מבזקי עומס שבת - חניון חוף בית ינאי סגור בגלל עומס.

Ccyclist

Well-known member
מרוב "שמירת שבת" תמיד יש מבזקים על עומסים באתרי טבע וחופים ברחבי הארץ.

השבת זה תורו של חוף בית ינאי, אזור על סף נתניה. החוף נמצא כ 500 מטר הליכה מתחנת אוטובוס על אחד ממחלפי כביש 2 שבה עוברים כ 10 קווים שונים בימי חול. הטענה כאילו אתרי הטבע שמעניינים את הציבור אינם נגישים בתח"צ אינה תקפה במקרה הזה.

בניגוד למקרים רבים שמצדיקים מבזק - ההודעה אינה ש"החוף נסגר" כפי שבדרך כלל מדווח למשל החופי הכינרת או בשמורות הטבע. ההתייחסות היא ספציפית לחניון, דבר די נדיר במבזקים מהסוג. בימי חול אולי היה אפשר לציין במבזק שהמבקרים יכולים להגיע לחוף בתח"צ.

ישראל של הנהגים מאד עמוסה בשבת, כולל מקומות ושירותים במימון ציבורי. הדרת נוסעי התח"צ שאינם שומרים שבת מחיי הפנאי הזמינים לישראל הנוהגת היא אפלייה פסולה ועוול שנמשך זמן רב מדי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240518-085828_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240518-085828_Samsung Internet.jpg
    KB 548.3 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240518-090721_Maps.jpg
    Screenshot_20240518-090721_Maps.jpg
    KB 593.2 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240518-090813_Maps.jpg
    Screenshot_20240518-090813_Maps.jpg
    KB 585.2 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240518-091106_Maps.jpg
    Screenshot_20240518-091106_Maps.jpg
    KB 570.4 · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:

דיברגנט חדש

Well-known member
מרוב "שמירת שבת" תמיד יש מבזקים על עומסים באתרי טבע וחופים ברחבי הארץ.

השבת זה תורו של חוף בית ינאי, אזור על סף נתניה. החוף נמצא כ 500 מטר הליכה מתחנת אוטובוס על אחד ממחלפי כביש 2 שבה עוברים כ 10 קווים שונים בימי חול. הטענה כאילו אתרי הטבע שמעניינים את הציבור אינם נגישים בתח"צ אינה תקפה במקרה הזה.

בניגוד למקרים רבים שמצדיקים מבזק - ההודעה אינה ש"החוף נסגר" כפי שבדרך כלל מדווח למשל החופי הכינרת או בשמורות הטבע. ההתייחסות היא ספציפית לחניון, דבר די נדיר במבזקים מהסוג. בימי חול אולי היה אפשר לציין במבזק שהמבקרים יכולים להגיע לחוף בתח"צ.

ישראל של הנהגים מאד עמוסה בשבת, כולל מקומות ושירותים במימון ציבורי. הדרת נוסעי התח"צ שאינם שומרים שבת מחיי הפנאי הזמינים לישראל הנוהגת היא אפלייה פסולה ועוול שנמשך זמן רב מדי.
לא תורו ולא בטיח, הוא תמיד ניסגר בשל עומס בדיוק כמו חופי הכינרת.
בינינו, לא יודע מה מוצאים בחוף הזה, סכנה לאנושות, טרקטרונים נוסעים לך בפראות ומסכנים אותך.
 

Ccyclist

Well-known member
לא תורו ולא בטיח, הוא תמיד ניסגר בשל עומס בדיוק כמו חופי הכינרת.
בינינו, לא יודע מה מוצאים בחוף הזה, סכנה לאנושות, טרקטרונים נוסעים לך בפראות ומסכנים אותך.

מבחינת מבזק בטמקא - בהחלט תורו. כל שבוע יש שם עידכונים על מקומות אחרים ויש עונתיות מסויימת כמו חופים באביב - קיץ ואתרי נחלים וגנים לאומיים בחורף.

סוגי המקומות מעניינים כי הטענה הרווחת היא שחייבים רכב להגיע לטבע בארץ ולכן אין לכאורה רלוונטיות להשבתת התח"צ בשבת, אבל כשהמבזק הוא על נמל תל אביב - הטענה הזו קורסת. חלק ניכר מהמקומות שעולים במבזקים כאלו הם במרכז, במרחק הליכה סביר מצירי תח"צ.

