מאמר HTPC + עדכון כרטיס לכידה

motir

New member
ראיתי כרטיסים שהכילו DV

אך היות וכרטיס Firewire עולה כ-20$ אין שום משמעות לתוספת הזו (היות ה-DV הוא דיגיטלי אין משמעות אם תקנה כרטיס ב-20$ או 2000$). הכרטיסים של Canopus מסוגלים להמיר אות אנאלוגי (SVIDEO) ל-DV. זה כבר קידוד בחומרה. הם המומלצים ביותר. זו חברה שמייצרת DV CODEC בעצמה ונחשבת איכותית מאוד (הקודק שלה מופץ גם בתוכנה ומשתמשים בו בפרוייקטים מקצועיים, בין השאר). יש להם כרטיס שמכיל את הקודק בחומרה, כולל גם MPEG1 ו-MPEG2. אגב, שים לב שיש להם גם כרטיסים שתומכים ב-MPEG1, 2 וגם MPEG4, אך המחירים שם הם בטווח אחר לגמרי (החל מ-500$ ועד 1500$ ל-Retail price). אין לי מושג עד כמה הביצועים שלהם טובים יותר מהכרטיסים עליהם דיברתי, אך המחיר לא רלוונטי מבחינתי (כל שכן, הם לא תומכים DIVX אלא רק MPEG4 ג'נרי).
 

motir

New member
כמובן שאם אתה מחפש דרך להמיר

ממסרטת הוידאו ישירות ל-DIVX אז יש יתרון לחפש כרטיס שיש לו כניסת DV. הכרטיסים שעליהם דיברתי מאפשרים רק כניסה אנאלוגית, ואז יש איבוד איכות בדרך.
 

matigol

New member
אז אולי תעזור לי כאן

יש לי מחשב עם כניסת firewire, וכשאני מוריד את הקבצים מהמסרטה ושומר אותם, ואח"כ ממיר לפורמט אחר (נאמר mpeg1 ) בעזרת ulead אני מקבל תוצאה עם פיקזליזציה נוראה כאילו הקודק לא עושה את עבודתו כראוי ומעמיס על ה CPU יותר מדי, כך שיש תקיעות ופריזים בסרט הנוצר. מדובר במחשב עם Centrino 1.4GHz ו 512Mb זכרון אנא עזרתך תודה מתי
 

videoman

New member
נשמע נמו בעיה ב-ULEAD

בעקרון המרה כמו שאתה עושה אמורה לצאת בסדר. מכיוון שזה לא ב-REAL TIME אז זה רק עניין של הזמן שיקח למחשב לעשות את המרה. תנסה לבדוק ש-ULEAD מכוון כמו שצריך (CODEC מתאים וקונפיגורציה נכונה) אפשרות אחרת (אם מיקרוסופט זה לא טאבו) היא ה-MOVIE MAKER תוכנה שמגיעה עם ה-XP (יש לך?) אבל דורשת עידכון לגירסה 2. חסרון: ממיר רק לפורמט של מיקרוסופט (WMV). יתרון: זה עובד (ניסיתי) אפשרות נוספת (לא ניסיתי) שימוש ב-VIRTUAL-DUB והורדה של CODECS מתאימים. יתכן שגם ה-ULEAD יתמוך CODECS הנ"ל.
 

motir

New member
קודם כל שאלה חשובה:

