מאקו חופש: הבלגן בנתב"ג חוזר "דרשו מאיתנו ₪250"

Ccyclist

Well-known member

אם אי אפשר לעשות תיירים - עוברים לעשוק ישראלים.

רק עם דבר אחד בכתבה אני לא מסכים. התח"צ בנתב"ג בשעות היום מצויינת וכוללת רכבות ישירות לירושלים, חיפה, וכמובן תל אביב שממנה אפשר להחליף לרכבות ואוטובוסים למרבית אזורי הארץ. יש אמנם מה לשפר, אבל לא הייתי מסווג את התח"צ בנתב"ג כגרועה למעט במהלך השבת.

למרות שבשלושת הפעמים האחרונות שכרתי רכב בנתב"ג, כולל שתי נחיתות בלילה שבין שישי לשבת, הרי שב 4 ביקורים אחרים השתמשתי ברכבת לנתב"ג וממנה לפחות בכיוון אחד אם לא בשניהם.

הימים של מוניות השירות של נשר לנתב"ג חלפו להם מהעולם.
 

EHP12

Well-known member

אם אי אפשר לעשות תיירים - עוברים לעשוק ישראלים.

רק עם דבר אחד בכתבה אני לא מסכים. התח"צ בנתב"ג בשעות היום מצויינת וכוללת רכבות ישירות לירושלים, חיפה, וכמובן תל אביב שממנה אפשר להחליף לרכבות ואוטובוסים למרבית אזורי הארץ. יש אמנם מה לשפר, אבל לא הייתי מסווג את התח"צ בנתב"ג כגרועה למעט במהלך השבת.

למרות שבשלושת הפעמים האחרונות שכרתי רכב בנתב"ג, כולל שתי נחיתות בלילה שבין שישי לשבת, הרי שב 4 ביקורים אחרים השתמשתי ברכבת לנתב"ג וממנה לפחות בכיוון אחד אם לא בשניהם.

הימים של מוניות השירות של נשר לנתב"ג חלפו להם מהעולם.
לא לכולם הרכבת מתאימה. אם אתה גר בשפלה, היא לא תעזור לך. במיוחד אם אתה נוחת בלילה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא לכולם הרכבת מתאימה. אם אתה גר בשפלה, היא לא תעזור לך. במיוחד אם אתה נוחת בלילה.

הרכבת, כולל רכבות הלילה כשהן פועלות, מאפשרת להגיע למוקדים אחרים ולהמשיך מהם. גם בשעות שאין תח"צ לילה - הקפצות ומוניות ממקום קרוב יותר חוסכות כסף בהשוואה למונית ספשל מנתב"ג. אם אני לא טועה אמור להיות אוטובוס לילה מנתב"ג לבאר שבע שיתכן ויש לו תחנות באזור השפלה כפיצוי על החלפת קו הלילה. לכל יעד ספציפי אחר בשפלה שאינו על הרשת הרכבתית - הרכבת לאיילון מחברת לתחנה המרכזית ולמסוף 2000.
 

EHP12

Well-known member
הרכבת, כולל רכבות הלילה כשהן פועלות, מאפשרת להגיע למוקדים אחרים ולהמשיך מהם. גם בשעות שאין תח"צ לילה - הקפצות ומוניות ממקום קרוב יותר חוסכות כסף בהשוואה למונית ספשל מנתב"ג. אם אני לא טועה אמור להיות אוטובוס לילה מנתב"ג לבאר שבע שיתכן ויש לו תחנות באזור השפלה כפיצוי על החלפת קו הלילה. לכל יעד ספציפי אחר בשפלה שאינו על הרשת הרכבתית - הרכבת לאיילון מחברת לתחנה המרכזית ולמסוף 2000.
1. הרכבת בלילה היא פעם בשעה.
2. כשטסים עם הרבה מטען, (וישראלים מלבד הכבודה האישית באים עם ארגזים מהדיוטי פרי). תחב"צ זה לא נוח. זה גם הסיבה למה יעדיפו מונית גם בשעות אחר הצהריים הפקוקות.
3. תסתכל על המסלול של 469. לא רלוונטי לשפלה. גם איפה שיש אוטובוס לילה נניח לפתח תקווה, הוא לא יוריד אותך מתחת לבית. ואנשים לא יחכו לאוטובוס מאסף פעם בשעה רק בשביל לקחת מונית אחר כך. או אוטובוס נוסף.
 

Ccyclist

Well-known member
היחס למחיר המונית הוא כחלק מההוצאה של הטיול, למי יש כוח אחרי טיסות להתחיל לרוץ באוטובוסים

ב 2018 לקחתי רכבת מנתב"ג לאיילון ומשם להרצליה. היו בה תיירים מנתב"ג שהשתמשו בה להגיע לתל אביב. בעצם, התיישב לידי אדם שכשאמרתי לו בעברית שאני יורד בהגנה - ענה באנגלית שהוא לא מדבר עברית.

