מאמר חשוב שמצאתי בנושא הזרקות באוזניים

thinlizzy

New member
מאמר חשוב שמצאתי בנושא הזרקות באוזניים

להלן תקציר מאמר בנושא הזרקות באוזניים לחולי מנייר שמצאתי באתר "הרפואה" המאמר המלא מופיע באתר דרור גילוני, מיכאל וולף, יונה קרוננברג המח’ לרפואת אא"ג ניתוחי ראש וצוואר, מרכז רפואי שיבא, תל השומר, והפקולטה לרפואה סאקלר, אוניברסיטת ת"א רקע: הזלפת גנטמיצין לתוך האוזן התיכונה מקובלת בטיפול בחולי מנייר (meniere’s disease), הלוקים בהתקפי סחרחורת תכופים. טיפול זה נפוץ במרכזים רבים בעולם כטיפול מקדים לניתוח. דרכי הטיפול ואון הדיווח על תוצאותיו אינו אחיד, ועל כן קשה לערוך השוואת תוצאות מהימנה, בין מרכזים שונים. מטרות: לבחון את השפעת הטיפול בגנטמיצין על הסחרחורות ועל כושר התיפקוד של חולי מנייר, תוך הצגת הניסיון שהצטבר בעקבות טיפול ב-23 חולים במהלך שלוש שנים, וסקירת הספרות המיקצועית בנושא. שיטות: שלוש הזרקות גנטמיצין, שהוכן במיוחד למטרה זו, ניתנו לחולה אחת לחודש באופן הדרגתי, תוך מעקב אחר שינויים, בסחרחורות, בתיפקוד הכללי ובשמיעה. המעקב כלל הערכה קלינית, בדיקות שמיעה תכופות לאיתור פגיעה בשמיעה, ובדיקה קלורית להערכת התיפקוד של איבר שיווי המשקל. תוצאות: ב-20 מקרים (87%) פסקו ההתקפים לחלוטין, ו-16 מתוכם (69.6%) חזרו לתיפקוד מלא. שני חולים (8.7%) ניתוח לאחר כישלון הטיפול, ואחת (4.4%) פרשה במהלכו. בבדיקה הקלורית חלה ירידה משמעותית בפעילות איבר שיווי המשקל בתום הטיפול (P<0.02). חולשת מבוך קשה (51%-100%) נרשמה בתום הטיפול ב-11 (78.6%) מתוך 14 חולים במחלה חד-צדדית. השינוי הממוצע בבדיקות השמיעה לא היה משמעותי סטטיסטית, אף כי 2 מתוך 21 חולים לקו בהחמרת סף השמיעה עד כדי חירשות מלאה (9.5%). לא היה מקרה שחולה לקה בדלקת ואף לא מקרה שנותר נקב בעור התוף. מסקנות: הזרקת גנטמיצין לאוזן התיכונה היא פעולה פשוטה ובעלה השפעה מיטיבה על חולים במחלת מנייר. שיעור ההצלחה גבוה והסיכוי לפגיעה בשמיעה – נמוך. טיפול זה מומלץ לחולים עם הפרעה תיפקודית מתמשכת, לפני ניתוח.
 

zs1957

New member
תודה על המאמר החשוב בנושא הזרקות באזניים.

המאמר מאיר את עיניהם של חולי המנייר הסובלים מסחרחורת קשה לעיתים תכופות והטיפול התרופתי לא הועיל להם לפי הדווח בקרב 87% מהחולים שטופלו בזריקות גנטמיצין.פסקו התקפי הסחרחורת והחולים חזרו לתפקוד מלא. כמובן שכל גוף מגיב בצורה שונה לטיפול וישנם חולים שהשמיעה שלהם נפגעת לאחר הטיפול. זהבה שחם
 

rrrrrrrrrr2

New member
כתובת האתר

תודה לך על מאמר מעניין מאד עקב חשיבות הנושא לסובלים אבקשך לציין עבורנו את כתובת האתר אלי
 

thinlizzy

New member
כתובת האתר

המאמר מופיע בקישור הבא: www.ima.org.il/harefuah/inpage.asp?show=article&nJournalID=21&catID=2&artID=2 המאמר הוא מינואר 2004, ניתן להשיגו בכתב העת "הרפואה" , כרך 143 חוברת א. ניתן לקנות את המאמר המלא דרך האתר ב-40 ש"ח.
 
למעלה