רק שהמבחנים הללו
אינם מבחני אינטליגנציה, ולא מעטים הם ה"לא מחוננים" שאכן עוברים אותם לעומת מחוננים מובהקים שנכשלים בהם. האמנם נראה לכם ששאלות חשבוניות (שאף לא מנוסחות כבעיות מילוליות, אלא פשוט תרגילים שמי שלא נתקל בכאלה קודם לכן לא יידע איך לפתור אותם - למשל, מי שאינו יודע מהו קו השבר) ושאלות ידע כללי צריכות להיות חלק ממבחן לאיתור בעלי *יכולות* גבוהות? ובכלל, נדמה לכם שהעובדה שמראש המבחנים הללו באים לאתר בראש וראשונה את אלה שאינם יודעים לעשות מבחן שאורך יותר מ2 דקות ודורש מאמץ כלשהו לא מעמידה מראש את המבחנים הללו בנקודה בעייתית? חבל לכם על הזמן. לדעתי, אם הורה מאמין שחשוב עבור ילדו להתקבל לתוכנית - שיכין אותו. לא לעשות בית ספר בבית, אבל כן לשאול אותו שאלות נוסח אלה שיהיו במבחן בשביל שלא יתקל בכאלה במבחן פעם ראשונה ולא יידע מה רוצים ממנו. להסביר ברמה מאוד בסיסית למה הכוונה בחילוק ובשברים. לשחק טריויה. לתת לו לענות על שאלות בלחץ זמן, ולהסביר לו שאם סיים את המבחן לפני הזמן ולא נותנים לו לצאת - שישים את הבחינה בצד ויחכה, ולא יתחיל לבדוק אותה.