מסובך וגדול כמו רכבת לאילת מתבצע תוך שנה. אולי בסין... בנוסף, הטענה שהקו לאילת קל יותר לביצוע מהקו לירושלים (בלי שטחים ופוליטיקה!) היא פשוט לא נכונה. יש בעיות גם מבחינה הנדסית (שיפועים חדים ותוואי קשה בחלק גדול מהדרך) וגם סביבתית (מעבר בשמורות טבע, נזק לנוף).
סבבה.
זה לא משנה את העובדה שאם רוצים, אפשר תוך שנה לסלול את כל הקו לאילת, שיהיה מסובך ככל שיהיה, פשוט יתחילו לסלול אותו מ10 נקודות במקביל ויעבדו 24/7 (אם זה מה שצריך) לא יודע מה מבחינה לוגיסטית יותר מסובך - הקו לירושלים או הקו לאילת, אבל יש הבדל בין סלילת קווים לא קיימים/קיימים ולא פעילים לבין עבודות בקווים קיימים, אותם ניתן לבצע בשעות מוגבלות מאוד...
 

idos2

New member
ולמקרה שלא הבהרתי את עצמי

סבבה.
זה לא משנה את העובדה שאם רוצים, אפשר תוך שנה לסלול את כל הקו לאילת, שיהיה מסובך ככל שיהיה, פשוט יתחילו לסלול אותו מ10 נקודות במקביל ויעבדו 24/7 (אם זה מה שצריך) לא יודע מה מבחינה לוגיסטית יותר מסובך - הקו לירושלים או הקו לאילת, אבל יש הבדל בין סלילת קווים לא קיימים/קיימים ולא פעילים לבין עבודות בקווים קיימים, אותם ניתן לבצע בשעות מוגבלות מאוד...
ולמקרה שלא הבהרתי את עצמי
ייתכן ואת הכפלת הקו לבאר שבע למשל, לא ניתן לבצע בתוך שנה מסיבות לוגיסטיות, ולא רק מסיבות בירוקטיות ו/או תקציביות.
 

mucool2

New member
למה הוספת מסילה או סלילת תוואי חדש

ולמקרה שלא הבהרתי את עצמי
ייתכן ואת הכפלת הקו לבאר שבע למשל, לא ניתן לבצע בתוך שנה מסיבות לוגיסטיות, ולא רק מסיבות בירוקטיות ו/או תקציביות.
למה הוספת מסילה או סלילת תוואי חדש
אמורים להפריע לתנועה על מסילה קיימת? (לא בזמן החיבור לקו)
 

idos2

New member
זה לא ממש "מפריע"

למה הוספת מסילה או סלילת תוואי חדש
אמורים להפריע לתנועה על מסילה קיימת? (לא בזמן החיבור לקו)
זה לא ממש "מפריע"
אבל מבחינה בטיחותית לא נראה לי הגיוני לעבוד צמוד לקו רכבת פעיל. (מסוכן גם לפועלים וגם לרכבת שעלולה להיפגע מהציוד הכבד שקיים באזור)
 

urilei

New member
תלך לאיילון...

זה לא ממש "מפריע"
אבל מבחינה בטיחותית לא נראה לי הגיוני לעבוד צמוד לקו רכבת פעיל. (מסוכן גם לפועלים וגם לרכבת שעלולה להיפגע מהציוד הכבד שקיים באזור)
תלך לאיילון...
תבדוק איפה בדיוק שמים את המסילה השלישית... פועלים שעובדים לפעמים חצי מטר מהמסילה. ואל תטעה לרגע, עובדים שם ברוב שעות היום (לא שזה משנה הרבה כי רכבות יש שם גם באמצע הלילה...), ואף אחד אפילו לא חושב "להפסיק" ליום-יומיים את תנועת הרכבות בתל-אביב
 

idos2

New member
זה עדיין נראה לי לא בטיחותי.

תלך לאיילון...
תבדוק איפה בדיוק שמים את המסילה השלישית... פועלים שעובדים לפעמים חצי מטר מהמסילה. ואל תטעה לרגע, עובדים שם ברוב שעות היום (לא שזה משנה הרבה כי רכבות יש שם גם באמצע הלילה...), ואף אחד אפילו לא חושב "להפסיק" ליום-יומיים את תנועת הרכבות בתל-אביב
זה עדיין נראה לי לא בטיחותי.
אבל נראה לי שיש סדר עדיפויות, ובסופו של דבר מסילה כפולה לכפר סבא, או מסילה כפולה לבאר שבע לא שווה כלום בלי מסילה שלישית באיילון...
 

mucool2

New member
אין ברירה...