מנסיוני כנהג מקומות רבים בארץ עמוסים בשבת. כיכר דה שליט בהרצליה, גן לאומי אפולוניה בהרצליה, מרינה הרצליה, שמורת השרון באזור געש, תחנת הדלק דבירה על כביש 6, תחנת הדלק שורש על כביש 1, וכמובן נתב"ג.

הטענות לפיהן אין דרישה או שהדרישה אינה למקומות שקיימת בהן תחבורה ציבורית בימי חול אינן נכונות בעליל ולכן אני מעלה מדי פעם מבזקי סגירה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
מרוב "שמירת שבת" תמיד יש מבזקים על עומסים באתרי טבע וחופים ברחבי הארץ.

השבת זה תורו של חוף בית ינאי, אזור על סף נתניה. החוף נמצא כ 500 מטר הליכה מתחנת אוטובוס על אחד ממחלפי כביש 2 שבה עוברים כ 10 קווים שונים בימי חול. הטענה כאילו אתרי הטבע שמעניינים את הציבור אינם נגישים בתח"צ אינה תקפה במקרה הזה.

בניגוד למקרים רבים שמצדיקים מבזק - ההודעה אינה ש"החוף נסגר" כפי שבדרך כלל מדווח למשל החופי הכינרת או בשמורות הטבע. ההתייחסות היא ספציפית לחניון, דבר די נדיר במבזקים מהסוג. בימי חול אולי היה אפשר לציין במבזק שהמבקרים יכולים להגיע לחוף בתח"צ.

ישראל של הנהגים מאד עמוסה בשבת, כולל מקומות ושירותים במימון ציבורי. הדרת נוסעי התח"צ שאינם שומרים שבת מחיי הפנאי הזמינים לישראל הנוהגת היא אפלייה פסולה ועוול שנמשך זמן רב מדי.

מבזק נוסף, 70,000 מבקרים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים (שמדינת ישראל מפעילה) במהלך השבת.

שניים מהמקומות המצויינים פריפריאליים - עין גדי, הסחנה (גן השלושה). שלושה במרכז: תל אפק, גן לאומי קיסריה, חניון לילה מקורות הירקון. עין חרוד נמצא בשולי המרכז.

הפורום וודאי יכול למצוא תח"צ בימי חול לרוב המקומות שציינתי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240518-143024_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240518-143024_Samsung Internet.jpg
    KB 470.5 · צפיות: 1
בעוד שאני בעד הפעלת תח''צ בשבת כמו בכול העולם, לדעתי זה יהיה פחות רלוונטי עבור חלק גדול מאתרי הטבע והחופים. כדי שאנשים יגיעו למקומות כאלה בתח''צ צריכים להתקיים 2 דברים. הראשון שיהיו תחנות בכניסה לאתרים, זה לא קיים כמעט באף אתר תיירות מרכזי שנמצא מחוץ לשטח עירוני. והשני שלאנשים לא יהיה רכב. כל מי שיש לו רכב לא ייסע לחוף בכנרת באוטובוס גם אם הוא יעצור קרוב. בילויי בטבע שונה בצורת ההתארגנות שלו, אנשים מביאים צידניות, מנגלים, בגדים להחלפה, אוכל ועוד דברים...לא נוח ולא מומלץ להגיע עם זה לאוטובוס ציבורי. כאשר באים לבילויי גם לא רוצים להיות תלויים בלוח זמנים של אוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
בעוד שאני בעד הפעלת תח''צ בשבת כמו בכול העולם, לדעתי זה יהיה פחות רלוונטי עבור חלק גדול מאתרי הטבע והחופים. כדי שאנשים יגיעו למקומות כאלה בתח''צ צריכים להתקיים 2 דברים. הראשון שיהיו תחנות בכניסה לאתרים, זה לא קיים כמעט באף אתר תיירות מרכזי שנמצא מחוץ לשטח עירוני. והשני שלאנשים לא יהיה רכב. כל מי שיש לו רכב לא ייסע לחוף בכנרת באוטובוס גם אם הוא יעצור קרוב. בילויי בטבע שונה בצורת ההתארגנות שלו, אנשים מביאים צידניות, מנגלים, בגדים להחלפה, אוכל ועוד דברים...לא נוח ולא מומלץ להגיע עם זה לאוטובוס ציבורי. כאשר באים לבילויי גם לא רוצים להיות תלויים בלוח זמנים של אוטובוס.

