מבוכים ודרקונים 5 הפך ל"משחק הבית" שלי

golan2072

New member
מבוכים ודרקונים 5 הפך ל"משחק הבית" שלי

בתחום הפנטזיה, המשחק שאני הכי נהנה להנחות ולשחק הוא מבוכים ודרקונים 5. השיטה פשוט נוחה בהרבה לשימוש, מנסיוני ולטעמי האישי, בהשוואה למהדורות קודמות של מו"ד ולמשחקי רטרו רבים. זה מרגיש כמו "משחק רטרו" רק מטעם החברה הרשמית ובאיכות שמעט מאוד משחקי רטרו מגיעים אליה. מה שכן, נראה לי שבמערכה הבאה אשלב חוקי מערכה של ACKS (שם יש חוקים מגניבים לניהול גילדת גנבים, טירה\אחוזה\ממלכה וכו') עם חוקי דמויות והרפתקאות של מו"ד 5, כי נקודת החולשה המרכזית של מו"ד 5 לעומת ACKS (עוד שיטה שאני מאוד אוהב) היא שב-ACKS המערכת הכלכלית בנויה הרבה יותר טוב וחוקי המערכה הרבה יותר מפורטים (אם כי מי יודע מה יבוא בספר לשה"מ שהזמנתי ושאני מחכה שיגיע אליי בדואר).

מה מגניב בזה? החוקים קלילית יחסית אבלח עדיין שומרים על כמות מספיקה של "קראנצ'" בכדי לעניין את השחקנים. מרבית החולשות של מו"ד 3.5 ושל 4 הוסרו מהשיטה, ומצד שני השיטה עצמה משלבת את הטוב שבכל מהדורת מו"ד קודמת (מ-0 ועד 4). וזה מרגיש כיף גדול במשחק ובהנחייה ובניגוד למו"ד 3.5, אני לא חש חרדה ואי-נוחות כשאני מנחה כי החוקים פשוטים ויציבים מאוד וקל מאוד לאלתר.

הטוב ביותר הוא שיטת המיומנויות ובדיקות התכונה - זה פשוט ויציב, אין כמעט תוספים ובסופו של דבר צריך להחליט באיזו מיומנות מדובר (אין הרבה), איזו דרגת קושי קיימת והאם לדמות יש יתרון או חיסרון. וכך אפשר לקבוע בקלי קלות גלגול לכל פעולה משונה שהשחקן מעלה ממוחו הקודח, אם הפעולה מצריכה בכלל גלגול. כנ"ל מצבים מעניינים ובלתי-צפוים בקרב - מאוד קל לתרגם אותם למכאניקה.

במד"ב, כמובן, אני נאמן לSTARS WITHOUT NUMBER ול-CLASSIC TRAVELLER...
 
למרות שאנחנו לא משחקים לאחרונה ( באדיבות הדבר המעצבן הזה ...

שנקרא "חיים אמיתיים" ), אני תוהה עד כמה אנחנו נוסטלגיים למו"ד 5 - ועד כמה השינויים הנהדרים שהם עשו יחזיקו.

כי מו"ד 5 היא שיטה נקייה ונחה הרבה יותר ממו"ד 3 ו 4, אבל היא עדיין שיטה מבוססת דרגות/ מקצועות, וזה מה שהפריע לי איתה מלכתחילה.
 

golan2072

New member
לי אין בעיה גדולה במיוחד עם דרגות ומקצועות

אם כי באותה המידה אני נהנה גם ממשחים מבוססי מיומנויות (TRAVELLER למשל) או בני-כלאיים של שתי הגישות (STARS WITHOUT NUMBER למשל).
&nbsp
ו"החיים האמיתיים" המשוקצים (
) הם הסיבה שאני משחק 3 שעות פעם בשבועיים ולא שעתיים פעם ביומיים מה שהייתי עושה בצעירותי...
 

