מבקשת עזרה – התלבטות שמדירה שינה מעייננו

SMADAR55

New member
נכון מאוד . יש הרבה גני תקשורת שרוב הילדים או חלקם

בתפקוד גבוה ויוצרים קשרים טובים.
 

לאקיג

New member
מבקשת עזרה – התלבטות שמדירה שינה מעייננו

בן שלי 5.5 אובחן על ספקטרום (בתפקוד בינוני) בסוף שנת לימודים שנה שעברה, למרות האבחון בחרנו להשאיר אותו בגן שפתי(נמצא שם מגיל 3.5 עקב עיכוב התפתחותי), כי הוא מאוד נקשר לגן והרגיש שם טוב, ההסתגלות היתה מאוד מאוד קשה.
שנה הבא צריך לעלות לגן חובה וקיבלנו ממטפלות פרטיות שלנו (קלינאית תקשורת ומטפלת רגשית)המלצה להכניס אותו לגן תקשורתי. כי זה מקום בשבילו ויקבל שם כל מה שצריך.
אנחנו ממש מפחדים להעביר אותו גן, לקחת אותו ממקום שכולם ממש אוהבים אותו גם הצוות וגם הילדים ולעביר לסביבה חדשה. כל אנשי מקצוע חלוקים ולא יודעים מה יותר טוב.
השנה גם התחיל טיפול ברספרדל והמעבר אמור להיות פחות דרמטי. עם זאת מפחדים להעביר אותו. אם לומר את האמת הפחד שלי שלא תהיה לו חברה ועם מי ליצור אינטרקציה, כי זה כל כך חשוב לו ,הוא ילד שמחפש תקשורת פשוט לא יודע איך, בגלל זה רוצים להעביר אותו שיתמקדו במיומנות תקשורת שלו.
מה היתם ממלצים?
 

ajy1

New member
לדעתי להעביר

לדעתי בגילאים האלו צריך לעשות את מירב המאמצים לתת כלים לילדים ולכן אני כן הייתי מעבירה על אף הקושי מתוך ההסתכלות קדימה
 
מניסיוני-להעביר

בני היה שנתיים בגן תצפית בגלל איחור כוללני-זה גן יותר "מטופל" מגן שפתי. בסוף השנה השניה אובחן והעברנו בגן חובה לגן תקשורת.
נכון שבגן תצפית הוא התקדם אבל אין מה להשוות להתקדמות שלו בגן תקשורת.
כשמטפלים נכון בילדי תקשורת הם יכולים להתקדם מאוד! ובגן תקשורת הם עובדים לפי שיטות שמקדמות מאוד!
 

Astroo

New member
לא ברור האם יש כאן קשר סיבתי

ייתכן שבנך התקדם בגן החובה כי הוא הגיע לשלב ההתפתחותי שבו היה אמור להתקדם.
הבן שלי, למשל, היה בגן שפתי ואז עבר לגן חובה רגיל והתקדם מאוד שם. אז אני צריך להמליץ לכולם להעביר את הילדים לגן חובה רגיל?
 
כתבתי שזה מניסיוני

זו לא תשובה מדעית או מחקרית...
למרות שאני כן חושבת שיש קשר סיבתי...
 
כל אחד והגישה שלו

אגב הבן שלי לא בגיל הזה למרות דהוא בגן חובה.
ואם היית מבין על איזה התקדמות אני מדברת סביר להניח שהיית מבין למה אני חושבת שזה לא רלוונטי ליחס את השינוי רק לתיאוריה שהעלת פה. יכול להיות שזה חלק אבל בוודאי לא בלעדי.
ושוב-עניין של גישות
 

TikvaBonneh

New member
גן תקשורת וגן שפתי

הבן שלי היה בגן תקשורת, שאכן היה גן מושקע מאוד מכל הבחינות. זה היה גן שיש בו סל בריאות מקדם, כך שהפער מגן שפתי הוא גדול. אםבגן התקשורת בעירכם אין סל בריאות מקדם, אז ההבדל פחות משמעותי.
גם הבן שלי התקדם ללא הכר בשלושת השנים שלו בגן תקשורת.
אני מכירה ילד בספקטרום שהתקדם יפה מאוד בגן שפתי, אבל ההורים שלו הביאו לו פעמיים-שלוש בשבוע סייעת אישית על חשבונם שתיווכה עבורו ולימדה אותו כיצד להתנהג בחברת בני גילו מבחינה חברתית. היא גם דאגה להפגיש אותו עם חברים אחר הצהריים.
 

SMADAR55

New member
אצל הבן שלי באחת מהשנים היו המלצות סותרות לגבי המסגרת שתתאים

לו. המלצה אחת הייתה להעבירו לגן שפתי והמלצה אחרת לגן תקשורת.
העדפתי גן תקשורת משום שהיה לי חשוב שיהיה צוות מקצועי שיתמקד במיומנויות התקשורת שלו.
בדיעבד, אני לא מצטערת. קיבל המון בגן התקשורת .
 

AnatShemer

New member
ואני חושבת אחרת...

אני בעד להשאיר, מכל הסיבות שמנית. אבל קחי בחשבון שאני לא הורה (כלומר, אני כן, אבל נמצאת כאן בכובע מקצועי) ועד כה מאוד לא אהבתי את מה שראיתי ברוב גני התקשורת. ושוב דיסקליימר - הגישה ההתנהגותית היא מאוד שונה מהגישה שלי, כך שזה מאוד משפיע על מושגי הטיפול האידאלי בעיני.
 

SMADAR55

New member
כמה שאלות שאת צריכה לשאול את עצמך בהקשר זה

מה היקף הטיפולים שהילד מקבל בגן השפתי - ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת וטיפול רגשי . האם מקבל 2 טיפולים מכל אחד מהם מידי שבוע? (בגני תקשורת של אלו"ט ושל העמותה לילדים בסיכון זה ההיקף למיטב זכרוני. בגני תקשורת שאינם בחסות עמותה יש לרוב פחות טיפולים).
האם יש בגן קבוצת מיומנויות חברתיות?
האם ילדי הגן השפתי יוצאים לשילוב חלקי בגן רגיל סמוך בלווי של סייעת מהגן? (בגן תקשורת זה אפשרי לילדים בהיקף של עד 10-12 שעות בשבוע, בהתאם לצרכים וליכולות של הילד)
האם יש בגן השפתי "שילוב הפוך" (אירוח של קבוצת ילדים מגן רגיל סמוך )- בגני תקשורת זה נהוג
שעות הגן- גן תקשורת לרוב פועל עד 16:45 , גן שפתי מסתיים מוקדם יותר.
האם בגן השפתי אתם מקבלים הדרכת הורים ו/ או פגישות מסודרות ותכופות עם מנהלת התיק/ פסיכולוגית הגן?
האם בתל"א של הילד נקבעים יעדים בתחום מיומנויות התקשורת?
האם יש פיקוח והדרכה מקצועית לגננת ולסייעות ומטעם מי?
 
למעלה