יש פה שני עניינים, שלך ושלו
פה ושם אני נתקלת באנשים שמאחרים בקביעות לפגישות, או מבטלים ברגע האחרון. בפגישה הראשונה אני נותנת למתאמנים דף עם קווים מנחים לגבי האימון שלנו. כתוב שם בפירוש שעבור ביטול של פחות מ - 48 שעות מראש, מכל סיבה שהיא, משלמים עבור הפגישה. הפגישה מתחילה בזמן שנקבע, גם אם המתאמן לא נמצא. הסעיף הזה הדדי אגב, אני מבטיחה שאם אני אבטל אימון פחות מ - 48 שעות מראש, אני אפצה באימון חינם. זה לא קרה לי, אבל זה מוגדר כך. אם רוצים להאריך את הפגישה בגלל האיחור או מכל סיבה, ואני יכולה (בד"כ יש לי מרווח בין פגישות), אז משלמים תוספת עבור הזמן הנוסף. אני לא כועסת על המתאמנים. יותר נכון,אם מתעורר בי כעס, אני רואה את זה בתור עניין אישי שלי שלא קשור כלל למתאמן, ואני מתאמנת עם המאמנים שלי על זה. אני זוכרת את הפעם הראשונה שהבנתי שיש לי "מאחר סדרתי". הודעתי לו (אז זה עדיין לא היה מוגדר מראש) שמהיום הוא ישלם עבור זמן הפגישה מן הרגע שבו היא נקבעה. הוא אמר לי, אני חושש שבגלל זה אני אאחר עוד יותר. לא תהיה לי אי נעימות מן האיחור, מכיון שאני משלם עליו. נכון, אמרתי לו. זה יפתור את הבעיה שלי לגמרי
. ועכשיו, אם אתה מעוניין, נוכל להתאמן על העניין שלך של האיחורים, אם זה נושא שחשוב לך. אם לא, אין בעיה, אני אשמח להמשיך לקבל תשלום כפול ולפעמים אפילו משולש על כל פגישה (נניח היה ביטול - תשלום - ואיחור של שעה - ששולם - ועוד הפגישה. צ'קים שמנים). והוא היה מעוניין להתאמן על זה, כפי שחשבתי. כי כבר ראיתי שהנושא הזה הוא משמעותי. ובדקנו קצת והגענו לדברים מעניינים. לצערי התעריף חזר להיות תעריף רגיל לאימון, והוא הפסיק לאחר. בדיוק היום חשבתי לעצמי. איזה כיף זה כששום דבר שהמתאמנים אומרים לא נוגע לי אישית. עבדתי על זה הרבה וזה ככה היום (ושוב, במקרים שכן משהו נוגע לי אישית, אני מקבלת אימון על זה, כדי לוותר על הפן האישי שהשתרבב פנימה לאימון). למעשה, לפעמים מה שהמתאמנים אומרים הוא אפילו כן אישי! למשל פה ושם קורה שמתאמן לא מרוצה מהאימון. ואני ממשיכה להשאיר את הפוקוס עליו, לא מסיטה אותו לעצמי. ממשיכה לבדוק איפה אני יכולה לשרת אותו הכי טוב שאני יכולה. חוסר הכבוד, חוסר האחריות, הזלזול אולי - אולי קיימים כלפייך ואולי לא. אבל אם זה הפך להיות אישי עבורך - אז יש פה נקודה מעניינת בשבילך לבחון.