מבצעים והנחות, האם זה באמת משתלם לעסק?
כלקוחות אנו נחשפים למבצעי מכירה רבים המציעים הטבות והנחות על רכישות מיוחדות במועדים שונים כחגים, תחילת שנה, סוף שנה, סוף עונה, יום מכירה מיוחד שמטרתו פשוט לקדם מכירות ולא פעם מנצלים או מתפתים (תלוי בצורך ובעיניי המתבונן) לרכוש מוצרים ושירותים בתנאים טובים מהרגיל אם ע"י קבלת הנחות ואם בקבלת תוספת לא שגרתית למוצר/שירות המוצע.
מנקודת מבטו של הצרכן העניין נראה כדאי במרבית המקרים לפחות בטווח הקצר שכן הוא משיג את אותה התועלת או יותר באותו סכום כסף או פחות מכך. בהנחה שהלקוח קנה מוצר או שירות טוב ושהחברה העומדת מאחוריו תוכל להמשיך ולספק את השירות הנדרש באיכות הנדרשת הרי שהקנייה הייתה מוצלחת. אולם כאן בדיוק שורש הבעיה משום שבמקרים רבים מאוד מבצעי ההנחות האגרסיביים משפיעים על העסק/החברה לחיוב רק בטווח הקצר אולם גורמים נזק לטווח הבינוני והארוך ולכך ישנה גם השפעת לוואי על הלקוח. להמשך קריאה
כלקוחות אנו נחשפים למבצעי מכירה רבים המציעים הטבות והנחות על רכישות מיוחדות במועדים שונים כחגים, תחילת שנה, סוף שנה, סוף עונה, יום מכירה מיוחד שמטרתו פשוט לקדם מכירות ולא פעם מנצלים או מתפתים (תלוי בצורך ובעיניי המתבונן) לרכוש מוצרים ושירותים בתנאים טובים מהרגיל אם ע"י קבלת הנחות ואם בקבלת תוספת לא שגרתית למוצר/שירות המוצע.
מנקודת מבטו של הצרכן העניין נראה כדאי במרבית המקרים לפחות בטווח הקצר שכן הוא משיג את אותה התועלת או יותר באותו סכום כסף או פחות מכך. בהנחה שהלקוח קנה מוצר או שירות טוב ושהחברה העומדת מאחוריו תוכל להמשיך ולספק את השירות הנדרש באיכות הנדרשת הרי שהקנייה הייתה מוצלחת. אולם כאן בדיוק שורש הבעיה משום שבמקרים רבים מאוד מבצעי ההנחות האגרסיביים משפיעים על העסק/החברה לחיוב רק בטווח הקצר אולם גורמים נזק לטווח הבינוני והארוך ולכך ישנה גם השפעת לוואי על הלקוח. להמשך קריאה