האם כשאתה צופה בסרט ה-DV המקורי על המחשב הכל בסדר? אם כן, אז אכן הבעיה בהמרה. MPEG1 הוא קודק נוראי. במקרה הטוב הוא יתן לך איכות של וידאו (VCD). MPEG2 טוב הרבה יותר ומסוגל להגיע לאיכויות של DVD (למעשה DVD הוא MPEG2) אך הוא דורש גודל קובץ ענק. אינני מכיר את ULEAD אך כנראה שאתה בוחר שם ב-Bitrate נמוך מאוד - שגורם לגודל קובץ קטן אך איכות נוראית. בעיה אחרת שיכולה להיות היא שה-Decoder שלך (ה-CODEC) קצת דפוק. זה קורה בד"כ כשמתקינים יותר מדי CODECים על המחשב והכל מסתבך. עצות: 1. אל תשתמש ב-MPEG1 ולא ב-MPEG2. לך רק על DIVX 2. בחר ב-700KBIT/SEC ב-Bitrate. זה יתן לך בערך 7MB לדקה (כמו DIVX שמורידים מהאינטרנט). 3. נסה לצפות בסרטים שאתה מקודד בעזרת הנגן הבא. זהו נגן מופלא שמכיל בתוכו את כל ה-CODECים הנדרשים. העובדה הזו מאפשרת לו להתעלם מכל מני בעיות והתנגשויות שבמחשב. אם הוא מסוגל לנגן בצורה תקינה וה-Media Player לא - הבעיה בהתקנות ה-CODECים ונמשיך משם. 4. פורמט מעולה לדחיסת סרטים הוא ה-WMV של מייקרוסופט. הוא גם מבוסס MPEG4 ומסוגל לתת איכות מעולה בדיוק כמו DIVX. הבעיה היחידה איתו: הוא דורש CPU חזק יותר והמחשב שלך אולי יגמגם.. סתם הערה כללית: Laptop בד"כ לא מתאים כל כך לעבודת וידאו. זה לא רק ענין ה-CPU והזכרון (החלש יותר), גם הדיסק הקשיח חלש יותר, וגם המעבד הגרפי. אם תוכל לעבור לעיבוד על מחשב שולחני תקבל ביצועים טובים הרבה יותר.
 

matigol

New member
OK, אז בוא נתחיל

ראשית, בחרתי ב mpeg1 כדי להעביר ל VCD שיאפשר צפיה אצל קרובים שברשותם רק DVD סטנדרטי (ללא יכולות קריאה divx). האם יש אפשרות לשמור ישר בפורמט אחר? ה ulead מייצר בעת ה capture קבצי raw בפורמט AVI . קבצים אלה חלקים וללא בעיות, רק ענקיים :-| בשלב ההמרה, אני מקבל קובץ שיש בו "פיקסלים" (ריבועים צבועים) בגודל 1% מהמסך, מעל ומעבר לרזולוצית ה VCD, כלומר הבעיה בהחלט לא בפורמט כאשר השתמשתי במייקרוסופט movie maker קיבלתי קובץ חלק ללא בעיות, אך גם שבחרתי באפשרויות שמירה באופציה ה"טובה ביותר", קיבלתי קובץ שרץ חלק אומנם, אבל ב full screen mode היה קצת מגורען ע"י שימוש בפלייר של קאזה לייט קודק פק. השאלות: א. אם אני מעונין ב mpeg1 או mpeg2 מה האפשרויות הטובות ביותר להמרה? ב. האם יש אפשרות לcapture מה firewire השומר בפורמט דיגיטלי איכותי אך לא עצום בגודלו? כמו ה AVI הנוצר בשעת ההקלטה באמצעות ulead? ג. מה האפשרות הטובה ביותר לשמירה בפורמט divx? ד. ב windows media player אילו אפשרויות עלי לסמן כדי לקבל את התוצאה האיכותית ביותר (בשלב שמירת הסרט)? תודה וחג שמח
 

