מבקש הסבר למראה באוטו
אהלן חברים! התסכלתי במראה של האוטו, זו שבמרכז השמשה. מכירים את זה שיש כפתור בתחתית המראה שמסובב אותה למעלה, למניעת סינוורים? אז שמתי לב שגם אחרי שהמראה שמהראה מסובבת כלפי מעלה, אני רואה את מה שראיתי קודם לכן רק חלש יותר. התבוננתי היטב, ולא רק שאני רואה את אותו הדבר, אני גם רואה את זה בדיוק באותו האופן (ללא הסטות, הקטנות או סיבובים ניכרים לעין) - רק חלש יותר. מעניין אותי ההסבר לתופעה הזו. הרעיון שעלה לי הוא שהמראה מורכבת משתי שכבות: שכבה ראשונה היא מראה לא מושלמת, והשכבה האחורית היא מראה רגילה. רוב האור מוחזר מהמראה הראשונה, ולכן אנחנו לא שמים לב לקיומה של השתקפות נוספת, שהיא חלשה יותר. כאשר המראה מוסטטת כלפי מעלה, ההשתקפות מהמראה הראשונה היא ההשתקפות של תקרת האוטו, ומכיוון שאין הרבה אור שמוחזר ממנה - אנחנו יכולים לראות בלי בעיה את ההשתקפות מהמראה השניה. השאלה שלי היא אם נראה לכם שמדובר בהסבר סביר? לא בדקתי אם אפשר למקם שתי מראות באופן כזה, כך שההשתקפות תהיה זהה עד כדי זווית צפיה שונה (ההבדל בין זווית המראה המקורית לזווית המראה המוסטטת מעלה)
אהלן חברים! התסכלתי במראה של האוטו, זו שבמרכז השמשה. מכירים את זה שיש כפתור בתחתית המראה שמסובב אותה למעלה, למניעת סינוורים? אז שמתי לב שגם אחרי שהמראה שמהראה מסובבת כלפי מעלה, אני רואה את מה שראיתי קודם לכן רק חלש יותר. התבוננתי היטב, ולא רק שאני רואה את אותו הדבר, אני גם רואה את זה בדיוק באותו האופן (ללא הסטות, הקטנות או סיבובים ניכרים לעין) - רק חלש יותר. מעניין אותי ההסבר לתופעה הזו. הרעיון שעלה לי הוא שהמראה מורכבת משתי שכבות: שכבה ראשונה היא מראה לא מושלמת, והשכבה האחורית היא מראה רגילה. רוב האור מוחזר מהמראה הראשונה, ולכן אנחנו לא שמים לב לקיומה של השתקפות נוספת, שהיא חלשה יותר. כאשר המראה מוסטטת כלפי מעלה, ההשתקפות מהמראה הראשונה היא ההשתקפות של תקרת האוטו, ומכיוון שאין הרבה אור שמוחזר ממנה - אנחנו יכולים לראות בלי בעיה את ההשתקפות מהמראה השניה. השאלה שלי היא אם נראה לכם שמדובר בהסבר סביר? לא בדקתי אם אפשר למקם שתי מראות באופן כזה, כך שההשתקפות תהיה זהה עד כדי זווית צפיה שונה (ההבדל בין זווית המראה המקורית לזווית המראה המוסטטת מעלה)