בראנדון סטארק
New member
מארי ומאריסה
שמתם לב פעם לדמיון בשמותיהן הפרטיים של גברת קולטר ודוקטור מאלון? לכאורה זה סתם מקרי, ויש עוד דמויות עם שמות דומים, כמו ג'ון פא מנהיג הסוענים וג'ון פארי אבא של ויל. אבל כשחושבים על זה, יש כמה נקודות דמיון בין מארי מאלון ומאריסה קולטר, מעבר לשם. למשל, שתיהן התחילו בצד של הכנסיה, מארי כנזירה ומאריסה כמייסדת ארגון האכלנים ובעלת עמדת השפעה, ושתיהן עוברות צד בסופו של דבר. מעבר לכך, מאריסה היא אמה של ליירה, ומארי, אם תשימו לב, משמשת כמעין דמות אם אלטרנטיבית עבור ליירה כשהן נפגשות שוב בעולם המולפה והיא "מפתה" אותה. יש גם הקבלות הפוכות- למשל, העובדה שמארי היתה בכנסיה מתוך אמונה וגם כשעברה צד עשתה זאת מתוך אמונה, בעוד שגברת קולטר, כפי שסיכמנו כמה פתילים למטה, עשתה הכל מתוך אינטרס. ועוד משהו- שימו לב איך פולמן מתאר לנו את מאריסה: "היא הייתה יפיפייה וצעירה. שערה השחור והחלק הקיף את לחייה כמו מסגרת תמונה". ואיך את מארי: "היא הייתה בסוף שנות השלושים לחייה, כך הניחה ליירה, קצת יותר מבוגרת מגברת קולטר, והיו לה שיער שחור קצר ולחיים אדומות". לא ניתן להתעלם מהעובדה שהתיאורים מאוד דומים. מאריסה מתוארת כצעירה, מארי מתוארת כמבוגרת ממנה. מבחינת תיאור פיזי, אצל שתיהן הוא מתייחס לשיער (שחור, בשני המקרים) וללחיים. כאן הוא מציג את הניגוד ביניהם- גברת קולטר עם שיער ארוך שמקיף את הלחיים מצטיירת כמרוחקת ואצילית, בעוד השיער הקצר והלחיים האדומות של מארי מציירים אותה כטיפוס הרבה יותר ארצי ו"עממי". וכדי להוסיף על כך, פולמן דואג להכניס את גברת קולטר בתיאור של מארי. מקריות? אני לא חושב. ואני בטוח שאם נחפש עוד קצת ניתן למצוא עוד הקבלות. מה אתם אומרים?
שמתם לב פעם לדמיון בשמותיהן הפרטיים של גברת קולטר ודוקטור מאלון? לכאורה זה סתם מקרי, ויש עוד דמויות עם שמות דומים, כמו ג'ון פא מנהיג הסוענים וג'ון פארי אבא של ויל. אבל כשחושבים על זה, יש כמה נקודות דמיון בין מארי מאלון ומאריסה קולטר, מעבר לשם. למשל, שתיהן התחילו בצד של הכנסיה, מארי כנזירה ומאריסה כמייסדת ארגון האכלנים ובעלת עמדת השפעה, ושתיהן עוברות צד בסופו של דבר. מעבר לכך, מאריסה היא אמה של ליירה, ומארי, אם תשימו לב, משמשת כמעין דמות אם אלטרנטיבית עבור ליירה כשהן נפגשות שוב בעולם המולפה והיא "מפתה" אותה. יש גם הקבלות הפוכות- למשל, העובדה שמארי היתה בכנסיה מתוך אמונה וגם כשעברה צד עשתה זאת מתוך אמונה, בעוד שגברת קולטר, כפי שסיכמנו כמה פתילים למטה, עשתה הכל מתוך אינטרס. ועוד משהו- שימו לב איך פולמן מתאר לנו את מאריסה: "היא הייתה יפיפייה וצעירה. שערה השחור והחלק הקיף את לחייה כמו מסגרת תמונה". ואיך את מארי: "היא הייתה בסוף שנות השלושים לחייה, כך הניחה ליירה, קצת יותר מבוגרת מגברת קולטר, והיו לה שיער שחור קצר ולחיים אדומות". לא ניתן להתעלם מהעובדה שהתיאורים מאוד דומים. מאריסה מתוארת כצעירה, מארי מתוארת כמבוגרת ממנה. מבחינת תיאור פיזי, אצל שתיהן הוא מתייחס לשיער (שחור, בשני המקרים) וללחיים. כאן הוא מציג את הניגוד ביניהם- גברת קולטר עם שיער ארוך שמקיף את הלחיים מצטיירת כמרוחקת ואצילית, בעוד השיער הקצר והלחיים האדומות של מארי מציירים אותה כטיפוס הרבה יותר ארצי ו"עממי". וכדי להוסיף על כך, פולמן דואג להכניס את גברת קולטר בתיאור של מארי. מקריות? אני לא חושב. ואני בטוח שאם נחפש עוד קצת ניתן למצוא עוד הקבלות. מה אתם אומרים?