מאמר של יאיר לפיד

Roobie

New member
מאמר של יאיר לפיד

מעל כביש גהה - במקום היחיד בארץ שבו אריאל היא בשמאל ותל-אביב בימין - יש גשר השבוע היה תלוי עליו שלט, "להעמיד את פושעי אוסלו לדין", נכתב בו, שחור על גבי סדין. השלט הזה הוא חלק מקמפיין מתמשך. הוא החל כצעקה מגרונם הניחר של מתנחלי חברון ומאז הוא מחלחל מטה, ללא הפרעה או ויכוח. אף אדם שפוי לא שוקל להעלות למשפט את חבורת ביילין-פרס, אבל עצם הרעיון מקבע את הידוע לכל: אוסלו נכשל, אוסלו היה טעות, אוסלו הוא אבי אבות האינתיפאדה הנוכחית. השמאל הישראלי, שמוט זיקפה מתמיד, לא טורח אפילו להתווכח. תן לחבורת שמאלנים להרגיש אשמים והם יקפצו על ההזדמנות להלום בחזותיהם באגרוף קפוץ ולייבב, אכן אשמנו, אכן פישלנו, אכן אנחנו סמרטוטים כמו שכולם אומרים עלינו. אז נכון שסמרטוטים, אבל יש גבול לקוצר הזיכרון. מעשית, אוסלו לא נכשל, הוא פשוט לא קרה. יש אפשרות סבירה מאוד שהוא היה מתפורר בכל מקרה, אבל הוא לא הספיק. הימין גמר אותו הרבה קודם. ב-4 בנובמבר 59´, אם מותר עוד להזכיר )בלי מיד להתכווץ ולהגיד שכ-מ-ו-ב-ן שאיננו מאשימים ציבור שלם(, הראו הסקרים שיש בישראל רוב לראש הממשלה ולדרך אוסלו. כזכור, האיש נו רה בגבו לפני שהספיק לממש את הרוב הזה. שנתיים אחר כך, כשנדמה היה שממשלת נתניהו עומדת - באיחור ניכר ובחוסר רצון בולט - לעמוד בהסכמים בינלאומיים שעליהם היתה חתומה ולהחזיר אי אילו אחוזים מהשטח, מפלגות הימין הקיצוני הפילו את הממשלה. בין לבין עשו המתנחלים ושלוחיהם כל מאמץ לחסל את התהליך. הם הקימו מאחזים ששיגעו את המשטרה והצבא, איימו כל בוקר במלחמת אחים, הפגינו מול ביתו של הרב עובדיה יוסף ועשו פרובוקציות בירושלים בסיוע כספיו המפוקפקים של ארווין מוסקוביץ´. בסיכומו של דבר, הם הצליחו. העסק אכן נעצר. חריקת הבלמים עדיין מהדהדת ממסעדת וול סטריט ועד וול סטריט. הסכם אוסלו מלא אולי בחורים, רובם שחורים, אבל לא זה מה שהכשיל אותו. הוא נכשל כי הימין הישראלי - בדעה צלולה ובכוונת מכוון ברורה - החליט להכשיל אותו. זה לא היה קל, זה לא תמיד נעשה במסגרת החוק, אבל הכישלון הזה בהחלט הצליח. עכשיו באים אותם אנשים שדאגו כל כך להרוס את העסק ומאשימים את מי שבנה אותו בכך שהוא לא עבד. זו, אפילו במונחים ישראליים, חוצפה לא קטנה. יש אפשרות, כמובן, שהסכם אוסלו היה נכשל גם אם הימין היה יושב על הידיים ולא עושה כלום. יכול להיות. יכול להיות שלא. לעולם לא נדע.
 
הימין הרס את אוסלו

יודע מה? צודק. הימין עשה את הפיגוע בבית ליד. הימין פוצץ פעמיים את קו 18. הימין פוצץ את דיזינגוף סנטר בפורים. הימין פוצץ את קו 5. יש רק בעיה אחת: כל זה קרה לפני שהימין עלה לשלטון ב1996. בית ליד וקו 5 קרו כשרבין היה עדיין בשלטון. אז איך זה מתישב עם מה שכתבת? האמת? אני לא מצפה ליותר. השמאל הישראלי הוא כה שחצן ונפוח, שאינו מסוגל להודות אי פעם בטעות כלשהי שלו.
 

byron

New member
צודק

כל הזמן מאשימים את הימין שהוא הרס את אוסלו. מי שהרס את אוסלו הוא מי שחתם עליו עם איש מגעיל שלא יכול להתאפק מלרצוח ישראלים. אפילו האמריקאים הבינו שהאיש הזה משקר. ואריק שעשה הכל להרחיק את הרוצח הזה מהגבול שלנו לטוניס עכשיו אוכל את הטעויות של פושעי אוסלו. רבין ששלח 400 אנשי חמאס ל"השתלמות" אצל החיזבאללה בלבנון, הביא את הרוצח אל תוכנו. פעם לא התנגדתי ככה להסכם. אבל חוסר הנכונות של הצבועים בשמאל להודות שה"הסכם" (הסכם צריך שני צדדים) כשל. בגין עשה הסכם רק עם מנהיג שהראה נכונות לשלום שהסתכן ובא לנאום כאן ולבקש שלום. עראפת מעולם לא ביקש. ברק הוכיח לנו שעראפת לא מעוניין. הוא הציע לו הכל ועראפת פתח במלחמה כוללת. אבל יאיר לפיד מסרב לראות את זה. מה עוד עראפת צריך לעשות כדי להראות שהוא רוצח. הוא כבר נתן דוגמא וצעק שהוא מוכן להיות שהיד
 

dorrn

New member
כן,בגלל הימין..

אוסלו נכשל בגלל הימין.לא בגלל שהוא מבוסס על הרעיון של לקחת חבורת טרוריסטים,לתת להם עשרות אלפי כלי נשק ושליטה על מיליוני בני אדם. לא,בגלל הימין. אולי בכל זאת,בגלל שהמנהיג זוכה פרס הנובל לשלום שאיתו הוא נחתם הכריז שנים לפני רצח רבין שההסכם הוא כמו ההסכם שחתם בשעתו מוחמד,הסכם זמני שכל מטרתו להתחזק מספיק כדי להשמיד את האויב? לא,בגלל הימין. ורגע,יכול אולי להיות שהכישלון נבע מהחופש המוחלט שניתן לטרורוסטים תחת שילטון ה.. טרוריסטים?? לא,בגלל הימין. כן,זאת הסיבה.
 

שמאלני

New member
מאמר ענק !!!!!

ככה בדיוק אני חושב,שהסכם אוסלו מת בגלל אנשי הימין. הרי לולא יצחק רבין נרצח,כיום היה לנו שלום. אבל בגלל שרבין נרצח,יחד איתו נרצח הסכם אוסלו. אבל כרגיל הימנים לא מסתכלים עליהם תמיד מאשימים את הצד השני,תקחו למשל את שרון שהוא ראש ממשלה מהימין. הוא כישלון חרוץ את זה כולם רואים,ומה תומכי הימין כותבים להגנתו,כן כן נחשתם נכון אנחנו השמאלנים אשמים. אז אנחנו בטוח אשמים גם שילדנו את ערפאת,נכון?
 
למעלה