מאפיינים כלליים של הז´אנר..?
שלום, אני חדש יחסית בפורום (למרות שאני כבר מסתכל עליו די הרבה זמן), אז אם הנושא הזה כבר עלה בגרסאות כאלה או אחרות - אני מתנצל מראש. ניסיתי לעשות מעין רשימה כללית של "כללי הסגנון של שנות השמונים" - היא מתייחסת בעיקר לפופ.. שיפורים והוספות יתקבלו בברכה: 1. מלודיות קליטות להדהים - כאלה שאפשר לזמזם אחרי שמיעה אחת בערך.. 2. להקות שבחלקן (אני לא יכול להגיד אם בחלקן הגדול) לא ממדינות דוברות אנגלית (בעיקר גרמניה, ולא לשכוח את א-הא הנורבגית), ועם זאת שרו באנגלית, ומכאן נובע גם: 3. מלים פשוטות יחסית, קל יחסית להבין גם מה הם שרים. 4. אין כמעט נוכחות של אמנים מארה"ב, יחסית לאירופה (מי ש"תפס טרמפ" על הגל כמו מדונה לא ממש נחשב לדעתי (אלא אם כן מסתכלים ממש על האלבומים הראשונים שלה), וכרגע עולה לי לראש רק "self control" של לורה בראניגן בתור שיר של אמן אמריקאי). 5. דומיננטיות של סינתיסייזרים, כמובן (הפט שופ בויס הם דוגמה קיצונית של סינתיסייזר וזמר, אבל יש גם דוגמאות נגדיות כמו דוראן דוראן שהיו בעיקר להקת רוק). דעות יתקבלו בשמחה.. דן.
שלום, אני חדש יחסית בפורום (למרות שאני כבר מסתכל עליו די הרבה זמן), אז אם הנושא הזה כבר עלה בגרסאות כאלה או אחרות - אני מתנצל מראש. ניסיתי לעשות מעין רשימה כללית של "כללי הסגנון של שנות השמונים" - היא מתייחסת בעיקר לפופ.. שיפורים והוספות יתקבלו בברכה: 1. מלודיות קליטות להדהים - כאלה שאפשר לזמזם אחרי שמיעה אחת בערך.. 2. להקות שבחלקן (אני לא יכול להגיד אם בחלקן הגדול) לא ממדינות דוברות אנגלית (בעיקר גרמניה, ולא לשכוח את א-הא הנורבגית), ועם זאת שרו באנגלית, ומכאן נובע גם: 3. מלים פשוטות יחסית, קל יחסית להבין גם מה הם שרים. 4. אין כמעט נוכחות של אמנים מארה"ב, יחסית לאירופה (מי ש"תפס טרמפ" על הגל כמו מדונה לא ממש נחשב לדעתי (אלא אם כן מסתכלים ממש על האלבומים הראשונים שלה), וכרגע עולה לי לראש רק "self control" של לורה בראניגן בתור שיר של אמן אמריקאי). 5. דומיננטיות של סינתיסייזרים, כמובן (הפט שופ בויס הם דוגמה קיצונית של סינתיסייזר וזמר, אבל יש גם דוגמאות נגדיות כמו דוראן דוראן שהיו בעיקר להקת רוק). דעות יתקבלו בשמחה.. דן.