motir

New member
תשובות

- במידה וה-DVD ותיק ולא תומך ב-SVCD, אין פורמט אחר בו תוכל לשמור (אלא אם יש לך צורב DVD ואז נפתרו הבעיות). - כאשר צופים בקובץ על Full screen מעל גבי מסך המחשב תמיד תראה גרעון מסוים. קובץ DV הוא איכותי מאוד מאוד כי הוא לא מכווץ כמעט (ולכן הקבצים גדולים כל כך). ברגע שאתה מכווץ (וכל הכיווצים משתמשים ב-MPEG) אתה מקבל בדיוק את אותו אפקט ש-JPG עושה ל-BMP - גרעון התמונה. אל תשכח שהרזולוציה של מסך המחשב גדולה לאין שיעור מה-TV. לכן, אם יש לך אפשרות לחבר TV חיצונית למחשב נסה לצפות בסרט ישר עליה. אתה תראה הבדל משמעותי בחלקות. 1. לא ברורה לי השאלה "מה האפשרויות הטובות ביותר להמרה". עדיף MPEG2 כמובן. כשאתה מקודד את הסרט אתה יכול לבחור כל Bitrate שתרצה. DVD עובד עד 10MBPS. שים לב: עד. זה אומר שתוכל לבחור כל Bitrate שתרצה עד 10, וה-DVD ינגן אותו. ככל שתבחר Bitrate גבוה יותר תקבל איכות תמונה טובה יותר, אך גודל קובץ בהתאם. 2. אי אפשר לעשות Capture ומיד Encoding ישירות לקובץ מקומפרס, אלא אם כן המחשב שלך מאוד מאוד מהיר (לדעתי אין מחשב מהיר מספיק היום). הדבר ניתן לביצוע עם כרטיסים מתאימים. 3. לשמירה ב-DIVX, כמו שציינתי, אני ממליץ על כ-700 עד 800 KBPS. 4. אני מניח שהתכוונת ל-Windows Movie Maker ולא WMP. כאשר אתה בוחר Save Movie, בחר ב-My Computer ואז תוכל לסמן באיזו איכות אתה מעוניין. שים לב שההבדל בין האפשרויות הוא למעשה ה-Bitrate. אני הייתי הולך על Video for local playback. זה ענין של ניסוי וטעיה.
 

matigol

New member
../images/Emo24.gif תודה רבה, ולסיום

באיזה תוכנה אתה משתמש לעשות את כל ההמרות?
 

motir

New member
אני עובד עם

Sony Vegas - תוכנה מאוד נוחה וסמי-מקצועית (מעולה לחובבים כמוני) לעריכת הסרטים. זו תוכנה של חברה שנקראת Sonic Foundry (ונרכשה ממש לאחרונה ע"י סוני). היא יקרה אך מאוד נוחה ואינטואיטיבית. אם אתה מחפש רק המרות, תוכל למצוא תוכנות פשוטות הרבה יותר (נסה לחפש בגוגל "Convert Graphics Utility" - יש מליון) אך תוכנות אלו רק ממירות מפורמט לפורמט.
 

sbarakm

New member
ומה לגבי סדרת WinTV pci ?

מקריאה הספסיפיקציות עושה רושם שהפיצ'רים הם אותו הדבר... או שלא?
 

motir

New member
ה-WinTV PCI איננו מכיל את אפשרות

קימפרוס ה-MPEG בחומרה. הוא רק כרטיס טלויזיה עם לכידה ב-RAW. קיים דגם שנקרא WinTV-PVR-PCI ולדעתי הוא פשוט הגרסא המוקדמת של 250 ו-350.
 

Rittberg Zelig

New member
איכות הוידאו ......

חן, חן על ההשקעה הרבה בחקר הנושא. ברצוני להתיחס ל - Hauppauge מכוון שונה,היות ואינני יודע האם למישהו מחברי הפורום יש את כרטיס ה- Hauppauge. אצלי היה מותקן ה- Hauppauge מדגם ה-WinTV PCI כאשר השימוש העיקרי בו היה לצורך צפיה ב"YES" ע"י מקרן. החיבור "YES" <> HTPC נעשה ע"י חיבור S-Video. איכות התמונה בתוכנה המסופקת ע"י Hauppauge ה-WinTV2000 היתה פחות מבינונית, אולם ע"י שימוש בתוכנת DSCALER איכותה שופרה אבל עדין "סבלה" מחוסר חדות (soft ) ואילו הצבעים היו "washed out". האיכות ה"ירודה" יוחסה לאיכות הרכיבים בכרטיס. כיום לצורך צפיה ב"YES" מותקן ה- FUSIONHDTV II - DVICO (חיבור ע"י S-Video ) ואיכות התמונה טובה בהרבה - בחדות ובאיכות הצבעים . יתכן שהאיכות הוידאו בכניסת ה-S-Video שופרה ע"י Hauppauge בכרטיסים החדשים, אולם כדאי לבדוק את הנושא טרם ביצוע הרכישה. זליג
 