CallMeCavanaugh

New member
דעתי בנושא

אני חושב שאת מה שמו"ד מנסה לעשות - פנטזיה אפית וקלישאתית למדי, מהדורה 5 עושה בצורה נהדרת.
אני גם מרגיש שבגלל שעברתי ממו"ד לשיטות שאינן מבוססות דרגות ומקצועות בגיל צעיר פיתחתי חוסר סובלנות ואפילו לעג לשיטות כאלה והיום, כשאני קורא את מו"ד 5 ומודולים קלאסיים של סוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים אני מבין שפיספסתי הרבה, ולכן חשוב לי לתת לזה הזדמנות.
&nbsp
יכול להיות שאני אגלה שזה עדיין לא מתאים לי. יכול להיות שמהדורה 5 תהפוך לכבדה ומסורבלת כמו 3.5 ו-4 כשיהיו לה כמות ספרי העזר שיש להן. יכול להיות שלא.
 

golan2072

New member
פנטזיה אפית קלישאתית-משהו

היא מה שהשחקנים שלי רוצים

&nbsp
ואת זה מו"ד 5 עושה יופי.
 

CallMeCavanaugh

New member
בהחלט

אני גם מוצא את הסבת ההרפתקאות הישנות אליה פשוטה מאוד בזכות חוקי היתרון/חיסרון ובזכות ההנחיות הברורות בנוגע לרמת הקושי של קרבות. אני עוד צריך לראות אם הן באמת עובדות, במפגש המשחק הבא בטח יהיו כמה קרבות קטנים, אבל אני בהחלט מרגיש שהרבה יותר קל לי לאכלס מבוכים ממה שהיה בפעמים הקודמות שהרצתי מו"ד, בעיקר קופסאות ומהדורה שניה.
 

Lion_Heart

Well-known member
אין שום דבר רע בפנטזיה אפית וקלישאתית...לדעתי

 

CallMeCavanaugh

New member
אני חושב שקלישאות יש ברוב עלילות משחקי התפקידים

מה לעשות, רוב המנחים (גם אני, אני לא מנסה לרדת על אף אחד) הם לא כותבים/תסריטאים מחוננים. אפילו כשכן, העלילה לרוב משתנה בהתאם להחלטות השחקנים, שלא רואים את מה שהמנחה תכנן. בתנאים הללו, הסיכויים להידרדר לקלישאות גבוהים מאוד, ולא משנה אם זו קלישאה על מגדל החזירים שמציל את העולם מהמכשף הרשע או על החללית האחת שמפירה את הפקודות של מפקדת כדור הארץ וכך מונעת מלחמה בין גלקטית או על הערפד המיוסר שהורג את אהובתו מלפני שהפך לערפד כדי לא לראות אותה מזדקנת ומתה מצד אחד ולא לגרום לה לקיום הו כה מיוסר כמו שלו מצד שני.
&nbsp
&nbsp
 
אני בספק :

ולו בגלל העובדה שמי שמחפש את הסיבוך ומשחקי ה min\max יכול למצוא אותם בשיטות האלה, והן לא יעלמו כל כך מהר
 

CallMeCavanaugh

New member
אין ספק שעוד יהיו לה המוני ספרים

אבל ניכר שמתכנני השיטה עשו מאמצים לא לאפשר משחקי מינ/מקס כאלה. תכונות שלא יכולות לחרוג מ-30 (וגם זה רק אם אתה סוג של אל) בזמן שבמהדורה 3.5 יכולת למצוא מדריכים להגדלת תכונות לתחומים תלת ספרתיים, מגבלה על מספר הכוחות שאפשר להפעיל בו זמנית (שוב, אני זוכר דוגמה ספציפית של 3-5 פיטים שונים שהופכים לחש תמים מדרגה 1 או 2 ללחש שגורם למספר ארבע ספרתי של ק6 נזק) וכן הלאה.
&nbsp
אני מקווה שהמהדורה תישאר כיפית כמו שהיא מרגישה עכשיו כי אחרי כל השנים של משחקי הזאב הלבן, קתולהו, משחקי אינדי שונים וכו' אני ממש מתרגש לחזור למשחקי אולד סקול שכל כך השמצתי במשך כל כך הרבה שנים.
 

CallMeCavanaugh

New member
כן

כי הייתי בן 16 וחשבתי שאני נורא מגניב כי אני משחק ומפייר ולא במשחקים המטופשים לילדים קטנים האלה שבהם הורגים מפלצות ואוספים אוצרות, והייתה לי סביבה תומכת לזה - BBS בשם גוסטוויל שממנו צמחה אחר כך העמותה.
 
למעלה