משום שאין לי רכב בארץ אלא אם אני שוכר אחד, ומארחיי ברעננה לא נוהגים - התנאי השני בהחלט מתקיים.

באשר לתנאי הראשון - קשה לומר שהוא לא מתקיים בנמל תל אביב ש"מככב" במבזקים כאלו, או שהוא לא קיים במקומות שמניתי בהרצליה.

חלק מהמקומות שנמנו היום נמצאים בשולי ערים במרכז: חוף בית ינאי, תל אפק ומקורות הירקון. גן לאומי קיסריה מרכזי יחסית.

בנוסף, מקומות כמו הערים העתיקות של יפו, ירושלים ועכו פתוחים למסחר בשבת בגלל שיש בהן אוכלוסייה ערבית. קשה לומר שאין אליהן תח"צ בימי חול. בגלל מצוקות החנייה באזורים כאלו - עדיף לבקר בהם בתח"צ ולא ברכב הפרטי.

לא כל מוקדי הדרישה בשבת הם מעיין נידח בגולן.
 
משום שאין לי רכב בארץ אלא אם אני שוכר אחד, ומארחיי ברעננה לא נוהגים - התנאי השני בהחלט מתקיים.

באשר לתנאי הראשון - קשה לומר שהוא לא מתקיים בנמל תל אביב ש"מככב" במבזקים כאלו, או שהוא לא קיים במקומות שמניתי בהרצליה.

חלק מהמקומות שנמנו היום נמצאים בשולי ערים במרכז: חוף בית ינאי, תל אפק ומקורות הירקון. גן לאומי קיסריה מרכזי יחסית.

בנוסף, מקומות כמו הערים העתיקות של יפו, ירושלים ועכו פתוחים למסחר בשבת בגלל שיש בהן אוכלוסייה ערבית. קשה לומר שאין אליהן תח"צ בימי חול. בגלל מצוקות החנייה באזורים כאלו - עדיף לבקר בהם בתח"צ ולא ברכב הפרטי.

לא כל מוקדי הדרישה בשבת הם מעיין נידח בגולן.
הדוגמאות שציינת הם כולם ''אתרי תיירות עירוניים''. אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת זה בהחלט יעודד נסיעות לאתרים כאלה וגם לסתם ביקורי משפחה או חברים. אבל אני מתכוון לאתרים מרכזיים שהם מחוץ לשטח העירוני. למשל חופי הכנרת שהזכרת באחד הפוסטים הקודמים או בא ניקח אתר תיירות מרכזי כמו אגמון החולה, תחנת האוטובוס הקרובה ביותר אליו נמצאת חצי שעה הליכה בשמש. שמורת גמלא, הר מירון, הר התבור, הר בנטל כולם אתרי תיירות מרכזיים ללא שום נגישות לתח''צ.
 

Ccyclist

Well-known member
הדוגמאות שציינת הם כולם ''אתרי תיירות עירוניים''. אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת זה בהחלט יעודד נסיעות לאתרים כאלה וגם לסתם ביקורי משפחה או חברים. אבל אני מתכוון לאתרים מרכזיים שהם מחוץ לשטח העירוני. למשל חופי הכנרת שהזכרת באחד הפוסטים הקודמים או בא ניקח אתר תיירות מרכזי כמו אגמון החולה, תחנת האוטובוס הקרובה ביותר אליו נמצאת חצי שעה הליכה בשמש. שמורת גמלא, הר מירון, הר התבור, הר בנטל כולם אתרי תיירות מרכזיים ללא שום נגישות לתח''צ.

כשרוצים - יש היערכות בשבת להסעת עשרות אלפים למירון.

שאר המקומות שמנית מרוחקים יחסית מהמרכז ולמרות שחלקם אכן מוזכרים במבזקים - האיזון במבזקים הוא בדרך כלל חצי מקומות במרכז וחצי מקומות מרוחקים יותר.

לגבי הכינרת - טבריה נגישה בתח"צ בימי חול וחופיה נגישים גם הם בהחלפה לקו אזורי.

נכון שמערכת התח"צ לא מגיעה לכל נחל וגבעה, אך היא מכסה טווח נרחב של אזורים תיירותיים, מוקדי תרבות ואטרקציות ברחבי המדינה בימי חול. יש אוטובוסים מתל אביב, ירושלים ובאר שבע לעין בוקק שעל שפת ים המלח.

כשגרתי בארץ לא היה לי רישיון. כל התנועה העצמאית שלי היתה באמצעות התח"צ. גם כשביקרתי בארץ התניידתי בתח"צ. רק ב 2022 שכרתי רכב לראשונה בארץ. אני יודע בהחלט מה זמין ולאיזה מגוון יעדים אפשר לטייל בארץ ללא רכב, ובביקור האחרון חצי מהביקור נהגתי ובחצי השני הסתמכתי על התח"צ בלבד. יש מגוון רחב של יעדים, כולל יעדי טבע ונוף, הנגישים בתח"צ בימי חול.
 

מנכל אחד

Active member
כשרוצים - יש היערכות בשבת להסעת עשרות אלפים למירון.

שאר המקומות שמנית מרוחקים יחסית מהמרכז ולמרות שחלקם אכן מוזכרים במבזקים - האיזון במבזקים הוא בדרך כלל חצי מקומות במרכז וחצי מקומות מרוחקים יותר.

לגבי הכינרת - טבריה נגישה בתח"צ בימי חול וחופיה נגישים גם הם בהחלפה לקו אזורי.

נכון שמערכת התח"צ לא מגיעה לכל נחל וגבעה, אך היא מכסה טווח נרחב של אזורים תיירותיים, מוקדי תרבות ואטרקציות ברחבי המדינה בימי חול. יש אוטובוסים מתל אביב, ירושלים ובאר שבע לעין בוקק שעל שפת ים המלח.

כשגרתי בארץ לא היה לי רישיון. כל התנועה העצמאית שלי היתה באמצעות התח"צ. גם כשביקרתי בארץ התניידתי בתח"צ. רק ב 2022 שכרתי רכב לראשונה בארץ. אני יודע בהחלט מה זמין ולאיזה מגוון יעדים אפשר לטייל בארץ ללא רכב, ובביקור האחרון חצי מהביקור נהגתי ובחצי השני הסתמכתי על התח"צ בלבד. יש מגוון רחב של יעדים, כולל יעדי טבע ונוף, הנגישים בתח"צ בימי חול.
מבקרים שיש להם את האפשרות להגיע ברכב לא יגיעו לאתר תיירות באמצעות תחבורה ציבורית, ממש כמו שרוב התיירים מעדיפים לנצל את הזמן השהות שלהם בארץ כדי לבקר באתרים ולא להגרר שעות נוספות בדרכים.
תחבורה ציבורית לאתרי נופש תגרום לאחת משתי האפשרויות: או שמבקים נוספים יגיעו באמצעות התחבורה הציבורית והגודש יחמיר, או שהאוטובוסים יגיע ריקים ויבזבזו משאבים תוך החמרה ללא צורך של גודש התנועה הקיים.
במצב בו האתרים לא מצליחים לספק מענה סביר עבור אלו שכבר מגיעים כיום, אין היגיון לנסות ולהעמיס עוד מבקרים על האתרים. ובדרך כלל, מגרשי החניה נסללים לפי ההערכות הקיבולת של האתרים ולא בגלל מגבלות תקציביות וכדו'.
 

Ccyclist

Well-known member
מבקרים שיש להם את האפשרות להגיע ברכב לא יגיעו לאתר תיירות באמצעות תחבורה ציבורית, ממש כמו שרוב התיירים מעדיפים לנצל את הזמן השהות שלהם בארץ כדי לבקר באתרים ולא להגרר שעות נוספות בדרכים.
תחבורה ציבורית לאתרי נופש תגרום לאחת משתי האפשרויות: או שמבקים נוספים יגיעו באמצעות התחבורה הציבורית והגודש יחמיר, או שהאוטובוסים יגיע ריקים ויבזבזו משאבים תוך החמרה ללא צורך של גודש התנועה הקיים.
במצב בו האתרים לא מצליחים לספק מענה סביר עבור אלו שכבר מגיעים כיום, אין היגיון לנסות ולהעמיס עוד מבקרים על האתרים. ובדרך כלל, מגרשי החניה נסללים לפי ההערכות הקיבולת של האתרים ולא בגלל מגבלות תקציביות וכדו'.

קודם כל - אין הצדקה כלשהי למניעת גישה של אוכלוסיות של נוהגות לאתרים שהמגינה מפעילה בשבת.

שנית - ההכרזה על הסגירות היא בדרך כלל הכרזה עקב התמלאות החניון, לא האתר. החניונים משקפים את הקרקע הפנויה מחוץ לאתרים לא בהכרח את קיבולת האתר. אתה וודאי מכיר את הכרזות שמראות כמה מקום לוקחים 50 רכבים פרטיים לעומת נוסעיהם ואוטובוס אחד.

שלישית - השיקול של התיירים מורכב. יש אתרים ישראלים רבים שמחייבים התנייעות בדרכים, אך יום וחצי של שכירת רכב עולה כמו לילה אחד במלון. במחיר של 7 לילות ורכב שכור אפשר לעשות 10 לילות, להתנייע בתח"צ ולצאת עם קצת עודף. אישית - קרוביי אינם ישראלים והם לא נוהגים בעת ביקורים בארץ. בטיולים אירופאים ממלון עירוני ממילא עדיף שלא לנהוג.

רביעית - מבחינת התיירות - ישראל מפסידה שוק שלם של תיירות סופ"ש. ע"ע פראג. באירופה סוף השבוע הסטנדרטי הוא בן יומיים. התח"צ מאפשרת לטוס שישי בצהריים / ערב, להתנייד ביעד במשך ליל שישי, יום שבת ויום א' לטוס חזרה בצהרי / ערב יום א' ולהיות במשרד בבוקר יום ב' עם תחילת השבוע. סוג התיירות הזה לא עולה ימי חופשה ואפשר לעשות אותו בכל סוף שבוע שרוצים.

וחמישית - היעדר תח"צ בשישי ושבת מחלישה את מעמד התח"צ כי כל מי שיכול בציבור שלא שומר שבת עוזב אותה ברגע שהוא יכול. התעללות המתכננים בנוסעים נובעת מכך שמי שמתכננים את התח"צ לא נוסעים בה. כדי לחזק את מעמד התח"צ היא צריכה להיות ברמה שאפשר להסתמך עליה כדי לנהל חיים מלאים על בסיס תח"צ. הנסיעה ממני בלונדון לקרוביי בברייטון היתה של 95 ק"מ והייתי יכול לעשות זאת בכל סוף שבוע שרציתי. הרכבות היו מלאות, ובימי השבוע הן היו מלאות ביוממים ללונדון מחגורת היוממים המקיפה אותה. כשיש תח"צ שניתן להסתמך עליה אפשר לדחות את גיל הרישיון. הגיל הממוצע להוצאת רישיון בבריטניה הוא 26.

בלונדון היה ויכוח קצת דומה על הפעלת תחתית הלילה. במשך שנים העיר פזלה למערכות מסילתיות שפועלות בלילה בעוד שהנוסעים הלונדוניים היו צריכים לקחת אוטובוסי לילה. בסופו של דבר הגיעו להסכמה על מערכת מצומצמת בקווים העמוקים העיקריים, משמרות הנהגים היו מבוססות על שיבוץ בהתנדבות, אך התוצאה היא שמרוב התחנות של התחתית העמוקה במרכז העיר יש רכבות לילה בלילות סוף השבוע. כל הסיבות לכאורה שהשאירו רת לונדון מאחור בהשוואה לברלין, מדריד או ברצלונה התבררו כתירוצים ותו לא.
 

מנכל אחד

Active member
קודם כל - אין הצדקה כלשהי למניעת גישה של אוכלוסיות של נוהגות לאתרים שהמגינה מפעילה בשבת.

שנית - ההכרזה על הסגירות היא בדרך כלל הכרזה עקב התמלאות החניון, לא האתר. החניונים משקפים את הקרקע הפנויה מחוץ לאתרים לא בהכרח את קיבולת האתר. אתה וודאי מכיר את הכרזות שמראות כמה מקום לוקחים 50 רכבים פרטיים לעומת נוסעיהם ואוטובוס אחד.

שלישית - השיקול של התיירים מורכב. יש אתרים ישראלים רבים שמחייבים התנייעות בדרכים, אך יום וחצי של שכירת רכב עולה כמו לילה אחד במלון. במחיר של 7 לילות ורכב שכור אפשר לעשות 10 לילות, להתנייע בתח"צ ולצאת עם קצת עודף. אישית - קרוביי אינם ישראלים והם לא נוהגים בעת ביקורים בארץ. בטיולים אירופאים ממלון עירוני ממילא עדיף שלא לנהוג.

