IcePrincess22
New member
מאמר מ- 1999
כחלק מהלימודים שלי, הייתי צריכה לקרוא מאמר אקדמי משנת 1999 שעסק באיסור על יחסי מין בין גברים בישראל.
המאמר נקרא "בין שתיקה לגינוי – הבניית הזהות של ההומואים בשיח המשפטי בישראל 1948-1988" וכתבו אותו יובל יונאי ודורי ספיבק. דורי ספיבק, כיום שופט בביה"ד לעבודה בתל אביב, הוא הומוסקסואל.
במאמר (עמוד 266) הופיע המשפט הבא:
"יכולים להיות - למרות הנטייה של השיח הדומיננטי להכחיש זאת - יחסים הומואיים אפלטוניים".
יונאי וספיבק לא השתמשו במושג "א-מיניות", אבל לדעתי זאת הייתה הכוונה שלהם.
הקטע הזה מעניין כי הוא מוכיח שהקהילה הגאה הייתה מודעת להומואים א-מיניים, עוד לפני שהמילה נכנסה לשימוש וא-מיניים הוכרו באופן רשמי בקהילת הלהט"ב.
מצד שני, עדיין קיימים אנשים שמכחישים את קיומה של א-מיניות בכלל ואת קיומם של הומואים א-מיניים בפרט. שמעתי סיפורים עצובים על הומואים א-מיניים שחשים שקשה להם להשתלב, כי קהילת ההומואים בישראל היא מינית מאוד.
למתעניינים, אפשר לקרוא את המאמר כאן:
http://lgbtlaw.tau.ac.il/יובל-יונאי...זהות-של-ההומואים-בשיח-המשפטי-בישראל-1988-1948
כחלק מהלימודים שלי, הייתי צריכה לקרוא מאמר אקדמי משנת 1999 שעסק באיסור על יחסי מין בין גברים בישראל.
המאמר נקרא "בין שתיקה לגינוי – הבניית הזהות של ההומואים בשיח המשפטי בישראל 1948-1988" וכתבו אותו יובל יונאי ודורי ספיבק. דורי ספיבק, כיום שופט בביה"ד לעבודה בתל אביב, הוא הומוסקסואל.
במאמר (עמוד 266) הופיע המשפט הבא:
"יכולים להיות - למרות הנטייה של השיח הדומיננטי להכחיש זאת - יחסים הומואיים אפלטוניים".
יונאי וספיבק לא השתמשו במושג "א-מיניות", אבל לדעתי זאת הייתה הכוונה שלהם.
הקטע הזה מעניין כי הוא מוכיח שהקהילה הגאה הייתה מודעת להומואים א-מיניים, עוד לפני שהמילה נכנסה לשימוש וא-מיניים הוכרו באופן רשמי בקהילת הלהט"ב.
מצד שני, עדיין קיימים אנשים שמכחישים את קיומה של א-מיניות בכלל ואת קיומם של הומואים א-מיניים בפרט. שמעתי סיפורים עצובים על הומואים א-מיניים שחשים שקשה להם להשתלב, כי קהילת ההומואים בישראל היא מינית מאוד.
למתעניינים, אפשר לקרוא את המאמר כאן:
http://lgbtlaw.tau.ac.il/יובל-יונאי...זהות-של-ההומואים-בשיח-המשפטי-בישראל-1988-1948