זה עדיין נראה לי לא בטיחותי.
אבל נראה לי שיש סדר עדיפויות, ובסופו של דבר מסילה כפולה לכפר סבא, או מסילה כפולה לבאר שבע לא שווה כלום בלי מסילה שלישית באיילון...
אין ברירה...
גם לבנות בנין של 50 קומות לא בטיחותי, ועדיין עושים את זה!
 

luckydude

Active member
חלקים רבים מהמסילה לבאר שבע

ולמקרה שלא הבהרתי את עצמי
ייתכן ואת הכפלת הקו לבאר שבע למשל, לא ניתן לבצע בתוך שנה מסיבות לוגיסטיות, ולא רק מסיבות בירוקטיות ו/או תקציביות.
חלקים רבים מהמסילה לבאר שבע
לא ייבנו בכלל בצמוד למסילה הקיימת בגלל שכל התוואי מוזז בהרבה מקומות כדי ליישר אותו. איפה שאין מקום להוסיף מסילה והתוואי נשאר כשהיה (כמו ברמלה למשל), יפצו את בעל הנכס ויזיזו אותו משם כדי לפנות מקום למסילה.
 

mucool2

New member
שכחתי שיש גם שמורות טבע בדרך

אתה ממש טועה
לסלול 200 ק"מ מסילה זה פרויקט רציני שלוקח כמה שנים - תראה כמה זמן לוקח לסלול מסילות קצרות בהרבה או להכפיל/לשדרג מסילות קיימות. התוואי הטופוגרפי בין דימונה לאילת קשה לא פחות מהקו לירושלים (הירידה מהר הנגב לערבה). בקיצור - אין שום אפשרות לסיים קו כזה בשנה!
שכחתי שיש גם שמורות טבע בדרך
 

Azazel

New member
אתה צודק. אפשר לסיים את זה תוך שנה.

תשמע...
בעניין הרכבת לאילת אני בכל הכנות חושב שזה לא יקרה גם ב-2008 אבל לבנות תחנת רכבת ולהניח כ-200-300 קילומטר של מסילת ברזל (אולי פחות) שנשארו מבאר שבע עד אילת זה דבר שאם באמת רוצים אפשר לעשות גם בשנה אחת... זה לא קו לירושלים בתוואי טופוגרפי סבוך שדורש מנהרות וגשרים ואישורים משפטיים בגלל סוגיות פוליטיות. זה בסך הכל (אולי למעט כמה מקומות מאוד נקודתיים) מסילת ברזל ישרה ללא עליות וירידות רציניות. ומה גם שכמות הישובים בדרך דלילה למדי. לא יהיה קשה למלא את כל דרישותיהם של מי שיטענו שהם לא רוצים מסילת ברזל ליד הבית. וגם לא צפויים שום מפגשי מסילות בעייתיים אולי למעט בתוך אילת. באמת - שום דבר שאי אפשר לסיים בשנה, וגם לא תקציב מטורף
אתה צודק. אפשר לסיים את זה תוך שנה.
אבל אין לזה תקציב.
 

DannyJJ

New member
בור או שקרן?אני חושב שסתם פוליטיקאי

מאיר שטרית בור או שקרן?
הנה ציטוטים מהראיון עם שר התחבורה מאיר שטרית במוסף "ממון" של ידיעות מהיום: מתי תושלם הרכבת לאילת? "אני מעריך שבתוך שלוש שנים אפשר יהיה להשלים את כל עבודות התכנון. עד 2008 או 2009 תהיה רכבת לאילת, שתסיע גם נוסעים וגם מטען." תגידו, הבן אדם נפל מהירח? בניית המסילה עד אילת בפחות משנתיים, מ-2007 עד 2008? הרכבת לירושלים: אני מאמין שעד שנת 2009 תהיה רכבת מהירה לירושלים. זמן הנסיעה בין ירושלים לתל אביב יהיה כחצי שעה. אגב, הרכבת למודיעין תתחיל לפעול כבר בסוף השנה הזו. הרכבת לירושלים בתוואי המסילה הישן, העובר דרך בית שמש, תתחיל לנוע כבר ברבעון הראשון של 2005." אף עובדה שנאמרה על ידיו בפיסקה הזאת איננה נכונה: - הקו המהיר לא ייפתח ב-2009. - הרכבת למודיעין תופעל רק בסוף השנה הבאה, ולא בסוף השנה הזו. - זמן הנסיעה לירושלים לא יהיה חצי שעה, אלא לפחות 35 דקות אם לא יותר. - הקו הישן ייפתח במקרה הטוב בסוף 2005, ולא בתחילת 2005. אז תגידו, הוא באמת לא יודע את העובדות או שהוא משקר בריש גלי?
בור או שקרן?אני חושב שסתם פוליטיקאי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה