מבלי להתייחס לאוטנטיות של

מבלי להתייחס לאוטנטיות של

התנ"ך והברית החדשה - שלדעתי הם זיוף. הברית החדשה היא דברי אלוהים חיים, תענוג לקרוא בה אתה רואה חסד אלוהי אושר ואהבת אמת. לאומת זאת מקריאה בתנ"ך אתה מתרשם מאלוהים עצבני עם הגיון לא מובן קנאי וחסר רחמים.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifכלכך רציתי לענות לך ויש הרבה מה לענות

אבל המילה זיוף כלכך הפריעה לרוחי עד שאני מתקשה באמת לענות לך ברצינות... אם אתה כלכך חושב שהם זיוף..אז למה אתה באמת מתעסק עם זה? מה מושך אותך להתעסקות בהם ואיתנו אם הם זיוף ואנו לדעתך חיים בזיוף?:-\ בכל מקרה ובשתי שורות או קצת יותר.. התנ"ך מראה כל הזמן כמה אלוהים אהב את עמו, מההתחלה רואים כמה טוב וברכות נתן לאדם וחווה, והם העדיפו את דרכי לוציפר השטן הנחש התנין שהיה מלפני הבראשית והתמרד בתורו על אלוהים ונזרק עם שליש מהמלאכים שתמכו בו לתהום.. ומאז השטן הוא השולט העולם שאנו חיים בו, ואלוהים כל פעם היה עד לאיך עמו האהוב המר את פיו והפנה את גבו אליו ושכח פעם אחרי פעם מכל הטוב שהיה עושה איתו ואיך הציל אותו אין ספור פעמים. ולכן העונש היה מגיע, מאז ומתמיד היה ברור שהוא קדוש, טהור לא יודע חטא ולא יכול להסתכל על חטא, חטא בעיניו שווה מוות, ולכן היה הצורך תמיד בכפרה..והעידן של החסד התחיל עם בואו של המשיח בן דוד בן אלוהים ישוע, שהיווה את הכפרה האחרונה והמספיקה בהחלט לכל חטאינו.. אם רק נקבל את האדם הקדוש שנצלב במקומנו כמושיע ואדון על חיינו.
 
תעני נשמה

זיוף שהתנ"ך נכתב לא באצבע אלוהים אלה על ידי מחברים שונים בתקופות שונות. לארועים בברית החדשה אין שום סימוכין למעט הברית החדשה. זיוף מבחינת האמת ההסטורית. זה שהברית החדשה היא יצירת מופת של אהבה וחסד אין בלבי ספק. לדוגמה המלך הורדוס הלך לעולמו 4 שנים לפני הולדת ישוע. מה שאת מתארת "עמו האהוב זה אמצעה של הנצרות" אף יהודי היום אין לו קשר ליהודאים בממלכת יהודה. אחרי חורבן הבית השני לא הייתה גלות.
 
טעות בהיסטוריה?