רביעית - מבחינת התיירות - ישראל מפסידה שוק שלם של תיירות סופ"ש. ע"ע פראג. באירופה סוף השבוע הסטנדרטי הוא בן יומיים. התח"צ מאפשרת לטוס שישי בצהריים / ערב, להתנייד ביעד במשך ליל שישי, יום שבת ויום א' לטוס חזרה בצהרי / ערב יום א' ולהיות במשרד בבוקר יום ב' עם תחילת השבוע. סוג התיירות הזה לא עולה ימי חופשה ואפשר לעשות אותו בכל סוף שבוע שרוצים.

וחמישית - היעדר תח"צ בשישי ושבת מחלישה את מעמד התח"צ כי כל מי שיכול בציבור שלא שומר שבת עוזב אותה ברגע שהוא יכול. התעללות המתכננים בנוסעים נובעת מכך שמי שמתכננים את התח"צ לא נוסעים בה. כדי לחזק את מעמד התח"צ היא צריכה להיות ברמה שאפשר להסתמך עליה כדי לנהל חיים מלאים על בסיס תח"צ. הנסיעה ממני בלונדון לקרוביי בברייטון היתה של 95 ק"מ והייתי יכול לעשות זאת בכל סוף שבוע שרציתי. הרכבות היו מלאות, ובימי השבוע הן היו מלאות ביוממים ללונדון מחגורת היוממים המקיפה אותה. כשיש תח"צ שניתן להסתמך עליה אפשר לדחות את גיל הרישיון. הגיל הממוצע להוצאת רישיון בבריטניה הוא 26.

בלונדון היה ויכוח קצת דומה על הפעלת תחתית הלילה. במשך שנים העיר פזלה למערכות מסילתיות שפועלות בלילה בעוד שהנוסעים הלונדוניים היו צריכים לקחת אוטובוסי לילה. בסופו של דבר הגיעו להסכמה על מערכת מצומצמת בקווים העמוקים העיקריים, משמרות הנהגים היו מבוססות על שיבוץ בהתנדבות, אך התוצאה היא שמרוב התחנות של התחתית העמוקה במרכז העיר יש רכבות לילה בלילות סוף השבוע. כל הסיבות לכאורה שהשאירו רת לונדון מאחור בהשוואה לברלין, מדריד או ברצלונה התבררו כתירוצים ותו לא.
נושא של מניעת גישה הוא לא נושא תכנוני אלא נושא של מדיניות, לטעמי לייצר עומס בלתי נסבל, שלכולם יהיה רע רק בשם השיוויון זוהי טעות.

חניונים מתוכננים לא רק לפי שטח פנוי אלא גם לפי קיבולת חזויה של האתרים, יתכן שאם היו מחייבים את המבקרים להגיע באוטובוסים היה ניתן לייצר חניונים יותר קטנים, אבל לא זאת הנקודה באתרי תיירות.

התיירות הזאת לא תורמת למשק, היא לא מעלה את התוצר ולא מייצרת עוד מקומות עבודה. לתרמילאים שאין להם כסף לשכור רכב וישנים באוהל אין תרומה לכלכלה.

אין טעם להביא קהלים נוספים לתח"צ בזמן שהמערכת לא מצליחה להתמודד עם הביקושים הקיימים.
וכבר כתבתי לך בעבר שההשוואה לאנגליה היא לא במקומה. מהירות החיים בארץ גבוהה פי כמה מאשר באנגליה. יש יתרון משמעותי לתח"צ לנסיעות ארוכות, בארץ הנסיעות הארוכות היחידות שקיימות הן לאילת.
והגיל הממוצע להוצאת רישיון בארץ לא נובע מבעיות תח"צ, אלא גם מסיבות נוספות.
 

Ccyclist

Well-known member
נושא של מניעת גישה הוא לא נושא תכנוני אלא נושא של מדיניות, לטעמי לייצר עומס בלתי נסבל, שלכולם יהיה רע רק בשם השיוויון זוהי טעות.

חניונים מתוכננים לא רק לפי שטח פנוי אלא גם לפי קיבולת חזויה של האתרים, יתכן שאם היו מחייבים את המבקרים להגיע באוטובוסים היה ניתן לייצר חניונים יותר קטנים, אבל לא זאת הנקודה באתרי תיירות.

התיירות הזאת לא תורמת למשק, היא לא מעלה את התוצר ולא מייצרת עוד מקומות עבודה. לתרמילאים שאין להם כסף לשכור רכב וישנים באוהל אין תרומה לכלכלה.

