מאמר של פרופ´ קרמניצר בנושא הטרדה

מאמר של פרופ´ קרמניצר בנושא הטרדה

מינית. המאמר מעלה גישה בעייתית ואמורה להופיע אחריו תגובה של ד"ר אורית קמיר - שאשרשר לכאן מיד עם קבלתה משערי משפט. תודה לשלמה משערי משפט על הקישור. מאמר ארוך - מציעה להדפיס ולקרוא ברגע שקט.... חנה
 
והקפצה של השירשור...

למעלה
 
קראתי ולהלן תגובתי

ראשית - תודה לאורית קמיר שהפנתה את תשומת ליבי למאמר הנ´ל ולתגובתה ותודה שוב למערכת שערי משפט על הלינק לקבצים. היה לי לא קל לקרוא מאמרים הכתובים באוריאנטציית כתיבה כל כך משפטית ומפורטת (
) אולם זה היה שווה את המאמץ - היות ונחשפתי למשהו שנראה לי שקיים בסאב-קונטקסט של מי שמלמדים ומשפיעים על מערכת המשפט (כמו גם של שופטים) ועל דורות משפטני העתיד ודי מסוכן שכאלו יקבלו לגיטימציה גורפת היות והמשמעות היא קבעון של אפלייה מוסווית נגד נשים. קרמניצר פחות מפתיע אותי מהגב´ לבנון תלמידתו - שכאשה יכלה לבטא ולחתום את שמה על טקסטים כמו: (בהקשר לייחודיות החוק הישראלי ביחס למדינות אחרות בעולם, לדבריהם): ..."בהנחה שהמשפט משקף את התודעה החברתית, ניתן להסיק מהעדר חקיקה פלילית דומה לחוק הישראלי, כי הטרדה מינית נתפסת אמנם כשלילית בעולם המערבי, אך לא במידה המצדיקה הפללתה". הכותבים גורסים כי חוסר מודעות הגבר להטרדה שההתנהגותו פוטרת אותו מאשמה ולכן מעונש ושומטת את הקרקע תחתח לצדקת החוק הנ´ל וקוראים למערכת המשפט לצאת נגד המחוקקת (מדינת ישראל) על מיטב משפטניה ונבחריה שעסקו בניסוח, ניתוח וחקיקת החוק, ולפרש לקולה את משמעויותיו מתוך הבנה שאינו בר אכיפה היות והוא יוצא נגד נורמות חברתיות שבעיני האוחזים בן אינן פשע. אגב - שמעתי על מקרים שבהם רצח, שוד, הונאה וסחר בסמים נראו לגיטימיים לעוסקים בהם ...
מי מהגולשות שרוצה לקצר לעצמה את עינוי הדין שבקריאת מסה שובניסטית, אנטי חברתית ואטומה כזו של כותבי המאמר - אני מציעה לגשת ישר לתגובתה העניינית, הקולעת, בעלת ההגיון והמוסר החברתיים הממשיים (ולא ממוחו ההזוי של גבר ששומר על טריטוריית השלטון שלו) של ד"ר אורית קמיר. ד"ר קמיר מגיבה שם לציטוטים ומובאות מהמאמר עצמו כך שניתן לקבל תמונה מאוזנת של מקור ותגובה. ומסיימת בסגירת מעגל עם הפתיח - הערה לגבי הגברת לבנון - ליבי ליבי עליה. חנה
 

טל קר

New member
תגובתי למאמר המרתק

מעבר להנאה שחשתי, מכיון שאני אוהבת מאוד לקרוא את דבריה של ד"ר אורית קמיר (היא מאוד חריפה), היו שם כמה תובנות שבהחלט אשא עימי הלאה. למשל הדוגמא הקונקרטית לעד כמה מערכת החוקים היא לא אוביקטיבית וניטרלית אלא מושפעת מראייה פטריארכלית, ועל כך שהבהירה לי ונתנה מילים לתופעה שלא יכולתי לקרוא בשם, של למה למרות שלגבר זה לא מפריע, זה עדין צריך להיות בספר החוקים. אני ממליצה לכולם לקרוא את מאמרה של ד"ר אורית קמיר, אבל לאורי בלאס, לך במיוחד, יש שם כמה דברים שיענו על כמה שאלות שהעלית בעבר בפורום, ועל כמה דוגמאות שהבאת מנסיונך האישי. המאמר מביא דוגמא מצוינת לאיך משהו לכאורה אוביקטיבי הוא סוביקטיבי לגמרי.
 
למי שלא מצליחות לפתוח את הקישורים

הקישורים עולים בסיוע תוכנת אקרובט-רידר שניתן להוריד מהרשת בכתובת הבאה: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html עם לחיצה על הלינק (לאחר שהתקנתן את האקרובט) יפתח חלון אקספלורר רגיל עם המאמר + חלון אקרובט ריק. אל תסגרו את האקרובט עד לסיום העיון במסמך. מי שלא מצליחה עדיין, כמה טיפים חלקיים: 1. צ"ל אקרובט גרסה 3.01 ומעלה 2. לשמור את הקובץ ולפתוח אותו אחר כך ב"פתח/י קובץ" ישירות מהאקרובט רעיונות טכניים נוספים יתקבלו בברכה. חנה
 
חנה, סיוע טכני בבקשה

אני מעונינת להעתיק את הכתבה לתוך התיקייה שלי (לא תיקיית אינטרנט) ולא מצליח לי. מה לעשות?
 

טל קר

New member
הנה הרעיון שלי שאמור לעבוד:

השלבים: א. ללכת לאתר הראשי של שערי משפט http://www.mishpat.ac.il ב. לבחור בתפריט "ידיעון" ג. בתפריט של הידיעון לבחור "קרימינולוגיה והמשפט הפלילי" את מגיעה לתפריט של מאמרים. את ניגשת למאמר הרלוונטי, ושם יש לך קישור למאמר המלא. את עומדת על הקישור לוחצת על הלחיץ הימני של העכבר ובוחרת ב" SAVE TARGET AS". ואז את שומרת במקום חפצך.
 
כתבה בהארץ על המכון לדמוקרטיה

פרופ´ קרמניצר חבר בו והכותבת הנלווית - לבנון - אסיסטנטית במכון. לידיעה ועיון. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml;$sessionid$D2WZ3WQAABN5FLAUAUKSGWVMCQCQMI5G?itemNo=59318&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0&listSrc=Y
 
למעלה