"הורדוס (74 לפנה"ס - 4 לפנה"ס בקירוב), מלך יהודה בין השנים 37 לפנה"ס עד 4 לפנה"ס ומייסד שושלת בית הורדוס. הוא מכונה גם "הורדוס הגדול" כדי להבדילו מבניו שנקראו על שמו. הביוגרפיה של הורדוס מבוססת בעיקר על כתביו של יוסף בן מתתיהו (יוספוס פלביוס). מחקרים אחרונים על אודות ספרו קדמוניות היהודים גורסים כי חלה שגיאה בהעתקת הספר במאה ה-16, ולפיכך שנת מותו של הורדוס היא 1 לפנה"ס." (מתוך הויקיפדיה) הברית החדשה דווקא מתארת אירועים היסטורים מדוייקים, מקומות בא"י של אותה התקופה, והרבה מאד דברים. אני לא מבין מהיכן הבאת שאין אף יהודי היום שאין לו קשר ליהודים ממלכת יהודה. אני די בטוח שיש ויש. ו"עמו האהוב של אלהים" זוהי לא המצאה של הנצרות. זה כתוב בדבר ה'. כֹּה אָמַר יְהוָה מָצָא חֵן בַּמִּדְבָּר עַם שְׂרִידֵי חָרֶב הָלוֹךְ לְהַרְגִּיעוֹ יִשְׂרָאֵל׃ מֵרָחוֹק יְהוָה נִרְאָה לִי וְאַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתִּיךְ עַל-כֵּן מְשַׁכְתִּיךְ חָסֶד׃ עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל עוֹד תַּעְדִּי תֻפַּיִךְ וְיָצָאת בִּמְחוֹל מְשַׂחֲקִים׃ עוֹד תִּטְּעִי כְרָמִים בְּהָרֵי שֹׁמְרוֹן נָטְעוּ נֹטְעִים וְחִלֵּלוּ׃ כִּי יֶשׁ-יוֹם קָרְאוּ נֹצְרִים בְּהַר אֶפְרָיִם קוּמוּ וְנַעֲלֶה צִיּוֹן אֶל-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ׃ (ירמיה ל"א: 1-5) וְעַתָּה כֹּה-אָמַר יְהוָה בֹּרַאֲךָ יַעֲקֹב וְיֹצֶרְךָ יִשְׂרָאֵל אַל-תִּירָא כִּי גְאַלְתִּיךָ קָרָאתִי בְשִׁמְךָ לִי-אָתָּה׃ כִּי-תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ-אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי-תֵלֵךְ בְּמוֹ-אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר-בָּךְ׃ כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל מוֹשִׁיעֶךָ נָתַתִּי כָפְרְךָ מִצְרַיִם כּוּשׁ וּסְבָא תַּחְתֶּיךָ׃ מֵאֲשֶׁר יָקַרְתָּ בְעֵינַי נִכְבַּדְתָּ וַאֲנִי אֲהַבְתִּיךָ וְאֶתֵּן אָדָם תַּחְתֶּיךָ וּלְאֻמִּים תַּחַת נַפְשֶׁךָ׃ אַל-תִּירָא כִּי אִתְּךָ-אָנִי מִמִּזְרָח אָבִיא זַרְעֶךָ וּמִמַּעֲרָב אֲקַבְּצֶךָּ׃ אֹמַר לַצָּפוֹן תֵּנִי וּלְתֵימָן אַל-תִּכְלָאִי הָבִיאִי בָנַי מֵרָחוֹק וּבְנוֹתַי מִקְצֵה הָאָרֶץ׃ כֹּל הַנִּקְרָא בִשְׁמִי וְלִכְבוֹדִי בְּרָאתִיו יְצַרְתִּיו אַף-עֲשִׂיתִיו׃ הוֹצִיא עַם-עִוֵּר וְעֵינַיִם יֵשׁ וְחֵרְשִׁים וְאָזְנַיִם לָמוֹ׃ כָּל-הַגּוֹיִם נִקְבְּצוּ יַחְדָּו וְיֵאָסְפוּ לְאֻמִּים מִי בָהֶם יַגִּיד זֹאת וְרִאשֹׁנוֹת יַשְׁמִיעֻנוּ יִתְּנוּ עֵדֵיהֶם וְיִצְדָּקוּ וְיִשְׁמְעוּ וְיֹאמְרוּ אֱמֶת׃ אַתֶּם עֵדַי נְאֻם-יְהוָה וְעַבְדִּי אֲשֶׁר בָּחָרְתִּי לְמַעַן תֵּדְעוּ וְתַאֲמִינוּ לִי וְתָבִינוּ כִּי-אֲנִי הוּא לְפָנַי לֹא-נוֹצַר אֵל וְאַחֲרַי לֹא יִהְיֶה׃ (ישעיה מ"ג: 1-10) וישנם עוד עשרות דוגמאות בתנ"ך שה' מבטא את אהבתו לעם ישראל ולבחיריו מהגויים.
 
גלות אחרי חורבן הבית השני הוא מיתוס נוצרי שאו

גם אם נקבל את הגירסה השנייה הורדוס הלך לעולמו לפני הולדת ישוע. לאחרונה יצא ספרו של פרופסור שלמה זנד מאונברסיטת תל-אביב. שלדבריו לא חידש מאומה אלה רק הביא דברים שהיו ידועיםזנים רבות בעולם האקדמי . פרוספסור זנד גם אמר באחת הראיונות שלו שהוא הרשה לעצמו להוציא את הספר רק לאחר שקיבל מינוי של פרופסור חבר. עיקרי הספר לא הייתה גלות לאחר חורבן הבית השני. צאצאי היהודאים התאסלמו בתקופת השלטון המוסלמי. כל היהודים בימינו הם צאצאי מתגיירים, ורובם צאצאי ממלכת הכוזרים. גלות אחרי חורבן הבית השני הוא מיתוס נוצרי שאומץ על ידי היהודים.
 
