מבחני מיצב לכיתה ה

נב3

New member
מבחני מיצב לכיתה ה

שלום, בני הלומד בכיתה ה' סובל מתסמונת טורט, ADHD, ולקויות למידה שונות ביניהן דיסגרפיה. יכולותיו הלימודיות והאינטלקטואליות הן מעל לממוצע. יש לו הקלות בכתיבה ביניהן הזכות למבחנים בעל פה ותוספת זמן במבחן. על פי ההמלצת בית הספר אנו מממנים באופן פרטי חונך המלווה את בני בחלק מהשעורים בבית הספר ומעתיק עבורו את הכתוב על הלוח וממלא עבורו מתלות כתיבה. החודש נבחנים תלמידי כתה ה בארץ במבחני המיצב. למרות ותאורטית המיצב בוחן את רמת בית הספר, בפועל נמסר לנו כי התוצאות ישפיעו על ציוני התלמידים, ובנוסף יאפשרו דירוג התלמידים על פי יכולתוהם - ולכן יש חשיבות רבה להצלחה שכן התוית שתינתן לכל תלמיד תלווה אותו זמן רב. לגבי שלושה מבחני מיצב שעברו בשלושת השבועות האחרונים (מדע, אנגלית ומתמטיקה) בית הספר איפשר לחונך להיות נוכח בבחינה ולכתוב את הדרוש כתיבה. נמסר לנו כי זה לא יתאפשר בבחינה הבאה בעברית, כנראה עקב נוהל של משרד החינוך. פניתי לקבסית של המועצה והיא ענתה לי כי מצפים שבעלי לקויות למידה יצרו את החלק הנמוך של עקומת התפלגות הציונים -ללא כל קשר לרמת ידיעותיהם. התשובה הזו לא נראית לי הגיונית. האם יכול להיות שדווקא בבחינה הדורשת את כמות הכתיבה הרבה ביותר משרד החינוך לא יאפשר התאמות?
 

זהבה נ

New member
נב3 שלום לך וברוכה הבאה לפורום

למדתי להאמין שהכל אפשרי ושהשמיים הם הגבול והדרך ל... רצופה כוונות טובות. לכן אני אציע לך לפנות למנהלת ולמפקחת של בית הספר בכדי לברר האם זו ההנחייה ממשרד החינוך. לדעתי חשוב לדעת מהם ההמלצות שלו באבחון הדידקטי (במידה ונערך לו אבחון כזה)לפחות בכדי להתאים לו את דרכי ההבחנות המותאמות לקשיים מהם הוא סובל, כמו במבחני הבגרות. להשתמע.
 

נב3

New member
ובוב בנושא התאמות במבחני המיצב

זהבה שלום, תודה על התגובה. ההתאמות שבני קיבל תואמות את האיבחון הדידקטי, ולאחר לחץ רב על מערכת בית הספר מצד השרות הפסיכולוגי האזורי, הן מבוצעות .. בערך.. בבית הספר. הבעיה שנותרה לנו היא לגבי המיצב בעברית. מנהלת בית הספר טוענת שההנחיות שקיבלה הן לא לאפשר רק במיצב בעברית את ההתאמות המגיעות כל שאר השנה.ולכן בני הדיסגרפי, שאינו מסוגל כלל לכתוב, אך יכולותיו השפתיות הרבה מעל הממוצע, יקבל ציון קרוב ל אפס במבחן, מכיוון שלא יאפשרו לו להבחן בעל פה, ולא יאפשרו למישהו לכתוב עבורו את התשובות. כיצד זה מסתדר עם זכויות התלמיד בבית הספר להערכת השגים באופן שתאפשר ביטוי הפוטנציאל האישי? ניסיון העבר לימד אותנו לא להאמין לכל הנאמר לנו במסגרת בית הספר. לכן אני מבקשת עזרה ועצה כיצד ניתן לברר את מדיניות משרד החינוך בנושא. האם באמת, באופן תמוהה, רק למיצב בעברית אין מתחשבים בהקלות? מדוע זה כך אם כן התחשבו בהקלות במיצים במדע, חשבון, ואנגלית? בתודה.
 
כיתבי לחבר כנסת מועדת החינוך

תוכלי למצוא אחד כזה באתר של כנסת ישראל. בהצלחה! נ.ב. למה שלא תעבירי את הילד לבית ספר עם אנשי סגל חיוביים יותר? אפליה על רקע של לקות אינה משהוא שאיש חינוך אמור לעשות.
 

זהבה נ

New member
התיחסותי לנושא בעבר

התיחסתי לנושא מבחני המיצב ואני חושבת ששוה לקרוא שוב. להשתמע.
 

odedodedoded1

New member
שלום. עדות מתלמיד.

כשהייתי בכיתה ח', היו לנו מבחני מיצ"ב בבית-הספר. המורים אמרו לנו שזה יכנס לציון רק כדי שאנחנו נעבוד על המבחן ולא נזלזל בו (לא מזמן גם היה כתוב בעיתון שרוצים להכניס את זה לציון). ביררתיאת זה אז - זה לא נכנס בשום פנים ואופן לציון של התלמיד, בית הספר מקבל ממוצע ציונים ואולי רשימה - בלי שמות ותעודות זהות או כל פרט מזהה של כל ציון. כך בודקים את רמת בית הספר. אם היום זה כמו שהיה לפני שנתיים(שזה מה שהיה לפני שנתיים. לא השתנה)--->איום בלבד. יומטוב להית'.
 
למעלה