מבקשת עזרה בנושא לקוי שמיעה- ,

moran91

New member
תגובה "לאורחת כאן"-

אני מצטערת אם נוצר רושם מוטעה אני עדיין סטודנטית ועדיין בתקופת ההכשרה להפוך למורה,אין לי נסיון רב ובעיקר לא בתחום ליקויי השמיעה לכן אני שואלת ונעזרת באנשי מקצוע, כנראה שלא הבהרתי את עצמי כראוי בשאלתי, אמנם לא הזכרתי את כל הגישות בשאלתי, אך ידוע לי שישנם 4 גישות- 1. אורלית 2.מנואלית 3. כוללנית 4.דו לשונית, אשמח לשמוע אם ידועה לך גישה נוספת ולחדש לי, שנית הזכרת כי ההחלטה עלולה להשתנות אצל בני נוער שעדיין לומדים לבין בוגרים שסיימו ללמוד אשמח אם תבהירי לי את הנקודה האם התכוונת שבתקופת הלימודים העדפה נוטה לשיטה אורלית ולשיטה הכוללנית ובבגרותם את הגישה המנואלית או דו לשונית, הבנתי שכל אדם מחליט אחרת אבל האם ידועה לך מהי השיטה שרובם בוחרים בה וחשוב יותר מהי הגישה שלדעתך עולה על כל האחרות ומדוע? בנוגע למקרה שהצגתי אשמח אם תפרטי לפי מה נקבעת ההתאמה לכל ילד ( אולי לפי רמת השמיעה, מיקום הפגיעה ,החברה שהוא מעדיף )?אשמח לתגובתך מורן.
 

moran91

New member
מבקשת עזרה בנושא לקוי שמיעה- ,

להורים של לקויי שמיעה,לנוער חירש או לקויי שמיעה ,לאנשי מקצוע ואנשים מתחום החינוך- שלום אני סטודנטית לחינוך מיוחד וזקוקה לעזרה-בנושא שיטות תקשורת ללקויי שמיעה- אני מעוניינת לקבל עזרה ויעוץ בנוגע לילד צעיר לקוי שמיעה, עדיין בשלבי רכישת שפה הלומד בשיטה הכוללנית (גישה התומכת בכל אמצעי התקשורת להקניית שפה, תקשורת סימולטאנית, שימוש בו-זמנית בשפת סימנים ודיבור כשהדקדוק הנלמד בה הוא של השפה המדוברת) לצערי הילד הנ"ל מדבר בצורה לא מובנת, שאלתי לכם היא האם עליי לזנוח את הלימוד בשיטה זאת ולהקנות לו שיטה מנואלית (סימנים בלבד) או שמע עלי לבחור בשיטה אחרת, מהי המלצתכם בהתאם לניסיון העבר או ידע שרכשתם בתחום, אשמח לקבל תגובות במהרה מורן.
 
למעלה