מישהו ממש מחפש לעוות את ההיסטוריה

לא כל מה שאיזה פרופסור אחד כותב צריך לקבל. יש כל-כך הרבה פרופסורים להיסטוריה שישללו את התזה של פרופסור זנד. ישנם הרבה הוכחות לגלות לאחר חורבן הבית השני. לך לבית התפוצות בת"א ותמצא שם את הנתונים. אם אנחנו מקבלים את ההבנה(ישנה הבנה כזאת, והרבה מאד חוקרים טוענים שזו הייתה שנת לידתו) שישוע נולד ב-4 לפני הספירה, אז הנתון האחרון אפילו מגלה מתי ישוע והוריו חזרו לארץ ממצרים. אך עם זאת ידידי. האמת היא שאף אחד לא יכול לקבוע את התאריכים המדוייקים של מות הורדוס או של לידתו המדוייקת של ישוע. ומה שבאמת חשוב הוא לקבל את רוח הדברים שבכתובים.
 
כניראה שלפי דעתך האדונים הרומים שקנו את היהוד

הדגשתי שזנד הוא לא "פרופסור אחד כותב" אלה זה שבפעם הראשונה הוציא ספר מחוץ לעולם האקדמי. מעולם לא ביקרתי בבית התפוצות ויש בדעתי לעשות זאת במהרה.האם בבית התפוצות יש מסולול של תנועת היהודים אחרי החורבן? האם לדעתך היה חשוב להוביל עבדים/יהודים בהובלה ימית יקרה מאוד של אותה עת מיהודה לרומי. אפשר היה להשיג עבדים במחיר הרבה יותר זול באירופה. האם לא יותר כלכלי לדעתך להשאיר את תושבי יהודה על אדמתם ולגבות מהם מס, כפי שהרומים נהגו באמת וכפי שנהגו בכל מקום שכבשו. ונניח שהיהודים הובלו בהובלה ימית ונמכרו לעבדים ברומא. האם נראה לך סביר שעבדים ימשיכו לשמור על מסגרת משפחתית יהודית שמירת שבת מסורת יהודית וגם להנחיל אותה לצאצאיהם. כניראה שלפי דעתך האדונים הרומים שקנו את היהודים היו ממש רחבי לב.
 
מספר שאלות

העם היהודי הוא צאצאי מתגיירים? מתגייר הוא גוי שהופך להיות ליהודי. איך הם ידעו למה לההפך? אם כל צאצי היהודים התאסלמו בתקופת השלטון המוסלמי, איך זה שהחלוצים הראשונים שעלו לארץ מצאו מספר משפחות יהודיות שחיו ושרדו את כל תקופת הגלות בא"י? צאצאי ממלכת הכוזרים? אז למעשה אתה טוען שהיהדות של היום היא המצאה מהמאה ה-7, ואיך זה מתיישב עם כתיבת התלמוד שנכתב במאה החמישית?
 
על מתגיירים וכוזרים

כך לדוגמה את ממלכת הכוזרים איך הם ידעו למה להיפיך. היו עוד ממלכות יהודיות אבל מי זוכר אותן?! משתדלים אפילו לשכוח אמפריה יהודית שהטילה את חיתתה על כל אירופה 250 שנה. בספרי ההסטוריה של העם היושב בציון מזכירים אמפריה זו לפעמים במספר שורות. היו בהחלט תקופות בהן היתה חפיפה בין קהילות דת יהודיות בגלות לבין העם היושב בציון. עם הכבוש המוסלמי התחסלו כל תושבי יהודה היהודים - בהתאסלמות מרצון, ומתוך שיקולים כלכלים (המס על יהודים היה גבוה לאין ערוך מהמס על המוסלמים). לא זכור לי שאמרתי "שהיהדות של היום היא המצאה מהמאה ה-7," אבל נדמה לי שמתוס הגלות נוצר על ידי הכנסיה הנוצרית במאה השבעית.
 

AlYahudii

New member
כמה טעויות היסטוריות פיזרת כאן!

ראשית, הגלות אינה המצאה נוצרית, משום שהגלות הראשונה קדמה להולדת הנצרות. הגלות הראשונה החלה עם הכיבוש האשורי, עוד בתקופת בית ראשון, ואליה הצטרפה הגלות השניה, של ממלכת יהודה, בתקופת נבוכדנצאר. קהילות יהודיות בגלות התקיימו החל מאז. הישוב היהודי בבבל - לב עראק של היום (אלג'זירה - החלק שבין שני הנהרות, בו היתה בבל העתיקה), החל אז, והמשיך ברציפות עד לתקופה המודרנית. יהודים חיו ברומא עוד לפני המרד הגדול, וקהילות יהודיות משמעותיות התקיימו באגן הים התיכון עוד לפניכן, מהמושבה הצבאית היהודית באי ייב שבמצרים, ועד לקהילות באיזורים של תורכיה היום בצפון. תאורים על הגליית יהודים, על איסור ישיבת יהודים במקומות מסויימים וכו', קיימים גם אצל היסטוריונים לא-יהודים, ואפשר לראות, למשל, את כתביו של הפילוסוף האנטישמי אפיון, כמו גם אחרים. התפשטות היהודים באירופה מתועדת היטב, והיא מקבילה בראשיתה להתפשטות האימפריה הרומית. יהודים הגיעו אל גדות הריינוס (גרמניה של היום), ומשם המשיכו מזרחה - כשפולין מהווה נקודת ציון מרכזית בערך לפני אלף שנים, בתקופת המלך קז'ימז' הראשון, שהתיר להם להתגורר בפולין. במקביל, יהודים מאיזור עראק נעו מזרחה, לכיוון הודו וסין, כשיהודים במצרים (פסטאט, אלכסנדריה וכו')המשיכו תמיד להתגורר שם. מצרים היתה מרכז לסוחרים יהודים בין הודו לבין המערב. השבטים הכאזארים מתוארים על ידי היסטוריונים ערביים עוד לפני הקשר שלהם ליהדות. בין השבטים שפשטו על בגדאד העבאסית היו שבטי הערבה הכאזארים, וזה בטרם הגיור של הממלכה שבירתה היתה איטיל, על גדות הנהר ברוסיה. הכאזארים, מבחינה אתנית, היו שבטים תורכיים. יש מסמכים בהם נשלחות שאלות הלכתיות מאודסה לישיבה הגדולה בבגדאד במאה העשירית - שאלות של אנשים עם שמות כאזארים. האגדה כי יהדות אשכנז היא מצאצאיהם של הכאזארים היא אגדה נפוצה, ביחוד אצןל כותבים ערבים מסויימים שלא למדו היסטוריה. לו היו קוראים את כתביהם של ההיסטוריונים הערבים מימי הביניים, היו יודעים שמדובר בשבטים תורכיים, ולא בעמים אירופיים. כל שצריך הוא לקרוא את ההיסטוריונים הערבים, לקרוא את אבן באטוטה או אבן ח'לדון, כדי לראות עד כמה מופרכים הדברים הללו.
 
התפשטות היהודים מגדות הריינס ועד מזרח אירופה

נשמה כל שאמרתי שלא הייתה גלות אחרי חורבן הבית השני. כיצד כל מה שאמרת מתייחס לדברי. לגבי התפשטות היהודים מגדות הריינס ועד מזרח אירופה - אגדה לא היה ולא נברא. וכאן יש הרבה תעוד של מפקדי אוכלוסין באירופה. כן אני יודע מה כתוב בספרי ההסטוריה של מדינת ישראל על הגירת יהודים לפולין גם אני לממדתי מהם. הייתה הגירה של איכרים מנוסים ובעלי מלאכה מגרמניה לפולין לפי הזמנת השלטון הפולני - יהודים הם ממש לא היו צריכים, יתכן והייתה הסתננות של יהודים בהגירה זו אבל לא בכמות שמיחסים ספרי ההסטוריה בארצינו. ואיך הגיעו לליטא אוקראינה ורוסיה הלבנה ? גם שם השלטונות הזמינו אותם?! תגיד לי נשמה מה היה ליהודי גרמניה לחפש לכיוון במזרח אירופה? תנאים כלכלים טובים יותר?! הצחקת אותי. חופש פולחן?! ממש הצחקת אותי. אז איך זה שערב השואה היו במזרח אירופה 90% מהעם היהודי
 

Thoma

New member
יש בזה משהו

אין לי רצון לעורר פרובוקציה, אבל מאחר והנושא עלה, ומאחר ואני חושב שהאמת - גם אם מטרידה - היא נחוצה למען אמונה מלאה, אני אגיד מה שידוע לי על הנושא : דבר ראשון, קהילות יהודיות היו בכל רחבי הים התיכון הרבה לפני מה שנקרא גלות, וידועה ביותר הקהילה המשגשת במצרים שעבורה גם נוצר תרגום השבעים המפורסם (פילון האלכסנדרוני, אחד הסופרים היהודים הידועים של המאה ה-1, אפילו התגאה בזה שיש פזורה יהודית כזו רחבה והשווה את זה לקולוניות של היוונים) בעצם ההמצאה של הגלות התחילה אחרי מרד בר כוכבא, שהרומאים אסרו על היהודים להיכנס לירושלים, הנוצרים ראו בזה סימן משמים על כך שהיהודים לא קיבלו את ישוע והחלו להפיץ את המיתוס של הגלות. מה שצריך עוד להבין שהיהודאים - תושבי ממלכת יהודה - לא ראו עד המאה ה-3 את הגליל וחלקים אחרים של ממלכת ישראל המקראית כחלק מארצם, בעצם אחרי הגירוש מירושלים החל לאט לאט להתגבש הרעיון של "ארץ ישראל" שלא היה קיים עד אז. השם ארץ ישראל מתחיל לעלות על במת ההיסטוריה רק במאה ה-3 אחרי מרד בר כוכבא, וכסוג של מולדת אלטרנטיבית ליהודאים שגורשו מיהודה על ידי הרומאים. וזה מסביר גם את אמרתו של ר' שמעון בר יוחאי "אדם כשהוא גולה מיהודה לגליל או מגליל ליהודה אין זה קרוי גולה". (מדרש שמואל ח, לה) כלומר בתקופתו היו עדיין אנשים שראו ביהודה ובגליל ארצות נפרדות. בתלמוד יש הרבה ציטוטים שמקבלים בחיוב גדול את ה"גלות" בבבל, למרות שהייתה שם קהילה משגשגת כבר מאות שנים. התפיסה האפולוגטית היהודית אימצה פשוט את הטענות הנוצריות, רק לא את תוכנן. לא מופרך גם להניח שחלק מהמוסלמים היום הם יהודאים-גליליים שהתאסלמו, אני לא מבין מה הבעיה, מאחר והיהדות אינה אתנוס (כבר בתלמוד חלק מהחכמים הם גרים, וזו מגמה שנתמשכה) זו דעתי האישית כמובן והמחקר שאני מכיר. יתכן והממצאים פה לא מדויקים - אני לא טוען שזו המילה האחרונה - אבל המגמה של לתלות את האמונה בכל מיני מומנטים היסטוריים גם ככה צריכה לפסוח מן העולם, אמונה טהורה נאחזת רק בעצמה.
 
בהחלט יש יותר עקשנות

וקשיחות באלוהים במאורעות התנ"ך אבל עם זאת למה להתעלם מהקללות שהוא אמר שייתן בהם ולא נתן? מה עם יציאת מצרים? ובכלל כל מעשי החסד והרחמים מצידו אני חושב שכולנו צריכים להיות כמו איוב שאיבד את בריאותו רכושו ובניו אבל נשאר נאמן ונשען על האמונה, כי ידע שהוא לא יודע דברים שאלוהים יודע האדם לא יכול לחשוב כמו אלוהים או לדעת כמו אלוהים רק להאמין ולבטוח ממש כמו ילד בן 5 שלא מבין את אבא שלו, כולנו בסך הכל ילדים שלא רואים הכל, בקושי רואים בכלל ומי שמתיימר להיות היודע הכל, יתאכזב בשלב מסויים לכאן או לכאן סתירות אתה יכול למצוא הרבה בתנ"ך וגם בברית החדשה וגם במסמכים היסטורים (של יוסף בן מתתיהו לדוגמא) אתה יכול למצוא את "הבשורה על פי מרים" שבו ישוע טוען לכאורה שאין בכלל דבר כזה חטא ואתה יכול למצוא בתנ"ך 3 משפטים באותו פרק שנוגדים וסותרים אחד את השני לחלוטין! ואתה יכול להאמין שלא הייתה בריאה מכוון שנמצאו עצמות דינזאורים בני מיליוני שנה ואתה יכול להסתמך על מסמכים ועל כתבים ועל ספרים על מחקרים ולא יודע מה... תמיד יהיה את המשהו שכביכול אמור לתת בך ספק, תמיד יקום אדם שיאמר שהכל לא נכון במצב כזה שום דבר לא בטוח, שום דבר אתה לא יודע בוודאות.. ככה הוא האדם ואתה נשאר לבד עם ההחלטה להאמין להגיון של עצמך לאדם ולכמותך או לאלוהים! ואלוהים כן נכנס לחייך, ומשפיע ללא שום צל של ספק! ממלא אותך בחיים, ובאמת!
 
