רוב האנשים שיש להם אלטרנטיבה לא משתמשים בתחבורה ציבורית, בעיניי זה עצוב.
לי יש אלטרנטיבה - ואחרי שאני מוריד את הילדים בבית הספר אני לרוב מחנה ועולה על מטרונית עד לעבודה.
יש בעיות תדירות/שעות פעילות, יש בעיה של אמינות מידע, ויש בעיות כיסוי
בעיית אמינות זה הכי גרוע - אני מסתמך על מידע קיים - ומגלה שהוא שגוי. אין דרך לדעת מה התדירות מחוץ לשעות העומס או מתי התדירות פוחתת, תשתית שאיפשרה עד לפני שנתיים וחצי לדעת מתי האוטובוס יגיע - הפכה מחובה לאופציה, ובפועל לא מופעלת. לא יודע אם זה בגלל בעיה בטחונית או הזנחה.
בעיית תדירות/שעות פעילות זאת פונקציה של עלות נסיעה.
מעולם לא ראיתי סקר השואל האם נוסעי קו X מוכנים לשלם יותר על שירות בתדירות גבוהה יותר.
זה מתבקש, אבל בישראל תח"צ הוא מאוד פוליטי-ריכוזי - ולא מותאם למאפייני המשתמשים.
בעיית כיסוי אפשר לפתור באמצעות קווים מעגליים, שישפרו כיסוי.
הבנתי שגם את מה שעשו - ביטלו לאחר שאנשים התלוננו שביטלו להם את "קווי הנחש" שמתפתלים באיטיות בפקקים, במקביל למטרונית.
ככה יוצא שמי שלא גר בשכונה שיש בה תח"צ - לא ישתמש בתח"צ.
חוץ מזה רק 2.78% מהנוסעים בתחבורה הציבורית עושים את זה מתוך אידאולוגיה.
איזה אידאולוגיה אתה מחפש?
להגיע מהקריות לחיפה ברכב - לוקח
יותר זמן. עולה הרבה יותר, ויש בלאי לרכב.
אז בממשלה מוכנים להשקיע הרבה כסף, כדי להגיד שהשקיעו,
אבל לא רוצים להבין מה מפריע לאנשים.
חוזרים לשיטה של שנות ה50: איפה שיש תחנות - יבנו בלי חנייה, ככה שאנשים יהיו חייבים להשתמש בתח"צ, והיקף השימוש יעלה.