מאמר של אסא כשר.

nironi

New member
מאמר של אסא כשר.

מופיע בגליון השבוע של העלון "שבת שלום".אסא כשר תוקף הקדמה שכתב ליבוביץ´ למסכת שמחות.שווה עיון. יש לי סורק ואני רוצה להביא את המאמר לפורום רק שאיני יודע לעשות זאת.אז אם למשהו מכם יש את המאמר,שיביא.ואם לא שמישהו יסביר לי איך עושים זאת. שבוע טוב.
 

יחיאב

New member
על כל פנים, אם אין

לאף אחד מחברי הפורום את העלון, עשה מאמץ והעתיק אותו לכאן. אם תרצה, אוכל לשלוח לך תוכנת OCR, שיכולה בסריקה לקרוא את האותיות ולהעביר אותן לWORD, אבל אני לא בטוח שהיא תעבוד שלא על סורק של HP, וגם צריך לעשות הגהה רצינית אחריה. ואולי, כיוון שמדובר בעלון והוא לא גדול-מימדים, שתסרוק את העלון, שמור אותו כGIF, וצרף אותו להודעה כאן.
 
דף פרשת השבוע של "עוז ושלום"

אפשר לקרוא את הגליונות הקודמים באתר "עוז ושלום" : http://www.ariga.com/ozveshalom/index.asp המאמר של אסא כשר כלול בגיליון פרשת "בראשית" תשנ"ב - הקליקו על "פרשת השבוע" בתפריט מצד שמאל, ובחרו את הפרשה והשנה כדלעיל. המאמר גם מסביר מהי מסכת שמחות (=אבל רבתי).
 

nironi

New member
אבל רבתי הנקרא מסכת שמחות.

בסוף מסכת ע"ז מופיעות מספר מסכתות מעניינות כגון מסכת אבות,אבות דרבי נתן,מסכת סופרים,מסכת כלה וגם מסכת שמחות העוסקת בענייני המת...ליבוביץ´ כנראה כתב לה הקדמה לפני כחמישים שנה (לא קראתי אותה)ובה-אליבא דאסא כשר -הוא נותן טעמים פסיכולוגים למצוות אבל כעוזרות להשכיח את המת מן הלב.אסא כשר שולל תפיסתו זו מכל וכל.בקיצור אשתדל במהרה להביא זאת לכאן.
 
למעלה