מבקשת עצה
שלוםף אני מורה בכיתה ו', יש לי תלמיד שמתנהג בצורה מאוד נשית:תנועות נשיות, קול צפצפני שיוצא לו לעיתים קרובות, הוא צורח בקול נשי ובוכה, לעיתים קרובות לובש בגדי נשים מתחת לתלבושת בית הספר (גופיה עם תחרה של אמא-בדרך כלל) ובכל הזדמנות הוא מבטא את נשיותו. הילד יצירתי, אמן בחסד, חלש מאוד בתחום הלימודי, אבל בעל נשמה יתרה. הזמנתי את הוריו לדבר איתם שיחה אישית שאני עושה עם כל ההורים, וציינתי שמחינה חברתית מאוד קשה לו כי הילדים לועגים לו על התנהגותו, 90% מהכיתה הם בנים והבנים לא מתקרבים אליו. ההורים מבוגרים, דתיים, עולים חדשים, פשוט ישבו ומחו דמעה. האם סיפרה שגם בבית זה קורה והם כועסים עליו. ניסיתי להסביר שלא כדאי לכעוס אלא לדבר איתו על הנושא, להבהיר לו שאוהבים אותו בכל מקרה...אבל אני מודה שגם אני לא כל כך יודעת איך לעזור להם. הם נראו כל כך מסכנים, אין להם כלים להתמודד, הם לא יודעים קרוא וכתוב כדי להפנות אותם לקרוא חומר, הם לא שולטים בעברית. אבל הם הורים מודאגים. כואבים ונראה שגם מבוהלים. האם תוכלו לייעץ לי כיצד לסייע להם? לילד דאגתי לתראפיה רגשית במסגרת בית הספר, שוחחתי עם התלמידים על קבלת השונה מבלי לציין שהכוונה אליו, פשוט כל אחד ציין במה הוא שונה מאחרים. הוא ציין שהוא דיסלקט.תודה
שלוםף אני מורה בכיתה ו', יש לי תלמיד שמתנהג בצורה מאוד נשית:תנועות נשיות, קול צפצפני שיוצא לו לעיתים קרובות, הוא צורח בקול נשי ובוכה, לעיתים קרובות לובש בגדי נשים מתחת לתלבושת בית הספר (גופיה עם תחרה של אמא-בדרך כלל) ובכל הזדמנות הוא מבטא את נשיותו. הילד יצירתי, אמן בחסד, חלש מאוד בתחום הלימודי, אבל בעל נשמה יתרה. הזמנתי את הוריו לדבר איתם שיחה אישית שאני עושה עם כל ההורים, וציינתי שמחינה חברתית מאוד קשה לו כי הילדים לועגים לו על התנהגותו, 90% מהכיתה הם בנים והבנים לא מתקרבים אליו. ההורים מבוגרים, דתיים, עולים חדשים, פשוט ישבו ומחו דמעה. האם סיפרה שגם בבית זה קורה והם כועסים עליו. ניסיתי להסביר שלא כדאי לכעוס אלא לדבר איתו על הנושא, להבהיר לו שאוהבים אותו בכל מקרה...אבל אני מודה שגם אני לא כל כך יודעת איך לעזור להם. הם נראו כל כך מסכנים, אין להם כלים להתמודד, הם לא יודעים קרוא וכתוב כדי להפנות אותם לקרוא חומר, הם לא שולטים בעברית. אבל הם הורים מודאגים. כואבים ונראה שגם מבוהלים. האם תוכלו לייעץ לי כיצד לסייע להם? לילד דאגתי לתראפיה רגשית במסגרת בית הספר, שוחחתי עם התלמידים על קבלת השונה מבלי לציין שהכוונה אליו, פשוט כל אחד ציין במה הוא שונה מאחרים. הוא ציין שהוא דיסלקט.תודה