ב 2019 נסעתי מנתב"ג לירושלים ב 485 כי שעות הפעולה של הרכבת היו מצומצמות. נסעתי בקווים ירושלים - נתב"ג דאז ובקו מודיעין - נהריה והיו שם תיירים.

ב 2022 נהגתי מנתב"ג ברכב שכור ישירות לבית מארחיי.

ב 2023 נהגתי מנתב"ג פעמיים לטיב טעם רעננה להצטיידות קלה, פעם לפני התארחות ופעם לפני מלון. אני לא רוצה לחשוב מה נהג מונית היה גובה ממני על הלוקסוס הזה של עצירה לפני היעד הסופי, כשהתיקים שלי בתא המטען.

הנוסעים לארץ אינם ה Theifdom (מילה שמכליאה גנב וממלכה) של נהגי המוניות.
 

Ccyclist

Well-known member
1. הרכבת בלילה היא פעם בשעה.
2. כשטסים עם הרבה מטען, (וישראלים מלבד הכבודה האישית באים עם ארגזים מהדיוטי פרי). תחב"צ זה לא נוח. זה גם הסיבה למה יעדיפו מונית גם בשעות אחר הצהריים הפקוקות.
3. תסתכל על המסלול של 469. לא רלוונטי לשפלה. גם איפה שיש אוטובוס לילה נניח לפתח תקווה, הוא לא יוריד אותך מתחת לבית. ואנשים לא יחכו לאוטובוס מאסף פעם בשעה רק בשביל לקחת מונית אחר כך. או אוטובוס נוסף.

נאמר לשם העניין שאני צריך לירושלים או רעננה בלילה מנתב"ג.

לירושלים ממילא לא תהיה לי רכבת מעבר לכניסה לעיר שם אצטרך מונית לנסיעה עירונית. לרעננה לא תהיה לי רכבת ישירה אלא או החלפה באיילון / קווי X47 בנמיר או מונית / הקפצה (טובה מהחוג החברתי של מארחיי).

מבחינת זמן אתה צודק שיהיה מחיר, אך מבחינת מחיר ברור שיהיה חיסכון.

מבחינת מטען - יש מזוודות גדולות על גלגלי 10 ס"מ ומוטות הולכה כבר משנות התשעים. קל מאד להוליך אותן בתח"צ.
 

EHP12

Well-known member
נאמר לשם העניין שאני צריך לירושלים או רעננה בלילה מנתב"ג.

לירושלים ממילא לא תהיה לי רכבת מעבר לכניסה לעיר שם אצטרך מונית לנסיעה עירונית. לרעננה לא תהיה לי רכבת ישירה אלא או החלפה באיילון / קווי X47 בנמיר או מונית / הקפצה (טובה מהחוג החברתי של מארחיי).

מבחינת זמן אתה צודק שיהיה מחיר, אך מבחינת מחיר ברור שיהיה חיסכון.

מבחינת מטען - יש מזוודות גדולות על גלגלי 10 ס"מ ומוטות הולכה כבר משנות התשעים. קל מאד להוליך אותן בתח"צ.
גם לי מאוד נוח לקחת רכבת משדה התעופה גם אם אני עם מזוודה ולא טרולי. אבל אני גר בגבעתיים ולכן זה נוח. לרעננה נניח, יש רכבות ישירות מנתב"ג להרצליה 24/6. עכשיו אנשים שמתניידים ביום יום שלהם ברכב פרטי, איך יגיעו לשם לרעננה? המרחק מספיק גדול כדי שמונית תעלה די הרבה, במיוחד לחלקים המזרחיים היותר מאוכלוסים. אז כבר יעדיפו לקחת מונית שתסע ישירות משדה התעופה.
 

Ccyclist

Well-known member
גם לי מאוד נוח לקחת רכבת משדה התעופה גם אם אני עם מזוודה ולא טרולי. אבל אני גר בגבעתיים ולכן זה נוח. לרעננה נניח, יש רכבות ישירות מנתב"ג להרצליה 24/6. עכשיו אנשים שמתניידים ביום יום שלהם ברכב פרטי, איך יגיעו לשם לרעננה? המרחק מספיק גדול כדי שמונית תעלה די הרבה, במיוחד לחלקים המזרחיים היותר מאוכלוסים. אז כבר יעדיפו לקחת מונית שתסע ישירות משדה התעופה.

מי יעדיף מונית ב ₪250 על מונית ב ₪50-₪100 ?
 
למעלה