תראה את מי בחר אלוהים לייצג אותו

ולהציל את דוד שהיה הקטן והחלש והמנודה מבין אחיו, את יוסף כנ''ל את משה שהיה כיתום מאומץ מגמגם וכביכול מסכן יותר מהסובבים אותו את בני ישראל שהיו אז עבדים ובברית החדשה הוא בוחר את המסכנים בנחותים בכסילים בענווים להוביל את הברית החדשה!
 
אבל אהבתי את הכנות שלך

ואהבתי את זה שאתה רואה את האהבה של אלוהים בברית החדשה, אבל היא קיימת גם בתנך אלוהים של התנך ואלוהים של הברית החדשה אוהבים את הכנות של האדם, זה בטוח! אל תעשה משהו שהוא לא מהלב שלך קין! המסורות שלכם לא בשבילי באמת כי אינכם אוהבים אותי באמת פרושים וצדוקים! בכלל כל הבסיס של תורה מסיני הראה את זה הכי טוב שאם אלוהים ילך איתנו בצורה של עבדים לעולם לא נוכל למלאות את רצון המעסיק אבל כבנים תחת ישוע הכל מושתת על אהבה, ועל חסד, אלוהים רוצה את הלב ולא את המעשה שאמור לבוא אחרי ולמען האהבה.. כבנים אלוהים סולח כשם שאתה סולח לאחיך.. כבנים אלוהים נכנס לך ללב ואתה מקיים איתו מערכת יחסים עמוקה כבנים הוא יודע את אשר על ליבך כי רוחו שוכנת אצלך אתה פועל על פי הרוח מכוון שאתה נולדת מחדש ברוח ברוח אלוהים.. רוח הקודש...קיבלת את חסדו של אלוהים בבנו ישוע, והחסד הוא למעשה ההצעה למערכת יחסים שבנויה על אהבה ולא על עבדות מעשית ועל גמול עבור עשיית מצוות ..את המצוות תעשה אבל לא בשביל הגמול, עשה כשתאהב אותו באמת וכשתכיר אותו ואת אהבתו באמת שוב אפשר לפקפק באמינות או "בסידור" או בצינזור שהתנך קיבל וגם הברית החדשה אבל אני בטוח ומאמין שהרעיון עדיין שם שהאמת עדיין שם מאחורי שלל מילים ומעט סתירות מאחורי המון דמויות וסיפורים ומאורעות מאחורי המון מחקרים היסטורים ומדעיים האמת עדיין שם מבצבצת מבין האפלה! כמו טלפון שבור שבו המשפט המקורי מקבל מעט שינויים בשוגג או במזיד אבל עדיין הוא שם והאמת מתגלה באמצעות רוח הקודש, ולא בזכות פסוק פה או סתירה שם או מחקר היסטורי או מדעי או פרשנות או כנסייה או קהילה או בית כנסת או אדם האמת היא יהוה! ישוע! שכל רצונו ממך הוא אהבת חסד וצנע לכת אהוב את חסדו והרצון שלו לקיים עמך מערכת יחסים סמוך עליו הצנע לכת בן אדם אינך יודע הכל ועל תסמוך על כמותך אלא רק עליי תבטח בי אני הדרך הנכונה! והדרך שלי היא מאהבה שלי אלייך אנחנו צריכים להיות כמו אברהם שהאמין למרות שלא היה לו "תנך" או דוד או משה שבאמצע חיים של עושר חומרי וחיים של נסיך ששמע על שמועות על אחד "יהוה" אלוהי העברים צאציו של אברהם, הוא שמע והרגיש את האמת המצבצבת מהסיפור המעורפל הזה עד שאלוהים התגלה בחייו בסנה הבוער ונתן חותם סופי לעניין, ככה אני עם התנך והברית החדשה" נקודה! קיבלתי התגלות לאחר שהאמנתי לאותו יהוה, דרשתי את האמת ממנו! וקיבלתי, ועליו כולנו צריכים לסמוך נקודה!! ושוב נחזור לאיוב ואיוב לדעתי מציג את זה הכי טוב, אדם שאיבד את רכושו ילדיו ובריאותו האמין בלי די באלוהים למרות שיכל לפקפק בכך בגלל שבני האדם שמסביבו שמו בפניו את כל האפשרויות לא להאמין באלוהים הזה אשתו אמרה משו כמו "עם אלוהים כזה עדיף לך אלוהים אחר, חבריו אמרו "זה סימן שאתה חוטא ולא צדיק לכן יש בך עונש" ועוד..השטן אמר שאיוב איש טוב רק בגלל שהוא מבורך ורק בגלל הטוב שיש לו בחיים ".אלוהים אמר כולכם טועים" איוב בא לאלוהים ודרש הסבר ואפילו תקף את אלוהים ואלוהים אמר לו שהוא אינו יודע מה שהוא יודע במילים אחרות כמובן, שהוא לא היה בבריאה וכן הלאה והלאה.. אני יכול להבין את המסר הכללי מאחורי התנך והברית החדשה והתנהגותו של אלוהים כלפיי הבריאה ומצד שני יכול מאוד לא להבין אבל דבר אחד אני בטוח ומאמין שהאמת אצלו והביטחון שלי אצלי וזהו אני מאמין ואלך בדרכים שהוא רוצה שאלך ואתנהג לפי רצונותיו.. ואחיה לפי רצונו על מוצא פיו ! כי עליו יש לסמוך נקודה, לא על האדם ולא על הקהילה ולא כנסייה ולא בני אדם ולא על מדע או טבע רק עליו!
 