motir

New member
מענין מאוד

האם הכרטיס עליו אתה מדבר (FusionHDTV) מכיל גם יכולות Encoding ? לא הצלחתי למצוא עליו שום מידע באינטרנט. לחברת DVICO יש מוצר שנקרא FusionMPEG2 שלטענתם איכותי מאוד (ומבצע גם Encoding של MPEG1 ו-2). שים לב שהמוצר הזה משתמש בצ'יפ של Conexant CX23416 לצורך הקידוד. כרטיסי ה-250/350 של Hauppauge משתמשים בדיוק באותו הצ'יפ... אולי ל-Firebird EX שהם מוכרים יש צ'יפים טובים יותר (לא הצלחתי למצוא גם עליו שום מידע באינטרנט).
 

dts

New member
מה עם אתר היצרן מוטי

DVICO נותן מידע באתר הביית שלו מתקופת לימודי את הכרטיס זכור לי שהוא נותן פיענוח בלבד ומשמש בעצם גם כ KEY חומרה לנגן המצויין שלהם שפועל ב דמו מוד ללא הכרטיס מעניין אם יכולות ההקלטה שלו ל HDTV רלוונטיות לשדורים המתקדמים בארץ ?
 

motir

New member
אז זהו.. שהאתר הזה לא מספר מספיק

אני מתרשם שם שה-Encoding נעשה רק ע"י תוכנה, אך הם לא מספרים מספיק. כנראה שאיכות הלכידה באמת מעולה, אך אם הוא לוכד ל-RAW (ועוד HDTV!) כנראה שהוא לא רלוונטי.. פשוט אין מספיק מקום על דיסק בשביל לכידה כזו. לדעתי HTDV לא רלוונטי בארץ, למרות שבטח הקלטה כזו תתן איכות יותר טובה מהקלטה של כרטיס שמכוון לרזולוציות נמוכות יותר. אך שוב - היות וכנראה וה-Encoding מבוצע רק ע"י תוכנה, הכרטיס פשוט לא רלוונטי ליישומי HTPC. כעת הענין היחיד שצריך לברר הוא האם SCALER נותן יכולת טובה יותר מאשר ה-SCALER של הכרטיס. שווה לחפש קצת מידע באינטרנט על Scalers שונים, למשל זה של פרוג'ה וכיצד הוא עומד מול ה-DSCALER המפורסם..
 

motir

New member
אגב, עוד ענין מוזר:

לא הצלחתי למצוא בשום מקום Review מסודר של הכרטיס הזה. נסה לחפש Review על hauppauge ותראה כמה תמצא! (לא שזה אומר שהוא פחות טוב, אבל כאן הקניה פחות וודאית).
 

dts

New member
נכון הוא סודי למדי

אבל זליג שמשתמש בו מעל שנה רכש נסיון רב ושווה לבדוק איתו
 

KaZaA

New member
כתבה מעניינת - כמה שאלות...

1. היכן ניתן למצוא את המוצרים האלה בארץ? ConvertX למשל... מי הנציג של PLEXTOR בארץ? 2. העדר יכולת ל"העלות" את הסרט חזרה למקודד החומרה כדי לקודד - היה יכול להיות נחמד אם היה למכשיר חיבור FIREWIRE כדי לחבר אליו את המצלמה ולקבל ב-PC את הכל כבר מקומפרס... 3. האם אפשר במכשיר של CONVERTX לנגן טלויזיה ואז "להקפיא" את התמונה כמו בTIVO או שזה רק במכשיר של Hauppauge... בקיצור - במחיר של 200 דולר ניתן לקבל משהו טוב... סוף סוף TIVO לעניים בארצנו הקטנטונת... (דמעות ניקוות בעיניי).
 
למעלה