מבוא לאנתרופולוגיה - סיפור לתחרות

ננסק

New member
מבוא לאנתרופולוגיה - סיפור לתחרות

ברוכים הבאים לשיעור הראשון בקורס "מבוא לאנתרופולוגיה בין גלקטית". אני המרצה שלכם, צידראק. היום נדבר על שני המאפיינים הבולטים ביותר באנתרופולוגיה: הזהות והזרות. מהם המאפיינים היחודיים לכל תרבות? ומצד שני, מהם המאפיינים האוניברסלים? האם יש כאלו, בין כל כך הרבה יצורים תבוניים, או שמה אין אפילו גורם משותף אחד? כן, יאק? נכון מאוד. יאק הרגע ציין שחייב להיות מכנה משותף, אחרת לא היו מצליחים חמישים ושמונה הגזעים התבוניים להקים את האיחוד הגלקטי. ללא מכנה משותף, ברור שאין איחוד. אם כך, מהו אותו מכנה משותף? מהי הזהות? אפשר ללכת בדרך השלילה. ניגודה של הזהות היא הזרות, ואותה הרי קל מאוד לראות. הבטא-מלוריים, למשל, מקריבים את כל ילדיהם לצמחי הנוי שבעציציהם, ללא שום סיבה ברורה. הדרך היחידה בה הגזע ממשיך היא על ידי בריחת תינוקות עצמאית. מצד שני ישנם האוביקסים, שעיסוקם העיקרי הוא להזיז פלנטות קטנות ממערכת שמש אחת לאחרת, על מנת ליצור הרמוניה שמימית אובסקיורית כלשהי. אין ספק שערכיהם, אפילו תפיסת העולם של שני הגזעים האלה, שונים לחלוטין. אז מהו הגורם המאחד? כן, יאק? לא. ממש לא. עוד מישהו? כן, יאק. אמרתי, לא! תפסיק להתחכם, צוציק! הורידו ידיים, תלמידים. על מנת לענות על שאלת הזהות, הבאתי הולו-וידאו שיסביר הכל. זוהי הקלטה ישנה במקצת, שמתארת משלחת אנתרופולוגית לאחד מהגזעים הצעירים. ספציפית, מדובר בפלנטה סוג מ´, עליה התפתח גזע דו-רגלי בשם בני אנוש. יאק, אם תואיל בטובך לכבות את האור… תודה. ובכן, נתחיל להריץ את הסרט. כאן אנחנו רואים את צדרוני, דוקטורנט שלמד אצלי לפני כמה שנים. הוא השתתף במשלחת הזאת בתור נסיין. כמו שאתם רואים, המשלחת עטתה עליה את משבשי התפיסה, והם כבר נראים כיצורי אנוש לכל דבר. די, יאק, לא אומרים איכס על תבוניים. צדרוני מתקדם אל עבר קבוצה של אנשים שעומדים יחדיו בקצה רחוב. מיד יראה לנו צדרוני את מאפיין הזהות הבין גלקטי המשותף... כן, יאק? יאק, עוד הערה כזאת ואני מעיף אותך קיבינימט במורד כל המדרגות. אה! תהיו בשקט, תלמידים, הנה הוא נפגש ביצור אנושי... ומיד יוכיח לנו צדרוני מהו המאפיין התרבותי שמאחד בין כל תרבות תבונית באשר היא: "אמא שלך שרמוטה!" הביטו בפניו של היצור האנושי, כיצד הן מתעקלות בזוויות אוקלידיות ברורות, והנה- "אהה!" כן! בן האנוש הכה בצדרוני. ועכשיו כמובן צדרוני יחזיר לו, אבל כאן אנחנו מתדרדרים לאלימות בסיסית, שזה אינו מאפיין תבוני שמעניין אותנו. אז לסיכום, תלמידים (זה הזמן לרשום). היום למדנו על גישת הזהות והזרות, וכיצד המאפיין התבוני התרבותי האוניבריסלי הוא לא אחר מאשר גידוף מעמדה של אימו של הזר. שאלות? חוץ מיאק? אין? מצויין. נתראה בשיעור הבא.
 

Yuli Gama

New member
אה..

בלי לפגוע, לא מצחיק. הדיבור החד צדדי כתוב טוב ונישמע אמין, החלפת הדיברות בין המורה ל יאק ממש חמודה, אבל ה פאנץ´-ליין צולע (לפי דעתי) אפילו בתור בדיחה.
 

Random23

New member
נחמד מאוד.

תכלס, נהניתי לקרוא, הטקסט רץ מול העיניים, וצורת הכתיבה טובה לטעמי. מה שקצת מפריע זה שהנושא באמת לא משהו, והשמות מפרפר נחמד (?) כלומר - אני בד"כ בעד בדיחות פנימיות, אבל פרפר נחמד (?!). ואני מסכים עם יולי, הפאנץ´ באמת די תלוש.. אבל אותי דווקא הצחיקה מאוד ההערה על המדרגות
 

ננסק

New member
אהלן

השמות הם לא בדיחה פנימית, אלא סתם. אתה אומר שזה לא מוצלח? אם יש עוד דיעות כאלה, אני אשנה. ובקשר לפאנץ´ - אוקי, הפנמתי. אבל יש למישהו רעיון איך לחזק אותו?
 

Random23

New member
פרופסור עדי צמח

כתב סיפור מאוד דומה בספר הסיפורים השלישי שפרסם, על איזשהו שגריר בינכוכבי בארץ, שצריך למצוא מכנה משותף בין בני הארץ על מנת להציג את תכליתם לאחר שכדור הארץ נחרב. אני ממש ממליץ לך לקרוא, לאור הדמיון הרב - יימצא חן בעיניך! (חמק מזכרוני שם הספר..)
 
למעלה