אשרי עניי הרוח

"אשרי העניי הרוח כי להם מלכות שמיים"! אותם אלה שמחפשים חוקרים שואלים וקוראים בכל מקום בכל פינה בכל מקור מחפשים ומחפשים אבל עדיין אין להם על מה להסתמך באמת, להם מלכות שמיים! והרוח תבוא לאמת את האמת!
 
אגב חשוב לדעת!

שלא הנחתי יסודות לאמונה, דיברתי מבחינתי, והגעתי למסקנה אישית שאי אפשר לשמר את דבר ה' הכתוב שהם מוצא פי יהוה ומוצא פיו של ישוע שהוא יהוה/בן אלוהים בלי מוערבות של בני אדם בעניין, אני לוקח את זה בחשבון שנעשו שינויים ותיקונים במזיד או בשוגג ראה ערך משפט שזכריה אמר בתנך, ובברית החדשה המשפט יוחס לירמיהו אבל יותר מזה אני מאמין בטוח ויודע שהמהות והאמת נשאר מקורי מאחורי כל אלה ומעל לכל זה רוח הקודש רוח אלוהים משחקת משחק חשוב ומרכזי באמונה חלק יבחנו את זה מראיה פסיכיאטרית ויקבעו את עמדתם וחלק יראו בזה שקר זה הכל, לא הטפתי לאיזהשהוא סדר או דרך, אני מאמין ביהוה מאמין במשיח ישוע ובכל ה"עסק" שמאחורה, האמת
 

new2008

New member
אחזור ויאמר

שאני מתקשה להאמין שבני אדם לא נגעו בטקסט המקורי של התנך והברית החדשה ושינו משהו מבין שלל המילים והמשפטים ששם אבל אני בטוח שהאמת ואותו "רעיון" מרכזי של האמונה ביהוה ובישוע המשיח לא נפגעה או התקלקלה על ידי אותם שינויים או תיקונים שיכול להיות שנעשו במזיד או בשוגג לאורך כל השנים
 
למעלה