אין טעם להביא קהלים נוספים לתח"צ בזמן שהמערכת לא מצליחה להתמודד עם הביקושים הקיימים.
וכבר כתבתי לך בעבר שההשוואה לאנגליה היא לא במקומה. מהירות החיים בארץ גבוהה פי כמה מאשר באנגליה. יש יתרון משמעותי לתח"צ לנסיעות ארוכות, בארץ הנסיעות הארוכות היחידות שקיימות הן לאילת.
והגיל הממוצע להוצאת רישיון בארץ לא נובע מבעיות תח"צ, אלא גם מסיבות נוספות.

תיירות הסופ"ש אינה "תרמילאים שיושנים באוהל". היא תיירות שאינה מוכרת בארץ כי אין לכם את הכלים הבסיסיים לקיים אותה והיא מבוססת על בילויים, מסעדות, "סוף שבוע רומנטי" וכו'. בגלל שהיא לא דורשת ימי חופשה אנשים ברמות הכנסה בינוניות ומעלה יוצאים לחופשות סופ"ש במרחק טיסה סביר מספר פעמים בשנה בלי שזה ישפיע על החופשות הארוכות שלהם.

בפראג יש תופעה שאנשים טסים לשם למסיבות רווקים במקום לקיים ארוע כזה בבריטניה כי מחירי הבילוי והאלכוהול זולים משמעותית ממערב אירופה. זה מביא קהלים והיכרות לעיר.

לגבי מעמד הנוסעים בתח"צ - כשיש תח"צ מסילתית תדירה שניתן להסתמך עליה 7 ימים בשבוע - מעמד הנוסעים בה עולה.

לגבי הרעיון שאתרים יכולים להציע קיבולת רק לבאים ברכב הפרטי - זה לא המצב בימי חול, חול המועד או יום העצמאות. בימים שהתח"צ פועלת יש אנשים שמגיעים בה. משום שאתה שומר שבת - חווית מקומות שצריך לנסוע אליהם רק בימי חול.

לגבי לונדון ותחתית הלילה - מערכת אוטובוסי הלילה נותנת שירות מקיף בשלל קווים עיקריים. חלק מקווי האוטובוס הוגדרו קווי 24/7 וסיפחו את גירסאת ה N כבר לפני 20 שנה. היה כיסוי לחיי הלילה וקצב החיים המהיר של העיר גם לפני תחתית הלילה. הטיעון נגד הפעלת תחתית הלילה היה טכני - לטענת התחתית היה צורך בהשבתה בין 1 ל 5 בבוקר כדי לבצע עבודות תחזורה. כשמצאו פתרון שיאפשר תחזוקה לפני ואחרי סוף השבוע הצליחו להפעיל את רשת תחתית הלילה.
 
P
נושא של מניעת גישה הוא לא נושא תכנוני אלא נושא של מדיניות, לטעמי לייצר עומס בלתי נסבל, שלכולם יהיה רע רק בשם השיוויון זוהי טעות.

חניונים מתוכננים לא רק לפי שטח פנוי אלא גם לפי קיבולת חזויה של האתרים, יתכן שאם היו מחייבים את המבקרים להגיע באוטובוסים היה ניתן לייצר חניונים יותר קטנים, אבל לא זאת הנקודה באתרי תיירות.

התיירות הזאת לא תורמת למשק, היא לא מעלה את התוצר ולא מייצרת עוד מקומות עבודה. לתרמילאים שאין להם כסף לשכור רכב וישנים באוהל אין תרומה לכלכלה.

אין טעם להביא קהלים נוספים לתח"צ בזמן שהמערכת לא מצליחה להתמודד עם הביקושים הקיימים.
וכבר כתבתי לך בעבר שההשוואה לאנגליה היא לא במקומה. מהירות החיים בארץ גבוהה פי כמה מאשר באנגליה. יש יתרון משמעותי לתח"צ לנסיעות ארוכות, בארץ הנסיעות הארוכות היחידות שקיימות הן לאילת.
והגיל הממוצע להוצאת רישיון בארץ לא נובע מבעיות תח"צ, אלא גם מסיבות נוספות.
אם אכן העומס הוא בקיבולת האתר, לא החניון, אפשר לחשוב מחוץ לקופסא. חלק מהאתרים יהיו עם חניונים קטנים ועם תחבורה כל השבוע. כך לא יהיה עומס בלתי נסבל, בעלי רכבים יהנו מרוב אתרים ואילו לחסרי הרכב תינתן אופציה שפויה לבילוי בטבע.
 
למעלה