מבחני מיצב לכיתה ה
שלום, בני הלומד בכיתה ה' סובל מתסמונת טורט, ADHD, ולקויות למידה שונות ביניהן דיסגרפיה. יכולותיו הלימודיות והאינטלקטואליות הן מעל לממוצע. יש לו הקלות בכתיבה ביניהן הזכות למבחנים בעל פה ותוספת זמן במבחן. על פי ההמלצת בית הספר אנו מממנים באופן פרטי חונך המלווה את בני בחלק מהשעורים בבית הספר ומעתיק עבורו את הכתוב על הלוח וממלא עבורו מתלות כתיבה. החודש נבחנים תלמידי כתה ה בארץ במבחני המיצב. למרות ותאורטית המיצב בוחן את רמת בית הספר, בפועל נמסר לנו כי התוצאות ישפיעו על ציוני התלמידים, ובנוסף יאפשרו דירוג התלמידים על פי יכולתוהם - ולכן יש חשיבות רבה להצלחה שכן התוית שתינתן לכל תלמיד תלווה אותו זמן רב. לגבי שלושה מבחני מיצב שעברו בשלושת השבועות האחרונים (מדע, אנגלית ומתמטיקה) בית הספר איפשר לחונך להיות נוכח בבחינה ולכתוב את הדרוש כתיבה. נמסר לנו כי זה לא יתאפשר בבחינה הבאה בעברית, כנראה עקב נוהל של משרד החינוך. פניתי לקבסית של המועצה והיא ענתה לי כי מצפים שבעלי לקויות למידה יצרו את החלק הנמוך של עקומת התפלגות הציונים -ללא כל קשר לרמת ידיעותיהם. התשובה הזו לא נראית לי הגיונית. האם יכול להיות שדווקא בבחינה הדורשת את כמות הכתיבה הרבה ביותר משרד החינוך לא יאפשר התאמות?
שלום, בני הלומד בכיתה ה' סובל מתסמונת טורט, ADHD, ולקויות למידה שונות ביניהן דיסגרפיה. יכולותיו הלימודיות והאינטלקטואליות הן מעל לממוצע. יש לו הקלות בכתיבה ביניהן הזכות למבחנים בעל פה ותוספת זמן במבחן. על פי ההמלצת בית הספר אנו מממנים באופן פרטי חונך המלווה את בני בחלק מהשעורים בבית הספר ומעתיק עבורו את הכתוב על הלוח וממלא עבורו מתלות כתיבה. החודש נבחנים תלמידי כתה ה בארץ במבחני המיצב. למרות ותאורטית המיצב בוחן את רמת בית הספר, בפועל נמסר לנו כי התוצאות ישפיעו על ציוני התלמידים, ובנוסף יאפשרו דירוג התלמידים על פי יכולתוהם - ולכן יש חשיבות רבה להצלחה שכן התוית שתינתן לכל תלמיד תלווה אותו זמן רב. לגבי שלושה מבחני מיצב שעברו בשלושת השבועות האחרונים (מדע, אנגלית ומתמטיקה) בית הספר איפשר לחונך להיות נוכח בבחינה ולכתוב את הדרוש כתיבה. נמסר לנו כי זה לא יתאפשר בבחינה הבאה בעברית, כנראה עקב נוהל של משרד החינוך. פניתי לקבסית של המועצה והיא ענתה לי כי מצפים שבעלי לקויות למידה יצרו את החלק הנמוך של עקומת התפלגות הציונים -ללא כל קשר לרמת ידיעותיהם. התשובה הזו לא נראית לי הגיונית. האם יכול להיות שדווקא בבחינה הדורשת את כמות הכתיבה הרבה ביותר משרד החינוך לא יאפשר התאמות?