מבוכה

ebareket

New member
מבוכה

רכשתי רק לאחרונה את הכלים להוסיף לקורס שלי אתר מלווה קורס. אני עצמי, המרצה, עדיין מתקשה בצדדים הטכניים וגם התכניים של האתר. למעשה לא גיבשתי לי בדיוק דעה לגבי התכנים הראויים לאתר כזה ונראה לי שאני מפספסת את המדיה. בינתיים אני משתמשת באתר בדיוק כאילו אני עומדת בכיתה. אני מבינה שלא זאת המטרה ואני עדיין בלבטים. מן הצדדים הטכניים אציין שלא הצלחתי עדיין בשום אופן למצוא את הדרך לשלב אתרי אינטרנט רלוונטיים לאתר שלי. אני לא יודעת למה אני לא מצליחה. מן הצד האחר ניצבים הסטודנטים. גם הם נבוכים. רבים מהם חסרים מיומנות בעבודת המחשב ולא יודעים בדיוק איך לאכול את המדיה החדשה הזאת. נראה לי שהיו מוותרים בחפץ לב על כל החידושים האלה וממשיכים בדרך הישנה. אחד הסימנים הבולטים לכך הוא שכולם פשוט מעתיקים מהמחשב את המטלה, מכינים אותה בכתב ורק אחר כך כנראה יקלידו אותה ויכניסו אותה לאתר. בינתיים איש עוד לא הכניס כלום לאתר ואני חוששת לכשלון טוטאלי של כל הרעיון שלי לשלב אתר מלווה קורס בקורס שלי. אז מה? לוותר וזהו?
 

Elishabb

New member
שלום ebareket

השאלה המרכזית היא האם השינוי נובע מצורך אמיתי, שאתה (או את) מרגיש שחייב להתרחש?. מהם השינוים שאתה מצפה שיתרחשו אם תצליח לשלב את המדיה החדשה בכיתה? האם מדובר רק בשינוי חיצוני, או שהשינוי אמור לתת מענה לבעיה אמיתית אותה אתה מזהה בצורת העבודה הנוכחית? בכל מקרה אני ממליץ לך להתחיל ביישומים מתוקשבים נוסח פורום והעברת קבצים בן הלומדים ובן המרצה כדי לתרגל את השינוי. אתר בית של הקורס יהפוך למשמעותי רק לאחר שתקנה לתלמידיך הרגלי עבודה חדשים ולכולם יהייה ברור כיצד עובדים בסביבת הלמידה החדשה. אם השינוי חשוב לך ובא מתוך צורך אמיתי - אל תוותר !!! אני נוהג להכריז בתחילת כל קורס, שהקורסים שלי הם "קורסים אקולוגים" במשמעות שאנחנו לא נשתמש כלל בנייר. את חומרי הלמידה הם מקבלים צרובים על תקליטור המלווה אותם במהלך העבודה והעברת העבודות שלהם אלי מתבצעת רק כקבצים מוצמדים לדואר אלקטרוני או לפורום מתוקשב. תתפלא כמה הכרזה כזאת של המרצה נותנת פתיחה לשילוב תקשוב בהוראה. בהצלחה אלישע
 

Elishabb

New member
סליחה - רק בקריאה שניה הבנתי שמדובר

באת ולא באתה. אלישע
 
אלינער, ראשית, הניחי בצד את....

העניינים הטכניים. אם אינך מצליחה להעלות אתרים, נדגים לך איך עושים זאת, או נעשה זאת במקומך. מה שאת צריכה לשאול את עצמך הוא: בשביל מה רצית אתר מלווה קורס ? מה נראה לך שזה עשוי לתת מעבר לחידוש. מה את חושבת שקורס באינטרנט נותן לך כלומדת, לא כמורה. ומכאן תכווני את ההמשך. אני חושבת שלפעמים עוברים כברת דרך וגישושים עד שמגיעים למטרה וגם אז יש צורך בשינויים. אזרת אומץ לזנק למים קרים ולשלב אתר מלוה קורס בהוראה שלך בשלב מאד מוקדם כשאת עצמך עוד מתלבטת ומתמודדת עם קשיים טכניים ואחרים ובעצם מוסיפה לעצמך ולסטודנטים עוד עבודה. בעיני זה ראוי להמון הערכה. רק שנדרשת קצת סבלנות, את אוספת מידע על התהליך גם מהתנסותך שלך וגם מהתנסויות הסטודנטים. אני לא חושבת שבסיומו של דבר תגיעי למסקנה שזה היה מיותר. לדעתי, גם לא הסטודנטים, על אף מה שאת מתארת.
 

מיטל5

New member
לפי המצב שאת מתארת...

אולי לקחת על עצמך משימה כבדה מדי כמתחילה. הכנת אתר מלווה קורס דורשת מהמרצה שלושה דברים עיקריים: בקיאות בתכנים, ידע פדגוגי והתמצאות בטכנולוגיות במידה שתאפשר לו לנצל אותן לצרכיו. רוב המורים "הקופצים למים הקרים" נמצאים בשלב שבו את נמצאת, ובאמת יש סכנה שחוסר הנסיון וחוסר הביטחון של המרצה יגרמו לנטישת המערכה. אני חושבת שהפתרון היעיל לכך הוא, להצמיד לכל מרצה המבקש זאת סיוע, ייעוץ וליווי מקצועי של איש טכני ואיש חינוך בעל רקע בשילוב הטכנולוגיות הללו בלמידה. אשר לקורס הנוכחי שלך, מה דעתך לשתף את הסטודנטים בהתלבטויותייך באמצעות דיון בפורום? זו יכולה להיות דרך תקשורת חדשה ולא שגרתית ותוכלי ללמוד ממנה הרבה. העיקר - לא להתייאש! ושיהיה בהצלחה!!!
 

ebareket

New member
תודה

תודה לכל העונים לי. נתתם לי כמה רעיונות שיסייעו בידי. אני מוכרחה להתוודות: החלטתי להכניס לקורס שלי אתר מלווה לא בתור צורך הנובע מעצם הקורס, אותו אני מעבירה בהצלחה רבה גם בשיטות הקונוונציונליות, אלא מתוך ההכרה שלי בעולם ההולך ומשתנה, ברצוני להשתלב בו ובהבנתי שגם הסטודנטים חייבים, במוקדם או במאוחר, לסגל לעצמם את הטכניקות שבמהרה לא יוכלו להסתדר בלעדיהן. ייתכן ואתם צודקים וקפצתי למים עמוקים מידי ללא צורך, אבל אני נחושה בדעתי ללמוד את הנושא ולהשכיל לשלב בקורס שלי חומרים חדשים. על כן אני מודה לכולכם על העצות והתמיכה, ובעיקר מודה לצוות התומך טכנית, המוכן תמיד להושיט סיוע.
 
למעלה